LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mrtelecom

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Zeggen en doen zijn twee verschillende dingen. Ik heb drama's met klanten meegemaakt die alle fatsoen te boven gaan. Controleer absoluut via 0800-1273 dat al je instellingen weg zijn bij hun, want als je ook maar 1 cent belt blijven ze je lastig vallen. En dat kan al als je bijvoorbeeld een pinapparaat of een 06760 nummer belt (beveiliging bijvoorbeeld) omdat die onder 'overige bestemmingen' vallen (ook 0900 nummers vallen hieronder) en die niet door alle andere aanbieders automatisch worden verwijdert. Dat moet je vaak zelf doen.

En zelfs dan kun je er op rekenen dat het gemiddeld 2 maanden duurt voor je je overgebleven beltegoed terug hebt als je héél kwaad wordt. Blijf je netjes dan kun je het meestal schudden.

Katrien123
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 13:06

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Katrien123 »

Bij mij werden ook schandalig hoge beltegoeden (200,- en 300,-)
afgehaald en dat terwijl ik bel voor ongeveer 65,- ! :!:
Heb dan ook het laatste bedrag laten terugboeken en een rode kaart ingestuurd.
Ik kwam er helaas te laat achter om het andere bedrag ook terug te halen.
Klantenservice een uur lang geprobeerd te bellen... niemand thuis! :evil:
Na even te hebben gegoogled heb ik wat meer kunnen vinden over de Directeur

Ik heb hem maar eens opgebeld en gevraagd waarom er niemand opnam. :shock:
Zijn reactie was dat ik met 5 minuten zou worden gebeld.... inderdaad!
Het resterende tegoed zou binnen een maand teruggestort worden?!
We zullen zien, ik zal jullie op de hoogte houden.

jogi-jogi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:28

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door jogi-jogi »

ja hoor, hier weer een mailtje over de absurde afschrijvingen van Dailycom. Wij hebben een gemiddeld beltegoed van 30 euro. Plots worden er in dec. 90 euro afgeschreven, en in jan. 185 euro. Dat laatste bedrag hebben wij onmiddellijk gestorneerd. Wij hebben ook 2 weken getracht om Dailycom telefonisch te bereiken, maar HELAAS alle medewerkers zijn in gesprek. hahaha. Daarna diverse mailtjes gestuurd, en jullie raden het al....geen respons hierop. WAT EEN BEDRIJF !!!! Maar weet iemand antwoord op onze volgende 2 vragen....
Wij hebben een 2-jarig contract afgesloten, en dit is pas op 01-07-09 afgelopen. Is er een manier om hier vanaf te komen. Gaat dit door een nieuw contract bij een andere provider af te sluiten.
En is aan dit onderwerp al aandacht besteed bij Radar, of hebben wij dit gemist ???? Wij wachten de brieven van het incassobureau al met spanning af.

gpvoort
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2007 14:33

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door gpvoort »

Hier nieuws mij na herindering voor €48.15 nu Intrum Justitia
het bedrag incassokosten 37,00 en Registratiekosten 25,00
totaal € 110,59

groeten

poelie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2008 12:01

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door poelie »

Ook wij zijn dus lid van de dailycom club.
Contract afgesloten tot en met 31-07-2009. Aardig beltegoed ook opgebouwd ondertussen.. ruim € 900,=..
Net als jogi-jogi hebben wij de vraag of wij op een of andere manier onder dit contract uit kunnen.

uppies
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:43

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door uppies »

Ook enorm gefrustreerd door dit k**** bedrijf. Maar ze zijn nog erger dan jullie denken.
Ik heb me al in oktober afgemeld, en bij de bank in november de automatiche incasso laten blokkeren. Naar zo'n rood briefje luisteren ze namelijk ook niet. Ik had me al over het geld heen gezet dat ik nog van ze terug zou moeten krijgen. Want ik was zo blij dat ik uiteindelijk van ze af was. Krijg ik van de week een aanmaning voor mijn rekening van februari, en dat ze het incasso-buro op me af zouden sturen.
Op mijn bankafschrift bleek dat ze weer geld van mijn rekening hebben gejat. Ik boos naar de bank.... blijkt dat ze via een ANDER rekeningnummer werken. Zo kunnen ze de blokkkade omzeilen.
En via een eenmalige machtiging (die ik natuurlijk van ze lang zal ze leven NIET heb afgegeven). Zo'n machtiging kan je namelijk maar binnen 5 werkdagen stoneren. En die waren natuurlijk al om voordat ik door had dat ze het geld hadden gestolen.

Voor iedereen die gaat blokkeren:

dit is het tweede rekeningnummer waarop ze jouw geld laten storten:

35.52.67.926
van DailyCom bv
lelystad

LAAT DIT REKENINGNUMMER GELIJK OOK BLOKKEREN!!!
De bank kan namelijk niet een bedrijf blokkeren, maar alleen een rekeningnummer.

