LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange spamt eigen klant

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
R.carly
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 feb 2008 08:33

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door R.carly »

Ik heb since 18 dec 2007 Orange Extra daar voor had ik Orange lite sindsdien ontvang ik veel meer spam dan daar voor ,ik ontvang soms wel meer dan honderd spam berichten per dag , ik gebruik spamfigther dus je kan alle spam berichten wel in een keer deleten maar toch vind ik het vreemd dat ik er nu zoveel ontvang . Ik ontvang de laatste tijd ook spam van m'n zelf wat natuurlijk helemaal vreemd is dit had ik daar voor ook niet , ik heb contact opgenomen met orange maar ze konden er niets aan doen ja je kunt een spam abonnement bij hun afsluiten was het antwoord ????????????.
Ik zou ook een hogeren snelheid krijgen met mijn nieuwe abonnement dat heb ik ook nog steeds niet ( technische problemen ) en zo is er altijd wat

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door hpb »

ik ben ook weg bij Orange (vh Wanadoo) wegens een niet te stuiten hoeveelheid spam. Zo'n 1000 junkmails per week. Op mailtjes die ik doorstuurde naar [email protected] werd gezegd dat ze er niets aan konden doen. En dan moet ik zeker betalen voor een spamfilter, wegwezen dus.

Bij hotmail, yahoo en tele2 heb ik nooit last gehad van spam of het hele enkele spammetje wordt effectief vooraf afgevangen en verwijderd.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

Het zal in ieder geval ergens aan liggen.
Mogelijke oorzaken zijn al gegeven.

Iedereen die zo naief en dom is om te denken dat er nooit geen schandalige praktijken plaatsvinden door bedrijven of hun medewerkers, moeten toch eens wakker worden in de echte wereld en eens een keer de kranten en het nieuws lezen. (ook Kassa en Radar op TV)
Het is aan de orde van de dag tegenwoordig dat de consument willens en wetens besodemieterd wordt.

Als je dus hier gaat roepen dat het niet kan, dan ben je knettergek; eigenwijs en naief. (waarschijnlijk jonge mensen met weinig levenservaring)
Mag ik even erg lachen om de laatste zin!
Ben benieuwd hoe oud jij dan mag wezen, en of jij dan veel levens ervaring hebt!
En overigens heeft het niets met leeftijd te maken, maar meer met wetenschap! Hoe oud of jong je dan ook bent, soms kan je van anderen leren hoe oud of jong zij dan ook zijn. :wink:

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ik krijg ook een bak spam binnen. Laat voor ik mijn emailprogramma open, eerst Mailwasher over de mail gaan. Dan wordt 99% van de troep er al uit gehaald.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Mag ik even erg lachen om de laatste zin!
Ben benieuwd hoe oud jij dan mag wezen, en of jij dan veel levens ervaring hebt!
En overigens heeft het niets met leeftijd te maken, maar meer met wetenschap! Hoe oud of jong je dan ook bent, soms kan je van anderen leren hoe oud of jong zij dan ook zijn.
Het gaat hier niet om wetenschap en om van elkaar leren, maar om ervaring.
Als oudere heb je nu eenmaal meer ervaring. Dat is een feit. (dat is overigens wel wetenschap :wink: )
Bovendien schreef ik: "waarschijnlijk". :wink:

En ja: ik ben al wat ouder, en ik heb veel ervaring met bedrijven die er een zootje van maken en die oneerlijke praktijken niet schuwen.

Inderdaad kan iedereen altijd van elkaar leren, maar daar ging het in dit geval niet om; het ging om ervaring.

Misschien dat je zelf nu ook weer iets geleerd hebt. :wink:

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

En overigens heeft het niets met leeftijd te maken, maar meer met wetenschap! Hoe oud of jong je dan ook bent, soms kan je van anderen leren hoe oud of jong zij dan ook zijn.
Een tekst van mij zelf in de quote.
Zoals ik al aangaf het heeft meer met wetenschap (dus ervaring want ervaring geeft ook wetenschap) te maken, maar dat je ook van anderen kan leren die andere wetenschappen (en dus ervaringen) hebben.

Met leren doelde ik tevens ook iets van anderen accepteren dat er ook andere meningen en dus zeker ook ervaringen zijn dan die van jouw ;)
Want jouw ervaring is de mijne niet.
En jouw wetenschap is de mijne niet.
Daar doelde ik op.
Dus misschien dat jij ook weer wat hebt geleerd vandaag 8)

Ook ik heb zat ervaringen met bedrijven die een wanorde kennen, en waarvan de klant de dupe is. En wil daarmee zeker ook aangeven dat dat bij Orange niet anders is.
Maar het gaat dus om het spammen van eigen klanten dat is het onderwerp.
Mijn ervaring is dus dat ik niet gespamt wordt.
Als Orange echt zijn klanten zou spammen zou ik dus net zo goed spam op mijn mail adres moeten ontvangen.
Ik ontvang er geen 1!
En denk je nu echt dat Orange gaat kijken van laten we die dag die eens gaat spammen en de andere dag die etc etc etc. Ze hebben echt wel meer te doen hoor.

