LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is deze keuken 11500 euro waard??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sambal42

Is deze keuken 11500 euro waard??

Ongelezen bericht door sambal42 »

Keukenland is zo ondoorzichtig geworden dat ik benieuwd ben of de offerte die ik uiteindelijk heb gekregen een beetje goed is?

k heb 10.000 euro te besteden

In deze keuken zit volgens de offerte:
1 hoge kaste voor koel/vriezer en
1 hoge kast voor combi
2 ladekasten van 90 cm
1 gootsteenkast
1 vaatwasserkast
4 bovenkasten 78 cm hoog

6,5 m werkblad multiplex met waterkering

koelvriezer / combimagnetron / afzuigkap / inductiekookplaat / vaatwasser allemaal van whirpool

Het merk is Rational gelakt deurtjes
En dat allemaal voor 11500. Dus een beetje boven mijn budget.

Wat is jullie idee? Betaal ik teveel? Wie heeft een vergelijkbare keuken en andere prijzen?

groet
Karel

sarpmg

Re: Is deze keuken 11500 euro waard??

Ongelezen bericht door sarpmg »

Karel,

Keukenland is erg ondoorzichtig
Ze werken volgens het principe "wat een gek ervoor wil geven" :D

Een goeie maatstaaf is 1250 euro per meter keuken

pkd

Ongelezen bericht door pkd »

is mogelijk
Laatst gewijzigd door pkd op 02 feb 2009 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Rational gelakt; matte lak, betaal je teveel
hoogglans lak, zou kunnen kloppen.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Keukenland is zo ondoorzichtig geworden dat ik benieuwd ben of de offerte die ik uiteindelijk heb gekregen een beetje goed is?
Dat komt door personages als zelfstandigen die de indruk wekken dat ze aan de door jou summier verstrekte gegevens kunnen herleiden of je inderdaad teveel betaald voor de betreffende keuken. En dat is namelijk onmogelijk. Ik kan nog minstens tien ontbrekende zaken noemen die nodig zijn om dat te kunnen vast stellen. Ieder ontwerp is anders. Ik persoonlijk betaal liever € 1000, - meer voor een keuken bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze verstand van zaken hebben, de order volgens afspraak en foutloos uitwerken en een prima team van monteurs hebben die ook garant staan voor een perfecte service de komende jaren. Dat zijn namelijk de zaken die bepalen of je 10 tot 15 jaar plezier of ellende hebt…

Ps. probeer door die enkele schrijffout heen te lezen en geef antwoord op de vraag!

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 23 mar 2008 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dat komt door personages als zelfstandigen die de indruk wekken dat ze aan de door jou summier verstrekte gegevens kunnen herlijden of je inderdaad teveel betaald voor de betreffende keuken.
Gaan we weer, normaal nederlands geschrift is u nooit bijgebracht he :?:
Beste GWTE, u "legt de lat te hoog" op dit forum.

Blijf maar bezig met het beantwoorden van vragen van consumenten die kunnen daar wat mee. Mij interesseert het "haantjesgedrag" werkelijk geen drol.

Vrolijk Pasen

GWTE

Mij interesseert het "haantjesgedrag" werkelijk geen drol.
Je praat anders wel poep.
In deze keuken zit volgens de offerte:
1 hoge kaste voor koel/vriezer en
1 hoge kast voor combi
2 ladekasten van 90 cm
1 gootsteenkast
1 vaatwasserkast
4 bovenkasten 78 cm hoog

6,5 m werkblad multiplex met waterkering

koelvriezer / combimagnetron / afzuigkap / inductiekookplaat / vaatwasser allemaal van whirpool

Het merk is Rational gelakt deurtjes
En dat allemaal voor 11500. Dus een beetje boven mijn budget.
Aan deze summier verstrekte gegevens kunnen we niet herleiden of je inderdaad teveel betaald voor de betreffende keuken. Zelfstandigste kan dat kennelijk wel hij werkt met het medium Char.

