LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlegging peiljaar

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Nyghtslave
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:20

Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door Nyghtslave »

Ik ben nu al bijna een jaar bezig met het verleggen van het peiljaar, maar iedere keer raakt mijn formulier 'zoek'. Mijn moeder heeft het formulier zelfs ingediend op een van hun kantoren, en zelfs dan weten ze het nog kwijt te raken! Reactie: 'Laat je moeder maar een kopie van de aanvraag aangetekent opsturen'. Dat gedaan, had haar naam en alles. Zodra ze het had zou ze het regelen. Nou niet dus! Nog steeds niets geregeld! Ik krijg nog ongeveer 3000 euro van ze, allemaal aan studiefinanciering die ik vorig jaar te weinig heb ontvangen, maar volgens mij raken ze post waarbij het erop uitdraait dat ze je veel moeten betalen gewoon systematisch 'kwijt'......

coby1977
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:37

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door coby1977 »

Je bent niet de enige....zucht. Ook ik heb nu mijn derde formulier opgestuurd. De eerste twee zijn niet aangekomen. Dat is best vreemd vind ik persoonlijk. Andere post komt toch altijd wel aan.
Bericht van hun is dan. Nee niet gezien en dus ook niet verwerkt...

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door Frankkk »

Proberen:

1. langs een servicekantoor gaan met je nieuwe brief en om een ontvangstbewijs vragen (is kopie met stempeltjes)

2. aangetekend met handtekening retour

Megan2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 22:51

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door Megan2008 »

Je kunt ook gewoon een medewerker om zijn/haar naam vragen en het formulier rechtstreeks faxen (kan bij het postkantoor)...

student538

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door student538 »

**. Ib groep geeft aan dat het de verantwoordelijkheid is van de klant. En bewijs het maar dat je het hebt opgestuurd. Tip: Maak een van alles een kopie voordat je iets opstuurt. Het kan kwijt raken bij de IB groep. En vind je de porto kosten te duur? Kijk dan even op www.antwoordnummer.nl onder informatie beheer groep, want je hoeft geen postzegels te plakken naar een antwoordnummer. Veelal worden die brieven ook in behandeling genomen. Een fax nummer mag niet zo maar uitgegeven worden. Het fax nummer van de IB is (ken ik uit mijn hoofd nog) 050-5999850.
Laatst gewijzigd door student538 op 13 sep 2008 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Toen ik studeerde was ook zoiets met mij gebeurd, hebben ze de inkomensgegevens van mijn ouders niet ontvangen terwijl ik het bij hun kantoor had ingeleverd. Gelukkig had ik nog een kopie en na het bellen had ik met een medewerker afgesproken en de formulier naar hem gefaxt. Heeft hij mij diezelfde dag gebeld om te bevestigen dat hij het ontvangen heeft en ook meteen verwerkt.

Gelukkig duurde het 1 maand, je moet gewoon heel allert zijn met de IB Groep. Voor zulke dingen bel ik na 4 weken om te checken of het ontvangen en ook al verwerkt is.

Marcella_2008
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 13:00

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door Marcella_2008 »

Tegenwoordig is de Klantenservice van de IBG onderverdeeld in een paar teams; het fax.nr. dat je geeft "student538" kan van één team zijn maar net zo goed niet meer bestaan.

student538

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door student538 »

Voordat ik dat fax nummer opgaf had ik gecontroleerd dat er een nog een fax geluidje op zat. Dat was dus het geval. Wanneer je een fax verstuurd krijg je van de fax een verzend bewijs. Dat is juridisch ook aantoonbaar dat je een fax ook daadwerkelijk verstuurd hebt.

Marcella_2008
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 13:00

Re: Verlegging peiljaar

Ongelezen bericht door Marcella_2008 »

Is het inmiddels geregeld? :wink:

Gesloten