LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout tijdens het plaatsen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

Ik lees in forums dat er best wel wat fout kan gaan met je bestelde nieuwe keuken, maar is dat nu wel zo en is het niet maar een klein percentage op de vele keukens die geleverd worden.
Als je een nieuwe keuken koopt is het nu beter om bij een kleine zelfstandige te kopen of juist bij een grote keukenboer.
Mijn grote angst is dat het niet helemaal gaat zoals je hebt afgesproken
, moet ook gewoon heerlijk zeggen dat ik best wel stres heb van ons nieuwe huis, hoe kan je dit soort problemen nu voorkomen en wat moet je nu op papier laten zetten.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door Rema »

Wij hebben betere ervaringen met kleine zelfstandigen.
Maar je moet er vooral een goed gevoel bij hebben, duidelijkheid krijgen, en alles zwart op wit laten zetten.
Mensen die veel haast hebben, continue gebeld worden, of weglopen naar andere klanten, daar moet je niet zijn is onze ervaring.
Verkopers die enorme kortingen op keukens geven vertrouw ik ook niet.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door GWTE »

Geplaatst op 22 Mrt 2008 20:36 door ikmoetwel

EnNogmaals verkopen is een spel en anders moet je het niet zien, bijde partijen moeten tevreden uit de bus komen .
en
Mijn grote angst is dat het niet helemaal gaat zoals je hebt afgesproken
, moet ook gewoon heerlijk zeggen dat ik best wel stres heb van ons nieuwe huis, hoe kan je dit soort problemen nu voorkomen en wat moet je nu op papier laten zetten.
Stres of is het een spel.......?

GWTE

ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

Nu reageer ik als klant en ja erg veel stress van een nieuw huis en echt niet alleen door een keuken hoor, maar inderdaad verkopen is een spel, waarbij je je zelf maar ook de klant met respect moet behandelen en als de klant niet hapt ach ja dan zijn er nog altijd de forums

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door mar53 »

U gaat er nu al van uit dat het fout gaat.
Hierbij roept het u zelf af.

Overigens: vreemde koptitel als er nog niets is aangeschaft.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door pufje »

Een beetje complexe keuken zal er vrijwel nooit zonder servicepunten ingaan, is niet erg, als het in een 3 weken opgelost wordt.
Gaan er direct al grote dingen fout, zet het op schrift en laat de verkopende partij de gemaakte afspraken bevestigen


( blijft een spel twge :lol: )

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door GWTE »

Nee maar.......kijk is aan. Er is er maar 1 die mij twge mag noemen met kleine letters. En dat is pufje.....Watskeburt? Te veel chatgedrag? :wink:

On-topic, een spel.......ik weet wat je bedoelt maar aan ieder spel zijn spelregels verbonden, verlies die nooit uit het oog...

GWTE

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door pufje »

yep :lol: Draadje over Tulp Woerden was de reden die aangegeven werd.
De echte reden kan ik alleen naar gissen, want er komt geen reactie terug , c,est la vie

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door rayke »

Een beetje complexe keuken zal er vrijwel nooit zonder servicepunten ingaan
wedden van wel!?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door GWTE »

wedden van wel!?
Ja dat is goed....ik zal deze week even een paar vraagjes op dit forum zetten kijken of je het foutloos kunt uitwerken.

GWTE

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door rayke »

paar vraagjes op dit forum zetten
Hiermee suggereer je dat iemand op papier het al niet foutloos kan doen.
Maar ik wil de weddenschap wel aan.

Ik bestel bij jouw een keuken, als je hem 100% foutloos doet, zonder 1 enkel servicepunt, binnen de overeengekomen tijd, betaal ik je de overeengekomen prijs. Lukt je dat niet, zit er ook maar 1 servicepunt in dan betaal jij de keuken.

Andersom mag ook. Ik durf die weddenschap wel aan.
:D

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door marpet »

Gelukkig zijn er nog goede keukenzaken. Wij hebben onze keuken bij een klein familiebedrijf gekocht. Wij zijn na volle tevredenheid geholpen en de keuken is zonder problemen geplaatst.
Advies: doe navraag bij familie/kennissen die net een keuken hebben aangeschaft. Zo zijn wij aan het adres gekomen van onze keukenleverancier.
En ook belangrijk: ga niet over een nacht ijs. Trek er tijd voor uit. Bezoek diverse keukenzaken, dan zie je ook het verschil in kwaliteit. Laat je niet verleiden tot het maken van allerlei tekeningen, maar zoek eerst voor jezelf uit wat je wilt. Zo voorkom je dat je iets opgedrongen wordt, waar je later je bedenkingen over hebt. Succes.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door maxx »

Toch wil ik erop wijzen dat een fout ook in andere dingen kan gebeuren.

Vandaag mochten wij de rommel van een aannemer opknappen. Geen hoek was haaks, de helft van het leidingwerk was "vergeten", parketvloer aan alle kanten te kort gelegd. De nis waarin de hoge kasten moesten worden geplaats te klein.

Zucht.... toch diverse keren telefonisch kontakt opgenomen met het de aannemer om zoveel mogelijk vinger aan de pols te houden. Daarnaast ook bij het inmeten de tekeningen uitvoerig doorgenomen. En nog weten ze er een puinhoop van te maken, beetje jammer.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door GWTE »

Zucht.... toch diverse keren telefonisch kontakt opgenomen met het de aannemer om zoveel mogelijk vinger aan de pols te houden. Daarnaast ook bij het inmeten de tekeningen uitvoerig doorgenomen. En nog weten ze er een puinhoop van te maken, beetje jammer.
60% van de gevallen......vooral aannemers en installateurs denken het allemaal wel te weten....

GWTE

ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

Beste Maxx
Hoe kan ik nu voorkomen dat een aannemer deze fouten maakt en dan bedoel ik niet de vloer maar de aansluit punten en dergelijke, hebben jullie tijdens de bouw geen gesprek met hem om alles goed kort te sluiten.
grt

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Fout tijdens het plaatsen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Ikmoetwel,

Vraag om een duidelijk leidingschema en check ook de aannemer. Het liefst beheren wij ieder keukenproject van a tot z om fouten te voorkomen.

Als een klant kiest voor een eigen aannemer dan zal deze de aannemer ook moeten controleren. Jammer genoeg kunnen we niet de hele dag over de schouder van de aannemer meekijken.

De aannemer van gisteren heeft circa 10x gebeld tijdens de klus en had duidelijke leidingschema's. Toch vinden we dan weer een 22mm dikke kunststof waterleiding (waar je niets mee kunt) op de plaats waar een paar mooie stopfilterkranen en een paar muurplaten hadden moeten zitten en een 100mm buis voor de wasemkap.

CONTROLE CONTROLE en niets dan CONTROLE. Dat is het enige wat mogelijk is.

MVG

Gesloten