LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Flincker »

Ik werd gebeld en ik heb expliciet gevraagd of ik niets op hoefde te zeggen. als ik akkoord ging met de eenmalige verzendkosten Er werd duidelijk gezegd dat ik een code kreeg die er enkel voor diende om jullie er zeker van te laten zijn dat het pakketje aan is gekomen. Echter, tijdens de opname vertelde de dame ineens heel snel dat ik tot wederopzegging vast zou zitten aan een abonnement. Dit vond ik vreemd, want dit is volledig in strijd met het eerdere antwoord van geen abonnement. Ik heb er toen ook alsnog van af gezien, omdat ik het niet meer vertrouwde. Hoe zou je bovenstaande omschrijven? Ik vind het wel oplichting, aangezien de vragen die ik stel met een vals antwoord beantwoord worden. Ik hoop dan ook van harte dat jullie duidelijker willen zijn in jullie verkooppraatje.

Hoshi
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2008 21:22

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Hoshi »

Ik zelf geef duidelijk aan dat het om een abbonement gaat.
Wat collega's zeggen daar kan ik niets aan doen.
En dat is ook niet mijn probleem. :)

Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Flincker »

Je bent het er dus wel mee eens dat wanneer iemand eerst liegt en pas de waarheid vertelt bij de opname dat er sprake is van oplichting? Ik begrijp dat jouw verhaal zuiver naar de klant toe is, dus ik heb het niet over jou.

Hoshi
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2008 21:22

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Hoshi »

Ja daar ben ik het mee eens.
Ik vind ook dat ze duidelijk moeten zijn.

En dan kan iedereen zelf kiezen of ze het doen of niet.
Maar dat verhaal oplichters dit en dat is gewoon onzin.

sweef
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sweef »

hallo iedereen,

Ik wil even weten hoe ik van het abbo af kan komen, aangezien nu de eerste 4.95 van me rekening af is en verdere afschrijvingen wil voorkomen.
Het boekje/blaadje is nog niet binnen terwijl het bedrag al een tijd geleden afgeschreven is. Dus nee ik ga niet wachten op het blaadje voor een nummer om het af te zeggen.
Heeft iemand van jullie een nummer/email dat écht is en waar je het kan afzeggen?

Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Flincker »

In ieder geval is het handig om via je bank het incassobedrag terug te vorderen. Daarnaast moet je verdere machtigingen blokkeren. Dit kun je met je bank regelen. Zie eerdere posts hierover. Wacht hier niet mee, neem direct contact met je bank op, zij kunnen je verder helpen.

sweef
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sweef »

Ja k ga ze zo meteen bellen. Ik heb alleen in andere berichtjes gelezen dat mensen een incasso bureau op hun dak kregen. Dat blijft toch mogelijk? En die 4,95 kan je die dan terugkrijgen, aangezien ze je iets hebben gestuurd? En in feite toestemming hebt gegeven?

Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Flincker »

Ik ben niet zeker wat er in de wet qua levertijd voorgeschreven is, maar ik denk niet dat ze geld mogen incasseren wanneer er geen product geleverd wordt. Daarnaast kun je waarschijnlijk de boel pas stop zetten wanneer je "het boekje" binnen hebt, aangezien je relatienummer daarin staat. Ik zou wel de boel blokkeren als er geld geïncasseerd zou worden, vooral wanneer ik niets zou hebben gekregen.

Sweef: Ik heb wel mijn bankrekening nummer gegeven, maar ben na het horen van de voorwaarden (gelukkig) teruggekrabbeld. Heb je voor mij de rekeninggegevens zodat ik de incassoblokkade proactief kan activeren bij mijn bank?

Hoshi: Hoe stop je het abonnement proactief op de "correcte manier", met name wanneer je niets ontvangt? Mocht je hier iets over weten, reageer dan. Toon aan dat het om een bonafide bedrijf gaat door hier nu ondersteuning te bieden.

