LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bureau Krediet registratie te Tiel

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
joriskunnen

Bureau Krediet registratie te Tiel

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Wij zijn van plan om aan te bouwen bij onze woning en heb daar bij onze geldverstrekker 'n verzoek toe gedaan (2e hypotheek). Kreeg vanmorgen daar bericht over dat het was afgewezen ivm 'n achterstandsmelding.
Ga daar bezwaar tegen aantekenen.
Hoop maar dat er gauw duidelijkheid voor ons komt.
Heb mijn contract alleen getekend en Leaseproces zegt niet betalen want je hebt 'n sterke zaak.

Wie is hier ook tegen aan gelopen en heeft adviezen.

Shindai

Re: Bureau Krediet registratie te Tiel

Ongelezen bericht door Shindai »

Ik kan je in deze alleen de hand schudden. Voor een PL voor woningverbetering loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Gelukkig dient mijn zaak half april dus ik hoop dan van het geouwehoer af te zijn.

gr

Richard

Hiawathaatje

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Is een PL (persoonlijke lening) dan hetzelfde als een 2e hypotheek?

joriskunnen

Net contact gehad met m'n hypotheekverstrekker en die zegt zolang je bij BKR geregistreerd sta absoluut geen hypotheek.
Volgens hem sta je als je bij BKR verwijderd wordt nog 5 jaar te boek als "wanbetaler" en weining kans dus op 'n 2e hypotheek!
Zelfs als je dus nu ineens alles betaal is de kans klein op geld via 'n hypotheek.
Ik moet zeggen ik ben er 'n beetje stil van.
Oftewel in mijn geval voorlopig geen aanbouw.
Je zal maar 'n huis willen kopen ...........

Lang leve Dexia!!!

Hiawathaatje

En toch lukt het mensen om een hypotheek te krijgen met een BKR notering dankzij Dexia (ik ken één gezin).

En soms ook nog onder goede condities bij een solide geldschieter.

Die 2e hypotheek kan ook geweigerd worden om andere moverende redenen en niet vanwege een BKR.

noa2008

Ongelezen bericht door noa2008 »

ik heb al twee keer een hypotheek van de rabo gekregen,geen enkel probleem.
zij weten alles van dexia. (schurkenbank)
gr van jan.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Een tweede Hypotheek,met een BKR notering hoeft niet onmogelijk te zijn.
Waar de schoen wringt is meest al de verhouding inkomen -schulden. Dus de verplichte risico-analyse. Als je met je inkomen niet in staat bent de kosten van de 2e Hypotheek te dragen en daarnaast de afwikkeling van Dexia nog te betalen.dan is dat geen gemakkelijke opgave. Een bank zal voldoende onderpand en inkomen tegenover elkaar afwegen.
Ben je eegaleaser? dan zul je als je alles hebt afgewerkt ook zeker de eis bij Dexia neergelegd hebben om de BKR notering verwijderd te krijgen. Dat is dan inclusief die te verwachten 5 jaar. Maw schoon schip wat Dexia betreft. In die situatie zal een goede geldverstrekker bij voldoende inkomen/schulden verhouding (bv van persoonlijke leningen of postorderbedrijven/auto/enz.)zeker geen probleem hebben om een 2e Hypotheek te verstrekken.
Janny

Hiawathaatje

Of het verstandig en slim is, dat is een tweede

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

@hiawathaatje

http://www.bkrhypotheek.nl/

http://vraag.helweg.nl/
Hypotheek Ondanks BKR ?
Heeft u een A1, A2 of A3 Codering ? Dan 90% zeker wél een Hypotheek !
Geen-Hypotheek.net

LG Julika

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Tegen alle opini's in wil ik toch graag dit nogmaals doorgeven:
Een tweede Hypotheek,met een BKR notering hoeft niet onmogelijk te zijn.
Waar de schoen wringt is meest al de verhouding inkomen -schulden. Dus de verplichte risico-analyse. Als je met je inkomen niet in staat bent de kosten van de 2e Hypotheek te dragen en daarnaast de afwikkeling van Dexia nog te betalen.dan is dat geen gemakkelijke opgave. Een bank zal voldoende onderpand en inkomen tegenover elkaar afwegen.
Waarom?
omdat het te vaak gebeurt dat men door een tweede Hypotheek en een matig inkomen met persoonlijke leningen , in de financiele problemen komt. erin is zo gebeurt, eruit is een lijdensweg.
Ga niet te snel over tot geldleningen, als er een BKR notitie is bedenk dan dat die niet uit de lucht gevallen si, maar door een niet contante aankoop is ontstaan en alsnog met hoge rente betaald moet worden.
Janny

Jos1

Ongelezen bericht door Jos1 »

Ik heb indertijd, zodra bekend werd dat ik een BKR notering zou krijgen Dexia al aansprakelijk gesteld voor alle financiele nadelen die ik hierdoor zou krijgen. Wij zijn eegaleasers en heb nu wij het proces hebben gewonnen ook een claim van ruim €2000 ingediend. Dus stel Dexia al bij voorbaat aansprakelijk en vraag een schriftelijke verklaring van je hypotheeekverstrekker dat de BKRnotering de reden is van weigering. Overigens kreeg ik een jaar later, nadat er een aantal uitspraken zijn geweest alsnog zonder extra kosten oid. een tweede hypotheek voor een geplande verbouwing.

Hiawathaatje

Julika,

Ik heb geen BKR notering dus voor mij is dit niet van toepassing.
Vraag mezelf alleen af of het verstandig is met een BKR notering een (extra) lening af te sluiten.

joriskunnen

Waarom is dat in jou ogen onverstandig?

Hiawathaatje

Omdat de Dexiazaken mij wat voorzichtiger hebben gemaakt.

En omdat kredieten en hypotheken, 2e hypotheken ook nog eens een keertje terugbetaald moet worden.

En omdat ik soms ook nog wel eens leuke dingen wil doen ipv. rente betalen.

leonard58

Ongelezen bericht door leonard58 »

als eegaleaser heb je inderdaad een sterke zaak, zie ook de recente uitspraak van de Hoge Raad.
Overigens, Ik heb -als eegaleaser- net geprocedeerd tegen Dexia, en op alle fronten gewonnen. Na enkele weken mijn "notering" bij BKR opgevraagd, maar had geen notering meer. Dus Dexia heeft keurig de rechterlijke uitspraak gevolgd: geheel schrappen van de notering!

joriskunnen

Na vele telefoontjes, mailtjes en gesprekken hebben wij gelukkig wel 'n 2e hypotheek gekregen.
Oftwel onze aanbouw kan doorgaan.

Gesloten