LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Krups koffiemachine
Krups koffiemachine
Ik heb een koffiemachine van Krups, een Orchestro F889. Zo'n apparaat waar je bonen in stort, water en er komt een goede kop koffie aan de onderkant uit.
Zo'n Krups geeft aan wanneer er een ontkalkingsbeurt nodig is, wanneer ewen schoonmaakbeurt met een pil nodig is en het apparaat is in staat om een signaal te geven dat de eigenaar richting een Servicepunt moet gaan. In dit geval is dat Krups in Veenendaal. Je brengt het apparaat aan de balie, je doet je verhaal en een week later heb je de factuur en het apparaat thuisgestuurd. Een reparatie of een beurt kost minimaal 120 euro.
In mijn geval ben ik 4 jaar eigenaar van het apparaat en moet jaarlijks terug voor een beurtje en heb telkens toch wel weer dezelfde klachten. Die worden altijd verholpen en een jaar later sta je toch weer aan die balie met je apparaat.
De laatste keer vond ik de reparatie slecht uitgevoerd en was na een half jaar al de klos. Ik heb toen, omdat Veenendaal mij een halve dag kost, een alternatieve reparateur gebeld.
Die heeft me toen laten schrikken. Het apparaat zat vol met rotzooi, vet, verrottingsafval van bacterien en roest. Erg onhygienisch dus. Daarnaast was technisch gezien het apparaat verwaarloosd. Hij legde uit dat kalk de boosdoener was van mijn problemen met de machine. Als de boiler 2 jaar eerder was vervangen, had ik 1x niet hoeven te gaan (120 euro dus). De lekkages die mij teisteren sinds ik hem heb, zorgden voor de schimmel en verroesting van bepaalde onderdelen. Plus kortsluiting waardoor ik noodgedwongen hem moest laten repareren.
De reparatie betond dus eerst uit het ontsmetten en daarna vervangen van noodzakelijke onderdelen. Ik ben nu zeker dat ik de SEB Groupe nooit meer hoef en wil bezoeken.
Er zijn dus 2 dingen die mij zorgen baren: de hygiene en de kwaliteit van de 'reparaties'. Bij bellen van de serviceafdeling kreeg ik nul op rekest omdat ik zelf ervoor heb gekozen om een andere reparateur te kiezen. Volgens hun procedures valt er dus niets meer te doen. Terwijl mijn vraag was wat zij in het algemeen hieraan kunnen doen. De medewerker heeft mij door zo'n antwoord niet overtuigd dat dit in de toekomst niet voor zou kunnen komen bij mij, maar ook niet bij anderen. Ik vermoed dat veel meer mensen gedupeerd worden met halfslachtig uitgevoerde dure reparaties met een gevaar voor de gezondheid. Zelfs voor de reparateurs.
De Warenwet sluit uit dat dit bedrijf gecontroleerd mag worden op dit soort praktijken, maar de Arbeidsinspectie zou wel geinteresseerd kunnen zijn. Bij navraag moest er meer aanleiding zijn voor een bezoek.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn, die de reparaties te duur vinden van Krups en een soortgelijke ervaring hebben. Ik begrijp best dat er geld verdiend moet worden, maar dit gaat gewoon te ver.
Zo'n Krups geeft aan wanneer er een ontkalkingsbeurt nodig is, wanneer ewen schoonmaakbeurt met een pil nodig is en het apparaat is in staat om een signaal te geven dat de eigenaar richting een Servicepunt moet gaan. In dit geval is dat Krups in Veenendaal. Je brengt het apparaat aan de balie, je doet je verhaal en een week later heb je de factuur en het apparaat thuisgestuurd. Een reparatie of een beurt kost minimaal 120 euro.
In mijn geval ben ik 4 jaar eigenaar van het apparaat en moet jaarlijks terug voor een beurtje en heb telkens toch wel weer dezelfde klachten. Die worden altijd verholpen en een jaar later sta je toch weer aan die balie met je apparaat.
De laatste keer vond ik de reparatie slecht uitgevoerd en was na een half jaar al de klos. Ik heb toen, omdat Veenendaal mij een halve dag kost, een alternatieve reparateur gebeld.
Die heeft me toen laten schrikken. Het apparaat zat vol met rotzooi, vet, verrottingsafval van bacterien en roest. Erg onhygienisch dus. Daarnaast was technisch gezien het apparaat verwaarloosd. Hij legde uit dat kalk de boosdoener was van mijn problemen met de machine. Als de boiler 2 jaar eerder was vervangen, had ik 1x niet hoeven te gaan (120 euro dus). De lekkages die mij teisteren sinds ik hem heb, zorgden voor de schimmel en verroesting van bepaalde onderdelen. Plus kortsluiting waardoor ik noodgedwongen hem moest laten repareren.
De reparatie betond dus eerst uit het ontsmetten en daarna vervangen van noodzakelijke onderdelen. Ik ben nu zeker dat ik de SEB Groupe nooit meer hoef en wil bezoeken.
Er zijn dus 2 dingen die mij zorgen baren: de hygiene en de kwaliteit van de 'reparaties'. Bij bellen van de serviceafdeling kreeg ik nul op rekest omdat ik zelf ervoor heb gekozen om een andere reparateur te kiezen. Volgens hun procedures valt er dus niets meer te doen. Terwijl mijn vraag was wat zij in het algemeen hieraan kunnen doen. De medewerker heeft mij door zo'n antwoord niet overtuigd dat dit in de toekomst niet voor zou kunnen komen bij mij, maar ook niet bij anderen. Ik vermoed dat veel meer mensen gedupeerd worden met halfslachtig uitgevoerde dure reparaties met een gevaar voor de gezondheid. Zelfs voor de reparateurs.
De Warenwet sluit uit dat dit bedrijf gecontroleerd mag worden op dit soort praktijken, maar de Arbeidsinspectie zou wel geinteresseerd kunnen zijn. Bij navraag moest er meer aanleiding zijn voor een bezoek.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn, die de reparaties te duur vinden van Krups en een soortgelijke ervaring hebben. Ik begrijp best dat er geld verdiend moet worden, maar dit gaat gewoon te ver.
