LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Haecker systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hemmel
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:14

Haecker systemat

Ongelezen bericht door hemmel »

Ik heb diverse interessante dingen gelezen over de systemat.
Ik heb nu zelf een offerte in huis voor een SM2031. Ik kan dat type op de Haecker-site echter niet vinden. Heeft iemand hier info over?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

SM 2031 staat wel achterin in de Systemat catalogus (aan te vragen via de Hacker site). P(rijs)G(roep) 2 en verkrijgbaar in oud wit en vanille.

Loesjes of Kulta kunnen vast wel wat zeggen over de exacte specificaties.

De combinatie van enkel Oud wit en vanille doet mij denken aan melamine, afgewerkt met plastic kanten? Als ik het afleid van Edition that is.

hemmel
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:14

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door hemmel »

De kleur is inderdaad oudwit. Zijn daar achteraf niet zo blij mee. Willen i.v.m. verkleuren toch een grijstint. Bij welk type kom ik dan uit. Kan ik de codes voor de kastjes paslijsten en verlichting ergens vinden?
Heb een offerte van 14567 euro bruto. Minus korting moet ik 10900 euro betalen. Als je deze bedragen ziet hoeveel rek zou er nog inzitten?

fatcat
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 18:18

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door fatcat »

we hebben nu ook rondgekeken en oudwit willen we ook, maar je zegt ivm verkleuren? hoezo?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door loesjes »

sm2031 bestaat niet.

Av 2031 bestaat wel maar let op dit is ook een keuken van de fabriek Hacker waar ook systemat wegkomt, maar het is de uitgeklede vorm ( geen fluisterprofiel en minder luxe lade's

De av2031 is een mdf deur met folie
de AV2031 is er in 2 kleuren vanille en oud wit. als je naar een grijstint wilt kom je in of een melamine deur of een gelakte deur ( helaas mooier kunnen we het niet maken)

Oud wit en verkleuren??? voor mij heel vreemd dat heb ik nog niet meegemaakt. Maar misschien dat een collega van mij daar wel ervaring mee heeft. Ik vind juist oud wiit wel een veilige kleur wat betreft verkleuren.

Slagter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2008 22:33

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door Slagter »

Loesjes, elders in dit forum zie ik dat je zowel Hacker als Tristar voert. un jeaangeven wat de voor- en nadelen zijn van deze merken in relatie tot elkaar?
De lokale keukenman om de hoek voert beide merken en zegt dat het niets uitmaakt, behalve dat Tristar in elke kleur te krijgen/spuiten is.

Uiteraard is een reactie van anderen ook welkom.

mvg&bvd,
Slagter

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door GWTE »

als je naar een grijstint wilt kom je in of een melamine deur
2 x postform en 2 x vormkant (abs).

GWTE

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ slagter,

Tristar is iets flexibeler als het op maatwerk aankomt, dat vind ik persoonlijk een groot voordeel.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door maxx »

Wel jammer dat Tristar ook op voorraadladen 30kg geleiders gebruikt. Deze zorgen bij zwaar gevulde laden voor te weinig demping.

Voor de rest is er weinig mis mee. Veel mogelijkheden.

MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door loesjes »

ik zal je mijn mening zeggen:

Ik vind tristar minder van kwaliteit dan Hacker. heb nu redelijk goed vergelijkingsmateriaal en dan ben ik toch meer fan van Hacker. Ik vind de afwerking van Tristar net iets minder nauwkeurig en ook het lakwerk iets minder mooi ( strak)

Tristar gebruikt blum Hacker gebruikt Hettich scharnieren beide vind ik net zo goed, dus daar merk ik geen verschil. idem dito met de lade's al hoor ik wel van de monteur dat blum net iets handiger is me afstellen, maar ik vind de lade;s die hacker gebruikt iets steviger aanvoelen.

tristar heeft als groot voordeel ten opzichte van hacker dat ze alle maar dan ook alle kleuren kunnen leveren in vrijwel ieder model, en dat ze de kasten precies op de gewenste maat kunnen maken. Dat is bij Hacker niet zo, ze kunnen veel, maar minder veel als bij tristar en ook is iedere kleur in ieder model bij Hacker niet aan de orde. Hun collectie is wel groot, maar soms mis je met hacker net de boot als het op kleur aangaat. daarom heb ik tristar er ook bij genomen.

succes

Slagter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2008 22:33

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door Slagter »

Dank je Loesjes, wat leg je het toch fijn en helder uit. Volgens mij heb je veel tevreden klanten! Je begrijpt ze immers.

mvg
S

hemmel
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:14

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door hemmel »

Het verkleuren had betrekking op de keuken die we nu hebben. Roken en koken heeft geen goede invloed op wit. Ook de witte magnetron is verkleurd. Daarom gaan we voor de Haecker Systemat SM 1080 met SM 1080 583 front.

fatcat
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 18:18

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door fatcat »

Wat is het verschil tussen sm 1010 en sm 1080? We hebben nl. 2 offertes liggen met vers. sm nrs.

hemmel
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:14

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door hemmel »

1080 is een andere type keuken. Is niet helemaal rond gelakt maar de onderkant is geplakt. Kwalitatief eigenlijk net zo goed. Bij de witte uitvoering zie de geplakte strip beter. Daarom kiezen we voor grijs.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Haecker systemat

Ongelezen bericht door Kulta »

Wil je niet teleurstellen hemmel maar zowel de 1080 als de 1010 zijn geen gelakte deuren:


SM 1080
PG 1
Oppervlakte: kunststof/fijnstructuur
Kanten: rondom 1,5 mm
kunststof-vormkant
Front-dikte: 19mm

SM 1010
PG 2
Oppervlakte: kunststof/fijnstructuur
met HPL bekleed
Kanten: verticaal postform afgerond
horizontaal 1,5 mm kunststof-vormkant
Front-dikte: 19mm

Prijs verschil tussen PG1 en PG 2 ongeveer 7%.

Gesloten