LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta Lloyd Meerkeuzeplan = diefstal

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
benadeelddoorpolis

Delta Lloyd Meerkeuzeplan = diefstal

Ongelezen bericht door benadeelddoorpolis »

Na 10 jaar eindelijk een overzicht van de kosten ontvangen, inleg in 2007 800 Euro, kosten inhouding 375 Euro. Daarnaast nog 90 Euro overlijdensrisicodekking. Dit is geen woekerpolis, dit is diefstal, crimineel gedrag. En 9 jaar niets vanaf geweten en gedacht dat tegenvallende resultaten wel aan de beurs zouden liggen.....

JKvZ

Re: Delta Lloyd Meerkeuzeplan = diefstal

Ongelezen bericht door JKvZ »

Vanaf 2001 jaarlijks €1036 ingelegd (totaal ca €7.250). Huidige waarde nog geen €4.400. Nu pas te verklaren aangezien zo'n €475 in 2007 is ingehouden. Ronduit schandalig, zakkenvullers!

benadeelddoorpolis

En nu? Stuitingsbrief? Is er al bekend wat Delta Lloyd gaan vergoeden ?(de dievenbende staat met dit product op het 'woekerpolis' lijstje)Brieven schrijven?

hvjo

Ongelezen bericht door hvjo »

Ik heb een meerkeuzepolis lopen sinds 1998, waar de inleg over 2007 voor 54% aan kosten is opgegaan (vooral richting bemiddelaar, die mij dus 10 jaar geleden goed tuk heeft gehad!)
Bij de tweede meerkeuzepolis, die loopt sinds 2003, gaat "slechts" 34% van de inleg over 2007 op aan kosten.
Na jarenlang onbegrijpelijke waardeoverzichten te hebben gekregen, ben ik blij dat verzekeraars inmiddels gedwongen zijn begrijpelijke/overzichtelijke overzichten te verspreiden. Nu zie je als consument direct in dat je zo snel mogelijk met dit soort polissen moet stoppen.
Ik verwijt de overheid dat ze ons in de jaren 90 in de armen van de verzekeraars hebben gedreven, door het beleid rond de aftrekbaarheid van de lijfrente van toen.

benadeelddoorpolis

Voor mij is net niet meer of minder dan bedrog of diefstal. Als men zegt 1000 Euro per maand te investeren en daar een klein percentage aan kosten over in te houden, en na 10 jaar blijkt dat hij de helft in eigen zak heeft gehouden, ben je gewoon belazerd. Nog erger is als je diverse keren heb geinformeerd naar die kosten, en nooit een antwoord hebt gehad, misleiding en bedrog.

p.spierts

Ongelezen bericht door p.spierts »

en nu krijg je dan wel een uitgebreid overzicht en blijkt dat ze stuk minder kosten hebben ingehouden. ca 1000 euro ingelegd en 100 euro kosten. Vergeleken met vorige jaren (wwar ik nooit een opgave van kreeg) is dit wel heel opvallend. Paniek bij DL?

jet13

Ongelezen bericht door jet13 »

Helemaal perplex: dat gooit na 10 jaar een envelop in de bus met keurige uitleg hoe dat je al die jaren bestolen bent! Vooral na een medewerker van Delta Lloyd aan de lijn gehad te hebben ben ik er echt ziek van. Iemand heeft 50% van mijn geld in zijn zak gestoken en kijkt me nu schouderophalend aan en zegt: daar heb je toch voor gekozen? NEEN, als je het me zo verteld had was ik nooit met jouw in zee gegaan! Diefstal op klaarlichte dag met een chique pak aan en zijden stropdas. Het meest vervelende vind ik wel dat het net is alsof ik iets doms heb gedaan. Neen, ik ben belazerd! Aan de schandpaal!
Wie kan me vertellen waar ik een klacht in kan dienen?

p.spierts

www.woekerpolisclaim.nl
en vul de enquete op deze site in, wie weet waar het straks goed voor is.
Volgens mij krijgt dit nog wel een vervolg

didy

Ongelezen bericht door didy »

ik heb in 2001 een meerkeuze plan afgesloten.

