Hallo,
Wie kan ons informeren. Onze huidige HR ketel is aan vervanging toe. Nu hebben we twee adviseurs op bezoek gehad. De eerste adviseur adviseert ons een daaldrop 24/80+ en de tweede adviseur adviseert ons een Remeha Avanta CW5. Volgens de tweede adviseur is een daaldrop een slechte keus omdat wij toch niet meer water getapt kunnen krijgen dan wat de toevoer naar het huis is.
De daaldrop heeft een boiler van 80 liter en daarnaast hebben we nog een boiler op zonneenergie van 120 liter. Is het dan niet zo dat we dan juist wel veel water kunnen tappen tergelijkertijd? We hebben 200 liter water klaarstaan waar we geen watertoevoer voor nodig hebben toch?
Weet iemand het verschil tussen deze twee ketels? Heeft iemand ervaring met een van de twee ketels?
Ik hoor graag jullie reacties .... Alvast bedankt!
groetjes,
Diouf
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veel tapwater en watertoevoer naar het huis
Re: Veel tapwater en watertoevoer naar het huis
De gedachte fout die u maakt is de optelling van getallen ! .
Laten we zeggen u heeft een slechte waterleiding druk,?,bijvoorbeeld
9 liter per minuut,U denkt echter dat die 80 +200 liter voorraad er uit
komen vallen,en dat dit extra is-dit is echter fout,die 200 liter en die 80L
vallen er niet uit,maar worden eruitgedrukt door de toevoer van het koud water als deze slechts 9 liter per minuut is dan kan die er geen 22 liter
per minuut uitdrukken (de toevoer is slechts 9 l) .
U moet dus uitgaan van de koudwater toevoer snelheid/min en niet van voorraad. succes .
Laten we zeggen u heeft een slechte waterleiding druk,?,bijvoorbeeld
9 liter per minuut,U denkt echter dat die 80 +200 liter voorraad er uit
komen vallen,en dat dit extra is-dit is echter fout,die 200 liter en die 80L
vallen er niet uit,maar worden eruitgedrukt door de toevoer van het koud water als deze slechts 9 liter per minuut is dan kan die er geen 22 liter
per minuut uitdrukken (de toevoer is slechts 9 l) .
U moet dus uitgaan van de koudwater toevoer snelheid/min en niet van voorraad. succes .
-
energieservice
Hallo,
Een CW 5 toestel is volstrekt overbodig, u beschikt reeds over een zonneboiler met 120 liter inhoud.
De Remeha Avanta is opzich wel de beste keuze, maar ik wil u toch graag de Remeha Quinta adviseren.
De Avanta is eigenlijk bedoelt als project ketel en is opzich een goed werkende ketel, maar de quinta is degelijk en goed doorontwikkeld.
Met de Quinta 28C CW4 zou u de beste keuze maken. ( gekozen als beste in 2007 door adviseur en installateur )
Ps. het water uit de zonneboiler wordt gemengd en eventueel bijverwarmd door de ketel, dus het aantal liters koud water drukt het warme water omhoog, ja warmte stijgt dat is logisch, maar de boiler loopt niet geheel leeg, omdat de temperatuur van het tapwater nooit gelijk is in de boiler en zodoende gemengd wordt. Het is een buffervat kort omschreven.
Succes!
Een CW 5 toestel is volstrekt overbodig, u beschikt reeds over een zonneboiler met 120 liter inhoud.
De Remeha Avanta is opzich wel de beste keuze, maar ik wil u toch graag de Remeha Quinta adviseren.
De Avanta is eigenlijk bedoelt als project ketel en is opzich een goed werkende ketel, maar de quinta is degelijk en goed doorontwikkeld.
Met de Quinta 28C CW4 zou u de beste keuze maken. ( gekozen als beste in 2007 door adviseur en installateur )
Ps. het water uit de zonneboiler wordt gemengd en eventueel bijverwarmd door de ketel, dus het aantal liters koud water drukt het warme water omhoog, ja warmte stijgt dat is logisch, maar de boiler loopt niet geheel leeg, omdat de temperatuur van het tapwater nooit gelijk is in de boiler en zodoende gemengd wordt. Het is een buffervat kort omschreven.
Succes!
Dankjewel voor je reactie ...
Ik heb alleen nog een vraagje wat is de Nefit topline compact HRc 25/30 ook een optie. Welke is beter dan de Remeha 35c CW5?
Ik ga ook nog even kijken naar de Remeha Quinta ...
Ik denk nu dat het een van deze twee moet gaan worden.
Wat zijn de verschillen tussen Nefit en Remeha? Wat is de beste keus?
Ik hoor het graag!
Ik heb alleen nog een vraagje wat is de Nefit topline compact HRc 25/30 ook een optie. Welke is beter dan de Remeha 35c CW5?
Ik ga ook nog even kijken naar de Remeha Quinta ...
Ik denk nu dat het een van deze twee moet gaan worden.
Wat zijn de verschillen tussen Nefit en Remeha? Wat is de beste keus?
Ik hoor het graag!
-
energieservice
Hoi,
Ja de topline is geen vergelijken met de Avanta.
Maar de Quinta is qua onderhoud en duurzaamheid zeer goed en koploper wat betreft prijs&kwaliteitsverhouding.
Ook op een kleiner CV net is een debietkraan niet nodig bij de quinta, deze is perfect in te regelen zodat er geen geen stromingsgeluiden in de installatie hoorbaar zijn.
Ja de Topline of de Quinta...........
moeilijk, ik zou voor de beste offerte gaan.
Succes.
Ja de topline is geen vergelijken met de Avanta.
Maar de Quinta is qua onderhoud en duurzaamheid zeer goed en koploper wat betreft prijs&kwaliteitsverhouding.
Ook op een kleiner CV net is een debietkraan niet nodig bij de quinta, deze is perfect in te regelen zodat er geen geen stromingsgeluiden in de installatie hoorbaar zijn.
Ja de Topline of de Quinta...........
Succes.