Re: Krups koffiemachine
Elke volautomaat heeft na ca. 3000 (dat kunnen er 2500 zijn of 3500 kopjes) kopjes service nodig of onderhoud. Koffie is vet, heel erg vet, en dat komt overal in de machine. De volautomaat heeft een zetgroep ( waarmee de koffie gezet wordt), en die zetgroep vervuild, daar ontkom je niet aan. Bij een eerste servicebeurt wordt de zetgroep gereinigd, de ringen worden vervangen, de machine wordt ontkalkt en kleine lekkages als die er zijn verholpen, meer is vaak niet nodig bij een eerste servicebeurt. Hoe meer koffie er gedronken wordt hoe langer een volgende servicebeurt uitgesteld wordt. Zo'n machien moet gebruikt worden. Bij een tweede servicebeurt moet vaak een boiler of thermoblock vervangen worden, een revisie van de koffiemolen of soms vervanging. Na een servicebeurt heb je vaak drie maanden garantie op de servicebeurt ( als de molen niet vevangen is tijdens zo'n beurt, maar hij gaat twee weken na de servicebeurt kapot heb je dus geen garantie ) als er onderdelen zijn vervangen heb je vaak zes maanden garantie op het vervangen onderdeel.
Als u elk jaar een servicebeurt moet toepassen komt dat vanwege de hoeveelheid koffie die u drinkt. De technische dienst die uw machine als laatste heeft gerepareerd heeft geconstateerd dat de machine vervuild is. Logisch. Als u koffie zet met een snelfilter apparaat en u gooit het filterzakje niet direct weg ziet u na 2 dagen schimmel op de koffie. Dat gebeurt ook in uw machine. Daarbij komt ook dat koffievet zeer agressief is. Een boiler op voorhand vervangen kan, maar als een boiler goed werkt en er zijn geen klachten over is dat onzin. U kunt uzelf indenken dat als de krups servicedienst u gebeld had met de mededeling dat u de boiler kunt vangen terwijl dat niet nodig is en dat kost u 50 euro meer, had u waarschijnlijk gezegd laat maar even... Je kan niet zien wanneer een boiler kapot gaat of gaat lekken, was dat maar waar...Dus dat de andere technische meneer zegt dat de boiler eerder vervangen had moeten worden vindt ik persoonlijk een beetje zwartmakerij, want je kan het niet zien...
Als een boiler lekt gaat de machine roesten aan de binnenkant, maar een lekkage zie je snelgenoeg, er ligt water onder de machine, en actie ondernemen is dan geboden. Nou zeg ik niet dat u te laat bent geweest met actieondernemen maar als een machine flink is verroest, duidt dat op een lekkage die al langer bestaat. Het kan dus mogelijk zijn dat de krups servicedienst de lekkage over het hoofd heeft gezien, en u dus ook anders had u wel gemerkt dat er water onder de machien uitkwam.
Ten slotte... een volautomaat heeft onderhoud nodig en veel ook. 120 euro voor een servicebeurt is normaal. Dat heeft vooral te maken met het arbeidsloon. 45 euro per uur is normaal, en twee uur ben je zomar bezig. Toch begrijp ik dat u 120 euro per jaar voor een koffiemachine veel vind, dat vind denk ik iedereen, u had daarover vante voren moeten worden over ingelicht, dus voor aanschaf van de machine. Het maakt niet uit welk merk machine u heeft ze hebben allemal onderhoud nodig ( de een wel wat meer dan de ander), kijk volgende keer eens naar een Jura of een Gaggia, en laat u goed informeren ( niet bij een witgoed zaak maar bij een speciaalzaak) , en de technischedienst van uzelf doet er goed aan anderen niet zwart temaken want waarschijnlijk heeft de servicedienst van krups dezelfde dingen geconstateerd ( zeker wat betreft vuiligheid) maar er verder niet met u overgesproken.
Als u elk jaar een servicebeurt moet toepassen komt dat vanwege de hoeveelheid koffie die u drinkt. De technische dienst die uw machine als laatste heeft gerepareerd heeft geconstateerd dat de machine vervuild is. Logisch. Als u koffie zet met een snelfilter apparaat en u gooit het filterzakje niet direct weg ziet u na 2 dagen schimmel op de koffie. Dat gebeurt ook in uw machine. Daarbij komt ook dat koffievet zeer agressief is. Een boiler op voorhand vervangen kan, maar als een boiler goed werkt en er zijn geen klachten over is dat onzin. U kunt uzelf indenken dat als de krups servicedienst u gebeld had met de mededeling dat u de boiler kunt vangen terwijl dat niet nodig is en dat kost u 50 euro meer, had u waarschijnlijk gezegd laat maar even... Je kan niet zien wanneer een boiler kapot gaat of gaat lekken, was dat maar waar...Dus dat de andere technische meneer zegt dat de boiler eerder vervangen had moeten worden vindt ik persoonlijk een beetje zwartmakerij, want je kan het niet zien...
Als een boiler lekt gaat de machine roesten aan de binnenkant, maar een lekkage zie je snelgenoeg, er ligt water onder de machine, en actie ondernemen is dan geboden. Nou zeg ik niet dat u te laat bent geweest met actieondernemen maar als een machine flink is verroest, duidt dat op een lekkage die al langer bestaat. Het kan dus mogelijk zijn dat de krups servicedienst de lekkage over het hoofd heeft gezien, en u dus ook anders had u wel gemerkt dat er water onder de machien uitkwam.
Ten slotte... een volautomaat heeft onderhoud nodig en veel ook. 120 euro voor een servicebeurt is normaal. Dat heeft vooral te maken met het arbeidsloon. 45 euro per uur is normaal, en twee uur ben je zomar bezig. Toch begrijp ik dat u 120 euro per jaar voor een koffiemachine veel vind, dat vind denk ik iedereen, u had daarover vante voren moeten worden over ingelicht, dus voor aanschaf van de machine. Het maakt niet uit welk merk machine u heeft ze hebben allemal onderhoud nodig ( de een wel wat meer dan de ander), kijk volgende keer eens naar een Jura of een Gaggia, en laat u goed informeren ( niet bij een witgoed zaak maar bij een speciaalzaak) , en de technischedienst van uzelf doet er goed aan anderen niet zwart temaken want waarschijnlijk heeft de servicedienst van krups dezelfde dingen geconstateerd ( zeker wat betreft vuiligheid) maar er verder niet met u overgesproken.
