LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Ik ben nog steeds op zoek naar een keuken. Vorige week vrijdag bij de 1e keukenwinkel geweest. Uitgelegd wat mijn wensen zijn, maar volgens de mevrouw kon het niet of was het niet mooi. Heeft er iemand ideeën?

Ik wil graag een L-keuken, startend (vlnr) met een Amerikaanse koelkast met ombouw, daarnaast een meubel waar een magnetron in komt en een apothekerskast, dan een 60 cm 3-ladenkast, dan een 90 cm breed fornuis (Smeg/ Boretti), weer een 60 cm 3-ladenkast, passtuk, de hoek om en een kastje met deur 60 cm (waar dus een diepe hoekkast in zit), 120 brede spoelkast (met Quooker), weer een kastje van 60 cm, en tenslotte een 3-ladenkast van 30 cm (bestaat dat?).

We hadden een oriënterend gesprek, wensen uitgeleds, rondje door de zaak etc. De adviseur gaf aan dat het niet zo mooi was om direct de magnetron naast de amerikaanse koelkast te plaatsen. Maar ik wil echt de magnetron niet missen, en ik ga niet zo'n los ding ergens in een kastje proppen.

Wie weet raadt, heeft ideeën, weet of het überhaupt te realiseren is?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Systemat keuken (5000/ oudwit).

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,
Lizzylizzz

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

wat je aangeeft aan kasten is te realiseren binnen het systemat programma. Alleen begrijp ik niet helemaal hoe die kast voor de magnetron en de apothekerskast zich tot elkaar verhouden.
"beauty lies in the eyes of the beholder" is ooit eens gezegd, en als u het wel mooi vind... Heeft u het al gezien in een 3-D weergave?

Succes...

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Het mag ook gewoon een dichte kast zijn, met 2 deuren, waarvan het onderste deel apothekerskast is en het bovenste deel gewone kast, met daarin dan een losse magnetron, ook niet ideaal maar dan zit hij wel op een goede hoogte.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Heb ik trouwens nergens gezien, maar bedacht, omdat ik wel graag een magnetron op werkhoogte wil en de verhoudingen in de keuken moeten kloppen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lizzylizzz,

Nog steeds geen Formatdealer bezocht? Die maken er geen probleem van. Iedere kast is flexibel indeelbaar.


MVG

Het is nu 10.16u

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi Maxx,

Nee nog niet, haha. We zijn pas in 1 zaak geweest. Er zullen nog een aantal volgen...
Wat vind jij eigenlijk? Is het mooi, amerikaanse koelkast, magnetron en dan ietsje verder een fornuis, is dat teveel van het goede? Beter om de magnetron te 'verstoppen'?

groetjes,
Lizzz

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Weet jij dan een dealer in de buurt van Utrecht, kan nl niets vinden...(jaaaa....Blond!!!)

:lol: Lizzie

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lizzylizzz,


Laat een 3d tekening maken om goed te kunnen beoordelen hoe de keuken eruit komt te zien. De ene klant heeft nu eenmaal meer moeite om een situatie voor te stellen dan de ander. Een adviseur zal daar ook rekening mee moeten houden.

Trouwens, jij bepaalt wat je handig en mooi vindt want je moet er 20 jaar tegenaan kijken en mee werken. Een adviseur kan aangeven wat hij/zij denkt maar meot niet bepalen waarin jij je geld investeert.

MVG

het is nu 12.51u

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door maxx »

Afbeelding

Beste Lizzylizzz,

Zocht je zoiets?

MVG

het is nu 13.08

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door 330 »

Het is maar wat jezelf mooi vindt. Wij hebben ook een rits apparaten naast de koelkast laten tekenen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 330 op 22 apr 2008 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Goh, wat een voorbeelden zeg! Bedankt. Maar het is niet wat ik bedoel.
Ik wil een nissen maken achter het aanrecht (alleen de muur waar het fornuis zit, dat houdt in dat er een voorzetmuur wordt geplaats thv de aanrecht en niet daaronder, waardoor we extra diepe laden zouden kunnen nemen (weet nog niet of we dat gan doen hoor), maar het voordeel is dat de aanrecht daardoor ongeveer 15 tot 20 cm naar voren komt en dat daardoor de amerikaanse koelkast niet uitsteekt. Het ideaalste vind ik een bovenkastje boven die koelkast en daarnaast een keukenkast waarbij de magnetron op (bovenste magnetron) 160 cm zit, daaronder een soort van apothekersdeel en boven de magnetron een kastje. Ik vind de classiclijn van Format mooi (kaderfront wit)...
Volgen jullie het nog. Magnetron van Siemens vind ik erg mooi 030!
[/u]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom maak je het aanrecht zelf dan niet ook 15 cm dieper? Dan heb je extra veel werkruimte. Zou ik wel prettig vinden.

Ik weet niet of er apothekerskasten van 60 breed bestaan, maar dat lijkt mij erg breed. Als dat buet zou bestaan, dan is een rijtje lades misschien een idee?

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Wil ik teveel? Kan dit bij Systemat?

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi Kweenie,

Aan de andere poot van de L krijg ik al een extra diep blad, omdat daar een koof achter komt voor het leidingwerk. Aan de andere poot is dit niet nodig. Maar ik bedoel dus een voorzetwand die pas begint boven het aanrechtblad, en in die voorzetwand wil ik nissen, 2 (bovenelkaar) aan elke kant van de afzuigkap.

Ingewikkeld om zo uit te leggen...

Gesloten