LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Mijn Aldi pc van juni 2005 is twee weken geleden kapot gegaan , Ik denk dat het de grafische kaart is aangezien het probleem zich uit in het zeg maar uit elkaar vallen van het beeld.
Dus heb ik gebeld met de Medion helpdesk. Precies gedaan wat ze zeiden en toen is me gezegd dat ik de pc moest op sturen.
Dus moest ik van idd de pc op sturen + reparatie nummer en kopie kassa bon. Tevens heb ik afgesproken om de pc bij mijn werk op te halen en te retourneren(stond ook nog met grote letters op de doos).
Afgelopen vrijdag staat er 's morgens een postmederker aan de deur bij mij thuis of we 65 euro wilde betalen voor pakketje .
Dochter is alleen thuis en heeft geen geld. Dus 's middag komen ze nogmaals en ik zie tot mijn grote verbazing dat het om mijn pc gaat.
Dus ik gelijk met medion gebeld. Ja zeiden ze maar u had de recovery cd moeten gebruiken. Maar dan zou ik al mijn gegevens kwijt zijn en in overleg met helpdesk heb ik hem terug gestuurd,omdat het probleem zich al voor deed in de bios.
Mogen ze zomaar 65,00 euro berekenen zonder vantevoren te overleggen of telefoontje of mail te sturen
Heeft iemand van jullie dit ook mee gemaakt?
en wat moet ik nu doen? Ik heb al een hele boze mail gestuurd maar nog niets gehoord.
graag 'jullie reactie's
Dus heb ik gebeld met de Medion helpdesk. Precies gedaan wat ze zeiden en toen is me gezegd dat ik de pc moest op sturen.
Dus moest ik van idd de pc op sturen + reparatie nummer en kopie kassa bon. Tevens heb ik afgesproken om de pc bij mijn werk op te halen en te retourneren(stond ook nog met grote letters op de doos).
Afgelopen vrijdag staat er 's morgens een postmederker aan de deur bij mij thuis of we 65 euro wilde betalen voor pakketje .
Dochter is alleen thuis en heeft geen geld. Dus 's middag komen ze nogmaals en ik zie tot mijn grote verbazing dat het om mijn pc gaat.
Dus ik gelijk met medion gebeld. Ja zeiden ze maar u had de recovery cd moeten gebruiken. Maar dan zou ik al mijn gegevens kwijt zijn en in overleg met helpdesk heb ik hem terug gestuurd,omdat het probleem zich al voor deed in de bios.
Mogen ze zomaar 65,00 euro berekenen zonder vantevoren te overleggen of telefoontje of mail te sturen
Heeft iemand van jullie dit ook mee gemaakt?
en wat moet ik nu doen? Ik heb al een hele boze mail gestuurd maar nog niets gehoord.
graag 'jullie reactie's
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Vindt je het niet nog erg schappelijk van Aldi is dat je nog geholpen werd?
De pc is 3 jaar oud!
En voor € 65,-- heb je geen nieuwe he.
Ik vind dat Aldi het netjes gedaan heeft.
En garantie is niet eeuwig he.
Nu zullen het er wel veel niet mee eens zijn en altijd garantie eisen.
Maar 3 jaar is lang hoor in deze tijd voor een pc.
De pc is 3 jaar oud!
En voor € 65,-- heb je geen nieuwe he.
Ik vind dat Aldi het netjes gedaan heeft.
En garantie is niet eeuwig he.
Nu zullen het er wel veel niet mee eens zijn en altijd garantie eisen.
Maar 3 jaar is lang hoor in deze tijd voor een pc.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
zo denk ik er dus ook over, 3 jaar oud en maar €65,- betalen en is opgestuurd en gerepareerd.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14 dec 2007 15:17
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Ligt er aan waar die 65 euro voor is, als het verzendkosten zijn dan mag dat gewoon. Meestal is de zending voor kosten van de eindgebruiker.
Zijn het onderzoekskosten dan moet je even de garantie voorwaarden nalezen. Wellicht dat dat een standaard bedrag is dat in rekening gebracht wordt als ze geen defect kunnen vinden.
En ach, voor 65 euro heb je geen nieuwe pc , ik denk niet eens een vergekijkbare video kaart
Zijn het onderzoekskosten dan moet je even de garantie voorwaarden nalezen. Wellicht dat dat een standaard bedrag is dat in rekening gebracht wordt als ze geen defect kunnen vinden.
En ach, voor 65 euro heb je geen nieuwe pc , ik denk niet eens een vergekijkbare video kaart
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Een nu drie jaar oude computer word onder garantie gerepareerd, uit en thuis voor €65.- en jij stuurt een boze mail?. Denk je dat computers het eeuwige leven hebben of zo.Je mag je handen dicht knijpen met zo een goede service.Na drie jaar ben je bang dat je de gegevens kwijt raakt,ook dom dat je niet regelmatig een backup hebt gemaakt op cd/dvd en dat is jou aan te rekenen. Sorry, maar zo denk ik erover.Geplaatst op 02 Apr 2008 07:34 door enil
Heeft iemand van jullie dit ook mee gemaakt?
en wat moet ik nu doen? Ik heb al een hele boze mail gestuurd maar nog niets gehoord.
graag 'jullie reactie's
Mvg Jor.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Ja natuurlijk.