En hier doelde ik op de wetenschap die zeker van belang is:
Het is een feit dat een mail adres gebruiken op het internet met invullen van ... (waar je pers. gegevens of mail adressen dient in te vullen) dat dit veelal niet veilig gedaan wordt. Of zelfs het gebruiken van je mail adres (want al het verkeer op het internet is te monitoren)
Daarmee komt je mail adres te grabbel te liggen op het internet.
Computer bots die hier op zijn ingesteld vangen dit op, en wordt je mail adres "misbruikt", en zal je zeker zelf ook spam ontvangen.
En zo zijn er talloze manieren op te noemen waarom een mail adres spam ontvangt!
En dit is een bewezen feit, en is niet eens alleen van mijn ervaringen maar van heel veel mensen die met computers dagelijks werken (ook ict)

Maar mensen geven liever de bedrijven de schuld dan dat ze dit bovenstaande zullen willen geloven en accepteren.
Laatst gewijzigd door Beartjes op 05 apr 2008 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

johnfk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2008 12:47

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door johnfk »

Ook ik verdenk Orange van betrokkenheid bij de hoeveelheid spam die ik krijg of anders heeft een hacker de email/accounts lijst bij ze gekaapt of zo.

Ik heb 2 Orange accounts. 1 ADSL en 1 inbel. Beide worden misbruikt voor spam op zowel het @orange als het @wanadoo adres. Op internet gebruik ik altijd een gratis adres ter voorkoming van spam. Nou op dat gratis adres heb ik dus niet of nauwelijks last van spam.

Ook heb ik het idee dat dit is begonnen NA de overname door T-Mobile.

Oplossing? Weer eens uitkijken naar een andere provider lijkt me. Als de klanten weg lopen worden ze misschien wakker bij Orange/T-Mobile.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

Ook voor jouw is dan de tekst boven jouw bericht bedoeld.

En google eens op "hoe ontstaat spam". :wink:

johnfk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2008 12:47

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door johnfk »

Ook voor jouw is dan de tekst boven jouw bericht bedoeld.

En google eens op "hoe ontstaat spam".
:wink: Er zijn altijdt mensen die het beter denken te weten.

Als Internet gebruiker van het eerste uur weet ik wel hoe spam ontstaat en hoe het te voorkomen. Ik verdenk Orange/T-Mobile niet zomaar en ik zie dat ik dus niet de enige bent. Let wel ik zeg, ze zijn er bij betrokken. Dat alleen al door het weg laten van een goede spam filter. Als Orange/T-Mobile van goede wil is zou men dus als service naar de klanten al standaard een spam filter op al het email verkeer hebben. Dat sluit niet uit dat je nog wel eens spam krijgt maar blokkeerd in iedergeval het ergste.

johnfk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2008 12:47

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door johnfk »

Overigens.................. (Mischien niet onbelangrijk om ook te vermelden)

Ik ben zeer tevreden over mijn Orange ADSL verbinding!!!!

rost 60
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:38

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door rost 60 »

Mensen die orange hebben download de gratis spamihilator(ja wat 'n woord)en die vangt 98% op en je leert dit programma wie die wel en niet moet doorsturen en je kan ook altijd achteraf kijken wat is blijven hangen ik gebruik het al bijna 2 jaar en kan niet zonder....,als je ziet wat ie per dag opzij zet wil je toch niet zien..??? En inderdaad als je iets doorstuurt van grappen en of grollen ALTIJD via bcc doorsturen dan krijgt die ander eventueel niet de rotzooi die er vaak aan kleeft, en vraag of die bekende dat ook zo doet dan reduceer je het enorm, niet voor mij hoor ik ben eruit maar wellicht voor andere mensen doe je voordeel ermee, ik heb het ook maar moeten leren, groet rost60!!

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

Er zijn altijdt mensen die het beter denken te weten.

