LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pay-Back

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Horen berichten over Pay-back thuis op het forum van LL.

Peiling eindigde op 18 sep 2003 19:28

ja
18
43%
nee
20
48%
die moeten ze op hun eigen site plaatsen.
4
10%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Inge
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 aug 2003 11:57

Pay-Back

Ongelezen bericht door Inge »

Voortgang overdracht bescheiden vereniging PAYBACK.

Op 12 augustus heeft onze ex-voorzitter naar alle leden van de vereniging PAYBACK een e-mail verzonden waarbij een eenzijdige uitleg door onze ex-voorzitter wordt gegeven over de ontstane problemen op bestuurlijk niveau.


Wij als nog zittend bestuur betreuren deze mail ten zeerste en vinden dat aan zijn uitleg nu van onze kant een verklaring noodzakelijk is naar u als leden omdat er zaken gesuggereerd worden die niet juist worden weergegeven.
Verder is het bestuur van mening dat verschil van bestuurlijke inzichten niet op forums of via leden moeten worden beslecht maar aan de bestuurstafel.

De ex-voorzitter deeld in deze mail mede dat hij een schop onder zijn achterste heeft gekregen. Dit is in geen geval de waarheid want hij heeft op eigen verzoek zijn ontslag ingediend. De reden voor dit ontslag was gelegen dat hij geen tijd meer had voor de vereniging PAYBACK omdat hij ondertussen drie nieuwe bedrijven had opgericht en dat hij daar zijn volle aandacht nu op moest richten.
Deze mededeling heeft hij gedaan tegenover het bestuur in het bijzijn van zeker 10 actieve leden en later in een e-mail aan ons bevestigd
Op 15 augustus heeft er een ontmoeting plaats gevonden met de ex-voorzitter en P. Hezemans op de Lou Bandystraat te Arnhem. Hierbij is de ex-voorzitter vriendelijk verzocht om alle bescheiden die de vereniging PAYBACK toebehoort over te dragen zoals dat was afgesproken op 6 augustus 2003 ten kantoor van Dirkzwager Advocaten. De ex-voorzitter weigerde alle bescheiden af te geven. De vereniging PAYBACK heeft hierdoor bij lange na niet de beschikking over de juiste ledenadministratie i.v.m. het uitroepen van een bijzondere ledenvergadering op korte termijn en mist bijna alle persoonlijke dossiers die de leden aan de vereniging PAYBACK in vertrouwen hebben toegestuurd. Hierdoor wordt de vereniging genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen om deze bescheiden van de leden weer in het bezit te krijgen van de vereniging. De vereniging heeft daar wel instemming van haar leden voor nodig om tot deze juridische actie over te gaan. Deze vraag zal met de algemene leden vergadering, welke op zeer korte tijd zal worden gehouden, aan u worden voorgelegd.

Als lid van PAYBACK kunt u meer informatie verkrijgen op [email protected] wij zullen dan o.a. de notulen van deze speciale vergaderingen u doen toekomen waarin duidelijk word hoe het bestuur heeft gehandeld en wat haar standpunten zijn. Deze notulen zijn alleen ter inzage voor leden van PAYBACK.

Ter verduidelijking:
De ex-voorzitter heeft zelf zijn ontslag ingediend maar verteld nu via een (illegale) mail aan alle leden dat hij een schop onder zijn achterste heeft gehad. Dit is een onjuiste weergave van feiten.

De vereniging beschikt momenteel niet over de juiste informatie om onze leden op een correcte en ordentelijke wijze te informeren en zijn wij genoodzaakt deze webpublicatie te plaatsen.
Laatst gewijzigd door Inge op 19 aug 2003 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Anneliesje
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 aug 2003 21:23

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Anneliesje »

Ik vind de berichtgeving van Pay-back die hier de laatste tijd stonden erg vervelend. Het is een Vereniging met een eigen website dus moeten ze hier niet stoken. En hun vuile was binnenshuis houden.

Anneliesje.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Inge,

Even een nuancering bij je poll.

