LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio/incassoburo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Morticiah
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2008 09:42

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Morticiah »

@ Nicole

Ik heb respect voor je doorzettingsvermogen. Ook jij bent al bijna 3 jaar met dit k** bedrijf genaamd Oxxio bezig zie ik.

Heel veel succes!

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door hj44 »

Het is toch niet te bevatten dat oxxio en in hun kielzoch intrum justitia,
mensen mogen blijven blijven treiteren van onze,de enkele goede uitgezonderd, volksvertegenwoordigers.Als dit bij "de normen en waarden"hoort,mogen ze van mij terug geschoten worden in een voorbehoedsmiddel.Het moet toch ook bij deze janjurken bekent zijn wat een bende oxxio en nog een paar leveranciers ervan maken.Ik begrijp ook niet dat intrum justitia zijn gang mag blijven gaan.Dit flutbedrijf blijft maar aanmaningen sturen,terwijl de fouten bij oxxio gemaakt worden.Zijn ze daar nou zo dom,of spelen ze het oxxiospelletje: Hoe kan ik zo snel mogelijk mijn zakken vullen.
Ik kan het verkeert zien,maar dit waren mijn gedachte.

Gr. HJ

Frans19682
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2007 03:10

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Frans19682 »

Op zich heb je nog geluk.
Bij mij heeft Oxxio even meer dan 1800 euro afgeschreven. een factuur heb ik niet gehad. Als ik mail betreuren ze alleen dat dit bedrag is afgeschreven en dat ik nog een factuur krijg... En voor meer dan 1800 euro is het kennelijk niet mogelijk om even een copy van de factuur via e-mail te sturen...

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

1800 Euro???????? Zonder rekening en voor afgaande inkennisstelling....

Waar halen zij dat bedrag vandaan. Ik zou lekker direct en zonder pardon storneren en direct rekening blokkeren. Dit omdat A: je misschien geen geld overhoud voor de rest van de maand en B: om te voorkomen dat hun binnen een week het geld opnieuw afschrijven van je rekening. Eerst de rekening en dan pas betalen. Sterker nog zij zijn verplicht jou een rekening te sturen, want dit is geen voorschot. Jij dient dus eerst in kennis gesteld te worden. Dit mag niet eerst rekening leeghalen zijn en dan pas de rekening versturen. Dit dient omgekeerd te zijn en ook dient er een overbruggingsperiode aanwezig te zijn. Deze overbrugging is om eventueel in beroep te gaan of om een betalingsregeling te treffen.

Ik zeg je nu al: STORNEER DIE 1800 EURO. JIJ KRIJGT DIE REKENING ECHT NIET!!!!!!! DIT IS AL VEEL VAKER GEBEURD!!!!

Jij bent echt niet de enige aan wie dit beloofd is. Beloftes komen zij niet na en daarbij je mag wettelijk weigeren om te betalen zolang jij geen rekening hebt gehad.

Jij hebt hen enkel gemachtigd om voorschotten direct af te schrijven. Voor alle andere bedragen heb je ze ook wel gemachtigd, maar hier dienen zij je wettelijk eerst van in kennis te stellen middels een schrijven zoals een rekening.

Dit is notabene een volledig maandsalaris.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Das notabene meer dan 2 keer mijn maandsalaris!

Kun je nagaan wat de effecten van het wanbeleid van Oxxio en Intrum op mijn leven hebben!! :roll:

Morticiah
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2008 09:42

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Morticiah »

Inderdaad, dat bedrag moet je z.s.m. terug halen bij de bank, voordat het te laat is.

