LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Folie probleem rotpunkt
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 mar 2008 18:55
Folie probleem rotpunkt
Beste forum lezers. Wij hebben in 2002 een rotpunkt keuken gekocht naar volle tevredenheid. Wil het niet dat de folie van de deurtjes vorig jaar 2007 los begon te laten. Wij contact gezocht met onze keukenleverancier (Voortman). Die zijn netjes langs geweest en hebben de deurtjes welke vervangen moesten worden ook daadwerkelijk vervangen. Tot zover nog tevreden. Wij hebben het ook aan de servicemonteur voorgesteld om alles maar meteen te laten vervangen omdat dit toch een redelijk bekend probleem is. Ook bekend bij de dealer. Maar zou niet nodig zijn de rest zat vast zoals het hoort. Echter nu begint het weer bij de lades welke niet vervangen zijn. En je raadt het al geen garantie meer. Zo lust ik er nog wel een. Waarom niet allees in een keer vervangen dan doe je het goed en heb je alles gedaan wat in je vermogen ligt. Nu stelt de leverancier voor 1 lade te betalen en de andere coulance. Echter wanneer dit gemonteerd moet worden komt er nogwel €149,00 overheen. Wat is jullie mening in deze??
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 aug 2007 15:48
Re: Folie probleem rotpunkt
opzich hebben ze gelijk, garantie is vervallen dus moet je betalen.
waarschijnlijk handteert voortman de regeling dat na 5 jaar een vast bedrag in rekening word gebracht om serivice op te lossen. opzich mag je blij zijn dat je niet het 2e frontje niet hoeft te betalen.
waarschijnlijk handteert voortman de regeling dat na 5 jaar een vast bedrag in rekening word gebracht om serivice op te lossen. opzich mag je blij zijn dat je niet het 2e frontje niet hoeft te betalen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 mar 2008 00:14
Re: Folie probleem rotpunkt
Ben het eens met de keukenman
Feitelijk kan Voortman je gewoon laten betalen. omdat het buiten de garantie termijn is.
Het is al netjes van ze dat ze je een coulance doen! Zij trekken zich jou probleem aan.
En om bij iedere klant waar 1 of 2 frontjs van los laten gelijk heel de keuken te vervangen, lijkt mij een stap te ver gaan!
suc6
Feitelijk kan Voortman je gewoon laten betalen. omdat het buiten de garantie termijn is.
Het is al netjes van ze dat ze je een coulance doen! Zij trekken zich jou probleem aan.
En om bij iedere klant waar 1 of 2 frontjs van los laten gelijk heel de keuken te vervangen, lijkt mij een stap te ver gaan!
suc6
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35
Re: Folie probleem rotpunkt
Eventjes offtopic: Ik mis Hark in dit topic. Een Rotpunkt die na 5 jaar uit elkaar valt..
Ontopic: Kijk eens naar je koffiezetapparaat, waterkoker, staan deze niet te dicht bij de frontjes? Deze veroorzaken wellicht deels het loslaten van de folie, ivm de luchtvochtigheid. En niet gelijk je vaatwasser opentrekken na het draaien helpt ook de luchtvochtigheid redelijk tegen te gaan, schijnt. Anders zit je over een paar jaar weer met hetzelfde probleem.
Ontopic: Kijk eens naar je koffiezetapparaat, waterkoker, staan deze niet te dicht bij de frontjes? Deze veroorzaken wellicht deels het loslaten van de folie, ivm de luchtvochtigheid. En niet gelijk je vaatwasser opentrekken na het draaien helpt ook de luchtvochtigheid redelijk tegen te gaan, schijnt. Anders zit je over een paar jaar weer met hetzelfde probleem.
Re: Folie probleem rotpunkt
volgens mij is de levensduur van een keuken niet 5 jaar, en heb je daarom recht op vervanging tegen betaling van een bepaalde vergoeding, hoe en wat precies weet ik niet, maar je hebt dus nog steeds rechten.
Dan nu: je moet dus iets betalen, de officiele garantie is inmiddels verlopen. Naast deze frontjes zijn er misschein meerdere frontjes die nog vervangen moeten gaan worden, je keukenleverancier doet een voorstel waarvan ik niet weet of het redelijk is, maar het klinkt iig redelijk. Met het oog op de toekomst, een goede klant-leverancierrelatie en gewoon geen gedoe is het misschien gewoon het slimst om het te laten vervangen en ervan af te zijn.
Dan nu: je moet dus iets betalen, de officiele garantie is inmiddels verlopen. Naast deze frontjes zijn er misschein meerdere frontjes die nog vervangen moeten gaan worden, je keukenleverancier doet een voorstel waarvan ik niet weet of het redelijk is, maar het klinkt iig redelijk. Met het oog op de toekomst, een goede klant-leverancierrelatie en gewoon geen gedoe is het misschien gewoon het slimst om het te laten vervangen en ervan af te zijn.
Re: Folie probleem rotpunkt
Je bedoeld dat je toendertijd op kosten van de leverancier alle fronten wel nieuw wilde hebben zonder aanwijsbare mankementen. Als je 1 lampje in de auto kapot hebt, vervang je ze dan ook allemaal "omdat lampjes de neiging hebben stuk te gaan". De monteur had gelijk dat ie daar niet op in ging. De nu aangeboden regeling is niet gek, en je kunt het ook zelf vervangen. Ze willen vast wel uitleggen hoe dat moet.Wij hebben het ook aan de servicemonteur voorgesteld om alles maar meteen te laten vervangen omdat dit toch een redelijk bekend probleem is.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Folie probleem rotpunkt
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Folie probleem rotpunkt
Als je toch fronten gaat vervangen, vraag dan eens prijsopgave voor alle fronten in melamine en donder die folietroep gewoon weg.
Blijven je frontjes de komende 20 jaar heel.
Blijven je frontjes de komende 20 jaar heel.
Re: Folie probleem rotpunkt
[quote] Als je 1 lampje in de auto kapot hebt, vervang je ze dan ook allemaal "omdat lampjes de neiging hebben stuk te gaan". [quote]
Doorgaans gaan idd de lampjes kort naar elkaar stuk. Dit omdat de levensduur van de bijv. de koplampen ongeveer gelijk zijn en deze dus ook ongeveer tegelijkertijd stuk zouden kunnen gaan.
Uitzonderingen daargelaten.
Doorgaans gaan idd de lampjes kort naar elkaar stuk. Dit omdat de levensduur van de bijv. de koplampen ongeveer gelijk zijn en deze dus ook ongeveer tegelijkertijd stuk zouden kunnen gaan.
Uitzonderingen daargelaten.