LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontvangst digitenne (KPN)
ontvangst digitenne (KPN)
hallo, ik heb een goed beeld en ook goed geluid met de binnenantenne maar om de(ongeveer 10 min.) heb ik een stilstaand beeld van enkele seconden en om de (ongeveer 1 minuut) een hapering van een seconde in het geluid.
Ik zit hemelsbreed maar ongeveer 1 km. van de zender en heb toch met de samsung decoder maar een groene balk van ongeveer de helft(ontvangststerkte).
en de rode balk staat op ongeveer 3/4 (ontvangstkwaliteit).
Bij Primafoon hebben ze dezelfde decoder staan en hemelsbreed 2 km.
van de zender en hun balken lopen beide bijna tot het einde (zeg 9/10).
ik heb inderdaad aluminium jalouziën maar heb de binnenantenne er wel eens bovengeplaatst in het raampje erboven (geen verschil).
het vreemde hieraan vind ik dat als ik de antenne verplaats er helemaal geen verbetering of verslechtering plaatsvind???
heeft iemand een idee?mvg.
Ik zit hemelsbreed maar ongeveer 1 km. van de zender en heb toch met de samsung decoder maar een groene balk van ongeveer de helft(ontvangststerkte).
en de rode balk staat op ongeveer 3/4 (ontvangstkwaliteit).
Bij Primafoon hebben ze dezelfde decoder staan en hemelsbreed 2 km.
van de zender en hun balken lopen beide bijna tot het einde (zeg 9/10).
ik heb inderdaad aluminium jalouziën maar heb de binnenantenne er wel eens bovengeplaatst in het raampje erboven (geen verschil).
het vreemde hieraan vind ik dat als ik de antenne verplaats er helemaal geen verbetering of verslechtering plaatsvind???
heeft iemand een idee?mvg.
Re: ontvangst digitenne (KPN)
het zou misschien kunnen dat de decoder niet helemaal goed ingesteld staat(handleiding raadplegen). zelf heb ik trouwens een losse decoder en kamerantenne gekocht (op www.conrad.nl) en ben zo aardig tevreden met de ontvangst. in het begin was het ook de decoder juist instellen en de juiste positie bepalen van de kamerantenne(bij het raam, loodrecht op de richting van de zender). alleen als het hard waait heb ik wat problemen omdat een stuk bos in de weg staat.ik zit wel ruim 20km van de zender.de decoder heeft ook een tv gids; een papieren gids is niet meer nodig.
Hallo digitenne kijkers
Na het lezen van dit verhaal ,denk ik dat je het volgende moet doen.
Het verwijderen van alle kanalen en dan handmatig !! zoeken.
Je hebt waarschijnlijk de kanalen van een verder gelegen zender van digitenne gevonden ,en dat signaal is minder sterk.
Kijk eens wat de goede kanalen zijn en het gemakelijkste ,en de meeste kans van goed beeld is dat je handmatig het goede kanaal insteld.
Welk kanaal en waar woon je ??>> kijk eens op deze link en open aan de linker zijde en klik ,zenderkaart digitenne de pdf file >> http://www.radiowereld.nl/fmtv .
Of vraag bij je Primafoon winkel welke kanalen hun gebruiken.
Verder, controleer dat je de standaard antenne die je hebt ,daar staat erg onduidelijk een pijltje aan de bovenzijde op ,daar richt je hem naar de zender toe.
en kijk dat het ledje(lampje) op de antenne wel brand?
Nee, dan staat ie nog in de ontvanger uitgeschakeld,of er is verder wat mis met de antenne.
Nu zou het niet meer mis kunnen gaan
succes !!
Na het lezen van dit verhaal ,denk ik dat je het volgende moet doen.
Het verwijderen van alle kanalen en dan handmatig !! zoeken.
Je hebt waarschijnlijk de kanalen van een verder gelegen zender van digitenne gevonden ,en dat signaal is minder sterk.
Kijk eens wat de goede kanalen zijn en het gemakelijkste ,en de meeste kans van goed beeld is dat je handmatig het goede kanaal insteld.
