LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
Ja weet niet of het “bestelen” is, maar er gebeuren vreemde dingen bij deze organisatie en niet alleen bij ex-klanten.
Je bent bij KPN, dat denk je omdat je facturen krijgt van KPN.
Je wordt gebeld door Planet, dat ze je niet willen verliezen als klant.
Je stapt over naar internetplusbellen, vier “gemakkelijke” stappen.
Stappen zijn niet zo gemakkelijk dus een monteur, die kost dan plotseling 49.95 bij Planet en bij KPN is het gratis.
Dan komen er heel erg veel problemen maar dat is een ander onderwerp.
De eerste factuur van Planet komt, maar de opdracht tot creditering van KPN ontbreekt, daar moet je dan nog enkele weken op wachten.
Je bent bij KPN, dat denk je omdat je facturen krijgt van KPN.
Je wordt gebeld door Planet, dat ze je niet willen verliezen als klant.
Je stapt over naar internetplusbellen, vier “gemakkelijke” stappen.
Stappen zijn niet zo gemakkelijk dus een monteur, die kost dan plotseling 49.95 bij Planet en bij KPN is het gratis.
Dan komen er heel erg veel problemen maar dat is een ander onderwerp.
De eerste factuur van Planet komt, maar de opdracht tot creditering van KPN ontbreekt, daar moet je dan nog enkele weken op wachten.
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
En dan te bedenken dat Planet gaat verdwijnen en overgaat in Telfort.
1 advies: zowel schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen miv migratiedatum + evt telefonisch ( als dat alleen nodig is volgens brief of email)
Toch altijd ook aangetekend opzeggen, dan heeft u bewijs van opzegging in handen.
Vervolgens wachten tot je een ons weegt op het onterecht door Telfort afgeboekte bedrag van in mijn geval zowel januari als februari 2008.
Morgen hoor ik dus van de bank of het geld van Januari eindelijk teruggeboekt is.
Is dit niet het geval, dan is er wel degelijk sprake van zowel diefstal als valsheid in geschrifte. Telfort moet een schriftelijk bewijs van toestemming tot automatische incasso overleggen aan de bank.
Die hebben zij niet. Dus ik zie morgen met belangstelling tegemoet.
1 advies: zowel schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen miv migratiedatum + evt telefonisch ( als dat alleen nodig is volgens brief of email)
Toch altijd ook aangetekend opzeggen, dan heeft u bewijs van opzegging in handen.
Vervolgens wachten tot je een ons weegt op het onterecht door Telfort afgeboekte bedrag van in mijn geval zowel januari als februari 2008.
Morgen hoor ik dus van de bank of het geld van Januari eindelijk teruggeboekt is.
Is dit niet het geval, dan is er wel degelijk sprake van zowel diefstal als valsheid in geschrifte. Telfort moet een schriftelijk bewijs van toestemming tot automatische incasso overleggen aan de bank.
Die hebben zij niet. Dus ik zie morgen met belangstelling tegemoet.
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
Update onterechte automatische incasso's door Telfort.
Het bedrag in Januari is eindelijk teruggestort. Nu het bedrag van Februari nog, maar dat zal wel goed komen.
De selectieve blokkade werkt. Er wordt geen geld meer afgeboekt door Telfort in Maart.
Het bedrag in Januari is eindelijk teruggestort. Nu het bedrag van Februari nog, maar dat zal wel goed komen.
De selectieve blokkade werkt. Er wordt geen geld meer afgeboekt door Telfort in Maart.
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
KPN zit er al vast niet mee dat hun dochters stelen
De 2de reactie bevatte echter een 0900 nummer wat mij niet bekend was van Telfort, dus ik vermeld hem hier maar, mocht een teleurgestelde Telfort klant hier iets aan hebben. Ik heb niet gecontroleerd wat dit nummer kost en mijn klacht betrof onterechte incaso's
Quote KPN
Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:
Daar uw vragen wederom betrekking hebben op Telfort adviseren wij u nogmaals contact op te nemen met de Telfort klantenservice. U kunt hen bereiken op telefoonnummer 0900 - 33 33 33 3.
KPN kan u in deze niet van dienst zijn.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
De 2de reactie bevatte echter een 0900 nummer wat mij niet bekend was van Telfort, dus ik vermeld hem hier maar, mocht een teleurgestelde Telfort klant hier iets aan hebben. Ik heb niet gecontroleerd wat dit nummer kost en mijn klacht betrof onterechte incaso's
Quote KPN
Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:
Daar uw vragen wederom betrekking hebben op Telfort adviseren wij u nogmaals contact op te nemen met de Telfort klantenservice. U kunt hen bereiken op telefoonnummer 0900 - 33 33 33 3.
KPN kan u in deze niet van dienst zijn.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
Paullus, het is al lang duidelijk dat er bewust een systeem is opgezet om - over de rug van klanten - zoveel onduidelijkheid als mogelijk te creeren, mensen inderdaad over maanden van het kastje naar de muur te sturen, en zelfs op schriftelijk toegezonden brieven met bijlagen, nooit inhoudelijk in te gaan.
