LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie op dubbel glas
Garantie op dubbel glas
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje.
Wij hebben een lekke ruit die nog onder de garantie valt.
Nu heb ik de aannemer gebeld en doorgegeven dat de ruit lek is, hij vertelde mij dat wij de ruit vergoed krijgen, maar het plaatsen moeten we zelf betalen. Heeft iemand het ook zo meegemaakt?
MVG
Ik heb een vraagje.
Wij hebben een lekke ruit die nog onder de garantie valt.
Nu heb ik de aannemer gebeld en doorgegeven dat de ruit lek is, hij vertelde mij dat wij de ruit vergoed krijgen, maar het plaatsen moeten we zelf betalen. Heeft iemand het ook zo meegemaakt?
MVG
Re: Garantie op dubbel glas
Heb er niemand een idee??
Re: Garantie op dubbel glas
Ja, die heb ik wel, maar dan moet de ruit kapot en niet alleen lek zijn.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Garantie op dubbel glas
Ja die aannemer is gek, die gaat gratis een ruit zetten EN vergoeden En als hij het laat zetten, gaat hij ineens een astronomisch uurtarief rekenen om zo niet teveel geld kwijt te zijn uiteindelijk Leer mij die gasten kennen...
Tuurlijk heb je recht op volledige vergoeding, je hebt toch ook recht op garantie op de werkzaamheden? Niet alleen op de ruit zelf? Hij is niet goed gezet kennelijk ofzo. Wat voor termijn praten we hier over?
Tuurlijk heb je recht op volledige vergoeding, je hebt toch ook recht op garantie op de werkzaamheden? Niet alleen op de ruit zelf? Hij is niet goed gezet kennelijk ofzo. Wat voor termijn praten we hier over?
Re: Garantie op dubbel glas
Op de ruit zit 10 jaar garantie en de ruit zit er nu ongeveer 9 jaar in.
Ik weet niet wat gebruikelijk is in deze branch, dus dacht ik dat er hier best mensen tussen zitten die het weten wat er onder die 10 jaar garantie valt. Ik heb wel een goede glas verzekering, maar die heeft hier dan toch niks mee te maken?
Ik weet niet wat gebruikelijk is in deze branch, dus dacht ik dat er hier best mensen tussen zitten die het weten wat er onder die 10 jaar garantie valt. Ik heb wel een goede glas verzekering, maar die heeft hier dan toch niks mee te maken?
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Garantie op dubbel glas
Nja, een interessant geval. Is die 'lekkage' een kwaliteitsprobleem van de ruit, of het een gevolg van de montage? In dat laatste geval moet je kijken of je garantie hebt op montage, maar ik denk het niet, in elk geval geen 10 jaar Dus zul je wel moeten betalen.
Wat staat er op papier? Wat voor papierwerk heb je er nog van? Heeft het bedrijf een website waarop garantievoorwaarden vermeld staan? Google anders even.
Is de lekkage een gevolg van een kwaliteitsprobleem in de ruit, heb je recht op een nieuwe kennelijk, maar als er alleen staat 'garantie op het glas', dan wil dit niet zeggen dat je ook garantie hebt op de montagekosten. (Je hebt ook doehetzelvers die het zelf kunnen immers).
Dit is enkel zo binnen de eerste 6 maanden na aanschaf; dan moet de klant in principe compleet schadeloos gesteld worden.
Wat staat er op papier? Wat voor papierwerk heb je er nog van? Heeft het bedrijf een website waarop garantievoorwaarden vermeld staan? Google anders even.
Is de lekkage een gevolg van een kwaliteitsprobleem in de ruit, heb je recht op een nieuwe kennelijk, maar als er alleen staat 'garantie op het glas', dan wil dit niet zeggen dat je ook garantie hebt op de montagekosten. (Je hebt ook doehetzelvers die het zelf kunnen immers).
Dit is enkel zo binnen de eerste 6 maanden na aanschaf; dan moet de klant in principe compleet schadeloos gesteld worden.
Re: Garantie op dubbel glas
Ik weet dat niet hoor, hoe die ruit lek komt en waar het door komt
Wij hebben toen de gehele dakopbouw door de aannemer later plaatsen.
Op papier heb ik alleen de rekening gehad en voor de rest niks.
En ze hebben geen website.
Ja, alleen wij zijn niet van die doe het zelvers, dus moeten we het weer laten monteren.
Bedankt voor je reactie
Wij hebben toen de gehele dakopbouw door de aannemer later plaatsen.
Op papier heb ik alleen de rekening gehad en voor de rest niks.
En ze hebben geen website.
Ja, alleen wij zijn niet van die doe het zelvers, dus moeten we het weer laten monteren.
Bedankt voor je reactie
Re: Garantie op dubbel glas
Ik had vorig jaar een huis gekocht, echter waren er 2 ramen lek. Heb toen de aannemer gebeld, op de ramen zat 10 jaar garantie en het huis was 8 jaar oud. Binnen een maand hadden ze beide ramen vervangen en ik hoefde ook helemaal niks te betalen.