Re: Krups koffiemachine
ilseb, il seb ? Hij van de SEB groupe ? Leuk gevonden.
Dank voor het uitgebreide antwoord, er staan weer extra punten in die ik mee kan nemen.
Zwartmakerij ? Leuk oordeel over iets waarvan u de geschiedenis maar deels kent. Ik oordeel over hetgeen me verteld wordt door iemand die me deskundig genoeg overkomt en heb besloten daarop actie te ondernemen.
De SEB groupe heeft overigens verder niet gereageerd, dus zijn zij niet van mening dat het hier om zwartmakerij gaat. Bovendien is mijn doel niet wraak of geld, maar probeer door het te vertellen, te laten verbeteren. Daarnaast vind ik dat de SEB groupe een aantal steken heeft laten vallen:
- ze nemen de klacht niet serieus en hebben daar een procedure voor, die simpel wordt voorgesteld: u heeft onze procedure niet gevolgd: jammer.
- ze hadden met een herhaalde klacht het probleem dieper moeten onderzoeken. Als iets 2x gemeld is bij vorige beurten, zijn zij verantwoordelijk voor de behandeling van de oorzaak. Ik kom niet voor niets bij de specialist.
Daarnaast heeft u volkomen gelijk. We moeten ons beter laten voorlichten. Dat is helaas meer een wens dan werkelijkheid, want we zijn op het advies van de verkoper afgegaan. Als die al niet goed voorgelicht zijn moet daar ook wat aan gebeuren. Dat is een andere zaak.
Hier gaat het om de servicegerichtheid van SEB. Die vind ik beneden de maat van redelijkheid. Op basis van de argumenten die ik van een specialist (de technische meneer) heb gekregen en ook heb gezien.
SEB had ook als u kunnen reageren en gefundeerd mijn argumenten van tafel te vegen. Buiten het feit dat het onderhoud van deze Krups duur is. Buiten het feit dat ik een paar jaar geleden een slecht advies heb gekregen.
Dank voor het uitgebreide antwoord, er staan weer extra punten in die ik mee kan nemen.
Zwartmakerij ? Leuk oordeel over iets waarvan u de geschiedenis maar deels kent. Ik oordeel over hetgeen me verteld wordt door iemand die me deskundig genoeg overkomt en heb besloten daarop actie te ondernemen.
De SEB groupe heeft overigens verder niet gereageerd, dus zijn zij niet van mening dat het hier om zwartmakerij gaat. Bovendien is mijn doel niet wraak of geld, maar probeer door het te vertellen, te laten verbeteren. Daarnaast vind ik dat de SEB groupe een aantal steken heeft laten vallen:
- ze nemen de klacht niet serieus en hebben daar een procedure voor, die simpel wordt voorgesteld: u heeft onze procedure niet gevolgd: jammer.
- ze hadden met een herhaalde klacht het probleem dieper moeten onderzoeken. Als iets 2x gemeld is bij vorige beurten, zijn zij verantwoordelijk voor de behandeling van de oorzaak. Ik kom niet voor niets bij de specialist.
Daarnaast heeft u volkomen gelijk. We moeten ons beter laten voorlichten. Dat is helaas meer een wens dan werkelijkheid, want we zijn op het advies van de verkoper afgegaan. Als die al niet goed voorgelicht zijn moet daar ook wat aan gebeuren. Dat is een andere zaak.
Hier gaat het om de servicegerichtheid van SEB. Die vind ik beneden de maat van redelijkheid. Op basis van de argumenten die ik van een specialist (de technische meneer) heb gekregen en ook heb gezien.
SEB had ook als u kunnen reageren en gefundeerd mijn argumenten van tafel te vegen. Buiten het feit dat het onderhoud van deze Krups duur is. Buiten het feit dat ik een paar jaar geleden een slecht advies heb gekregen.
Re: Krups koffiemachine
Ik heb hetzelfde aan de hand. Altijd alles netjes gedaan volgens de instructies, en nu een prijsopgaaf van euro 120,-. Ik heb ze genomineerd voor de koude douche.
De dame aan de telefoon gaf aan dat de verkoper hier op had moeten wijzen, die worden erin getraind. Vermoedelijk had ik juist die verkoper die de trainig gemist heeft, of zou zijn commissie belangrijker voor hem zijn
De dame aan de telefoon gaf aan dat de verkoper hier op had moeten wijzen, die worden erin getraind. Vermoedelijk had ik juist die verkoper die de trainig gemist heeft, of zou zijn commissie belangrijker voor hem zijn
Re: Krups koffiemachine
Sinds vandaag staat er geen Krups meer in mijn huis. Ik was het zat en heb al mijn spaarcenten bijeen geraapt en een Jura gekocht. Als ik hem open maak schijnt daar broedermoord gepleegd te worden, want de Krups/Jura onderdelen zijn gewoon uitwisselbaar. Maar dat maakt me niet uit. Bij Jura kreeg ik direct een kopje koffie bij de balie en ze staan me vriendelijk te woord. Daarnaast is het in Zoetermeer, dus direct naast de deur.
Enne, de koffie komt er ook nog eens VEEL lekkerder uit. De Krups gaat naar de lokale schietvereniging. En niet om als koffiemachine te gaan gebruiken...
Enne, de koffie komt er ook nog eens VEEL lekkerder uit. De Krups gaat naar de lokale schietvereniging. En niet om als koffiemachine te gaan gebruiken...
