LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sinnertjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:24

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door sinnertjuh »

Inderdaad het is een drama toestel de toetsjes zijn binnen een maand weer gescheurd zelfs de zijkant begint te scheuren..... en er wordt niks aan gedaan....
Voor mij nooit geen ericsson meer maar blijf voortaan maar gewoon weer bij het degelijke nokia....

greetzz sinnertjuh

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Had voor mijn vorige telefoon een SE, prima ding! Gewoon alleen problemen gehad met deze versie :(

Ben er verder erg tevreden over, beste merk! Alleen die knopjes he...

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Reactie SE:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:
Het toestel zal naar behoren worden gerepareerd.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met het Sony Ericsson Call Center. Bezoekt u ook gerust onze website. Op http://www.sonyericsson.com/nl ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interesante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: [email protected].

Het case-id in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case.

Met vriendelijke groeten,

xxxx
Sony Ericsson Call Center Netherlands

Carlitos
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2008 20:03

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Carlitos »

Mijn S500i kreeg na een paar maanden gebroken toetsen, ga m naar Dynafix opsturen. Ben benieuwd.... Heb al verhalen gelezen dat ze het afdoen met drukschade, want dat wordt niet vergoed. Als ze dat gaan zeggen dan word ik gek.

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Drukschade? Schade dat je te hard drukt op toetsen ffzo :?:

Dat zou belachelijk zijn, mag je je mobiel niet eens aanraken :lol:

Carlitos
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2008 20:03

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Carlitos »

Ja zei zeiden al aan de tel: bij val,druk,water schade doen we niks.
Toen dacht ik echt van....

Hoevaak lees je niet dat zo'n bedrijf zegt: ja je hebt waterschade, terwijl dat niet zo is. Drukschade is ook een leuke smoes

leushuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2008 11:47

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door leushuis »

Heb reeds vele mailtjes gestuurd over de gebroken toetsen. Zou dus nu voor de 4e keer opgestuurd moeten worden. Krijg keer op keer, na lange tijd, een mailtje terug met excuses en de toezegging dat er een memory card opgestuurd gaat worden. Die wil ik niet ik wil gewoon een goed toestel.

RADAR wanneer wordt er aan dit probleem aandacht geschonken?

Colet
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2008 16:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Colet »

Ook van mij een bericht over de gebroken toetsen.

Ik heb mijn telefoon de mysterious green op 1-11-2007 gekocht, er was mij verteld dat de levering een tijdje stil had gelegen vanwege software problemen, maar dat de levering net weer begonnen was.

Na 2 maanden begon de ellende bij mij, de eerste toets brak en ja bij mij was het ook de 3.
Binnen enkele weken later waren er inmiddels 6 toetsen gebroken en inmiddels ben ik hem al een week kwijt om dat hij bij de reperateur ligt.

Ik heb hem via t for telecom op laten sturen en in die winkel hadden ze nog niet eerder gehoord over het gebroken toetsen probleem. Ik was de eerste, laat ik dan maar hopen dat als ik hem terug krijg het probleem ook echt verholpen is voor mij.

Ben benieuwd, maar zo te zien kan ik er nog wel even op wachten voor ik hem terug heb.

xo0lindy0ox
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 12:11

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door xo0lindy0ox »

Ik heb sinds 27 december 2007 deze telefoon.

Eind januari constateerde ik dat er 3 toetsen gescheurd waren. Toets nummer 3,4 en #
Ik ben naar de mediamarkt gegaan waar ik deze telefoon ook gehaald had. Die stuurde hem netjes op en kreeg mijn telefoon na 2 weken weer terug. Allemaal heel erg netjes.

Nu is het begin april, en vorige week ontdekte ik dat precies dezelfde toetsen weer gebroken zijn.
Ik ga nu vanavond weer terug naar de mediamarkt, en toch maar eens informeren hoeveel keer ik hem nu moet op laten sturen voor ik gewoon een andere telefoon krijg.

Ik ben dus niet van plan om om de 2 maanden ongeveer mn telefoon op te laten sturen.