Hij heeft nog zeker 3 maanden garantie
dus moeten ze het oplossen zonder kosten
ik heb de pc gekocht met 3 jaar garantie incl ophalen en terug bezorgen
dus verwacht ik dat ook
de pc is eind juni 2005 gekocht
en heeft dus tot eind juni 2008 garantie
Hij heeft nog zeker 3 maanden garantie
dus moeten ze het oplossen zonder kosten
ik heb de pc gekocht met 3 jaar garantie incl ophalen en terug bezorgen
dus verwacht ik dat ook
de pc is eind juni 2005 gekocht
en heeft dus tot eind juni 2008 garantie
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14 dec 2007 15:17
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
vertel dan eerst eens wat die kosten inhielden
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
naar wat ik begrepen heb alleen het uitvoeren van de recovery cd
(wat ik dus niet wilde ivm verliezen van data)
maar zoals ik al zei ik heb de pc op hun verzoek terug gestuurd in de garantie periode. en verwacht dan ook geen kosten.
(wat ik dus niet wilde ivm verliezen van data)
maar zoals ik al zei ik heb de pc op hun verzoek terug gestuurd in de garantie periode. en verwacht dan ook geen kosten.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Het lijkt meer op onderzoekskosten als ik je verhaal zo lees, medion deelt namelijk aan jou mee dat je de recovery-cd moet gebruiken.Dat jij geen backup hebt gemaakt is natuurlijk jou verantwoording. Maar goed, misschien zit het anders en dan horen wel het wel.
Jor.
Jor.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
3 jaar garantie: gedurende 3 jaar vervangen ze kapotte onderdelen.
Als het met behulp van de recovery cd op te lossen zijn is het een valse claim op de garantie geweest => gevolg is dat je onderzoekskosten + verzending moet betalen omdat je dit ook zelf had kunnen oplossen.
Als het met behulp van de recovery cd op te lossen zijn is het een valse claim op de garantie geweest => gevolg is dat je onderzoekskosten + verzending moet betalen omdat je dit ook zelf had kunnen oplossen.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
De computer was niet kapot en dus was de garantieclaim onterecht.
Die 65,- is dus geheel terecht en nmm acceptabel.
De mensen van Medion hebben dus gewoon netjes hun werk gedaan.
Die 65,- is dus geheel terecht en nmm acceptabel.
De mensen van Medion hebben dus gewoon netjes hun werk gedaan.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Op een bij de ALDI gekochte MEDION PC zit een garantie van 3 jaren. Aangezien die 3 jaren nog niet om zijn heb je recht op kostenloze reparatie van je PC. Ook verzendkosten mogen niet worden doorberekend. Neem eventueel eens contact op met het dichtbijzijndste Juridisch Loket of het dichtbijzijndste Bureau voor rechtshulp.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Ook ik heb te maken gehad met die € 65,-.
Bij de helpdesk is NIETS gezegd over die kosten en ik ging er niet mee akkoord.
Men zei dat die kosten onderzoekskosten waren, de pc was het niet meer waard om te gerepareed te worden.
Toen ik aangaf dat hij nog in de garantie zat ( ook net op het einde!!!) is mij gevraagd het aankoopbewijs te mailen, dan zou alles kosteloos gerepareerd worden, er zat immers volledige garantie op!
Zo gezegd, zo gedaan, pc is gemaakt en kosten: € 0,00!!!!
Je recht of geluk?
Zeg het maar.....
Wij zijn enorm blij dat het probleem kosteloos opgelost is.
Blijft wel het feit dat het duidelijker naar de klant is om die € 65,- vooraf aan te geven, je kan dan zelf beslissen OF je hem wel of niet ter reparatie aanbiedt.
Bij de helpdesk is NIETS gezegd over die kosten en ik ging er niet mee akkoord.
Men zei dat die kosten onderzoekskosten waren, de pc was het niet meer waard om te gerepareed te worden.
Toen ik aangaf dat hij nog in de garantie zat ( ook net op het einde!!!) is mij gevraagd het aankoopbewijs te mailen, dan zou alles kosteloos gerepareerd worden, er zat immers volledige garantie op!
Zo gezegd, zo gedaan, pc is gemaakt en kosten: € 0,00!!!!
Je recht of geluk?
Zeg het maar.....
Wij zijn enorm blij dat het probleem kosteloos opgelost is.