Naar mijn mening behoren berichten aangaande de bezigheden en activiteiten van PB ook thuis op dit forum, nu o.m. PB zich immers bezighoud met de problematiek waarvoor dit radar forum is opgericht.

Ik meen echter dat conflicten tussen bestuursleden niet publiekelijk uitgevochten dienen te worden, dus ook niet hier op dit forum. Er zijn kennelijk interne bestuursproblemen die geresulteerd hebben in een bestuurscrisis. Zonder enige twijfel loopt er momenteel een intern onderzoek en worden er voorbereidingen gemaakt voor een bijzondere Algemene Leden Vergadering (ALV). Totdat er duidelijkheid is omtrent de redenen en de aard van het bestuursconflict en de gevolgen daarvan voor de vereniging en haar leden, en totdat dit alles ter beoordeling van de leden is gelegd tijdens een bijzondere ALV dienen de betrokken bestuursleden zich allen te onthouden van publiek commentaar. Daarmee schaden ze immers enkel de vereniging en overigens uiteindelijk ook hun eigen positie.

Maar zolang een of meer bestuursleden zich toch laten verleiden tot het uitvechten van een conflict buiten de bestuurstafel, buiten de vereniging en buiten het interne onderzoek om, wordt het nu eenmaal een publiek geheim, wat logischerwijze vervolgens ook hier op dit forum ter discussie komt te staan.

Hoewel dit moeilijk is, zal het denk ik verstandiger zijn voor de betrokken bestuursleden om zich - zelfs al houdt een (of meer) van hen zich niet aan die afspraken en juiste wijze van gedragen - te onthouden van commentaar trotdat intern de zaken helder zijn en er een duidelijk, goed onderzocht en gemotiveerd, met de leden besproken uiteindelijk bericht naar buiten gebracht kan worden over de stand van zaken. Zonder verder onnodig in mogelijk strikt persoonlijke en onaangename details te treden waar niemand wat mee van doen heeft.

Kortom, je poll verdient mijns inziens wat nuancering. Natuurlijk behoren PB berichten en discussies omtrent PB m.b.t. de aandelenlease problematiek ook thuis op dit forum. Maar een intern conflict waarover nog geen uitsluitsel is dient door de betrokken bestuursleden binnen de vereniging gehouden te worden, in elk geval tot er wel duidelijkheid komt over het hoe en wat en de eventuele gevolgen voor de vereniging en haar leden.

Groet, Sara

Inge
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 aug 2003 11:57

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Inge »

Sara,

Bedankt voor jouw opinie.

Inge

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Hannes »

Mijn mening moge duidelijk zijn over Pay-back.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Wat Pay-Back wil is prachtig; het is jammer dat ze (nog) niet goed met hun verantwoordelijkheden om kunnen gaan en zich te vaak laten verleiden tot onzinnige uitspraken.

Aangezien vrijwel alles wat Pay-Back doet, raakt aan de materie die hier wordt behandeld en bovendien alle PB overwegend HIER te vinden zijn en niet op de site van Pay-Back, lijkt het PLUKKER logisch dat het wel en wee van de vereniging hier uitgebreid besproken wordt.

Uiteindelijk is dat misschien maar goed ook, want daar kan iedereen, inclusief het bestuur, veel lering uit trekken.

PLUKKER - is benieuwd welke forumleden zich melden voor de bestuursversterking (Luc en Ton?)

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Inhoudelijke berichten over de effectenleaseproblematiek en daarmee samenhangende acties van PB wel, interne verenigingsperikelen echter niet.
vr.gr. rob v.d.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Piet »

Wie heeft de berichtgeving over PAYBACK op het forum geplaatst ??

De laatste twee topics zijn op ons verzoek verwijderd door de redactie van Tros Radar.

Even een overzicht van de e-mails van PAYBACK aan Tros Radar

11/8

Hallo .....,

Over de vereniging PAYBACK.

Door allerlei 'berichtgeving' op het forum is er veel met modder gegooid.
Ik betreur dit omdat PAYBACK een vereniging door en voor de gedupeerden is.

