LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Composiet of graniet

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bjusterbaarlik
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2008 14:46

Composiet of graniet

Ongelezen bericht door bjusterbaarlik »

Wie kan ons aangeven wat de beste keus is:
Composiet of Graniet werkblad op de keuken

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door marpet »

Wij hebben gekozen voor composiet, Crystalite van Dekker. Gewoon omdat wij dit heel mooi vonden bij een keuken in de showroom. Achteraf is het ook een goede keus. Makkelijk schoon te houden.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door rvkeuken »

op bijv. www.erbi.nl staat een hoop informatie, beide kunnen mooi zijn, ik vond composiet wat te vlak van kleur

geedit is uiteraard een ietswat domme verwijzing ;-)
Laatst gewijzigd door rvkeuken op 27 mar 2008 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door 330 »

Ik vind de crystalite ook goed uitzien, maar als ik moet vergelijken met gewone composiet, dan lijkt wel of de crystalite 'nepper' uitziet. Is dat waar of hangt het van de soort af?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door maxx »

De laatste Cristalite kleuren voelen ook aan als kunststof. Wij werken veel met Silestone en Zodiaq composiet. De verhouding natuursteen/composiet ligt op circa 50/50.

Zowel natuursteen als composiet hebben voor- en nadelen. Tijdens het gesprek met de klant ontdek je wel wat het beste bij hem/haar past.

MVG

Wurmpie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 11:48

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door Wurmpie »

@330 ik denk dat dat ligt aan de kleur/patroon die je kiest. Je hebt ook composietsoorten die heel dicht bij graniet komen qua uitzien. :wink:

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door 330 »

Hoe zit het met de prijs/kwaliteit verhouding in 'normaal' composiet tussen Dekker en Jetstone?
We willen de White Beach of zo gepolijst, bij Jetstone zit deze in prijsgroep 2.

En is 3cm de standaard dikte? Is dan de binnenkant dicht, dus niet hol zoals de opgedikte met alleen een rand?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb ook nog een vraag, is er verschil tussen de maximale bladlengte van composiet en van natuursteen? Ik heb begrepen dat natuursteenbladen tot zo'n 3 meter gaan, o.a. omdat het daarna niet te hanteren en te breekbaar is. Is dat ook bij composiet zo? En zijn er ook alternatieven die wel een stuk langer gaan?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Composiet of graniet

Ongelezen bericht door maxx »

Alternatieven:

Massief Hout van Aalborg in lange lengten verkrijgbaar. http://www.aalborg-massive.dk
Vlekvrij lichtgewicht beton met glasvezels http://www.diebetonkoepfe.de verkrijgbaar tot 5 meter en langer in 1 stuk zonder naden.

Composiet wordt meestal maximaal 304cm geleverd. Silestone heeft een aantal kleuren die tot 340cm gaan.

MVG

het is nu 22.25u

Gesloten