GWTE

sambal42

Bedankt, voor zover

even een vraagje

welke 10 andere dingen zijn dan nodig?
Deze dingen staan op de offerte. OK, k zie nu dus ook dat ik meerprijs voor een greep moet betalen... Maar verder?

Een keukenkastje zou bij iedereen evenveel moeten kosten onafhanelijk van de service.

GWTE, je kent de keukenwereld. Een verkoper laat niet merken of 35% korting een gezonde korting is of dat er nog wel 15% vanaf kan.

Ik zoek hier naar een expert die weet hoeveel deze losse kasten kosten....

Om het voor jou simpel te houden. Een bovenkastje van 78 cm hoog, 33 cm diep van het merk rational, mat gelakt. Met een lange greep. Wat is daarvan de netto waarde? Volgens mij is daar 1 prijs voor.

KlantAdam

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Om het voor jou simpel te houden.
Imago problemen GWTE :wink:

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Een keukenkastje zou bij iedereen evenveel moeten kosten onafhanelijk van de service.

Yeah right ! Daarom bestaat er ook zoiets als de "supermarkt oorlog" en kost je potje Calve pindakaas bij de Jumbo 3 cent minder dan bij de Albert Heijn,tuurlijk zou een kastje niet evenveel moeten kosten. We leven in een vrij land en gelukkig mag je zelf je prijzen bepalen.

Benzine is overal hetzelfde maar toch is de prijs van Shell,BP,Esso etc anders. Daar komt bij dat de meeste mensen in keukenland nog eens appels met peren vergelijken. Dus nee Sambal ik deel je mening over diezelfde keukenkast prijzen niet..:-)
Daar komt bij dat er formules,winkels of ketens zijn die met vaste netto prijzen werken en jongens die met opgeklopte prijzen werken om daarna 30%,40% of 50% korting te kunnen geven...(komt natuurlijk uit de lengte of uit de breedte)

sambal42

Je hebt wel ongeveer gelijk hoor Eek

maar in de supermarkten gaat het om kleine verschillen en bij benzine weet ik niet precies de kwaliteitsverschillen.

Mij gaat het erom, zo'n kastje kost.... 1500 euro volgens de computer. Daarna gaat er een korting overheen van 25% en dat is dan de prijs die ik moet betalen.

Waar is mee zit is dat de keukenman, zonder dat ik erom vraag al direct met korting begint. WAAROM laat hij dan eerst die 1500 euro zien??

Als hij lachend 25% geeft, zou hij dan minder lachend nog 40% kunnen geven?

Ik zoek nu dus mensen die een vergelijkbare keuken kopen en wat hun prijs dan is. En niet een discussie over wel of geen eerlijke prijzen en waardoor de prijsverschillen zijn.

k heb alleen geen zin om nu een nieuwe keukenwinkel binnen te stappen en weer 2 uur te gaan zitten.

k wil gewoon een snel antwoord en meestal lukt dat via internet wel ;)

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Beste Sambal,

Wat voor een kastje kost € 1500,- ? gewoon een deurtje, laden, zo ja hoe breed ?

Om je een idee te geven, een 60 cm ladenblok in HPL hoogglans wit met blummotion ladegeleiders zou zo'n € 300 tot € 500,- kosten.

Welke winkel maakt je dit aanbod ?

Als het een Bruynzeel, Mandemakers plus aanverwante formules, keukenvision,Keuken 3000 etc is kan je makkelijk 40% vragen, die gaan pas ongemakkelijk kijken bij 50%.

sambal42

Dag Eek

het is een lokale keukenwinkel

het betreft het bovengenoemde ladekast 80 cm breed, mat gelakt van rational. Met brede grepen erop. Het is een maxilijn dus iets hoger aan kasten. (met zo'n mooi lanzaamsluit systeem)
Wat kost dat ongeveer? nu is het 1500 euro zonder kortingen

VRaag je 40% korting op de basisprijs of op de prijs die ze uiteindelijk noemen?

Om nog even een voorbeeld te geven.
Deze keukenwinkel bied een reginox 1,5 spoelbak voor 504 euro aan als basisprijs.
Keukenkampioen biedt exact dezelfde spoelbak voor 674 euro aan als basis prijs.

