LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal digitaa leasy

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
willem_w
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2008 13:59

Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door willem_w »

Op dit forum en ook op andere plekken heb ik heel veel gelezen over alle manieren om televisie te kijken. Ikwil geen kabel meer want met upc heb ik nou niet bepaald hele goede ervaringen en ik wil oo kmeer kanalen en danis upc duur. Digitale televisie heb ik al veel over gelezen over onder andere Digitenne, maar nu ismijn vraag wat jullie ervaringen zijn met schotel televisie want daar kan ik minder over vinden.

Ik kwam op internet een pagina tegen van canal digitaal easy dat kost 12,95 per maand voor heel veel tv en radio zenders maar daar zit je meteen 2jaar aan vast volgens mij. Zijn hier meer lezers met ervaringen met canaal digitaa leasy en zo ja hoe is die ervaring dan en zit je er echt meteen 2 jaar aanvast?

HarrieVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 10:25

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door HarrieVermeulen »

Hoi,

Ik ben satelliet kijker en doe dat al jaren naar volle tevredenheid! Veel zenders in uitstekende kwaliteit (beter dan die 20 zenders van Digitenne!!) en MEGA veel radio zenders.

Neem wel een goede ontvanger die canal digitaal ondersteund, als je een easy abonnement afsluit heb je een prima ontvanger (http://webshop.canaldigitaal.nl/subgrou ... oupid=1397).

Die looptijd van 2 jaar...heb je plannen om volgend jaar te stoppen met TV kijken...nee toch ;-)

Succes!

Troy
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mar 2008 15:52

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door Troy »

Ik kijk al jaren via Canal Digitaal en heb er nooit problemen mee gehad. Als het beeld uitvalt is dat omdat mijn eigen schotel geen signaal krijgt (bv. bij ontieglijk slecht weer), niet omdat Canal Digitaal problemen heeft. Ik zou dus zeggen dat je best de gok kunt nemen van een 2-jarig contract. De kans dat je ontevreden bent is niet zo groot.

Ik raad je wel aan om een installatie te laten aanleggen door een professionele satellietinstallateur: het bevestigen en uitrichten van een schotel komt namelijk behoorlijk precies. Een paar millimeter naar de verkeerde kant en je ontvangt helemaal niets.
Let ook op het formaat van je schotel: Canal Digitaal heeft op zich gelijk als ze zeggen dat je met 60cm alle Nederlandse kanalen kunt ontvangen, maar als je met een flinke regenbui nog beeld wil hebben zal je toch een grotere schotel moeten nemen.

HarrieVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 10:25

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door HarrieVermeulen »

Troy, daar ben ik het niet helemaal met je me eens.

Ik heb max 2 keer per jaar ontvangst problemen maar alleen als er dikke zwarte wolken met een enorme hoosbui in de lucht hangen. Storing is vaak snel weer over...paar minuutjes.
Een normale regenbui is geen enkel probleem en levert bij mij nooit storingen op. Een grotere schotel is echt niet noodzakelijk...kan natuurlijk ook aan je LNB liggen maar die cds in hun set heeft zitten is prima (althans was destijds bij mij zo).

Wat betreft installatie, ach het is zelf prima te doen maar een echte pro kan natuurlijk tot op de milimeter de boel uitrichten. Op de camping zet ik mijn schotel trouwens in no time op...zonder professionele meet apparatuur ;-))

Ben je er al uit Willem, wordt je ook digitale schotelkijker?

willem_w
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2008 13:59

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door willem_w »

nou, bedankt voor de reacties! ik heb nog even verder gekeken op het forum hier en denk dat het toch canal digitaaleasy wordt. zo'n schotel heeft volgens mij toch meer voordelen dan kabel tv of via een digitale ontvanger. bedankt hoor!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door agro »

Als je wil heb ik veel info over satelietontvangst.
Stuur een mailtje en ik stuur je toe.

Ook mogelijkheden om op meer tv's te ontvangen met 1 smatcard.
Laatst gewijzigd door agro op 03 apr 2008 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Troy
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mar 2008 15:52

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door Troy »

Troy, daar ben ik het niet helemaal met je me eens.

Ik heb max 2 keer per jaar ontvangst problemen maar alleen als er dikke zwarte wolken met een enorme hoosbui in de lucht hangen. Storing is vaak snel weer over...paar minuutjes.
Een normale regenbui is geen enkel probleem en levert bij mij nooit storingen op. Een grotere schotel is echt niet noodzakelijk...kan natuurlijk ook aan je LNB liggen maar die cds in hun set heeft zitten is prima (althans was destijds bij mij zo).
Het hangt er wellicht ook van af waar je woont. Ik woon op een stukje platteland waar het 24/7 waait. Een beetje beweging (door wind) kan een schotel wel hebben, een fikse regenbui ook, maar de combinatie zorgt op een 60cm schotel voor beelduitval. Ik kan me voorstellen dat je daar geen last van hebt als je ingebouwd tussen de huizen woont en dus veel minder last hebt van wind.
Aan onweerswolken is sowieso niks te doen, hoe groot je schotel ook is: de elektrische ladingen in de lucht verstoren het signaal.
Wat betreft installatie, ach het is zelf prima te doen
Als je het zelf doet moet je het op de gok, met trial-and-error doen. Ik neem in ieder geval aan dat je geen meetapparatuur in huis hebt. Je moet wel verdomd veel geluk hebben om op die manier hetzelfde resultaat te krijgen als met een professionele uitrichting.

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door Cor802 »

Ook ik heb een 64 cm schotel en hooguit 2 a 3x per jaar last van storing, en dan is het meestal voordat er een grote onweersbui los barst.
Moet er wel bij zeggen dat ik hem niet zelf uitgericht hebt. Behalve de duolnb, die heb ik er wel zelf ingehangen..

De schotel zelf staat niet beschut en bij de storm(en) van de laatste tijd geen last, wel opvallend dat Digitenne wel meer storing gaf tijdens de storm. (niet zo erg, had alleen mijn vrouw last van :twisted: )

maarre Agro, hoe doe je dat, meerdere tv's met 1 kaart? heb je dan overal hetzelfde beeld? En is dat niet illegaal?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door agro »

maarre Agro, hoe doe je dat, meerdere tv's met 1 kaart? heb je dan overal hetzelfde beeld? En is dat niet illegaal?
Meerdere tv's met 1 kaart doe je middels cardsharig.
Je kan dan op elke tv onafhankelijk van elkaar elk willekeurig programma kijken of opnemen.
Het is niet illegaal zolang je dit niet aan anderen aanbied of van anderen ontvangt, uitsluitend voor eigen gebruik.
Stuur een mailtje en ik stuur je meer info.

dunja9
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:16

Re: Canal digitaa leasy

Ongelezen bericht door dunja9 »

Agro...hartstikke bedankt voor het snelle toesturen van de links vol met info. :D

Gesloten