En voor alle mensen die nog (lang) niet van ze af zijn: SUCCES

jogi-jogi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:28

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door jogi-jogi »

Ja hoor, bij ons is ie binnen, de eerste brief van het incassobureau. Wij hebben ook begin Febr. een aangertekende brief + rode kaart verstuurd naar Dailycom. Dus bij ons mochten ze ook eigenlijk geen geld meer afschrijven, maar eind Febr hebben ze weer gewoon een onmogelijk bedrag van onze rekening geschreven. We hebben nu een beltegoed van ong. 400 euro!!! We waren er op tijd bij en hebben wederom gestorneerd.Wij hebben nu alles uit handen gegeven en onze rechtsbijstandsverzekering gaat alles voor ons uitzoeken.
We houden jullie op de hoogte....Wordt vervolgd !!!!!!!!!!

najram
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 16:13

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door najram »

Blij te lezen dat we er niet alleen voor staan!! Ook wij hebben grote problemen met dailycom: niet bereikbaar en aanvullingen van het beltegoed waar je misselijk van wordt, tot €943,-!!! inmiddels, bij een gemiddeld verbuik van €85,-.
Ook al bericht gehad van het incassoburo en met hen contact opgenomen. Alle papieren opgestuurd en nu maar afwachten. Heb na het lezen van dit forum ook maar weer direct het laatste bedrag laten storneren. Ga meteen morgen de rode kaart sturen en alles opzeggen.
Weten verder ook niet wat te doen. We horen graag meer hierover.

gpvoort
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2007 14:33

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door gpvoort »

Hallo
Ik ben van dailycom af, Mijn kontract was af gelopen,heb 08001273
gebeld alles ingevoerd. dus bel weer met kpn. ik heb bevestiging van dailycom dat ik niet meer bel via hun .dus alles is betaald en ontvang ook geen herinderingen meer.
Dus veel geluk verder

Andriesb
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:04

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Andriesb »

Ons verbruik is per maand ongeveer 100 euro. In januari 2008 was het vergruik 106 euro. Ons tegoed bedroeg resterend na aftrek van 106 euro nog 245 euro. Geen enkele reden om dit tegoed dus te verhogen. Toch werd een bedrag van 396 euro als aanvulling van onze rekenning geincasseerd. Op onze mail (31-1) om dit terug te draaien, werd niet gereageerd. In maart bedroeg ons beltegoed inmiddels 478 euro en werd een nog groter bedrag dan ooit namelijk 442 euro hieraan toegevoegd. Op dit moment is ons beltegoed 924 euro bij een gemiddeld verbruik van 100 euro!! Dit lijkt op pure oplichting. De telefoon, die ook nog een 20 cent per minuut kost, wordt niet opgenomen.

axon
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2008 15:47

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door axon »

Hier eenzelfde verhaal. Sinds september 2007 worden steeds hogere bedragen afgeschreven. Ons tegoed staat inmiddels op € 340,- terwijl we maar voor € 30,- per maand bellen. Wat me ook opviel is dat de starttarieven sterk gestegen zijn de laatste tijd. Dit lijkt op het bewust uitmelken van klanten.

Kunnen we gezamenlijk niet een eind aan deze praktijk (dit bedrijf) maken?

Andriesb
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:04

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Andriesb »

Wij hebben een klacht over Dailycom bij "Consuwijzer" ingediend.
Zie www.consuwijzer.nl
Tevens bij de bank een klacht indienen, die vervolgens de incasso machtiging ter discussie moet laten stellen.

najram
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 16:13

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door najram »

Heb inmiddels met KPN kontakt gehad en me daar weer aangemeld. Ook zij zullen ons abonnement bij Dailycom opzeggen. Zelf heb ik dat inmiddels ook gedaan en uiteraard ook de automatische incasso stopgezet. Vooralsnog gaat het goed. Ik houd jullie op de hoogte.

Andriesb
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:04

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Andriesb »

Bij een beltegoed van 924 euro, heb ik een incasso van 442 euro laten storneren. Het restant beltegoed bedraagt dan nog steeds 482 euro, bij een gemiddeld verbruik van n.b. 100 euro.
De reactie van Dailycom was, gezien de ervaring van anderen, voorspelbaar. Dus kreeg ik een herinnering om het bedrag uiterlijk binnen 15 dagen te betalen, anders Intrum Justitia en blokkeren van telefoon.
Uiteraard werd hun telefoon niet opgenomen en worden mailtjes niet beantwoord. Ook de Fax kwam niet aan (stekker er uit?)
Ik heb mijn advocaat reeds op de hoogte gebracht en overweeg aangifte te doen van oplichting. (wordt vervolgd)

najram
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 16:13

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door najram »

Hiep hoi, het is gelukt!! Wij zijn van Dailycom verlost. Vandaag een brief gekregen dat alles geregeld is en het resterende beltegoed is teruggeboekt op onze rekening! We hadden een gepeperde brief gestuurd (zie kassa.vara.nl) (bedankt tenenkrom) en jawel dan doen ze niet moeilijk meer schijnbaar. Inderdaad Axon, ze willen gewoon geen ruchtbaarheid aan het uitmelken geven!!

