LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door opa60 »

hoi ondernemer waar blijft je aanbieding, zit maar te wachten?

River665
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 17:06

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door River665 »

Heel grappig geschreven, maar omdat het echt gebeurd is natuurlijk diep triest dat ze zo met je durven omgaan. Heb zelf volgens mij nooit iets bij Wehkamp aangeschafd, misschien een enkele keer in een ver grijs verleden, maar ik ben nooit echt Wehkamp, Otto of Neckerman fan geweest. Ik hoop voor je dat het alsnog goedkomt en anders zou ik eens aan de rechtswinkel vragen of zo of het zomaar ongestraft mogelijk is om zo met klanten om te gaan. Wel geld innen maar geen product leveren of geen geld teruggeven na een retourzending. Wat een zakkenvullers!

kastanova
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2008 23:27

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door kastanova »

Kollere zeg, het blijft een grote administratieve teringbende bij Wehkamp.

Na dus eerst mijn aankoopsbewijs gekregen te hebben van ze, kreeg ik savonds het volgende mailtje:
Geachte M.A. Blokhuis,

Bedankt voor uw aankoop op Wehkamp.nl. Omdat wij én andere klanten benieuwd zijn naar uw ervaringen nodigen wij u uit om een review te schrijven.
Laat nu uw review achter en maak kans op 250.-.
Nou, ik denk niet dat als ik mijn review zou geven het me 250 euro gaat opleveren :|.

Maar, da's uiteraard nog niet alles :(.

Na smiddags dus nog het aankoopsbewijs van het ongewilde en geannuleerde product ontvangen te hebben, kreeg ik dus savonds wederom een mailtje van de Wehkamp; dat mijn rekeningoverzicht was
bijgewerkt.
En zowaar, de kosten van het geannuleerde product waren weer opgeteld bij mijn tegoed!
Nou ja, om de administratieve chaos toch nog maar even te benadrukken; ik had zowaar 4 euro meer tegoed dan ik ooit betaald had :|.

Echter, ze hadden het product nog niet retour ontvangen :?.

Naja, daar kreeg ik dus vandaag een mailtje van, het product was inmiddels wel degelijk retour ontvangen.

Wow, zou het dan nu echt opgelost zijn?!
Wehkamp opbellen om m'n geld terug te vragen dan maar...
Uiteraard zou dat weer 5 werkdagen in beslag nemen, maar daar noemde de beste man weer wél het juiste bedrag :?.
Kasta: Maar op de site staat een hoger bedrag.
Vent: Euuuuh.. Tja, dat snap ik ook niet :?. Dat krijg je in ieder geval niet :twisted:.

Naja, boeien, zolang ik m'n geld eindelijk maar eens terugkrijg :P.

Helemaal blij dat de hel die Wehkamp heet nu dus eindelijk opgelost was ging ik dus maar eens mijn post checken.
En zowaar weer eens een brief van de Wehkamp :|.
Excuusbrief? Retourbevestiging?!

Nou nee, het was betalingsherinnering van het foutieve setje met een bijgevoegde acceptgiro en het verzoek het per direct over te maken :(.

kastanova
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2008 23:27

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door kastanova »

Ook grappig trouwens...

Ik had het er toch over dat ik gezien mijn huidige ervaring en functie heel wat zou kunnen verbeteren wat betreft de procedures e.d. bij de Wehkamp klantenservice?

Nou, kennelijk denken zij daar exact hetzelfde over; gisteren kreeg ik namelijk de volgende vacature gemaild:
Wehkamp BV in Zwolle is marktleider op de Nederlandse thuiswinkelmarkt. Het bedrijf is uitgegroeid tot een toonaangevende, zeer succesvolle en innovatieve online retailer met een breed assortiment consumentenartikelen.

Voor onze afdeling TRC Functioneel beheer zoeken wij een:
FUNCTIONEEL BEHEERDER M/V

De functie:
Je behartigt de belangen van de interne- en externe klantcontactafdelingen en de ICT-afdelingen m.b.t. changeprocedures en incidentmanagement.
Je registreert en classificeert incidenten en wijzigingsverzoeken, tevens signaleer je trends en volgt en bewaakt de calls.
:oops:.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door ondernemer- »

hoi ondernemer waar blijft je aanbieding, zit maar te wachten?
Ik denk dat het niet gepast is als ik hier een aanbieding ga neerzetten.

