Je kan niet rekenen. 10% van -14.828 is - 1.482. Het aangiftepakket pas de wet dus correct toe.Ik kan mij voorstellen, dat als iemand geen winst maar verlies maakt, dat de MKB-vrijstelling dan 10% van 0 is en dus gewoon op 0 blijft staan
Dat verzin je zelf. Het is geen aftrekpost, het is een vrijstelling, dat is in de praktijk een vermindering van de winst/het verlies tot 90% daarvan.En dan te bedenken, dat die MKB-vrijstelling een extra aftrekpost is van 10% van de winst
Kortom, u zou graag willen dat de belastingwet er anders uit zou zien. Daarvoor moet u bij het parlement zijn. Het is nogal dom om een correct aangiftepakket ter verwijten fouten te maken omdat u het niet met de wet eens bent. Ik geeft u overigens weinig kans: vanaf het begin is duidelijk geweest dat de 10% MKB-vrijstelling ook voor verliesgevende ondernemers zou gelden, en daar is bewust voor gekozen.Kortom, naar mijn mening zou in bovenstaand geval, de belastbare winst uit onderneming gewoon -5800-9028 dus - 14.828 moeten zijn.
Maar om nu de software de schuld te geven .... heel dom.