Re: Krups koffiemachine
Hallo Mulderd,
veel plezier van de nieuwe Jura,
vergeet cehter niet dat ook aan een Jura service moet worden veriicht welke om de 3000 kopjes ongeveer gedaan zal moeten worden, maar daar heeft de verkoper u waarschijnlijk wel uitleg over gegeven. het verschil tussen Jura en krups is niet bijster groot, alleen dat Jura wat duurzamere materialen gebruikt, rvs leidingen piv aluminium, alles loopt wat spoepeler onder andere de koffie uitloop, alles zit net wat beter vast bij een Jura, en niet te vergeten de service van Jura is goed, en Ok ook met de Jura krijgt u kosten wat betreft onderhoud welke niet in de garantie vallen, maar u bent wel een stuk zekerder van een werkzame machine. Nogmaals veel koffiedrunk genot!
veel plezier van de nieuwe Jura,
vergeet cehter niet dat ook aan een Jura service moet worden veriicht welke om de 3000 kopjes ongeveer gedaan zal moeten worden, maar daar heeft de verkoper u waarschijnlijk wel uitleg over gegeven. het verschil tussen Jura en krups is niet bijster groot, alleen dat Jura wat duurzamere materialen gebruikt, rvs leidingen piv aluminium, alles loopt wat spoepeler onder andere de koffie uitloop, alles zit net wat beter vast bij een Jura, en niet te vergeten de service van Jura is goed, en Ok ook met de Jura krijgt u kosten wat betreft onderhoud welke niet in de garantie vallen, maar u bent wel een stuk zekerder van een werkzame machine. Nogmaals veel koffiedrunk genot!
Re: Krups koffiemachine
Hallo koffieliefhebbers,
Van koffie weet ik inmiddels het een en ander. Van de toestellen ook. De Krups F889/F890 werd door de firma Eugster Frisimag geproduceerd. De machines van Jura ook. De F889 is technisch exact gelijk aan de E60/65 van Jura. Er is geen verschil. De E70/75 is ook gelijk behalve het LED schermpje. Pas de E80/85 werd uitgerust met een RVS boiler ipv aluminium. De F-serie is weer afgeleid van de E-serie, maar altijd met RVS boiler. De S-serie Jura is anders, zij zijn bijna gelijk aan de X700 van Jura (1995). Als een Jura met 2 boilers is uitgerust is er altijd 1 in aluminium uitgevoerd.
Eugster Frisimag produceert ook voor Siemens, Bosch, AEG, Etna. Allemaal gelijk aan de E-serie Jura, de een met Alu, de ander met RVS boiler. In principe is bij alle Eugster toestellen ongeveer hetzelfde onderhoud noodzakelijk. De toestellen geproduceerd na 2002 met RVS boiler zijn wat minder storingsgevoelig. Zo hebben de Krups FNF-serie en de Jura E80/85 serie een betere reputatie dan hun voorgangers.
Pas sinds ca. 1 jaar maakt Eugster ook toestellen waarvan de interne koffiegroep uitneembaar is. Het voordeel is dat zo een grondige reiniging mogelijk wordt. Hierdoor is schimmelgroei te voorkomen en is de slijtage door koffieresten veel kleiner. Eugster levert ze aan Krups (XP9000) en aan Bosch (TCA6709). Het gaat dus om de premium (dure) modellen en ze zijn ook wat groter. De Jura Z5 heeft bij mijn weten (nog) geen uitneembare groep maar staat wel op hetzelfde ´chassis´ als de premium Bosch en Krups. Nieuwe uitvoeringen van de Z5 kunnen dus eenvoudig met de uitneembare groep worden uitgerust.
De Krups XP7200 serie is totaal anders en komt niet van de producenten Eugster of Saeco. Deze modellen worden geproduceert in Frankrijk. Mogelijk door SEB zelf..
Producent Saeco levert onder eigen naam en aan Gaggia, Miele, Solis, Turmix en Spidem.
Producent WIK levert onder eigen naam en aan Inventum, AEG en Solis.
Producent DeLonghi levert onder eigen naam.
Producent Schearer levert onder eigen naam en aan DE, Solis, WMF.
O jee. Ik sla door zie ik. Heb ik altijd als het over koffie gaat. Dan ben ik niet te stoppen. Volgende keer over KOFFIEBONEN. Een kwestie van smaak? Niet helemaal.
Van koffie weet ik inmiddels het een en ander. Van de toestellen ook. De Krups F889/F890 werd door de firma Eugster Frisimag geproduceerd. De machines van Jura ook. De F889 is technisch exact gelijk aan de E60/65 van Jura. Er is geen verschil. De E70/75 is ook gelijk behalve het LED schermpje. Pas de E80/85 werd uitgerust met een RVS boiler ipv aluminium. De F-serie is weer afgeleid van de E-serie, maar altijd met RVS boiler. De S-serie Jura is anders, zij zijn bijna gelijk aan de X700 van Jura (1995). Als een Jura met 2 boilers is uitgerust is er altijd 1 in aluminium uitgevoerd.
Eugster Frisimag produceert ook voor Siemens, Bosch, AEG, Etna. Allemaal gelijk aan de E-serie Jura, de een met Alu, de ander met RVS boiler. In principe is bij alle Eugster toestellen ongeveer hetzelfde onderhoud noodzakelijk. De toestellen geproduceerd na 2002 met RVS boiler zijn wat minder storingsgevoelig. Zo hebben de Krups FNF-serie en de Jura E80/85 serie een betere reputatie dan hun voorgangers.
Pas sinds ca. 1 jaar maakt Eugster ook toestellen waarvan de interne koffiegroep uitneembaar is. Het voordeel is dat zo een grondige reiniging mogelijk wordt. Hierdoor is schimmelgroei te voorkomen en is de slijtage door koffieresten veel kleiner. Eugster levert ze aan Krups (XP9000) en aan Bosch (TCA6709). Het gaat dus om de premium (dure) modellen en ze zijn ook wat groter. De Jura Z5 heeft bij mijn weten (nog) geen uitneembare groep maar staat wel op hetzelfde ´chassis´ als de premium Bosch en Krups. Nieuwe uitvoeringen van de Z5 kunnen dus eenvoudig met de uitneembare groep worden uitgerust.
De Krups XP7200 serie is totaal anders en komt niet van de producenten Eugster of Saeco. Deze modellen worden geproduceert in Frankrijk. Mogelijk door SEB zelf..
Producent Saeco levert onder eigen naam en aan Gaggia, Miele, Solis, Turmix en Spidem.
Producent WIK levert onder eigen naam en aan Inventum, AEG en Solis.