Daar is dit forum niet voor bedoelt.

steef1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 11:52

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door steef1974 »

Ik heb ook via de Wehkamp site een artikel besteld. Via iDeal betaald en het bedrag is direct van mijn rekening afgeschreven. Omdat ik maar geen orderbevestiging ontving ging ik maar mailen om te vragen of de bestelling wel was doorgekomen. Nee was het antwoord. Ik had na de iDeal betaling op de Wehkamp site nog op een link moeten klikken ????!!!! Nooit van gehoord en ik bestel vaak via internet. Maar in de tussentijd was het artikel uitverkocht!!!
Het bedrag zou automatisch worden teruggestort op mijn rekening: nou dat gebeurde dus niet!!!!
Ik bellen: ze dachten dat er wat fout was gegaan met de automatische terugstorting. Ze zouden het nu binnen 5 dagen terugstorten.
Wat een enorm slechte service!! Om maar niet te spreken over het bestelproces!

Youssef
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2008 16:33

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door Youssef »

Het is echt een ramp bij de mensen van Wehkamp.

Week geleden een Laptop besteld en heb deze via iDeal gelijk betaalt, waarna het bedrag van rondt de 900 euro ook gelijk van mijn bankrekening is afgeschreven. De laptop was op voorraad en zou de volgende dag geleverd worden aan de deur. Inmiddels ben ik een week en 5 telefoontjes verder maar nog steeds geen laptop maar wel 900 euro lichter.

Telkens komen ze met het antwoord dat het al naar me verstuurd is en dat ze geen retourbericht van de bezorgdienst hebben gehad en dat ik maar moet wachten. Na de laatste telefoontje die ik vandaag met hun gevoerd heb laten ze me weten dat ik maar tot dinsdag moet wachten
Als ik dan nog niets gehad heb, zullen ze zogenaamd een onderzoek instellen(die ze naar mijn idee ook gelijk na mijn eerste telefoontje konden uitvoeren). Het enigste waar ze daar goed in zijn is om mensen te laten wachten op producten die ze al hebben betaald maar niet ontvangen hebben. Aangezien ik aan mijn betalingsverplichting heb gehouden(de wet gaat namelijk uit van maximaal 50% vooruitbetaling) en zij niet aan hun leveringsverplichting overweeg nu om een getekende brief te sturen waar ik mijn geld terugeis in een termijn van een week of anders zal ik juridische stappen ondernemen. dit is toch niet normaal meer

Wehkamp.nl
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 08:19

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door Wehkamp.nl »

Beste Youssef,

Aangezien het proces dat jij schetst alles behalve normaal is bij wehkamp.nl willen wij je graag verzoeken om z.s.m. je contactgegevens naar [email protected] te mailen.

Kortom, wij willen jouw probleem graag oplossen.

Met vriendelijk groet,

wehkamp.nl

chris54
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2008 07:46

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door chris54 »

mooi die pc dacht ik dus snel besteldt ,krijg je een berichtje of je er op vooruit wil betalen omdat ik in 2001 failliet ben gegaan met mijn bedrijf.
Vervolgens hoor ik niks meer dus bel ik op waar mijn laptop blijft ,wat zeggen ze die is uitverkocht ik zeg dat is mooi maar de juffrouw zegt wilt u een andere laptop uitzoeken dan krijgt u € 35,00 korting vervolgens een andere uitgezocht die binnen drie dagen er zou zijn..
Ik nog gevraagd deze komt toch wel zeker niet dat ik straks weer te horen krijg je moet er op aan betalen ,nee hoor zegt de juffrouw ik heb het voor u nagevraagt hij is in voorraad en ze sturen hem gelijk af
maar wederom niets horen ik dus weer bellen ,en wat krijg ik te horen ja meneer u moet op deze laptop nog aanbetalen omdat die iets duurder is .
heb toen maar gezegd stuur mijn aanbetaling terug en gaat helemaal over zo gaat wehkamp met klanten om die ooit eens failliet zijn gegaan

C.Steenstraten
Escamplaan 739
2547EG
Den Haag 0642055988

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door mylo1 »

Nou Youssef!
Ik geloof jou verhaal eerlijk gezegt ook niet ..Wehkamp reageren namelijk niet zo
Heb al vanaf mijn 20ste een account bij Wehkamp..en als ...ja luister ALS!.. er eens een keer iets mis ging..werd er adequaat gereageerd en niet zo als jij dat beschrijft..ik ben zeer tevreden met Wehkamp :wink:

Heb hier al eens eerder iets neergeschreven over een wasmachine en stoelen die toch echt veel goedkoper waren bij Wehkamp ...de service is ook perfect en zal [in alle tevredenheid] nog veel gebruik maken van hun diensten

mylo1

Youssef
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2008 16:33

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door Youssef »

@ Mylo1

Vindt jij het adequaat om 4 weken in de wacht gehouden te worden voor iets wat je al betaalt hebt,omdat ze mij na 2 weken niets hebben geleverd en nu moet ik nog eens 14 dagen wachten op hun onderzoek.sommige moordzaken worden zelfs sneller opgelost dan de onderzoek van hun (14 DAGEN!!). Hoe moeilijk kan het nou zijn om te controleren waar het product gebleven is, heb jaren geleden ook bij een postbedrijf gewerkt en laat ik je dit zeggen alles kan binnen 2 dagen terug gevonden worden doormiddel van de barcodes op pakketen. Gewoon de ondertekende formulier van de bezorger opvragen, even de handtekeningen vergelijken, mochten deze niet kloppen, dan weet je genoeg en geef je de klant zijn geld terug.