Succes

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door hj44 »

Als ik me al druk maak dat deze jatteneurs €25.00 teveel van mijn rekening graaien,kan ik me heel goed voorstellen wat mensen voelen
als het om grotere bedragen gaat en met diegene waarbij geen eind
aan de nachtmerrie OXXIO komt.Een paar weken terug heb ik een klacht
naar consuwijzer gestuurd.Bericht terug ontvangen waarin o.a.staat:De
DTe is hierover geinformeerd en inderdaad,een dag later kreeg ik een brief van de DTe met het verzoek deel te nemen aan een onderzoek
naar klachten afhandeling.Ik weet niet wat de reden is,maar oxxio en
ook intrum justitia vinden dat ik uit mezelf €25,00 moet overmaken dan zouden zij zorgen dat alles in orde kwam (een addertje misschien?).

Gr. HJ

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Als het teveel is afgehaald dan natuurlijk daar niet intrappen en laat ze maar komen.

Zo zie je maar dat DTe nog steeds met Oxxio bezig is, omdat deze zijn zaakjes niet op orde heeft....

Waar blijf je nu Kyle........ Lullig he de waarheid over een dergelijk bedrijf.

Let maar op Oxxio verdwijnt dalijk uit het vizier. Niet het bedrijf, maar de naam, zodat zij weer verder de boel in de maling kunnen nemen. Hoe wordt een bedrijf toch groot.....

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Joepie..daar gaan we weer :lol:
Vandaag een laatste aanmaning gehad van Intrum..ik heb nog 5 dagen om te betalen, anders wordt ik afgesloten.
Dat zou pas knap zijn..iemand afsluiten die bij een andere leverancier zit :lol:

Owwww...zijn de 5 dagen al om?
Ik ben wel benieuwd wie hier aan de deur komt hihihihi.

Shindai
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2007 17:23

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Shindai »

Hhm , Ik kreeg er een met de sommatie: Het restant verschuldigde bedraagt xxx. Betaling van dit bedrag zien wij binnen vijf dagen tegemoet, door middel van angehechte acceptgirokaart.

Betaalt u niet dan achten wij ons vrij om een rechtzaak te starten dan wel beslag te leggen.

MDL
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2007 11:46

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door MDL »

Ik heb nu zo'n brief van Van Arkel, aanzegging dagvaarding. Meest idiote is dat ik nooit post van Oxxio heb gehad m.b.t opzeggen, meters etc. etc. 3-4 aangetekende brieven zijn niet beantwoord. Maar wel dus incassopost blijven sturen. Iemand ervaring met de volgede stap van deze autisten club?

NB ik zie dat Intrum Justitia dit heeft verstuurd op het briefpapier van Van Arkel...

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door snarfvz »

Iemand ervaring met de volgede stap van deze autisten club?
Ehm beledig je nu niet wat mensen, die wel autistisch zijn, zoals mij

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door snarfvz »

Nadat ik dit allemaal heb gelezen begint mijn Oxio strijd pas ( ja ze zijn mij die 2de x niet waard, sorry autistisch trekje).

Na lang zeuren en mails sturen over een jaarafrekening kreeg ik er 1 over de periode: augustus 2006 t/m februari 2007, ik moet 270 euro bijbetalen, voor een (herleid)verbruik van 1082,29 m3 in 7 maanden tijd??? volgens mij is dat een beetje erg veel, en deze brief kreeg ik 2 dagen geleden en de factuurdatum staat op 1 maart 2008

MDL
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2007 11:46

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door MDL »

Ehm beledig je nu niet wat mensen, die wel autistisch zijn, zoals mij
Excuses, maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel!

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door snarfvz »

@MDL ja ik begrijp het wel, als ik dit zo lees krijg ik nog een lastig iets

EngeltjeNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2008 15:17

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door EngeltjeNL »

Ik had een aanmaning gehad van Oxxio voor het voorschot van januari. Ik heb deze op 28 februari betaald aan Oxxio. Vorige week zit ik mijn administratie en betalingen te doen voor ik voor mijn werk een week naar het buitenland moest en daar zat een aanmaning van Intrum Justitia bij voor een factuur van Oxxio. Ik heb deze gewoon betaald, omdat ik op dat moment niet meer wist dat ik de factuur van januari al betaald had.
Toen ik vervolgens de facturen ging opruimen kwam ik de aanmaning van Oxxio tegen waarop ik zelf geschreven had dat ik deze 28-02-2008 betaald had.