ChantalTeske
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2008 13:18

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door ChantalTeske »

Ook ik heb 2 maanden geleden Sony Ericsson w580i gekocht. Een hele leuke telefoon, alleen kwam ik er gister achter dat de 4 gebroken is.

Mijn schoonzus heb nog geen half jaar geleden ook een Sony Ericsson s500i gekocht. En al haar toetsen behalve de 0 zijn kapot.
Dit probleem is al heel lang aan de gang en is bekend bij Sony Ericsson, maar schijnbaar doen ze er niks aan.

Ik vind dat hier wel wat meer aandacht aan besteed mag worden. Want tenslotte betaal je een hoop voor je telefoon en dan hoef je niet te verwachten dat ie binnen 2 maanden al kapot gaat.

sjurtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2006 19:23

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door sjurtje »

Vandaag maar eens gebeld met Sony Ericsson customer service.
Het schijnt dat er sinds februari of maart nieuwe toestenbordjes beschikbaar zijn die niet meer kunnen breken. Heeft iemand hier info over, zou het eindelijk echt zo zijn? Ik kan het maar moeilijk geloven. Er is al zoveel ellende met deze telefoon dat ik de hoop heb opgegeven. Wie kan mij iets positiefs melden?

sjurtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2006 19:23

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door sjurtje »

Vergat even te melden dat het telefoonnummer wat ik kreeg is: 0900-3962349!! Je betaalt alleen 35 cpm!!! Dit is het nummer van het reparatiecentrum van Sony Ericsson. Tot 16.00 u bereikbaar. Misschien kunnen jullie hier iets mee.

Colet
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2008 16:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Colet »

Ik kreeg afgelopen donderdag bericht dat mijn telefoon terug was met een nieuw toetsenbordje en een software update.

Ben hem al met al een week kwijt geweest en de toetsen zijn nog steeds heel na 4 dagen.

Ben heel erg benieuwd hoe het nu gaat lopen allemaal...
Want hier kies je niet voor als je een telefoon koopt...

maxwelldewitte
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2008 22:46

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door maxwelldewitte »

Ik heb sinds begin Januari een Sony Ericsson s500i.
Het is een erg mooi apparaat, blits, soepel in de hand. Enzovoorts.
Al na een paar weken deed het apparaat raar - viel uit, ging niet aan, slechts de gebruikelijke 'bzz' bij het aanzetten. Ik haalde de batterij eruit en de telefoon deed weer normaal.
Enkele weken later deed het mobieltje weer gek - de telefoon liep vast, batterij eruit was de enige oplossing.
Nu, enkele maanden later, kreeg ik precies dezelfde symptomen, maar dan allemaal tegelijk. Eerst liep 'ie vast, zelfde oplossing met batterij. Bij het aanzetten bleek de '0'-toets vast: ik kreeg allemaal nullen op het scherm, bij het sms-venster kwamen de tekens die horen bij de 0-toets.
Misschien was het knopje intern ingedrukt: ik rag de toetsjes af. Dat werkt - alleen is de internetknop vastgelopen. In groot paniek voor mijn telefoonafschriften zet ik het apparaat uit. Na even gewacht te hebben zet ik 'm weer aan. De 8-toets is ditmaal aan het flippen. Even later werkt de 8 helemaal niet meer.
Deze avond is de 8-toets nog steeds stuk. Er is niks 'afgebroken' zoals ik vaak op internet tegengekomen ben. De knop werkt gewoon niet meer. Als ik op het aanknopje druk selecteert de telefoon automatisch de handsfree-modus.
Verder zijn er geen mankementen.

Dit is zeer vervelend. De 8 gebruik ik best veel - als getal en als letters t,u,v.
Ik hoop dat de telefoon na een avondje rusten het weer doet, anders ben ik redelijk van mijn à propos.