Blijft wel het feit dat het duidelijker naar de klant is om die € 65,- vooraf aan te geven, je kan dan zelf beslissen OF je hem wel of niet ter reparatie aanbiedt.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
als het enkel uitvoeren van de recovery CD de oplossing was, dan was er dus geen fout gemaakt door medion en mogen de 65,- euro in rekening gebracht worden
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 jan 2008 14:48
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
nu mijn colega heeft de pc van deze menr nagekeken en dus gemaakt
kosten 65 euro waren voor het behouden van zijn bestanden
zo niet was ie alles kwijt geweest en ja dan een boze klant
dus meneer van de pc back up maken elke 6 mnden en niet zo doen na bijna 3 jr 1 reperatie wat wil je nu de hooftprijs koop hem elders krijg je 2 jr garantie en dan ben je wel je back up etc kwijt
kosten 65 euro waren voor het behouden van zijn bestanden
zo niet was ie alles kwijt geweest en ja dan een boze klant
dus meneer van de pc back up maken elke 6 mnden en niet zo doen na bijna 3 jr 1 reperatie wat wil je nu de hooftprijs koop hem elders krijg je 2 jr garantie en dan ben je wel je back up etc kwijt
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
2 jaar en 8 maanden geleden een medion lcd scherm gekocht bij de Aldi en nu begaf hij het. na één telefoontje en inderdaad de kassabon en het opgegeven reparatie nummer meesturen, het scherm binnen 2 weken retour in perfecte staat ! géén verzendkosten geen gezeur , voor mij de volgende keer weer de Aldi. perfecte service en garantie
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Heb een tijdje geleden een autoradio van het merk Medion gekocht bij Aldi. Deze ging binnen het jaar stuk. Aldi verwees mij door naar de helpdesk van Medion. Ik kon de autoradio ongefrankeerd naar een bep. adres sturen en binnen korte tijd werd mij gratis een nieuwe toegezonden. Was prima opgelost door Medion. Ik heb wel ondervonden, als je problemen hebt met een artikel uit de Aldi-winkel, moet je niet bij Aldi zijn, maar bij het merk zelf. Dat is in electronica-zaken niet zo.
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Wij hebben eens een navigatie pocket pc gekocht bij Aldi een aantal jaren geleden.(geen garantie meer) Zijn er heel tevreden mee.Maar laatst was het aan/uit knopje kapot,medion gebelt en gevraagt om te repareren.Werd ons meteen verteld wat de kosten zouden zijn voor kijken en opsturen namelijk 65 euro. 3 weken ongeveer voor te kijken en dan nog 2 om te maken als we pech hadden. De medewerker zijn advies was ga naar een electronika zaak misschien zit alleen het maar scheef de garantie is eraf en je bent hem lang kwijt.
Dus wij dat gedaan en nu is hij gemaakt voor 5 euro.
Nou goed advies van Medion .
Dus wij dat gedaan en nu is hij gemaakt voor 5 euro.
Nou goed advies van Medion .
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 apr 2008 18:05
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Voor de niet-Aldibezoekers wijs ik erop dat juist de Aldivoor het merendeel van haar apparaten een garantietermijn van 3 jaren biedt.
Waar kom je dat nog tegen; voor mij een van de redenen om daar tot koop durven over te gaan.
Zowel defekte tv-dvdcombinatie als ook mankement werden binnen de garantietermijn probleemloos gerepareer'.
Mogelijk dat hier transportkosten in rekening werden gebracht!?
Waar kom je dat nog tegen; voor mij een van de redenen om daar tot koop durven over te gaan.
Zowel defekte tv-dvdcombinatie als ook mankement werden binnen de garantietermijn probleemloos gerepareer'.
Mogelijk dat hier transportkosten in rekening werden gebracht!?
Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen
Ik had bij mijn PC (Medion, van de Aldi) een defecte geheugenmodule. Ook op deze PC zit garantie dus heb ik medion gemaild. Wel had ik zelf een module bijgeplaatst, maar eigen onderzoek wees uit dat de module van Medion defect was.
Medion meldde mij dat de PC in originele staat moest worden teruggebracht, indien mogelijk. Dat betekend: extra geheugenmodule eruit (wat geen probleem is) en recovery-cd toepassen.
Nou heb ik wel een back-up maar heb toch voor deze oplossing bedankt. Ik vind het namelijk wel erg veel werk om na afloop alles opnieuw te moeten installeren voor zo'n eenvoudig probleempje. Dit ook bij Medion gemeld. Maar die hielden voet bij stuk.
Ik heb dus zelf een nieuwe geheugenmodule gekocht en geplaatst.
Ik heb de oude overigens nog, dus als ik eens een serieuzer probleem krijg dan kan ik de PC nog altijd terugbrengen in originele toestand.
Ik vind de service van Medion dus helemaal niet zo geweldig en zal mijn volgende PC dan ook weer bij de specialist kopen.
pvd
Medion meldde mij dat de PC in originele staat moest worden teruggebracht, indien mogelijk. Dat betekend: extra geheugenmodule eruit (wat geen probleem is) en recovery-cd toepassen.
Nou heb ik wel een back-up maar heb toch voor deze oplossing bedankt. Ik vind het namelijk wel erg veel werk om na afloop alles opnieuw te moeten installeren voor zo'n eenvoudig probleempje. Dit ook bij Medion gemeld. Maar die hielden voet bij stuk.
Ik heb dus zelf een nieuwe geheugenmodule gekocht en geplaatst.
Ik heb de oude overigens nog, dus als ik eens een serieuzer probleem krijg dan kan ik de PC nog altijd terugbrengen in originele toestand.
Ik vind de service van Medion dus helemaal niet zo geweldig en zal mijn volgende PC dan ook weer bij de specialist kopen.
pvd