Dat het bij jouw wel goed is gegaan betekent niet dat het gelijk bij alle klanten het geval is. ik wacht nu even de komende 14 dagen af en zal dan maar mijn geld terugeisen op mn rekeningnummer en zal dan ook nooit meer iets bestellen bij dit bedrijf, aangezien er genoeg andere webshops zijn waar ik artikels besteld heb en die zich wel aan hun afspraken houden.

Als ik wehkamp was zou ik maar eens gaan overwegen om een andere bezorgbedrijf te zoeken die de bestellingen bezorgt, want selektvracht bakt er niets van.

Youssef
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2008 16:33

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door Youssef »

Update:

we zijn maandje verder en na het invullen van een vermissing formulier waarmee wehkamp een onderzoek kon uitvoeren heb ik eindelijk mn geld teruggekregen aangezien het artikel nog steeds niet terecht is. Heb nu de laptop ergens anders gekocht en al in het bezit, sommige kunnen het dus toch wel leveren volgens afspraak. Mij zie je niet meer zo snel iets bij wehkamp bestellen in de toekomst.Achteraf gezien lijken de problemen zich voornamelijk af te spelen bij de bezorgdienst Selekt Vracht, die naar mijn idee niet 100% betrouwbaar is. Misschien dat Wehkamp dit in de nabije toekomst ook inziet en overstapt naar een betrouwbare bezorgbedrijf.

ben blij dat het eindelijk achter de rug is

ger07
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:32

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door ger07 »

Enige weken geleden kochten wij bij Wehkamp een PC van HP.
Deze werd keurig op tijd geleverd en werkt uitstekend, niets aan de hand dus.
Onze dochter was ook aan een nieuwe toe, en bestelde dezelfde PC.

Helaas ging bij haar na twee dagen de harde schijf kapot.
Zij heeft Wehkamp gebeld om de PC om te ruilen, maar dit wordt geweigerd omdat de PC beschadigd :!: is, en beschadigde artikelen worden niet terug genomen.
Haar werd geadviseerd om HP te bellen om de PC te laten repareren.
Dit heeft zij gedaan, maar werd terecht terug verwezen naar Wehkamp
om reden dat zij een ondeugdelijk product hebben geleverd.
( Dit laatste is ook de mening van de rechtsbijstandverzekering.)

Wehkamp blijft volhouden dat de PC beschadigd is, er zijn geen knoppen af, krassen, deuken, of wat dan ook.
De PC is stuk, kapot, defect, een ondeugdelijk product, woorden die niet in het woordenboek van Wehkamp staan.
Maar wettelijk zijn zij wel verplicht om de PC om te ruilen.

Inmiddels zit de PC weer in de doos klaar voor verzending.
De acceptgiro ligt in de vuilnisbak.
Een speciaale afdeling van Wehkamp moet beslissen hoe dit opgelost wordt, maar zij zijn telefonisch niet bereikbaar.
De klacht ligt onder op de stapel, zij moet wachten tot zij aan de beurd is, dat is waarschijnlijk over een week als de omruiltermijn verstreken is.

Onze mening is dat dit een langdurig conflict wordt, desnoods tot aan de rechter toe.
Via via hebben wij vernomen dat wehkamp dit spelletje niet alleen bij HP, maar ook bij andere leveranciers speelt.
Zij is dus niet het enige slachtoffer van deze praktijken.

Conclusie: Bespaar u al deze ellende en koop nooit bij Wehkamp een product dat stuk kan gaan, een gewaarschuuwd mens telt voor twee.
Wij zijn er helaas ingetrapt,het was een speciaale aanbieding die nu door porto, telefoon e.d. peperduur wordt.




[/b]

sandersander
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2008 02:09

Re: Bestellen bij de Wehkamp? Doe maar niet...

Ongelezen bericht door sandersander »

ik heb een keer gebruik gemaakt van hun lunchbreaker actie die ik van ze zag op webkoop dagacties en dat is gelukkig wel goedgegaan.

Gesloten