Als iemand dit verhaal herkent hoor ik graag reactie. Advies is ook welkom.

denisenijhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2008 15:23

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door denisenijhuis »

Ik heb nu ongeveer een maand mijn se 500i...
van deze maand is hij nu ongeveer 3 weken weg voor reparatie (2e keer al).
de toetsjes zijn gelukkig nog niet kapot, maar de rest allemaal al bijna wel!
Toen ik het toestel kreeg, was het erg gammel.
het voorfrontje zit erg los, en ook het balkje onder de toetsen.
na 2 dagen kwam ik erachter dat mijn batterij super snel leeg was.
wanneer ik hem oplaadde, was het 2 dagen te gebruiken, waarna het snachts ook nog eens uitging en ik er geen muziek of dergelijke stroomvretende dingen mee deed.
heb gemaild naar se en die zeiden tegen mij dat ik het maar op moest sturen na dynafix.
dit heb ik gedaan (verzekerd opgestuurd) koste mij 10 euro, heb er alle klachten bij gezet, netjes en stevig verpakt.
ik kreeg hem na 2 weken terug, het toestel zat los in het doosje, het rammelde gewoon en mijn oplader zat er ook los bij in.
er was niks aan veranderd, er zat ook geen brief bij waarop stond wat er nou precies mee is gedaan.
ik heb direct weer contact opgenomen, en moest hem weer opsturen.
kan er echt kwaad om worden, weer 10 euro aan een telefoon besteden wat ze gewoon direct de eerste keer ook konden maken.
ik wordt er nu al flauw van, en als ik dan lees dat sommige mensen hem 4x op moeten hebben sturen, dan zakt mij de moed in de schoenen.
ben erg benieuwd, of hij deze keer geaakt zal worden![/b]

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Nou heb die van mij weer terug.

Toetsjes weer netjes gemaakt e.d., maar zoals hierboven al gezegd, steeds dat opsturen kost een vermogen! Al 2x opgestuurd, dus 20 euro weg voor iets wat gewoon goed zou moeten zijn!

En ook niks geen vergoeding verder van ontvangen, zelfs in de brief aangegeven dat ik dat wilde hebben!

Schijnt dat ze nu wel weer met nieuwe toetsjes zijn begonnen, dus laten we hopen dat het nu eindelijk verholpen is!

LoesOever1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2008 19:18

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door LoesOever1984 »

Ik heb sinds eind februari mijn telefoon. Sony Ericsson S500i. Sinds februari heb ik mijn abonnement verlengt voor twee jaar en mocht toen een nieuw toestel uitkiezen. Mij werd aangeraden deze telefoon te nemen, een leuke damesmobieltje met vele leuke functies, deze zou zeker een levensduur van 5 jaar hebben.

Een week nadat ik het mobieltje mee naar huis kreeg, bleken twee toetsen gebroken te zijn. De verkoopster vertelde me dat dit een bekent probleem was bij sony ericsson, ze zouden er meteen wat aan doen en het zou de volgende keer niet meer mogen gebeuren!! De telefoon werd opgestuurd voor een week.

Een week later kon ik de tefoon ophalen. Twee dagen daarna bleken dat weer de toetsen gebroken waren, ik baalde natuurlijk er! Dit keer vooral omdat ik net mijn nieuwe telefoon in ontvangst had genomen, en nu kon ik hem weer inleveren. Dit keer bleef hij niet een week weg maar 10 werkdagen. De verkoopster verzekerde me weer dat het een bekent probleem was bij sony ericsson en dat ze het zouden maken, het zou niet meer voor mogen komen.

Toen ik 10 dagen later mijn mobieltje weer terug nam bleek bij thuis komst dat het microfoontje van de telefoon kapot was. Waarschijnlijk door de reparatie aan de telefoon. Ik kon dus bijna niemand verstaan wanneer ik met iemand aan de telefoon hing. Weer ging ik terug naar de winkel. Dit keer werd ik geholpen door een andere verkoper. Hij zag al aan mij dat ik enorm baalde van het gedoe met deze telefoon. Van een vriendin had ik meegekregen dat wanneer je je mobiel drie keer op moest sturen, dat je dan een nieuwe telefoon zou krijgen(helaas van mij uit verkeerd begrepen) Omdat deze klacht aan de telefoon niet 3x dezelfde was zou ik geen nieuwe mobiel krijgen, maar zou hij sony ericsson een klacht toesturen en om een vergoeding vragen, ook zou hij de winkel een klacht toesturen en om een tegemoedkoming vragen. Van de desbetreffende winkel kreeg ik voor de aankomende maand mijn beltegoed vergoed en van sony ericsson kreeg ik een multi mediakaart toegestuurd van 256mb. Nou wil het net zou zijn dat toen ik mijn abonnement had verlengt en mijn mobiel had aangeschaft de verkoper mij een aanbieding deed voor een multi mediakaart van 2gb. Dus aan de kaart van sony ericsson had ik niks. Weer 2 en halve week verder kon ik mijn telefoon weer ophalen.