Ik heb toen gelijk met Intrum Justitia gebeld om te melden dat ik ten onrechte geld naar hen had overgemaakt. De mevrouw die ik daar sprak kon mij vertellen dat Oxxio 14 maart de vordering aan hen had overgedragen en pas op 25 maart aan hun had gemeld dat de vordering reeds door mij voldaan was. Ik hoefde me geen zorgen te maken volgens deze mevrouw want ik zou al mijn centen, incl incassokosten, teruggestort krijgen van Intrum.

Afgelopen zaterdag kwam ik thuis na een week in het buitenland gezeten te hebben voor mijn werk en toen vond ik weer een aanmaning van Intrum, dit maal voor de incassokosten van nog steeds dezelfde vordering. Ik dus weer gelijk met Intrum gebeld en gezegd dat ik zowel de vordering aan Oxxio als aan Intrum had voldaan inclusief de incassokosten en dat mij verteld was dat ik het volledige bedrag van Intrum terug zou krijgen. De meneer die ik deze keer echter aan de lijn had vertelde mij dat ik alleen het factuurbedrag terug zou krijgen en niet de incassokosten. Daarvoor moest ik contact opnemen met Oxxio, want zij moesten Intrum opdracht geven ook die kosten aan mij terug over te maken.

Eerder vandaag heb ik dus met Oxxio gebeld, na anderhalf uur in de wacht gehangen te hebben eindelijk iemand gesproken...en die zegt doodleuk tegen mij "Oh nee hoor, daarvoor moet u bij Intrum Justitia zijn, daar hebben wij niks mee te maken".

Ik ga vanavond dus Intrum Justitia bellen en hopen dat ik niet weer naar Oxxio gestuurd wordt :roll:

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Denk dat het helaas verspilde moeite is om naar Interim Justitia te gaan. Deze club werkt exclusief voor Oxxio en voert ook hetzelfde beleid (lees administratie).
Aangezien de administratie, systemen en processen bij Oxxio totaal niet lopen zou ik er een zaak voor de rechtsbijstand van maken.

Shindai
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2007 17:23

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Shindai »

Of IJ exclusief werkt voor oxxio weet ik niet, maar ik kan beamen dat ze korte lijntjes hebben. Maar als oxxio de hoofdsom al heeft ontvangen zeggen ze letterlijk tegen IJ : "De hoofdsom is ontvangen , doorgaan voor de incassokosten."

En dan bedoelen we niet de standaard maximale 15 % van de hoofdsom maar de oxxio / IJ incassokosten ( 15% + 'registratiekosten' + rente )

Btw. Als je van oxxio een andere meter hebt gekregen let even op: Ze draaien stand I & II nl. om. Dus als je bij een andere leverancier komt is de opgave die je bij stand I moet af lezen die van stand II op de meter en vice versa.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door jsp »

Intrum Justitia werkt niet exclusief voor OXXIO maar ook voor, bijvoorbeeld, de Sociale Verzekeringsbank (dat is een onderdeel van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid).

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Doe dat omgekeerd opgeven juist NIET. Op deze manier kun je altijd aantonen dat ZIJ de fout hebben gemaakt en niet JIJ. Ook krijg JIJ de schuld en staan zij in HUN recht. Je maakt het alleen maar veel moeilijker voor jezelf en niet voor hen. Zowiezo moet je al helemaal niet beginnen aan hun meter, want die voldoet nog steeds niet aan de eisen welke zijn opgesteld door de Europese Unie. Ook is deze nog lang niet verplicht. Wel zijn de energiebedrijven reeds bezig met het plaatsen ervan. Dat mogen zij wel doen. Echter er zitten nog een hoop haken en ogen aan de meters van de energiebedrijven en met name die van Oxxio.

Gesloten