Welk kanaal en waar woon je ??>> kijk eens op deze link en open aan de linker zijde en klik ,zenderkaart digitenne de pdf file >> http://www.radiowereld.nl/fmtv .
Of vraag bij je Primafoon winkel welke kanalen hun gebruiken.
Verder, controleer dat je de standaard antenne die je hebt ,daar staat erg onduidelijk een pijltje aan de bovenzijde op ,daar richt je hem naar de zender toe.
en kijk dat het ledje(lampje) op de antenne wel brand?
Nee, dan staat ie nog in de ontvanger uitgeschakeld,of er is verder wat mis met de antenne.
Nu zou het niet meer mis kunnen gaan
succes !!
Hallo Nokowow, bedankt voor je tips.
deze digibeet wil eigenlijk eerst nog even weten hoe je de kanalen verwijderd?
Thanx, thanx thanx!
mvg
deze digibeet wil eigenlijk eerst nog even weten hoe je de kanalen verwijderd?
Thanx, thanx thanx!
mvg
O ja en ik woon in Leeuwarden
kan ik dan de zender van b.v. Groningen oppikken?
mvg
kan ik dan de zender van b.v. Groningen oppikken?
mvg
Hallo Digitenne Fans
Zenders Allemaal verwijderen.
Menu dan fabrieksinsteling (3) dan alles of alleen de zenders.
pin code 0000 Doe alleen de zenders.
Dan handmatig zoeken !!
Voor Zender Leeuwarden eerst kanaal 32 (ned1 enz)
Dan de rest van de kanalen 21 34 en 55 deze kanalen alleen maar.
Voeg deze zenders toe in je favorieten lijst,zo dat je zeker bent dat je goed beeld hebt, als je zapt door de favorietenlijst.
Het kan zijn bij een zeer goede ontvangst als je hoog en of vrij woont
Dat je Later kanalen Handmatig "afscant" Zoals kanaal 60 dat je Omroep Drenthe ziet.
Maar doe dat later !! En kijk eerst dat het nu goed gaat.
Succes !!
Lukt het niet mail me dan even.
Je zal Beeld krijgen
Zenders Allemaal verwijderen.
Menu dan fabrieksinsteling (3) dan alles of alleen de zenders.
pin code 0000 Doe alleen de zenders.
Dan handmatig zoeken !!
Voor Zender Leeuwarden eerst kanaal 32 (ned1 enz)
Dan de rest van de kanalen 21 34 en 55 deze kanalen alleen maar.
Voeg deze zenders toe in je favorieten lijst,zo dat je zeker bent dat je goed beeld hebt, als je zapt door de favorietenlijst.
Het kan zijn bij een zeer goede ontvangst als je hoog en of vrij woont
Dat je Later kanalen Handmatig "afscant" Zoals kanaal 60 dat je Omroep Drenthe ziet.
Maar doe dat later !! En kijk eerst dat het nu goed gaat.
Succes !!
Lukt het niet mail me dan even.
Je zal Beeld krijgen
Hallo
Graag niet de complete emeel adresen op forums ect.
Dit ivm met spam (robots)
Doe dan niet [email protected] Maar >>jantje apestaartje eens.nl
of zo iets...
Tip zo even, voor iedereen scheeld je een hoop onzin,email post
Graag niet de complete emeel adresen op forums ect.
Dit ivm met spam (robots)
Doe dan niet [email protected] Maar >>jantje apestaartje eens.nl
of zo iets...
Tip zo even, voor iedereen scheeld je een hoop onzin,email post
Ik heb van een familielid even een Topfield ontvanger kunnen lenen
en alle klachten waren verdwenen en de groene ontvangstbalk staat bijna helemaal op het einde, het ligt dus aan mijn Samsung ontvanger.
Dus heb ik KPN in een mail gevraagd of ik mijn Samsung ontvanger om mag ruilen tegen een Topfield ontvanger, op dat antwoord moet ik nog even wachten en laat het hier weten als het antwoord binnen is,
mvg.
en alle klachten waren verdwenen en de groene ontvangstbalk staat bijna helemaal op het einde, het ligt dus aan mijn Samsung ontvanger.