Als Internet gebruiker van het eerste uur weet ik wel hoe spam ontstaat en hoe het te voorkomen. Ik verdenk Orange/T-Mobile niet zomaar en ik zie dat ik dus niet de enige bent. Let wel ik zeg, ze zijn er bij betrokken. Dat alleen al door het weg laten van een goede spam filter. Als Orange/T-Mobile van goede wil is zou men dus als service naar de klanten al standaard een spam filter op al het email verkeer hebben. Dat sluit niet uit dat je nog wel eens spam krijgt maar blokkeerd in iedergeval het ergste.
Net als jij dus!! :wink: Want jij berust je mening meer op een verdenking!
Terwijl van hoe ontstaat spam genoeg bewijs is.

Dat er meer mensen dat denken, is dat men liever de schuld bij de provider legt dan eens zelf na te gaan of het niet bij hun zelf kan liggen (door gebruik van het mail adres, invullen van formulieren online etc etc etc, genoeg mogelijkheden.)
Niks is makkelijker dan dus de "schuld" elders te leggen. (En wat heet schuld overigens)

En ik ben net zo goed een internet gebruiker van het eerste uur overigens.

Jij wil mij overtuigen dat Orange spamt. En sorry dat gaat er bij mij echt niet in gezien mijn kennis en ervaring anders is dan die van jouw.
Ik respecteer jouw mening wel hoor, je mag denken wat je wil denken.
Alleen laat dat dan bij mij ook zo blijven.
Mijn wetenschap en ervaring is zeker anders, en dat geef ik al steeds aan. 8)
En zeker als je schrijft van weglaten van een spamfilter. Je kan immers zelf meer dan genoeg spamfilters online vinden.
Zelf zou ik geen spamfilter van een provider willen hebben, gezien ik zelf wil bepalen wat spam is en wat niet. En ja, heb eerder een spamfilter gebruikt die aangeboden werd bij een gratis mailadres.
Die haalde meteen ook weg wat ik dus niet als spam zou willen aanmerken. Zo ook bij weer een ander mailadres van een andere provider, idem dito, ook daar ging er gewone mail aangemerkt worden als spam.
Dus ik gebruik liever mijn eigen antispam software er voor.
Maar nogmaals voor Orange heb ik dit nog nooit nodig gehad!


Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

Is dat het bewijs? Dacht het niet.
Alsof dat op Nederland slaat.
Amerika heeft hele andere regels dan Nederland.
Nederland kent ook nog zoiets als de Opta.
Indien mensen nu eens hun hoofden gebruiken en daar gingen klagen als ze Providers van bepaalde zaken verdenken, zou denk ik beter zijn dan zulke berichten neer te zetten hier (alsof hier dus berichten neerzetten helpen zal tegen spam)

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Beartjes is een beetje naief om te denken dat Orange niet betrokken kan zijn bij het spammen.
Inderdaad kan niemand het bewijzen, maar Beartjes kan ook niet bewijzen dat het niet zo is.

Natuurlijk spamt Orange niet zelf, maar Orange (of gefrustreerde medewerkers van Orange) kan wel adressen aanmelden bij echte spammers. (b.v. met de zogenaamde "opt-out" optie)
Maar dit is overigens al ee keer uitgelegd.

In ieder geval staat als een paal boven water dat Orange adressen veel meer spam binnenkrijgen dan gemiddeld.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

Ik naïef, denk eerder dat jij naïef bent, dat je denkt dat medewerkers leden van de provider bij spammers gaat aanmelden.
Droom verder!
Nog steeds gaat het er niet in bij jouw dat er andere manieren zijn om spam te ontvangen.
Tja dat is jouw goed recht.
Maar denk je nu echt dat een (evt. gefrustreerde) medewerker zijn baan gaat resceren om een klantje aan te melden bij een spambot.
Kom op zeg, blijf dan maar lekker dromen, jouw eigen keuze.
Maar ga niet roepen dat een andere naïef is om je gelijk te behalen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote:
Eens had ik dus ook een spamfilter aangevraagd en gehad maar.... er is helemaal geen sprake van een filter.
Het enige wat men daar (automatisch) deed was voor het bericht het woord "SPAM" toevoegen.
----------------
De bedoeling van zo'n filter is dat u in uw inbox een aparte map maakt en vervolgens een regel maakt voor de inkomende berichten.

Als: het onderwerp het woord SPAM bevat

verplaatsen naar

map: SPAM

Vervolgens gaat automatisch alle inkomende mail waaraan het woord spam in het onderwerp is toegevoegd naar deze map, waarna u wanneer u het zo uitkomt kunt kijken of u ook vindt dat zo'n bericht spam is.

annemie76
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 apr 2008 00:08

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door annemie76 »

hallo ik had zelf ook last van spam maar ligt vaak aan jezelf, gewoon uitkijken waar je je mailadres achterlaat

heb zelf 1 adres voro bekenden en 1 voor "allerlei" goede tip is een gmail account, werkt echt super bij mij

Gesloten