Producent DeLonghi levert onder eigen naam.
Producent Schearer levert onder eigen naam en aan DE, Solis, WMF.
O jee. Ik sla door zie ik. Heb ik altijd als het over koffie gaat. Dan ben ik niet te stoppen. Volgende keer over KOFFIEBONEN. Een kwestie van smaak? Niet helemaal.
Re: Krups koffiemachine
Hallo gedupeerde,
Het is gewoon belachelijk dat er gewoon 120 euro gevraagd wordt voor een beurt na 4000 kopjes koffie.
In de prijsopgave staat dat het apparaat toe is aan een grote beurt kosten 120 euro.
Klachtcode : 4050 / mechanisme geblokkeerd
Mijn vraag is dan meteen >> HOEZO geblokkeerd?
Er is helemaal niets geblokkeerd. In de brief die ik gestuurd heb staat dat er de laatste tijd waterige koffie gemaakt wordt. En dat de koffiedrap niet meer als mooie ronde tabletten in de opvangbak ligt, maar als uit elkaar gevallen koffiedrap.
Met een beetje logisch nadenken ga je er dan vanuit dat dit aan de maalunit ligt.
Dit kun je natuurlijk testen door met gemalen koffie een kopje te zetten. Als je dus met normale koffie via de vulschacht een kopje heerlijke koffie gezet hebt dan ligt dat echt niet aan de bruwunit die ze bij een beurt schijnbaar vervangen.
Als je dan zegt dat je denkt dat het aan de maalunit ligt dan krijg je het antwoord:
Het kan niet aan de maalunit liggen, wie maakt deze units nou iedere dag. !
Maar goed er moet toch iets aan gedaan worden!!!
120 euro is 1/4 van de aanschafprijs!!!!
Volgens SEB is dit heel normaal. (vergelijk met een auto die onderhoud nodig heeft)
ALS JE DUS EEN AUTO HEBT VAN 40000 euro dan heb je dus zoals SEB veenendaal zegt GEWOON 10000 euro kosten per 2 of 3 jaar.
Dit moet stoppen. !!
Het is gewoon belachelijk dat er gewoon 120 euro gevraagd wordt voor een beurt na 4000 kopjes koffie.
In de prijsopgave staat dat het apparaat toe is aan een grote beurt kosten 120 euro.
Klachtcode : 4050 / mechanisme geblokkeerd
Mijn vraag is dan meteen >> HOEZO geblokkeerd?
Er is helemaal niets geblokkeerd. In de brief die ik gestuurd heb staat dat er de laatste tijd waterige koffie gemaakt wordt. En dat de koffiedrap niet meer als mooie ronde tabletten in de opvangbak ligt, maar als uit elkaar gevallen koffiedrap.
Met een beetje logisch nadenken ga je er dan vanuit dat dit aan de maalunit ligt.
Dit kun je natuurlijk testen door met gemalen koffie een kopje te zetten. Als je dus met normale koffie via de vulschacht een kopje heerlijke koffie gezet hebt dan ligt dat echt niet aan de bruwunit die ze bij een beurt schijnbaar vervangen.
Als je dan zegt dat je denkt dat het aan de maalunit ligt dan krijg je het antwoord:
Het kan niet aan de maalunit liggen, wie maakt deze units nou iedere dag. !
Maar goed er moet toch iets aan gedaan worden!!!
120 euro is 1/4 van de aanschafprijs!!!!
Volgens SEB is dit heel normaal. (vergelijk met een auto die onderhoud nodig heeft)
ALS JE DUS EEN AUTO HEBT VAN 40000 euro dan heb je dus zoals SEB veenendaal zegt GEWOON 10000 euro kosten per 2 of 3 jaar.
Dit moet stoppen. !!
Re: Krups koffiemachine
@ Mvl100
Eens over de tarieven van de SEB groupe, maar in dit geval zou het wel eens simpel op te lossen zijn. Ik herken het symptoom en heb toentertijd een goed advies gekregen.
Bij het legen van de afvalbak van de machine even aanleren dat je met een vochtig doekje even het filter reinigt. Met je hand en doekje naar binnen tot je een klep voelt die naar beneden open staat. Vervolgens duw je de doek naar boven, tot je het filter voelt. Even flink poetsen en de restanten die naar beneden vallen weer van de bodem vegen.
Wsl is je probleem opgelost hiermee. Scheelt je een hoop ergernis en 120 euri. (hopelijk)
Succes.
Eens over de tarieven van de SEB groupe, maar in dit geval zou het wel eens simpel op te lossen zijn. Ik herken het symptoom en heb toentertijd een goed advies gekregen.
Bij het legen van de afvalbak van de machine even aanleren dat je met een vochtig doekje even het filter reinigt. Met je hand en doekje naar binnen tot je een klep voelt die naar beneden open staat. Vervolgens duw je de doek naar boven, tot je het filter voelt. Even flink poetsen en de restanten die naar beneden vallen weer van de bodem vegen.
Wsl is je probleem opgelost hiermee. Scheelt je een hoop ergernis en 120 euri. (hopelijk)
Succes.
Re: Krups koffiemachine
@ odo
Wow...
Kan je ons ook wat info geven over koffie ? Geweldig verhaal van de techniek !
Wow...
Kan je ons ook wat info geven over koffie ? Geweldig verhaal van de techniek !
Re: Krups koffiemachine
@ odo
odo we wachten nog steeds op een verhaal over de koffiebonen :
odo we wachten nog steeds op een verhaal over de koffiebonen :
Re: Krups koffiemachine
O ja, boontjes. De meeste huishoudautomaten hebben een sneldraaiend conisch maalwerk. Dat stelt wat eisen aan de bonen die je gebruikt. Ik zal de belangrijkste kenmerken noemen en de reden waarom je erop moet letten.
Koop arabica bonen. Voor uw gezondheid, want arabica bonen bevatten gemiddeld 3x minder cholesterol vormende vetten dan robusta (Rood-zilvermerk) bonen. Ook bevatten ze 2x minder caffeine. Bij normaal koffiezetten maakt dit niet uit, daar worden alle vetten opgevangen door het papieren filter. Espressomachines hebben een stalen filter en deze laat de olie, vetten door. Dat geeft een goede espresso die verrukkelijke smaak.