Garantie is garantie lijkt mij. Onzin dus als je het zetten moet betalen.
Garantie is garantie lijkt mij. Onzin dus als je het zetten moet betalen.
Re: Garantie op dubbel glas
Tja, dat is service, onze aannemer heeft het denk ik te druk
Hij vertelde ons dat er iemand van de glas fabrikant kwam kijken en dan sowieso wel iets vind, zodat wij de montage en mischien zelfs de ruit dan zelf moeten betalen. Dus waarom die garantie dan gegeven wordt
Hij vertelde ons dat er iemand van de glas fabrikant kwam kijken en dan sowieso wel iets vind, zodat wij de montage en mischien zelfs de ruit dan zelf moeten betalen. Dus waarom die garantie dan gegeven wordt
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 apr 2008 08:12
Re: Garantie op dubbel glas
Beste mensen;
Ga niet zomaar accoord bij het afwijzen van garantie. Vraag eventueel een second opinion aan. En wat de vergoedingen betreft. U en niet de aannemer krijgt de ruit gratis en een vergoeding van € 16,00 p/m² voor het herplaatsen. Daar heeft u recht op dus vraag daar dan ook om. In veel gevallen is het plaatsen van de ruit duurder dan de vergoeding, maar de gerenommeerde glashandelaren geven dat stukje extra service als zij de ruit hebben geplaatst. Ook is het tegenwoordig bij een aantal grotere glasbedrijven mogelijk om tegen een geringe meerprijs uw isolatieglas voor 15 jaar volledig te verzekeren tegen lek en blindslag. Vraag erom bij uw glashandelaar of aannemer. U bent klant dus daarom ook koning. U mag bepalen welke garantie u wilt en niet uw aannemer. Het is best raadzaam om voor de volledige garantie van 15 jaar te gaan, want dan bent u van het hele gezeur af over de herplaatsing kosten. LET WEL OP, VRAAG OM EEN GELDIG GARANTIE BEWIJS. Want dan bent u zeker dat deze garantie ook is verzekerd, dus als uw glasleverancier of aannemer op houd met bestaan blijft de garantie.
Ik ben zelf een geronmeerde glashandelaar, dat durf ik van mijn bedrijf te zeggen. Maar ik ben zeker niet de enigste. Om die reden zal ik ook niet vertellen welk bedrijf van mij is. Ik erger me alleen heel erg aan het feit dat er gebruik wordt gemaakt van de onwetendheid van de consument en dat is erg jammer en schadelijk voor onze branche.
Met vriendelijke groet;
Glashandelaar.
Ga niet zomaar accoord bij het afwijzen van garantie. Vraag eventueel een second opinion aan. En wat de vergoedingen betreft. U en niet de aannemer krijgt de ruit gratis en een vergoeding van € 16,00 p/m² voor het herplaatsen. Daar heeft u recht op dus vraag daar dan ook om. In veel gevallen is het plaatsen van de ruit duurder dan de vergoeding, maar de gerenommeerde glashandelaren geven dat stukje extra service als zij de ruit hebben geplaatst. Ook is het tegenwoordig bij een aantal grotere glasbedrijven mogelijk om tegen een geringe meerprijs uw isolatieglas voor 15 jaar volledig te verzekeren tegen lek en blindslag. Vraag erom bij uw glashandelaar of aannemer. U bent klant dus daarom ook koning. U mag bepalen welke garantie u wilt en niet uw aannemer. Het is best raadzaam om voor de volledige garantie van 15 jaar te gaan, want dan bent u van het hele gezeur af over de herplaatsing kosten. LET WEL OP, VRAAG OM EEN GELDIG GARANTIE BEWIJS. Want dan bent u zeker dat deze garantie ook is verzekerd, dus als uw glasleverancier of aannemer op houd met bestaan blijft de garantie.
Ik ben zelf een geronmeerde glashandelaar, dat durf ik van mijn bedrijf te zeggen. Maar ik ben zeker niet de enigste. Om die reden zal ik ook niet vertellen welk bedrijf van mij is. Ik erger me alleen heel erg aan het feit dat er gebruik wordt gemaakt van de onwetendheid van de consument en dat is erg jammer en schadelijk voor onze branche.
Met vriendelijke groet;
Glashandelaar.
Laatst gewijzigd door Glashandel op 08 okt 2009 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Garantie op dubbel glas
hallo
ik ben zelf al jaren glaszetter en het is heel normaal dat u binnen de garantietijd
de ruit vergoed krijgt
maar de plaatsingskosten zijn altijd voor u zelf!!!!!!!!
dit is dus heel normaal .
gr john
ik ben zelf al jaren glaszetter en het is heel normaal dat u binnen de garantietijd
de ruit vergoed krijgt
maar de plaatsingskosten zijn altijd voor u zelf!!!!!!!!
dit is dus heel normaal .
gr john