E.e.a. heeft bij anderen en helaas ook het gezin J Weber geleidt tot onacceptabele topics en reacties op het forum.
Ik distancieer mij hiervan.

Ik kan u wel mededelen dat er vandaag een Nieuwsbrief van PAYBACK is verschenen.
Hierin wordt duidelijk gemaakt wat er gebeurt is.
Ik vrees dat deze Nieuwsbrief weer voor opschudding zal zorgen op het forum.
Tevens hoop ik dat de te verwachten negatieve berichtgeving door u wordt gefilterd zodat er niet weer de situatie ontstaat zoals rond 1 augustus.
Het forum heeft een grote maatschappelijke waarde en daar horen dit soort dingen niet in thuis.

Met vriendelijke groet,

Piet Koremans

13/8
Hallo ....

Ik hoop dat je er nog bent.
Heel bewust is er een bericht op het forum gezet na 1700 uur.

Wil je dit bericht verwijderen, zie mijn vorige mail, want het moddergooien is weer begonnen.

Groeten,
Piet Koremans

14/8

Hallo ....,

Het gaat over de topic: Waar is PAYBACK mee bezig.
Dit is weer hetzelfde als de vorige keer.
Interne Payback problemen en moddergooierij horen niet thuis op het forum.

16/8
Hallo ......,

Het was weer weekend.
Wil je de topic: Oei PAYBACK weghalen.

Komende zaterdag hebben wij onze Algemene ledenvergadering.
Ik hoop dat er daarna wat rust in de tent komt.
Ik doe mijn best.
Alvast bedankt.

Groeten,
Piet


De vereniging PAYBACK is door gedupeerden voor gedupeerden.

Buitenstaanders proberen de vereniging kapot te maken.

De vereniging PAYBACK heeft een belangrijke plaats ingenomen in de belangenbehartiging van ons, gedupeerden.

Woensdagmiddag is er een gesprek met Tweede Kamerlid Stef Blok van de VVD, lid van de Vaste Kamercommissie van Financien.

Kort geleden is er nog een gesprek geweest met het BKR.

Als de pers/media iets wil weten over het aandelenlease drama wordt PAYBACK gebeld.

Wil je meedoen met het actief opkomen voor gedupeerden, sluit je aan bij PAYBACK.

Wij geven openheid in zaken, ook intern.

Samen staan we sterk, de afgelopen maanden hebben het bewezen.

Groeten,
Piet

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Ja, waar is die topic eigenlijk met Oef Pay-Back? Wat een onzin om die weg te halen. Dan kent PLUKKER er nog wel een paar. PLUKKER is benieuwd of een aantal van die mensen die verantwoordelijk zijn voor de aanhoudende onrust in het bestuur terecht (mogen) komen.

PLUKKER - constateert weer eens willekeur

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door aert0001 »

Plukker, reactie op bericht van 19.56 uur

helaas, ik zou daarvoor best willen gaan, jammer genoeg is mijn effectieve tijd per 24 uur heel beperkt.
Ik ben voor zoiets, wat een hele verantwoording met zich meesleept meestal veel te ziek en door overmatig medicijn gebruik gewoon geestelijk niet in staat.
Mijn bijdrage is en blijft beperkt tot af en toe mijn steun geven aan gedupeerde via het forum van radar.
Wat nog steeds niets afdoet aan mijn bewondering voor hen die zich dagelijks zo inzetten

Ton
Ja plukker, ik moest het weer enkele malen opnieuw doen, ik hoop dat het je niet te veel uit maakt, ben weer erg duf.
Laatst gewijzigd door aert0001 op 19 aug 2003 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Hannes »

Woensdagmiddag is er een gesprek met Tweede Kamerlid Stef Blok van de VVD, lid van de Vaste Kamercommissie van Financien


Is dat familie van de heer L.Blok :roll:

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Okee Ton, nou ja, het was maar een ideetje... Beterschap (lange termijnversie)!

PLUKKER - hoopt op wat zakelijke toevoegingen voor PB

Gerdi
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:20

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Gerdi »

Dit forum is toch voor iedereen toegankelijk en Plukker waarom word jij geen bestuurder bij Pb je bent goed gebekt, althans schriftelijk kun je je ook inzetten voor anderen.