Pas op met de goedkoopste merken en laagste kwaliteiten. Soms wordt tijdens het branden stoffen toegevoegd. Suiker om de smaak te versterken. Of water om inbrandverliezen (koffie weegt ca. 15% minder na branden) te compenseren. Bonen met een hoog vochtgehalte vormen een afzetting op de molen die slijtage versnelt. Te veel suiker carameliseert in de sneldraaiende (warme) molen waardoor deze steeds slechter werkt.
Heel veel olie op de bonen. Heeft niets te maken met ´versheid´ van de bonen. Naar mijn mening is het een fout in de branding. De bonen mogen best zichtbare olie hebben als dit het gevolg is van CO2 overdruk in de boon na de branding. Olie wordt in de dagen na de branding eruit geperst. Dit herken je doordat niet alle bonen ´nat´ zijn en de olie vlekjes op de bonen vormt. Bonen met teveel olie worden snel ranzig, bitter. Bovendien klonteren deze bonen in de trechter van de molen en soms op de interne groep.
Versheid van de bonen. Dat is het moeilijkste van alles. Alleen zeer serieuze koffieverkopers kunnen u een vers produkt garanderen. Met vers bedoel ik: Losse bonen binnen 10 dagen na branding. Bonen in de speciale pakken met ventiel binnen 3 maanden na branding. De THT datum op een pak zegt niets, de ene brander zegt de bonen na branding 9 maanden houdbaar zijn, de ander houdt het op 36 maanden. Soms zie ik pakken in schappen liggen waarvan ik weet dat ze dik 2,5 jaar oud zijn. Of koop ik ergens een pakje losse bonen die als ik thuiskom al duidelijk vele weken oud blijken te zijn.
Algemeenheden die niet altijd kloppen:
Bonen die niet stevig ruiken na openen van het pak zijn oud. Een wrange bittere smaak is oude robusta. Het ontbreken van elke smaak, of zeer flauwe smaak is oude arabica. Wel veel crema maar geen smaak is te ver gebrande arabica. Zurige smaak en geen nasmaak is te kort gebrand.
Een mooie espresso heeft een cremelaag van minimaal 4 tot 6mm en komt als vloeibare honing uit het toestel. Niet te heet drinken. Vooral de nasmaak van een espresso telt. Een goede 10 minuten moet ie blijven hangen.
In het kort een paar mooie streekgebonden koffiesoorten en hun smaak:
Kona. Hawaiiaanse bonen, superkwaliteit en geschikt voor espresso. Zacht en vol van smaak, enigzins zoet. Elegant, niet extreem zwaar.
Costa Rica Bluemoutains. Arabica, friszuur en licht maar toch een goede arabica-nasmaak. Smaak enigzins naar fruit.
Columbia (excelsior). Wat goedkopere arabica uit een streek waar veel goede arabica´s groeien. Deze heeft een nootachtige smaak, niet te zwaar. Hazelnoot en amandel. Met een beetje suiker doorroeren en je krijgt een heerlijke marsepeinsmaak.
Kenian AA. Een hooggroeiende robusta, vreemde eend in de bijt. Een van mijn favorieten, iets mokka, niet overheersend. Geweldige geur. Behoorlijk volle smaak, bij voorkeur na de maaltijd drinken.
Yrrahcheffe, maar wel vers. Knaller van de 1e orde. Deze koffie blaast je uit je schoenen. Sensationeel. Nog net geen heroine, maar het komt er dichtbij. Alleen ´s avonds na diner drinken. U proeft na 1 kopje namelijk 4 uur lang helemaal niets meer.
Als u denkt dat ik na vele 10 duizenden espresso´s een betonnen maag heb heeft u het mis. Bij de gemiddelde supermarkt liggen koffiebonen in de schappen die me direct zeer ernstige maag-darmklachten bezorgen. Ook gewone koffie geeft regelmatig problemen. Als espresso/koffie wrang of bitter smaakt moet u deze laten staan. Ook al gaat het om de duurste soorten.
Ik kan nog uren doorgaan. Maar zoek ´s een goede koffiewinkel in de buurt. Er komen er steeds meer. De beste zit in Baarn, koffie Boot. Vandaag kocht ik een pakje populaire bonen bij Brandmeesters, prima kwaliteit. Maar ik heb daar ook wel een vreselijk misgekleund met een minder populaire soort. Een tip voor lekkere betaalbare bonen: Kilimanjaro koffie op de markt in den Bosch. Ons bedrijf verhandeld en verpakt ook perfecte koffie, voor horeca en winkels. De merken zal ik niet noemen, maar ik geniet dus zeker ook van koffie van collega´s.
Vriendelijke groet, O.d.O.
Koop arabica bonen. Voor uw gezondheid, want arabica bonen bevatten gemiddeld 3x minder cholesterol vormende vetten dan robusta (Rood-zilvermerk) bonen. Ook bevatten ze 2x minder caffeine. Bij normaal koffiezetten maakt dit niet uit, daar worden alle vetten opgevangen door het papieren filter. Espressomachines hebben een stalen filter en deze laat de olie, vetten door. Dat geeft een goede espresso die verrukkelijke smaak.
Pas op met de goedkoopste merken en laagste kwaliteiten. Soms wordt tijdens het branden stoffen toegevoegd. Suiker om de smaak te versterken. Of water om inbrandverliezen (koffie weegt ca. 15% minder na branden) te compenseren. Bonen met een hoog vochtgehalte vormen een afzetting op de molen die slijtage versnelt. Te veel suiker carameliseert in de sneldraaiende (warme) molen waardoor deze steeds slechter werkt.
Heel veel olie op de bonen. Heeft niets te maken met ´versheid´ van de bonen. Naar mijn mening is het een fout in de branding. De bonen mogen best zichtbare olie hebben als dit het gevolg is van CO2 overdruk in de boon na de branding. Olie wordt in de dagen na de branding eruit geperst. Dit herken je doordat niet alle bonen ´nat´ zijn en de olie vlekjes op de bonen vormt. Bonen met teveel olie worden snel ranzig, bitter. Bovendien klonteren deze bonen in de trechter van de molen en soms op de interne groep.
