LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nogmaals BKR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Nogmaals BKR

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Ook al heeft het niet rechtstreeks met aandelenlease te maken, toch nog even iets over het BKR / Dexia.

Onlangs ben ik van bankier gewisseld, en bij het openen van mijn nieuwe rekening kwamen ook leningen, creditcard, enz. ter sprake.
Op mijn vraag of ik een A-notering bij het BKR had werd bevestigend geantwoord. Daar keek ik ook niet van op. Wel verbaast het mij dat ik voor 2x Euro 10.000,= geregistreerd sta vanwege mijn 2 Dexia-contracten.

De overeengekomen leasesom d.d. 2 mei 2000 is inderdaad zo hoog. Echter, de laatste aanmaning die ik van Dexia heb ontvangen betreft alleen de "restschuld" 1x Euro 456,92 en 1x Euro 421,74.

Kan dit zo maar? Wordt hier niet met twee maten gemeten? Wie heeft ook zo'n ervaring met het BKR/Dexia?


Groet,

blackbirdy

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Nogmaals BKR

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ja, ik heb dat ook.

of ik heb gewonnen of de restschuld is betaald! (verschillende contracten)
maar wel A status bij Bkr . BKR zegt niets te kunnen doen.
dexia moet opdracht geven status te verwijderen~~

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Nogmaals BKR

Ongelezen bericht door Janny »

Ja, dat mag en kan.
Voor ons gevoel onrechtvaardig maar toegestaan door de overheid. Je bent in hun ogen nl. voor de volledige lening( aankoopbedrag + inleg) verantwoordelijk. Pas op het moment van betaling van de laatste cent , gaan de 5 jaren van herstel in. daarna is pas de codering verleden tijd.
Tot die datum dragen velen de smet van hun dexia debacle met zich mee.
(in hun ziel misschien wel langer)
Janny

blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Re: Nogmaals BKR

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Het is inderdaad een bittere pil ...

Niet vanwege de registratie op zich, maar wel over de hoogte van het bedrag, welke al jaren niet meer actueel is :!:

Gesloten