LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis een betaalrekening DSB Bank een utopie?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Vicky

Gratis een betaalrekening DSB Bank een utopie?

Ongelezen bericht door Vicky »

Ik hoorde positieve berichten over de nieuwe DSB bank betaalrekening, en heb hier dus ook een rekening genomen tesamen met mijn man. Aanvragen ging al moeizaam - pas na ruim een maand was de rekening gebruiksklaar, alleen de digi-p kreeg ik pas na 2 maanden toegezonden, al die tijd moesten mijn man en ik met 1 digi-p doen.

Email word slecht beantwoord hier. Ik heb ze pas moeten bellen met de vraag wat mijn Iban nummer is omdat ze een van de weinige banken zijn die dit niet vermelden in de site, degene aan de telefoon wist niet eens wat een Iban en Bic was!! Ik heb het op het internet later op moeten zoeken, gelukkig dat dit blijkbaar een mogelijkheid was anders had ik het nu nog niet geweten want bij de DSB konden ze me niet helpen.

Tenzij je bonnetjes bewaard (niks mis mee overigens) raak je het gehele overzicht kwijt van je inkomsten en uitgaven. Pas op dinsdag word alles geupdate (vanaf de donderdag/vrijdag ervoor). Bedragen die je bij de pin automaat hebt opgenomen - en een hoop bedragen die je met pin betaald zoals bij het tankstation, kruidvat etc - worden soms pas +5 werkdagen later afgeschreven waardoor je geheel geen actueel overzicht meer hebt van je huidige saldo. Ben gewend dat dit minutenwerk is in plaats van wekenwerk.

Als er een bedrag op je rekening gestort word is dit de volgende ochtend zichtbaar in internetbankieren, maar wat stond ik voor gek toen het bij het afrekenen van mijn boodschappen bleek dat het nog helemaal niet verwerkt was. Je kunt dus pas 's middags of de volgende dag daadwerkelijk bij je geld komen.

Dit nog allemaal afgezien van de bijna 3 dagen durende storing die ze pas hadden waardoor ik geen transacties kon doen. Telkens weer een nieuwe tijd waarop de 'onderhoudswerkzaamheden' klaar zouden zijn en die tijd werd steeds weer omgezet van 12 uur naar 22 uur. Dit heeft bijna 3 dagen geduurd! Al hadden ze nou eerlijk gezegd dat ze een storing hadden. Al mijn geagendeerde nota's werden pas 3 dagen later overgemaakt.

Ben ik nu de enige, of is het echt een vreselijke service die ze leveren? Logisch dat het gratis is, mensen zouden hier nooit voor betalen. Mensen die zeuren over een 5 minuten durende storing van de Postbank zouden voor de grap eens een paar weken bij de DSB moeten bankieren, dan ben je meteen genezen :)

Gizmo©

Re: Gratis een betaalrekening DSB Bank een utopie?

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ja, dit krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Dan neem je de kosten bij de Postbank voor lief, maar het werkt wel.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ Vicky

TRIEST, en ík zou er OOK niet blij van worden als dit míj gebeurde... ik zou flink pissig zijn....

Maar bij mij loopt alles soepel en snel... voor zover dit voor jou een troost mag zijn.

Misschien dat het va nu goed gaat??

@Gizmo
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ROFLMAO

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: + :lol: :lol: :lol:

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Fijn dat ik jullie nog een grappig momentje heb kunnen bezorgen.

Vicky

Gizmo was vast de eerste die problemen had met de pas die betaald moest worden bij de postbank. Ik had geen moeite gehad met een lullig tientje per jaar bij de postbank, maar wel met het stelselmatig uitgemolken worden voor internet diensten zoals bij de rabobank, fortis e.d. Maar het is prettig meteen het niveau van de mensen te zien hier, is niet bijster hoog jammer genoeg.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ Vicky
Gizmo was vast de eerste die problemen had met de pas die betaald moest worden bij de postbank
.

Dat weet ik niet. Hangt ervan af wie eerder zijn "leuke berichtje" kreeg per post. :roll:
Mijn besluit tot opzeggen kwam 3 sec na openen brief.

en ja, mijn beslissing kwam net als bij jou door:
wel met het stelselmatig uitgemolken worden voor (internet) diensten
Suc6 met je "nieuwe" bank.

Horseman

Ongelezen bericht door Horseman »

Samen met mijn vrouw hebben wij nu ongeveer 6 maanden een betaalrekening bij de DSB.
Verwerkingstijd van het internet bankieren is inderdaad iets trager dan bijvoorbeeld de Postbank. Wij zijn verder overigens prima tevreden, ook met de snelheid van reageren op een e-mail van de klantenservice. Verder is natuurlijk een gratis bankpas en ook nog eens 3% rente op je betaalrekening natuurlijk leuk. Kom daar maar eens om bij de Postbank.
Vr.gr.

Vicky

Die 3% rente is niet acrueel meer hoor, het is inmiddels al gezakt.

Horseman

Ongelezen bericht door Horseman »

Hoi Vicky,
Sorry je hebt helemaal gelijk!
De rente die je krijgt is geen 3% maar 2,5%. Veranderd verder overigens niets, wij zijn gewoon tevreden.

Joop123

Ongelezen bericht door Joop123 »

Een betaalrekening bij de dsb durf ik ook niet aan. dan maar wat euro's betalen per jaar (rabo), maar dan beschik ik ten talle tijden direct over men geld.
Ik heb overigens wel een spaarrekening bij dsb, dat werkt prima.

Gesloten