Hoshi
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2008 21:22

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Hoshi »

Als je geen boekje hebt ontvangen en er is wel geld afgeschreven kan je het beste het nummer laten blokkeren bij de bank.

sweef
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sweef »

Je kan je bank bellen om te regelen dat het rekeningnummer geblokkeerd wordt of om het geld terug te laten storten.

sweef
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sweef »

bij mij vroegen ze niet het rekeningnummer. Ik zei dat er 4.95 afgeschreven was en hij ging het terughalen.

Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Flincker »

Er is nog niets afgeschreven bij mij, dus ik heb ook geen bankrekeningnummer. Zou je mij die willen toekomen zodat ik het preventief kan blokkeren? Bedankt.

smudje15
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:42

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door smudje15 »

Ook ik ben in deze toezending van de Hoshi Sudoku getrapt. Ben akkoord gegaan met de eenmalige afschrijving van 4,95 en bij binnenkomst direct per e-mail toezending stopgezet. Ik heb hiervan nooit een ontvangstbevestiging ontvangen, dus geen nieuws is goed nieuws. Maar helaas, in november 2007 is toch de 29,95 afgeschreven. Direct laten terugboeken door de Postbank en de automatische incasso laten blokkeren.

Op 27 maart 2008 ontving ik van incassobureau Intrum Justitia een brief met het verzoek om 45,70 binnen 14 over te maken. We spreken hier over 4 maanden nooit en te nimmer iets vernomen te hebben van Global Collect Services. In de brief staat dat hun cliënt het verschuldigde bedrag niet van mijn rekening kan afschrijven. Ik heb van Global Collect Services zelf nooit een herinnering ontvangen of überhaupt een puzzel boekje ontvangen. Nu zomaar uit het niets ontvang je zonder enig contact gehad te hebben met Global Collect Services een incassobureau op je dak.
Ik ga dit tot de bodem uitzoeken, maar wil graag van iemand horen hoe ik dit snel en voor altijd kan oplossen.

smudje15
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:42

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door smudje15 »

het bankrekening nummer dat ik heb van Global Collect Services is
433776927

Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Flincker »

Bedankt, ik ga het maandag gelijk laten blokkeren. Ik hoop dat iemand goed advies kan geven over deze situatie die toch echt te gek voor woorden is.

Moesje8
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2008 20:35

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Moesje8 »

Ik ben idd ook zo stom geweest om toestemming te geven voor de 4.95 verzendkosten. Het is nu ongeveer anderhalve week geleden dat ze hebben gebeld en ik heb het boekje niet ontvangen. Ik wil hier ook niet op wachten aangezien de verschillende reacties. Er is echter nog geen 4.95 van mijn rekening afgeschreven maar ik zou graag wel het rekening nummer willen blokkeren ter preventie. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is omdat ik toestemming heb gegeven voor het afschrijven van de 4.95. Tevens heb ik hoshi een een mail gestuurd. Zijn er nog meer stappen die ik kan ondernemen?

Dank jullie wel !

smudje15
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:42

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door smudje15 »

Wat je nog kan doen is na ontvangst van het puzzel boek, direct via de e-mail een bericht retour sturen dat je afziet van verdere toezending (info staat in de bijgevoegde brief). Vraag aub om een leesbevestiging en bewaar deze samen met je e-mail goed. Je kan natuurlijk ook het puzzel boek ongeopend retour te zenden en kijken wat er gaat gebeuren.

Omdat er bij mij al een incassobureau tussen zit ben ik er nog niet klaar mee.
Ik heb op 29 maart Intrum Justitia het volgende laten weten
Naar aanleiding van uw incasso wil ik u melden dat ik medio
september / oktober 2007 akkoord ben gegaan met het eenmalig afschrijven van een bedrag van € 4,95. Na binnenkomst van het puzzel boek Hoshi Sudoku, heb ik via hun e-mail adres laten weten geen verdere toezendingen meer te willen ontvangen. Ik heb hierop helaas geen tegen bericht ontvangen. Op 1 november hebben zij een bedrag van € 29,95 afgeschreven en deze heb ik per omgaande laten terugboeken door de Postbank en hun rekeningnummer laten blokkeren.