Versheid van de bonen. Dat is het moeilijkste van alles. Alleen zeer serieuze koffieverkopers kunnen u een vers produkt garanderen. Met vers bedoel ik: Losse bonen binnen 10 dagen na branding. Bonen in de speciale pakken met ventiel binnen 3 maanden na branding. De THT datum op een pak zegt niets, de ene brander zegt de bonen na branding 9 maanden houdbaar zijn, de ander houdt het op 36 maanden. Soms zie ik pakken in schappen liggen waarvan ik weet dat ze dik 2,5 jaar oud zijn. Of koop ik ergens een pakje losse bonen die als ik thuiskom al duidelijk vele weken oud blijken te zijn.
Algemeenheden die niet altijd kloppen:
Bonen die niet stevig ruiken na openen van het pak zijn oud. Een wrange bittere smaak is oude robusta. Het ontbreken van elke smaak, of zeer flauwe smaak is oude arabica. Wel veel crema maar geen smaak is te ver gebrande arabica. Zurige smaak en geen nasmaak is te kort gebrand.
Een mooie espresso heeft een cremelaag van minimaal 4 tot 6mm en komt als vloeibare honing uit het toestel. Niet te heet drinken. Vooral de nasmaak van een espresso telt. Een goede 10 minuten moet ie blijven hangen.
In het kort een paar mooie streekgebonden koffiesoorten en hun smaak:
Kona. Hawaiiaanse bonen, superkwaliteit en geschikt voor espresso. Zacht en vol van smaak, enigzins zoet. Elegant, niet extreem zwaar.
Costa Rica Bluemoutains. Arabica, friszuur en licht maar toch een goede arabica-nasmaak. Smaak enigzins naar fruit.
Columbia (excelsior). Wat goedkopere arabica uit een streek waar veel goede arabica´s groeien. Deze heeft een nootachtige smaak, niet te zwaar. Hazelnoot en amandel. Met een beetje suiker doorroeren en je krijgt een heerlijke marsepeinsmaak.
Kenian AA. Een hooggroeiende robusta, vreemde eend in de bijt. Een van mijn favorieten, iets mokka, niet overheersend. Geweldige geur. Behoorlijk volle smaak, bij voorkeur na de maaltijd drinken.
Yrrahcheffe, maar wel vers. Knaller van de 1e orde. Deze koffie blaast je uit je schoenen. Sensationeel. Nog net geen heroine, maar het komt er dichtbij. Alleen ´s avonds na diner drinken. U proeft na 1 kopje namelijk 4 uur lang helemaal niets meer.
Als u denkt dat ik na vele 10 duizenden espresso´s een betonnen maag heb heeft u het mis. Bij de gemiddelde supermarkt liggen koffiebonen in de schappen die me direct zeer ernstige maag-darmklachten bezorgen. Ook gewone koffie geeft regelmatig problemen. Als espresso/koffie wrang of bitter smaakt moet u deze laten staan. Ook al gaat het om de duurste soorten.
Ik kan nog uren doorgaan. Maar zoek ´s een goede koffiewinkel in de buurt. Er komen er steeds meer. De beste zit in Baarn, koffie Boot. Vandaag kocht ik een pakje populaire bonen bij Brandmeesters, prima kwaliteit. Maar ik heb daar ook wel een vreselijk misgekleund met een minder populaire soort. Een tip voor lekkere betaalbare bonen: Kilimanjaro koffie op de markt in den Bosch. Ons bedrijf verhandeld en verpakt ook perfecte koffie, voor horeca en winkels. De merken zal ik niet noemen, maar ik geniet dus zeker ook van koffie van collega´s.
Vriendelijke groet, O.d.O.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 jan 2007 14:24
Re: Krups koffiemachine
ik ben ook in het bezit van een krups en toen ik daar de eerste keer kwam vond ik het ook leuk om de warme douche te zien staan van tros radar en ik denk dat ze die gekregen hebben voor hun eerlijkheid want mijn machine kon ik beter weggooien en was stom geweest om zoiets te kopen !!!! 2 jaar oud en koste 549 euro!!! en de narigheid met dit apperaat gaat nu weer verder want ik ga morgen naar veenendaal want nu zit er sluiting in de machine en dus is hij weer kapot?????
maar ze zeggen dan bij de krups neeeeeee hij moet een servicebeurt van 120 euro hebben (ga ik bij voorbaat van uit )
WANT DAT IS DE NIEUWE MANIER OM ONDER DE GARANTIEBEPALINGEN UIT TE KOMEN nml dat je van een duur apperaat ook een lange levensduur mag verwachten
maar het blijft ook een vreemde zaak dat sluiting lekkage of wat dan ook
de kosten zijn 120 euro!!!!
maar ze zeggen dan bij de krups neeeeeee hij moet een servicebeurt van 120 euro hebben (ga ik bij voorbaat van uit )
WANT DAT IS DE NIEUWE MANIER OM ONDER DE GARANTIEBEPALINGEN UIT TE KOMEN nml dat je van een duur apperaat ook een lange levensduur mag verwachten
maar het blijft ook een vreemde zaak dat sluiting lekkage of wat dan ook
de kosten zijn 120 euro!!!!
Re: Krups koffiemachine
Wat een WAARDELOOS apparaat. Ik heb de "verbeterde" XP7240 gekocht (veel negatieve reviews in 2005/2006) en na de ingebruikname blijft de machine koffiedik-bakje legen aangeven en dit terwijl ik nog niet 1 kopje koffie heb kunnen maken. Machine weer uitgezet en nu weer koffie-lekbakje (aan de voorkant) leegmaken. Machine weer uitgezet, en ja hoor, opnieuw dezelfde meldingen. De vriendelijke klantenservice wil weer voor de 2e keer een nieuwe machine bezorgen maar mijn vertrouwen is nu helemaal weg. Ander fabrikanten regelen een monteursbezoek aan huis, dat past veel beter bij deze dure apparaten dan een ophaalservice.