Ik heb in totaal 3800 ingelegd. De waarde is nu zo'n 2500 (aantal participaties x waar van 1 partcipatie).
Op een gewone bankrekening was het 4500 geweest. Inderdaad tegen de 50% minder.

Op mijn overzicht staat dit: Kosten: 124,25
Kosten verzekeringsadviseur: 81
aan-enverkoopkosten:1,70

Totaal 207,04

Verdiend op beleggingen in 2007: 136,97

He? Er zijn meer kosten dan verdiensten?

Ik heb de verzekering premievrij gemaakt. Wat ik er verder mee gaan doen weet ik niet.

Julliie?

hpb

Ongelezen bericht door hpb »

ik heb ook met mijn stomme hoofd zo'n fijn produkt van Delta Lloyd: Het Financieel Vrijheidsplan. Wat die vrijheid precies voorstelt weet ik ook niet, of ze bedoelen hiermee dat je in alle vrijheid ca. 50% van de jaarlijkse premie afdraagt aan DL en mag hopen dat de overgebleven premie ooit nog eens iets gaat opleveren. Stuitingsbrief is al bij DL

Advies: neem beslist geen Financieel Vrijheidsplan bij Delta Lloyd!!!!

p.spierts

waar heb je die stuitingsbrief vandaan?

p.spierts

didy, wat bedoel je met premievrij? Zijn daar ook kosten aan verbonden (zal wel)

didy

Ik heb even de voorwaarden gelezen en premievrij betekend dat je de premie betaling stopzet. Dus een briefje gestuurd.

Ik heb zoiets van ik betaal geen premie, maar laat de verzekering bestaan. Dan kan ik later eventueel afkopen of ermee doorgaan.

hpb

ik heb de stuitingsbrief gedownload van de site van verliespolis.nl (heb me nl. aangemeld bij deze club).

Over stoppen met premiebetalingen: daar zullen vast wel haken en ogen aan vastzitten. Volgens mij zal de verzekeraar de reguliere vaste kosten en premies uit je opgebouwde vermogen halen. Zo blijft er weinig meer over. Uit laten betalen zal wel gepaard gaan met het in 1 x in rekening brengen van allerlei -voor de verzekeraar misgelopen- kosten, dus daar schiet je ook niet zoveel mee op . Koop een vergrootglas en begin aan de kleine lettertjes.

didy

Mmmmm,

Hoe kan je nou een premie uit een vermogen halen???

Al zouden er kosten vanaf worden gehaald: het maakt allemaal niks uit, of je nu een premie betaald of niet, want het wordt toch niets meer waard. Dan zal ik het t.z.t. afkopen.

Maar als je tegen 1/3 van je looptijd an zit, en je ziet dat je het in een zwart gat gooit, dan gebruik je je logische verstand, en zet je het stop. Vergrootglas of niet.

Ik ga niet afwachten en stuitbrieven sturen. Ik geloof daar niet in. Ik ga gewoon lekker sparen! Suuces!

hpb

wat dacht je van de premie voor bv. de overlijdensrisicoverzekering?? In sommige polissen wordt die maandelijks ontrokken uit je opgebouwde vermogen, net zoals andere kosten (beheer, administratie, provisie, kosten maatschappij, etc...) In het jaaroverzicht zie je alleen de totalen. Stoppen met premie betalen betekent niet dat deze ontrekkingen ook ophouden. Tot het potje leeg is natuurlijk en dan heeft de verzekeraar of bank al je ingelegde premies.

josepha

Ongelezen bericht door josepha »

Hoi, ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand van jullie hier nog een keer op wil reageren
Sinds kort weten wij pas dat we een woekerpolis hebben. :oops:

We hebben het meerkeuzeplan van delta lloyd.
Ik wil dit opzeggen maar volgens de polis is dit niet mogelijk d.m.v. afkoop.
Nu wil ik ook de verzekering premievrij maken, maar wat is jullie ervaring hiermee geweest.

Ik neem aan dat er ook kosten aan verbonden zijn
Er komen immers geen inkomsten meer binnen.
De zgn. kosten die van de premie achtergehouden worden zullen ze dan toch wel op een andere manier binnenkrijgen neem ik aan.
Of worden die van de al gedane inleg afgehouden ?

Gesloten