LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topic gesloten

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Piepelepee
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 10:55

Topic gesloten

Ongelezen bericht door Piepelepee »

Gesloten
Laatst gewijzigd door Piepelepee op 09 mei 2008 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

jongejongejongezeg
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2008 00:12

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door jongejongejongezeg »

Ik kan u zeggen dat de firma Laudi, bij mij niet de zaak heeft opgelicht zoals wordt beweerd.
Ik heb vorig jaar een heel dak laten venieuwen door Laudi en dat is perfect gegaan, ze waren niet alleen goedkoper als die Holllandse aannemers maar ook sneller en beter.
Na de eerste regenbui een kleine lekkage, wat kan gebeuren, en binnen 2 dagen stonden ze voor de deur om dat ook te verhelpen terwijl ze zo'n 100 kilometer verder bezig waren.
Dus voor mij niets anders dan lof voor de firma Laudi

harrie777
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2008 13:38

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door harrie777 »

En jij bent er waarschijnlijk een van de firma Laudi BVBA !

De een geeft duidelijk aan wat voor een ellende ze hebben meegemaakt, en jij komt er doodleuk overheen dat ze een prima snelwerkend bedrijf zijn, rara hoe kan dat?

jongejongejongezeg
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2008 00:12

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door jongejongejongezeg »

Nee, maar ik ben wel een tevreden klant en dat kan dan zeker niet?
Ik geloof toch dat iedereen met een winkel, aannemer, of bedrijf niet allemaal dezelfde ervaring hebben, want dan zou iedereen bij de zelfde zijn goederen halen en is er weinig concurrentie.
Jij gaat toch ook niet naar dezelfde supermarkt als ik?
Maar waarom zou ik een positieve ervaring niet neer mogen zetten.
Bij mij is het dak in 2007 geplaatst.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een nieuw dak in 24 uur? Het verwijderen van het ouder dak van een normale rijtjeswoning vraagt alleen al zo'n twee dag. Bedenk dat de dakpannen er af moeten, de panlatten moeten verwijderd en dan het dakbeschot eraf, dan ben je twee dagen verder!
Zodra het dakbeschot er af is dan gaat het snel.
Ankers plaatsen voor de nieuwe dakgordingen, dakspanten plaatsen, liggers plaatsen, dakplaten erop, panlatten erop en tot slot dakpannen er op. Zo'n vier dagen ben je minimaal bezig!
U had een architect moeten inschakelen dan was u wakker gemaakt.
En wat koste u het dak?

Piepelepee
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 10:55

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Piepelepee »

Gesloten
Laatst gewijzigd door Piepelepee op 09 mei 2008 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Oké maar nu even duidelijkheid scheppen. Vraag: Is het dak nu goed?
Wat was de afgesproken prijs? Was dit een aangenomen klus?

Antwoorden: Indien het een aangenomen klus betreft dan heeft de hoofdaannemer zich daaraan te houden behoudens meerwerk voor of door werkzaamheden welke deze redelijkerwijs niet vooraf heeft kunnen zien, dus verborgen gebreken.

Antwoord: De hoofdaannemer is de opdrachtnemer. Door deze gearangeerde werklieden zijn voor u derden, u moet altijd de hoofdaannemer aanspreken, met een ander heeft u niets van doen.

Is het werk niet naar behoren opgeleverd? Laat het werk beoordelen door een onpartijdig vakman.

Ik hoor van u

Piepelepee
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 10:55

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Piepelepee »

Gesloten
Laatst gewijzigd door Piepelepee op 09 mei 2008 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Uit uw antwoord maak ik op dat het een aangenomen klus betrof.
Dit houdt in dat de aannemer de klus voor het overeengekomen bedrag moet leveren en wel volgens daartoe strekkende normen.
Met kosten door derden behoudens anders dan in met de aannemer overeen gekomen heeft u niets van doen.
Alleen de hoofdaannemer is uw aanspreekpunt welke vervolgens de verantwoordelijke onderaannemer moet aanspreken.
De hoofdaannemer heeft er zorg voor te dragen dat de klus bij u naar behoren en volgens afspraak tegen betaling van het overeengekomen bedrag wordt uitgevoerd. Onder verborgen gebreken worden gebreken verstaan welke tijdens het opstellen van de offerte niet zichtbaar waren.
Dat een dakgoot bij het vernieuwen van een dak vervangen moet worden is volstrekt normaal en dat het hierbij niet om een verborgen gebrek gaat ligt evenzeer voor de hand daar de dakgoot zichtbaar was tentijde de offerte werd opgenomen. De kosten dienen dan ook uit de aanneemsom gegenereerd te worden.
Ik adviseer u in deze om een advocaat in te schakelen.
Uw advocaat kent in deze slechts'twee partijen, U en de aannemer. Met derden heeft deze geen bemoeienissen anders dan het verwijzen van derden naar de hoofdaannemer.