Ik heb voor de ontvangst van uw brief helemaal niets meer ontvangen van Global Correct Services of van dhr. Berend van Weert (Hoshi Sudoku). Dus geen aanmaningsbrieven en geen puzzel boeken meer ontvangen tot op de dag van vandaag.
We zijn nu 5 maanden verder en komen ze er ineens achter dat hun
rekeningnummer bij mij geblokkeerd is. Ik kan hier met mij pet niet bij.

Ik ben van mening dat zowel Global Correct Services en dhr. Berend van Weert hun huiswerk beter moeten doen en niet zomaar een incassobureau inschakelen om hun fouten recht te zetten.

Hierop heb ik tot op de dag van vandaag niets meer vernomen. Inmiddels heb ik op 2 april 2008 Intrum Justita laten weten dat ik geen reactie heb ontvangen van mijn eerder toegezonden e-mail en zonder tegenbericht ervan uit ga dat hierbij de incasso is afgedaan. Ook hierop heb ik nog niets teruggehoord.
Ik had ook van Hoshi Sudoku een bericht terug ontvangen dat zij het uit handen hebben gegeven. Hierop heb ik een overzicht gevraagd van wanneer welke acties door hen is ondernomen om mij op de hoogte te stellen dat het verschuldigde bedrag niet afgeschreven kon worden van mijn rekening. De deadline was 4 april 2008, maar ook hier heb ik niets op retour ontvangen.

Voor mij is de zaak afgedaan en moeten zij nu niet meer gaan zeuren.
Ik weet niet wat ik moet denken over deze twee bedrijven. Naar aanleiding van mijn berichtgevingen komen zij in mijn ogen niet erg professioneel over.

heppi
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2008 23:01

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door heppi »

Van mijn rekening is € 113.03 afgeschreven door Global Collect Services.
Ik weet niet of dit hetzelfde bedrijf is waar over nu geschreven is maar het bankrekeningnummer van Global enz. is exact hetzelfde als op mijn afschrift. (4337.76.927) Er is echter nooit naar mij gebeld of gemaild. Maar er is wel, zonder mijn toestemming, € 113.03 afgeschreven.

Komt dit iemand bekend voor?

Ben benieuwd[/b][/u][/url]

Eternal Flame
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2008 13:52

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Eternal Flame »

Ook wij zijn de klos; ongevraagd is er eerst 4,95 afgeschreven van onze bankrekening en vervolgens elke maand 29,95 door Global Collect onder vermelding van Hoshi. Die Hoshi gasten hebben een internet site maar hebben nergens een telefoonnummer... en zijn geregistreerd in Zwitserland??? raar zaakje...

!!! Ook wij hebben dit laten blokkeren en nu hebben die gasten ons het incassobureau achter de broek aan gestuurd!! We hebben dankbaar gebruik gemaakt van de tip op deze site om te informeren naar bewijs van inschrijving en hopen dat het daarmee afgedaan is... wat we er van geleerd hebben? kijk goed je bankrekening na en alles wat je niet vertrouwt meteen uitzoeken...
:D ik hou niet eens van Sudoku!! dus....

Sizhen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2008 18:53

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Sizhen »

bij mij is ook iets HEEL ERG raars gebeurde...

ik heb zo'n twee maanden terug ook via telefoon toestemming gegeven om eenmalige 4,95 van me rekening af te schrijven, ik heb het boekje van hoshi sudoku ook wel gekregen. meteen heb ik per telefoon doorgegeven dat ik de abo wil afzeggen, en volgens de mevrouw die ik aan de telefoon had was dat ook geregeld...

maar vandaag keek ik op mijn rekening, wat blijkt er nou? er is zomaar 19,95 van me rekening afgeschreven!!!!!

ik ga morgen hoshi bellen en ik ga naar bank om hun rekening te blokkeren... dit is echt belachelijk!!!

Gesloten