Dus zonder kortingen..... (GWTE leg mij maar uit door welke service (?) dit prijsverschil komt)

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Dat is eigenlijk een domme vraag of die keuken dat waard is.
Als jij het er voor uit wilt geven is hij het waard!!
Ik vindt het veel geld voor een keuken hoor.
En als je maar € 10.000,-- kunt besteden kun je geen € 11.500,-- uitgeven.
Dat is € 1500,-- boven het budget!

sambal42

Hoi,

ik vind het gewoon wel mooi. Alleen omdat er zoveel lucht in de prijzen zit wil ik er niet teveel voor betalen.

Dat wilde ik met het voorbeeld van die spoelbak laten zien. t is gewoon precies hetzelfde alleen wel 20 % duurder bij keukenkampioen.

Ik hoop dat ik dus nu een reactie krijg over hoe duur bv een ladekast kost of een kast voor een koel/vries combinatie. Dan weet ik of de keukenwinkel een eerlijke prijs neerzet.

In het topic van SieMatic BeauxArts worden ook prijzen genoemd waarmee te vergelijk is. Dat is gewoon handig.

Eigenlijk zou er een lijst moeten komen met de meest gangbare kasten en wat de prijzen zijn per merk ;) Maar dat zal keukenland wel niet grappig vinden. Consumenten zijn er wrs wel bij gebaat

sarpmg

1500 euro voor een ladekast (80 cm) is wel erg duur.
Een ladekast 90cm van NextLine (schulller) met blum kost 1271 euro
hoogglans gelakt! en dit is een beter merk dan rational

sambal42

OK, bedankt

en dat is basisprijs? Op deze krijg ik nml wel 25% korting. en de lange grepen zijn meegerekent

GWTE

Om nog even een voorbeeld te geven.
Deze keukenwinkel bied een reginox 1,5 spoelbak voor 504 euro aan als basisprijs.
Keukenkampioen biedt exact dezelfde spoelbak voor 674 euro aan als basis prijs.

Dus zonder kortingen..... (GWTE leg mij maar uit door welke service (?) dit prijsverschil komt)
Beste sambal42

Ik mag toch hopen dat je weet dat er meerdere Reginox spoelbakken zijn. Alleen vermelden dat je “een Reginox” hebt is tegenwoordig niet voldoende. Dat is het zelfde als roepen dat je een Opel hebt. De volgende vraag is dan….wat voor één?

Heb je de Regilux 60 (ca. € 520, -) of de Queen 60 (ca. € 680, -) of de Commodore 60 (€ 765, -) of de Comtesse 1.5 (€ 705, -) of de Combinatie (€ 550, -) Alle prijzen hierboven zijn in Multiplex, in steen zijn de prijzen weer anders?

Als ik er vanuit ga dat je de Regilux 60 hebt (wat eigenlijk een 1 ¼ is en geen 11/2) dan zijn de prijzen als volgt: In Multiplex € 524, Cristalite® € 748, Massiefhout € 616, Graniet € 844, Glas € 748, CeraNuovo® € 870, de prijzen zijn inclusief uitsparing. Zo zie je maar en dit gaat dan alleen nog maar over de spoelbak!

GWTE (At Your Service) :wink:

sarpmg

1271 euro is de basisprijs waar doorgaans 25%-30% vanaf gaat, let op dit is wel een greeploze variant, greeploos is duurder dan met greep.

Ik zou (gezien de prijs) nog bij een ander rational dealer gaan kijken...

Misschien weten de forumbezoekers een goeie dealer?

sambal42

Beste GWTE

ik wist niet dat daar ook verschil in zit

de site van reginox levert ook niet echt duidelijkheid. Geen specificaties in ieder geval.

Als ik bij kranenshop kijk is de queen 420 euro en de regilux 338 euro

Dus andere prijzen dan tot nu toe gemeldt.

Dat kastje is dus wrs te duur geprijst... Zucht, die verkoper leek heel aardig ;)

Gesloten