Allemaal bedankt voor de adviezen, waarschijnlijk had het ons veel meer geld gekost als we die niet gekregen hadden. Wij zijn gewoon te goed van vertrouwen vrees ik.

Dus goede tip voor alle trouwe betalers: SCHRIJF EEN GEPEPERDE BRIEF WAARIN JE JE ABONNEMENT OPZEGT EN LAAT ALLES STORNEREN WAT NOG AFGESCHREVEN WORDT.
De dreigementen van het incassoburo kun je ook negeren, daar hebben wij nooit meer iets van gehoord.

Ik wens iedereen veel succes om er vanaf te komen.

axon
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2008 15:47

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door axon »

Gefeliciteerd najram! Vergeet niet een klacht in te dienen op www.consuwijzer.nl

Ik denk dat er nog aardig wat klanten zijn die niet eens in de gaten hebben dat ze langzaamaan beroofd worden door dit telecombedrijf.

Barbapapa_68
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:13

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Barbapapa_68 »

Hoi Forumleden,

Ik had graag even in de rij gaan staan van de gedupeerden...

Ik kom er vandaag achter dat Dailycom ( eigenlijk zonder hoofdletter ! )
768 euro van de rekening afschrijft middels de incasso.

in 2004 was ik op zoek naar een carrier omdat we vaak naar het buitenland bellen, en dailycom bleek toen een hele mooie deal te hebben.

gemiddeld hadden we rekeningen van 15 euro met soms uitschieters van 25 euro.

Omdat we tevreden waren van dailycom op dat moment en er mogelijkheid was om extra te besparen middels voorschotten en bonusnummers gingen we in maart 2006 akkoord met een 2-jarig contract ( vlak voordat de andere aanbieders met all in one abo's kwamen -internet,telefonie en televisie )

Imiddels schrijven we mei 2008 ( ons contract is net 2 maanden verlopen .... )

De ' ' ' heren ' ' ' van Dailycom besluiten te gaan voor de killer.

Sinds het afsluiten van het 2 jarig contract zijn onze voorschotten stelselmatig verhoogd ( zodat het niet opvalt tussen alle bij en afboekingen en er niet meteen een groot verschil ontstaat met de vorige maanden).

voorschotten liepen op het laatst op tot meer dan 100 euro.

vandaag zien we een afschrijving van 768 euro en gingen bij ons de alarmbellen af....


dus na wat zoekwerk op het net kwamen we uit op dit forum.

Nu gaan we alle reacties die hier te vinden zijn een keer afdrukken en 2 keer lezen.
Het is ons al een magere troost dat we niet alleen in dit verhaal staan.

Bij de postbank ( daar loopt onze giro ) deden ze voor alsof ze nog nooit problemen gesignaleerd kregen over dit bedrijf!

enfin we zijn wat uitgetypt en de stress hormonen zijn al wat naar een normaler niveau afgezakt...

groeten van een opgelichte barbapapa.

axon
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2008 15:47

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door axon »

Gauw het bedrag door de postbank laten storneren, Barbapapa. Dat moet binnen 30 dagen na de overboeking.

Heel veel succes en laat maar weten als je advies of hulp nodig hebt. Wij hebben ons geld inmiddels terug maar kwamen er niet met vriendelijk doen.

Meelevende groet,
Axon

Barbapapa_68
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:13

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Barbapapa_68 »

Hoi Axon,

bedankt voor je reactie.

we hadden inderdaad meteen de postbank gebeld om het overgeschreven bedrag terug te vorderen.

die bevestigde ons dat het bedrag aanstonds op de rekening zal terug gestort worden.

Axon, zou je een keer een mailtje willen sturen naar [email protected] ?

najram
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 16:13

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door najram »

Iets te vroeg gejuicht vrees ik!!! Alweer ruim 200,- euro afgeboekt terwijl we schriftelijk bevestiging hebben dat we niet meer bellen via dailycom. Meteen laten storneren uiteraard! Hoe dit mogelijk is is mij een raadsel?! We moeten dus evengoed onze rekening in de gaten houden ook al bellen we niet meer met dit (K..) bedrijf. Ben ik de enige of zijn er meer mensen die dit is overkomen???
Hoor graag meer van jullie.

Groet, Najram

Gesloten