LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energybox

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Energybox

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

Vandaag eertse gesperk gehad met onze aannemer en natuurlijk kwam ook de keuken aan bod.
Ze willen alle aansluitpunten op een vaste plaats zetten en dan werken met een energybox en voor water een kitchenconnect.
Het is een nieuw appartement wat nog gebouwd moet worden dus mijn vraag is maakt de aannemer er hier zich er makkelijk mee af of is het idd de ideale oplossing.
mvg ik wil wel

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Energybox

Ongelezen bericht door meerst »

|Ik zit even de kijken naar die energybox(kende het niet nl)

Maar ze zeggen het is zo simpel etc. Je hebt slechts een leiding nodig vanaf de meterkast, en dat kastje kan dan alles verdelen etc.

Maar als jij een zware oven+combi magnetron heb +vaatsser en waat ik wat, moet je toch ook alsnog een 2e box plaatsen? Of begrijp ik het verkeerd?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Energybox

Ongelezen bericht door Eek »

Energybox is een ontwikkeling op een bestaand thema en is eigenlijk gewoon een ministoppenkast in je keuken.
Ze bestaan er voor 1,2 of 3 fasen al naar gelang de stroombehoeften in je keuken. Worden volgens mijn info ook al gewoon uitgeleverd en geproduceerd.

Of de aannemer zich er makkelijk mee af maakt ? Tsja...tot op heden zijn dit soort apparaten nooit echt aangeslagen. de aanschafkosten zijn vaak (te) hoog en wegen niet op tegen de kosten van het leidingen leggen vanuit je toch al bestaande groepenkast.

jaap10
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2007 23:32

Re: Energybox

Ongelezen bericht door jaap10 »

Zelf een nieuwbouwwoning gekocht, heb de energiebox er uit gedaan en alles traditioneel aangelegd.

Energiebox is leuk voor hoekkeukens maar als je werkt met losse elementen in het keukenontwerp, bijvoorbeeld een losse apparaten kastenwand of een kookeiland met electrische apparaten, dan wordt het onmogelijk met 1 energiebox.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Energybox

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Energybox; is heel erg handig bij een grondige verbouwing van de keuken, bij nieuwbouw vind ik het persoonlijk grote onzin om zo'n ding te gebruiken, je kan de leidingen toch gewoon op z'n plek brengen?

De kitchenconnect, gezien de prijs en de kwaliteit hebben wij ze na 3x geïnstalleerd te hebben er inmiddels al 2 vervangen door "traditioneel" leidingwerk. Wij beginnen er zeker niet meer aan nadat de garantie van kitchenconnect ook een "wassen neus" bleek.

KitchenConnect
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2008 22:18

Re: Energybox

Ongelezen bericht door KitchenConnect »

Nu ben ik, als producent van de KitchenConnect, erg benieuwd naar het probleem die "zelfstandigste" 3 x met de KitchenConnect heeft gehad. Gaarne reageren!

ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Re: Energybox

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

een vraag aan kitchenconnect wat is nu het voordeel van u produkt, en dan wel in een nieuwbouw huis.
Onze aannemer vind dat bouwtekenningen van keukens slecht zijn en levert de leidingen daarom staandaard af, weet echt niet wat ik hier over moet denken.

KitchenConnect
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2008 22:18

Re: Energybox

Ongelezen bericht door KitchenConnect »

Graag leg ik U uit wat de voordelen zijn, het beste kan U even rechtstreeks kontakt met ons opnemen het nummer staat op onze web site. eventueel kan ik u dan ook info toesturen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Energybox

Ongelezen bericht door maxx »

Beste ikmoetwel,


Het voordeel is meer voor de aannemer dan voor jouzelf. De aannemer hoeft maar 1 leiding te leggen naar de Tiara ipv 4 of 5 aparte buizen infresen, draad trekken etc. Het is eigenlijk het deels verleggen van de meterkast.

De Tiara werd vaak in de spoelkast gemonteerd wat ruimte kost.

Als de aannemer de tekeningen van de keuken niet begrijpt moet je daarop jouw keukenleverancier aanspreken. Als de tekeningen wel te begrijpen zijn wil de aannemer gewoonweg meer winst maken.

MVG
Laatst gewijzigd door maxx op 12 apr 2008 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Energybox

Ongelezen bericht door maxx »

Wel makkelijk hoor maar een plaatje multiplex, wat muurplaten en wat koper en je bakt in een kwartiertje je eigen WIM/Kitchenconnect geheel naar wens achter de kast ipv erin.

Het principe van de Kitchenconnect lijkt erg op de WIM van Doeco. Ik gebruikt deze ook niet maar als ik zou mogen kiezen ga ik toch voor de onzichtbare, ruimtebesparende WIM.

Beste Ikmoetwel,

Als er een Tiara en een K.C. (what's in a name) in je kast geplaatst wordt blijft er volgens mij bar weinig ruimte over in de spoelkast. Ik hoop niet dat je ook nog een afvalsysteempje bedacht had.

MVG

Gesloten