Ik krijg nu mijn geld terug van BCC en koop waarschijnlijk de DeLonghi 3500 (2 jaar monteursbezoeken aan huis indien nodig).
Ik krijg nu mijn geld terug van BCC en koop waarschijnlijk de DeLonghi 3500 (2 jaar monteursbezoeken aan huis indien nodig).
Re: Krups koffiemachine
Wel mijn machine staat weer in de gang...klaar om voor de 8é keer naar Veenendaal gestuurd te worden a" 120 per beurt...niet helemaal waar want ik heb zelfs een keer veel meer betaald voor een reparatie...maar goed mijn vrouw en ik worden er droevig van vooral als je de verhalen over SEB leest...ik heb de orginele doos nog en daar staan 8 reparatie stickers op...ik denk dat ik maar helemaal kap met Krups en de SEB groupe en dat ik mijn machine met doos en al maar op het linkerspoor tussen Alkmaar en Heiloo leg want dit gaat me idd te ver al die kosten alles bij elkaar op geteld plus aanschafprijs had ik een profesionele bistro machine kunnen kopen....maar goed terwijl ik dit schrijf zit ik aan een overheerlijk koppie Senceo van Philips.
Mikkie
Mikkie
Re: Krups koffiemachine
Krups 8x gerepareerd a 129 is slechte zaak. Maar ik weet ook dat de consumentenbond de Krups 889 in 2001 heeft uitgeroepen tot `beste koop´, en daarmee heeft bijgedragen aan de hoge verkoopcijfers van dit toestel. Het toestel kennende begreep ik toen al niet hoe men ooit voorbij het oordeel `onvoldoende´ heeft kunnen komen.
Mijn advies: Gooi het ding weg en neem een aardige handbediende espressomachine. Niet zo´n duur aardbeikleurig fantasiemerkding maar een traditioneel italiaans merk. Daar betaal je niet teveel voor en heb je jaren plezier van.
Mijn advies: Gooi het ding weg en neem een aardige handbediende espressomachine. Niet zo´n duur aardbeikleurig fantasiemerkding maar een traditioneel italiaans merk. Daar betaal je niet teveel voor en heb je jaren plezier van.
Re: Krups koffiemachine
Mijn 8 jaar oude Krups Orchestro was van november tot begin februari afwezig wegens "onderhoudsbeurt" (waarschijnlijk niet schuld van de SEB-groupe maar van de winkelier ...). Afkickverschijnselen. Na terugkomst heeft hij anderhalve maand gewerkt, en nu is de stoomknop kapot (pinnetje afgebroken denk ik). Terug naar de winkel. "U had die onderhoudsbeurt nooit moeten laten doen, het toestel is te oud". De deal is nu dat ik een nieuw toestel mag uitzoeken met korting. Maar de nieuwe Krups die zij aanboden kost met korting meer dan bij Pixmania on-line. En de Saeco Giro die ik na even googelen had gevonden, leveren zij niet. Wie een suggestie voor een goede vervanger van de Orchestro? (Liefst met meer 'eigen onderhoudsmogelijkheden'?) Buiten het dure onderhoud waren we er heel tevreden over. Het nieuwe apparaat moet zeker een goede capuccino kunnen maken. En natuurlijk een espresso, en dat is alles wat wij er mee doen ...
Re: Krups koffiemachine
Gefeliciteerd met waarschijnlijk de minst storingsgevoelige Orchestra van Nederland. Persoonlijk ben ik meer een aanhanger van traditionele espresso-machines. Maar de markt voor automaatjes is inderdaad enorm. Zie andere post.
Re: Krups koffiemachine
Als je een heel klein beetje handing bent, zou ik gewoon dat ding zelf eens opschroeven. Ik heb de krups F889 nu ongeveer 3 jaar. En had hem al van iemand anders die hem helemaal zat was. Het is inderdaad zo dat ik hem ongeveer 1x per jaar open schroef en hem dan helemaal schoonmaakt. Hij gaat dan echt bijna helemaal uit elkaar. De laatste keer heb ik er speciale rubbere ringen ingezet die je via internet in Duitsland kan kopen. Dit zijn niet de normale die erin horen (ronde vorm) Maar deze hebben een soort V vorm. Het was een wereld van verschil met de kracht die nodig was om de zuiger heen en weer te bewegen in de zetgroep. Het zit er nu een halfjaar in en nog steeds geen problemen. Maar het is duidelijk hoe minder weerstand, hoe minder slijtage. Op kieskeurig.nl staat ook heel info over deze machine, en veel verdriet. Want dat deze machine niet helemaal lekker in elkaar zit is wel duidelijk. Om hem op te maken moet je eerst de vier schroefjes aan de achterkant los draaien (dit zijn weer van de hele speciale schroefjes die je eerst met een tangetje moet los draaien en dan er daarna gelijk normale schroefjes in moet zetten) Bovenop machine onder de water en koffiebonenklep zitten nog 2 kruiskopschroefjes. Je kan nu het omhulsel er afhalen. Kan je iedergeval al even kijken of er schimmel in de machine aanwezig is. Want als er langer als een jaar niks aan gedaan is, is die kans vrij groot.
Wat een leuke koffie verhalen van ODO daar heb ik nou weer niet zoveel verstand van. Ga zeker eens de speciale merken proberen. Want bij mij gaat er alleen supermarkkoffie in
En als iemand de machine weg wil doen hou ik me altijd aanbevolen, makkelijk voor de onderdelen.
Ruud
Wat een leuke koffie verhalen van ODO daar heb ik nou weer niet zoveel verstand van. Ga zeker eens de speciale merken proberen. Want bij mij gaat er alleen supermarkkoffie in
En als iemand de machine weg wil doen hou ik me altijd aanbevolen, makkelijk voor de onderdelen.
Ruud
Re: Krups koffiemachine
Ik heb ook met smaak de reacties van Odo gelezen, maar ik zou nu toch wel eens een naam willen zien van een of meerdere merken.
Want het lukt mij nog niet om met de juiste bonen thuis te komen.
mag ook naar mijn email. [email protected]
Want het lukt mij nog niet om met de juiste bonen thuis te komen.
mag ook naar mijn email. [email protected]