Hoef je ook niet de hele dag achter je PC te zitten :?: En mensen zoals Ton en Luc belachelijk te maken.

Ton sterkte met je gezondheid.

Gerdi.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Zou kunnen Gerdi, maar PB maakt PLUKKER te weinig (geen) onderscheid tussen misleiden en meelifters, zeg maar die mensen die wisten wat ze deden, maar nu hun verlies goed proberen te maken door van de consternatie gebruik te maken. PLUKKER baalt van die mensen en kan ze dus moeilijk vertegenwoordigen. Daarnaast heeft Blok PLUKKER iets te vaak zonder reden proberen te slopen. Om met zo iemand samen in een bestuur te moeten zitten, nee dank je.

Heeft PLUKKER Ton belachelijk gemaakt? PLUKKER kan het zich niet herinneren (maar dat zegt niet alles).

PLUKKER - levert bijdragen op PLUKKERs manier

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Mario »

Hallo Piet,

Een vraagje aan welke eisen, moet een bestuurder voldoen en welke werkzaamheden worden er van hem/haar verwacht :!:

Mario

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door jaffhu »

beste Piet,

blijf doorgaan sommige mensen op dit forum hebben niks te doen en ander proberen de echt duperden te onderminen soort mensen geef ik hu een doof oor.

en als jij weet dexia hebben probleem met mij maar blijf ik door vechten tegen de onrecht.

ik wil graag van jou weten wat is besproken met de BKR en als jou gespreek met een lid van de tweede kamer uitdrukelijk hammeren op de feiten dat de bkr wordt misbruikt als een straf maatregelen tegen de mensen en gedekt door het wet en banken maken misbruik van deze wet en tenonrecht veel mensen gerigestreerd zonder schuld allen uit wraak of dwars zitting en ik kan schriftelijk bewijs geven en de bewijs in mij bezit.

groeten en sterkte .

L. Blok
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:35

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door L. Blok »

Jammer dat een aantal mensen in deze topic en in andere alleen maar in hun reacties op de man spelen en geen enkele onderbouwing hiervoor gebruiken. Blijkbaar heeft men er behoefte aan om deze mensen willens en wetens te beschadigen en te kwetsen. Het begrip normen en waarde is blijkbaar aan hun niet besteed.

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door j.moret »

tja meneer blok heb ik al eerder gezegt he lijk wel de kleuterschool vaak

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door aert0001 »

Meneer Blok en J Moret,

Moet toch nog eventjes reageren, de laatste dagen zijn er toch hele constructieve bijdrages geschreven, lees het forum maar eens na.

Er is duidelijk een verandering gaande, er komt meer begrip, langzaam, maar het komt.

Persoonlijk worden is altijd een zwakte strategie, maar bedenk dat er veel emotie en frustratie speelt, het blijft een openbaar forum, en een "gezonde" hoeveelheid kritiek mag best.

De laatste dagen zijn er enorme goede topics geschreven en is er door menigeen een positieve bijdrage gedaan.

Persoonlijk voel ik meer saamhorigheid, zelfs respect naar elkaar, misschien gaan we de komende tijd toch wel beter met elkaar om.

Het forum biedt een schat aan informatie, ook dankzij u meneer Blok,
en dat er weleens gekat wordt, och kom, daar is ook meneer Blok niet vies van hoor.

Bekijk het positief, we hebben samen maar een doel, toch,
en daarin zijn we niet slecht bezig.

slaap lekker Ton

Luc 1
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2003 13:33

Re: Pay-Back

Ongelezen bericht door Luc 1 »

De heer Blok is in het geheel nooit katvrij geweest Ton, hij is dan ook de zwakste schakel in het bestuur van Pay-back.

Over op de man spelen gesproken ???? Daar is de heer Blok een kei in.

Ik denk dat zo lang als hij in het bestuur blijft velen afhaken. Maar dat horen we over een paar dagen wel.

Thomas

Gesloten