Nu merkte ik afgelopen weekend (2 mei '08) dat weer mijn toetsen waren gebroken, nu niet 2 zoals in het begin maar 3 toetsen. Ik baalde enorm, omdat ik wist dat ik weer mijn telefoon in moest gaan leveren. Ik heb al mijn spullen bij elkaar gezocht, ben met de tas naar de winkel gestapt, heb al mijn moed bij elkaar geraapt om in de winkel een flink protest te geven tegen deze mobiel. Ik heb namelijk een tweejarig abonnement, 2 jaar zit ik vast aan dit toestel, maar in de 3 maanden dat ik dit mobieltje heb, heb ik het denk ik 3 weken in bezit gehad.

Dus ik loop de winkel binnen, met een rood hoofd van woede en irritatie, tegen de verkoopster klagend dat ik het mobieltje inlever en niet meer terug hoef. Ik begrijp dat daar vanallerlei procedures aan vast zitten en dat hun daar niet zomaar mee in zee kunnen gaan, maar ik heb het gehad met dat ding.

Ze hoort mijn verhaal, zegt dat ze procedures moet volgen, ik houd braaf mijn mond laat het maar over me heen komen en loop boos weer de winkel uit.

Ik baal er enorm van en ik ga er werk van maken, niet alleen tegen deze winkel, maar vooral tegen sony ericsson. Ik wil van dit mobieltje af! Ik wil niet elke maand in deze winkel staan om mijn mobiel weg te brengen en op te halen. Bovendien betaal ik ook nog elke maand 20 euro voor de verzekering!! Ik baal ervan dat dit mobieltje mankementen heeft en dat ik het nog maar zo weinig in bezit heb gehad, ik baal ervan dat telkens maar weer de toetsen kapot gaan, maar het meest baal ik ervan dat de schuld gewoon weer word doorgeschoven naar sony ericsson en dat ze me bij de winkel niet willen helpen. Het is een fout van sony ericsson, maar ik wordt niet naar behoren geholpen, ze luisteren niet, ze werken gewoon procedures af terwijl ik weer boos en ontzetten geirriteerd naar huis loop zonder mijn mobieltje (want die wordt nu voor de vierde keer opgestuurd!!)

Jullie horen nog van mij!

LoesOever1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2008 19:18

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door LoesOever1984 »

Die onbreekbare toetsenbordjes, zijn hartstikke breekbaar! Voor mij nu al de 3de keer in die tijd dat ze er op hadden moeten zitten. 3 keer is mij beloofd dat ze niet zouden breken, drie keer zijn ze binnen 2-4 dagen gebroken!! Dus het is gewoon afwachten tot de volgende gaat breken, ik kan er geen positief woord meer over zeggen,..

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Klinkt erg vervelend idd, tot nu toe ben ik hem gelukkig "maar" 2 keer kwijt geweest.

Over die levensduur van 5 jaar valt nog te twisten trouwens, bij veel gebruik gaan mobieltjes tegenwoordig max 2 tot 3 jaar mee, zeker met al die toeters en bellen erop.

Maar het slaat natuurlijk nergens op dat dat ding zo vaak terug moet :evil:

LayD1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 19:07

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door LayD1987 »

Hola,

Ik heb mn foon ook al meerdere keren opgestuurd omdat de toetsen kapot waren, sinds begin december heb ik mn telefoon weer terug en indd!! mijn toetsen zijn al die maanden heel gebleven, maar nu blijkt er ook iets mis te zijn met mijn software, loopt vaak vast e.d. en strepen door mijn beeldscherm en ga zo maar door, kortom een zeer slecht product~!!!!

Gesloten