Piepelepee
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 10:55

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Piepelepee »

Gesloten
Laatst gewijzigd door Piepelepee op 09 mei 2008 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Op bais van No qu no pay als tweede advocaat zou ik hiervoor iemand die op deze basis werkt en terzake kundig is in België moeten zoeken vanwege het Beldisch recht hetgeen op velerlei punten en regels anders functioneert.
Het is niet alleen verstandig maar tevens handig. Zoals reeds aangegeven, een compleet dak vernieuwen binnen één dag is praktisch onmogelijk behoudens het dak zonder enig obstakel en qua omvang beperkt blijft.
Ik heb sterk de indruk dat u daadwerkelijk slachtoffer bent geworden van een resent gestarte kleine zelfstandige ondernemer. Dit lijdt ik af uit de gang van zaken daar een beetje vakman redelijkerwijs weet dat een compleet dak vernieuwen minimaal enkele dagen in beslag neemt.
Ik wil u ernstig en nadrukkelijk waarschuwen voor een dilemma wat in dit soort zaken meestal speelt. Als gevolg van dit soort problemen gaan dergelijke aannemers letterlijk failliet waardoor er voor u niets meer te halen valt met als gevolg dat u voor de enorme hoge kosten aansprakelijk wordt. Om deze reden zal er geen advocaat gevonden worden welke zich hiermee inlaat. Het klinkt hard maar zo liggen de feiten nu eenmaal. Iedere advocaat zal afhaken zodra het spook op de weg komt en met het spook doel ik op het voortzetten van het actie ondernemen zodra blijkt dat er niets te halen valt. Wellicht zinspelen de daders daarop. Dus haak tijdig af zonder al teveel kosten te maken.
Laat uw ervaring met deze ondernemer rapporteren bij de KvK.
Ik meen dat, gezien de gang van zaken, er opzet in spel is en er gesproken kan worden van oplichterij. Ik ben zeer benieuwd naar de afloop ervan en verzoek u dan ook om ons hiervan op de hoogte te hoduen.

mezorro
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2007 23:58

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door mezorro »

zoals reeds door Chanmaster vermeld:

Laudi bv is uw aanspreekpunt en hoofdaannemer, met onderaannemers heeft u niks te maken en u dient de hoofdaannemer aansprakelijk te stellen, of de onderaannemer nu al of niet is verzekerd, failiet is of spoorloos maakt niks uit, uw partij is Laudi.

Ik ben overigens bang dat Laudi niet verzekerd is als ik eea zo lees.
een rechtzaak aanspannen is kostbaar en kan jaren duren, waarschijnlijk is Laudi dan al failiet verklaard en je dus ook nog voor de procseskosten gaat opdraaien.
ik denk dat aangifte doen bij de politie en stapels aangetekende brieven sturen je enige mogelijkheid is, maar dat je hoogstwaarschijnlijk het verlies/kosten moet slikken en doorgaan.

Piepelepee
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 10:55

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door Piepelepee »

Gesloten
Laatst gewijzigd door Piepelepee op 09 mei 2008 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

mezorro
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2007 23:58

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door mezorro »

wellicht overleggen met je rechtbijstand ?

of het zinvol is zul je in overleg met een advocaat/rechtshulp zelf moeten beslissen, als Laudi inmiddels al failiet is (of gaat voordat er een uitspraak is) kom je onderaan de lijst bij de curator en krijg je dus niets.

hier zul je dus een afweging in moeten maken, als je eea goed kunt aantonen denk ik dat je juridisch wel sterk staat.

joeroxy
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2010 07:02

Re: Topic gesloten

Ongelezen bericht door joeroxy »

.

Gesloten