De keuze van Antwerpen als 'afwerkplek' heeft naast belastingsvoordeel voor KPN/Planet Internet nog tal van andere 'voordelen'.
Zoals ik reeds schreef, waarom de overheid zich tot heden nog niet heeft bemoeid (cabinetvraag?) met iets dat ik persoonlijk als grootschalig en stelselmatig fraude acht, is onbegrijpelijk en normaal alleen in een banana republiek te vinden.
Althans, KPN - zoals je weet - is niet 'zomaar' een bedrijfje, maar een multinational die het grootdeel van de Nederlandse Internetcommunicatie + telefonie markt in handen heeft.
Rest de vraag of het belang van KPN en de invloed op de nederlandse economie zwaarder wegen dan duizenden van gedupeerde particulieren. (Bedrijven worden met zekerheid anders 'bediend). Alles duidt erop.
De keuze van Antwerpen als 'afwerkplek' heeft naast belastingsvoordeel voor KPN/Planet Internet nog tal van andere 'voordelen'.
Zoals ik reeds schreef, waarom de overheid zich tot heden nog niet heeft bemoeid (cabinetvraag?) met iets dat ik persoonlijk als grootschalig en stelselmatig fraude acht, is onbegrijpelijk en normaal alleen in een banana republiek te vinden.
Althans, KPN - zoals je weet - is niet 'zomaar' een bedrijfje, maar een multinational die het grootdeel van de Nederlandse Internetcommunicatie + telefonie markt in handen heeft.
Rest de vraag of het belang van KPN en de invloed op de nederlandse economie zwaarder wegen dan duizenden van gedupeerde particulieren. (Bedrijven worden met zekerheid anders 'bediend). Alles duidt erop.
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
kstolk schreef:
"Klinkt bekend, alleen heb ik dit met XS4all.
Maar is ook familie he.
Snap ook nog steeds waarom dit nu zo moeilijk moet gaan."
Verbaasd me enorm. Had nog nooit problemen met xs4all. Helpdesk en administratie (aanmelding en opzegging) keurig en netjes.
Je moet wel de opzegwoorwaarden lezen (bij xs4all, schrifjtelijk met kopie ID, geloof ik); lijkt me verstandig en logisch.
"Klinkt bekend, alleen heb ik dit met XS4all.
Maar is ook familie he.
Snap ook nog steeds waarom dit nu zo moeilijk moet gaan."
Verbaasd me enorm. Had nog nooit problemen met xs4all. Helpdesk en administratie (aanmelding en opzegging) keurig en netjes.
Je moet wel de opzegwoorwaarden lezen (bij xs4all, schrifjtelijk met kopie ID, geloof ik); lijkt me verstandig en logisch.
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
dit hele dosier moet toch al zo'n beetje een hele map vol zijn
Wat een wanbeleid, en dat al zo'n poos, wel alle mooi bij gehouden, ik weet wel zeker dat dit erg belangrijk met dit soort zaken.
Wat een wanbeleid, en dat al zo'n poos, wel alle mooi bij gehouden, ik weet wel zeker dat dit erg belangrijk met dit soort zaken.
Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten
Mijn probleem is opgelost. De bank heeft de onterecht afgeboekte bedragen van Telfort's bank terug gevorderd. Ik heb met eigen ogen de terugboekingen mogen aanschouwen
Wel ben ik nog steeds in afwachting van antwoord op mijn 5de herinnnering aan aangetekende brief ( dec 2007) van 23 februari 2008. Opo 14 maart kreeg ik het volgende antwoord van Telfort:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft ticketnummer xxxxxxx gekregen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk persoonlijk beantwoorden.
Dit is een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging. U kunt hier niet op reageren.
Ik ben nog steeds in blijde afwachting van excuses.
Ik verwacht dat dit nooit gebeurt. De hele gang van zaken bevestigt mijn vermoeden dat er sprake is van kwade opzet omdat soortgelijke praktijken zich bij bijna alle KPN dochters afspelen.
Vorig weekend heb ik mij nog vermaakt met het zenden van een mailtje dat ik op antwoord wacht
Ik heb niets meer te maken met KPN omdat ik nu alles via de kabel heb. Ik moet er alleen voor zorgen dat alles op tijd betaald wordt.
Wel ben ik nog steeds in afwachting van antwoord op mijn 5de herinnnering aan aangetekende brief ( dec 2007) van 23 februari 2008. Opo 14 maart kreeg ik het volgende antwoord van Telfort:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft ticketnummer xxxxxxx gekregen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk persoonlijk beantwoorden.
Dit is een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging. U kunt hier niet op reageren.
Ik ben nog steeds in blijde afwachting van excuses.
Ik verwacht dat dit nooit gebeurt. De hele gang van zaken bevestigt mijn vermoeden dat er sprake is van kwade opzet omdat soortgelijke praktijken zich bij bijna alle KPN dochters afspelen.
Vorig weekend heb ik mij nog vermaakt met het zenden van een mailtje dat ik op antwoord wacht
Ik heb niets meer te maken met KPN omdat ik nu alles via de kabel heb. Ik moet er alleen voor zorgen dat alles op tijd betaald wordt.