Dus heb ik KPN in een mail gevraagd of ik mijn Samsung ontvanger om mag ruilen tegen een Topfield ontvanger, op dat antwoord moet ik nog even wachten en laat het hier weten als het antwoord binnen is,
mvg.
Ik kon bij de Primafoon zonder problemen de ontvanger ruilen,
is eerst door hun getest (en inderdaad staat de ontvangststerkte bij hun ook stil op 2%) en gaat de ontvangstbalk pas lopen als je op OK drukt.
ook daar was de ontvagststerkte erg laag dus een nieuwe daar getest,
die bleek dezelfde problemen te hebben!
dus maar niet omgeruild, had geen zin.
Helpdesk van KPN heeft mij handmatig laten installeren en er kwam geen verbetering.
er werd mij gezegd dat het probleem van de niet bewegende ontvangststerkte-balk bekend was en dat het na de laatste update was gebeurd.
het af en toe stilstaande beeld hoorde bij een digitenne ontvangst.
Er was ook nog geen zicht op een nieuwe update van de SAMSUNG SMT-1000T
met vriendelijke groet....
is eerst door hun getest (en inderdaad staat de ontvangststerkte bij hun ook stil op 2%) en gaat de ontvangstbalk pas lopen als je op OK drukt.
ook daar was de ontvagststerkte erg laag dus een nieuwe daar getest,
die bleek dezelfde problemen te hebben!
dus maar niet omgeruild, had geen zin.
Helpdesk van KPN heeft mij handmatig laten installeren en er kwam geen verbetering.
er werd mij gezegd dat het probleem van de niet bewegende ontvangststerkte-balk bekend was en dat het na de laatste update was gebeurd.
het af en toe stilstaande beeld hoorde bij een digitenne ontvangst.
Er was ook nog geen zicht op een nieuwe update van de SAMSUNG SMT-1000T
met vriendelijke groet....
Hoi allemaal,
Ik heb net digitene. Ik probeer het aan te sluiten maar heb een signal niveau van 60 tot 70 en een signal kwaliteit van 0% .
Ik kan dan ook geen zenders vinden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb net digitene. Ik probeer het aan te sluiten maar heb een signal niveau van 60 tot 70 en een signal kwaliteit van 0% .
Ik kan dan ook geen zenders vinden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
-
Beste kjvd
Kijk eens een paar berichten terug. Daar staat hoe je handmatig de ontvanger kan laten zoeken.
Omdat ik niet weet waar je woont moet je op de volgende site zelf de juiste kanalen opzoeken.
De site met kanaalnummers:
http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html
Kijk eens een paar berichten terug. Daar staat hoe je handmatig de ontvanger kan laten zoeken.
Omdat ik niet weet waar je woont moet je op de volgende site zelf de juiste kanalen opzoeken.
De site met kanaalnummers:
http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html
Ik heb al geprobeerd dat te doen maar ook met handmatig zoeken lukt het niet.
Een goede buitenantenne vanaf €22,- zonder montage beugels is vaak voldoende voor meer signaal en wel ontvangst, ook in de niet te ontvangen gebieden, en tot 100 Km uit Noordzee kust nog gekeken op boot!
Dus er is meer mogelijk en een goede richt antenne doet wonderen, dus de oude harken komen dan weer op het dak, zoals in de 60 er jaren....
Dus er is meer mogelijk en een goede richt antenne doet wonderen, dus de oude harken komen dan weer op het dak, zoals in de 60 er jaren....
Kunt u mij vertellen welke buitenantenne ik dan moet hebben?
Hallo KJVD,
mail naar de helpdesk van KPN en zij helpen jou telefonisch om de zenders handmatig in te stellen! (hier komt iets meer bij kijken dan alleen zenders zoeken.
http://www.kpn.com/klantenservice/Meld- ... cht.htm#[0]
mvg.....
mail naar de helpdesk van KPN en zij helpen jou telefonisch om de zenders handmatig in te stellen! (hier komt iets meer bij kijken dan alleen zenders zoeken.
http://www.kpn.com/klantenservice/Meld- ... cht.htm#[0]
mvg.....