LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Hoi Janine,
Efexor werkt wel degelijk!! Bij mij althans wel!! Er zijn afgevlakte gevoelens enzo, maar ik denk ook dat dat per persoon verschilt. Ik slik het nu 8 maanden (150 mg) en voor die 8 maanden was ik zwaar depressief, zelfs suicidaal! En dat heb ik nu helemaal niet meer! Wel veel schommelingen, soms voel ik me goed en soms nog niet helemaal. Ik durfde 8 maanden geleden niet alleen gelaten te worden en nu ben ik, als huisvrouw, weer volop alleen thuis als de kids naar school zijn. Doe alles weer als normaal. Tuurlijk heb je slechte dagen, maar over het algemeen gaat het goed vooruit. Dus zet hem op. En Efexor werkt inderdaad pas na een paar dagen, maar daar kom je nog wel achter. Misschien ben je door het innemen alleen al een stuk rustiger, het feit dat je iets inneemt voor je ziekte. Ik wens je heel veel sterkte en ga vooral door! jrs66

rollingjohn
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:13

Re: Efexor

Ongelezen bericht door rollingjohn »

Mijn vriendin gebruikt ook Efexor, maar nu heeft ze last van haar schouder en heeft van haar huisarts Tramadol gekregen voor de pijn.
Nu blijkt dat Tramadol en Efexor een gevaarlijke combinatie van medicijnen te zijn.
Je kan er zelfs dood aan gaan :!:
Zou een huisarts dat niet weten :?: Of weet alleen de apotheker het :?:

mieke van dijck
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2008 15:49

Re: Efexor

Ongelezen bericht door mieke van dijck »

hoi mensen

zelf ook 3 jr efexor gebruikt,75 mg,wel baat bij gehad maar inderdaad gevoelloos en veel in gewicht aan gekomen omdat alles toch wel vervaagt.
zelf gestopt en ben 3 weken goed over de **** geweest met veel huilbuien en aggressie,ben er nu alweer bijna 3 jr vanaf en wil t graag zo houden.
voor de efexor fevarin en prozac gebruikt ,dat was helemaal niks
wat betreft de combi met tramadol.die heb ik ook gehad ,voor m`n reuma
maar werd er doodziek van,heb nu movicox en dat werk goed
tramadol is veel te zwaar en wordt eigenlijk gebruikt tegen operatie pijn en voorgeschreven aan kanker patienten,en inderdaad een apotheker weet vaak veel meer als n huisarts van medicatie
ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes
mieke

cyberpappa
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2008 13:36

Re: Efexor

Ongelezen bericht door cyberpappa »

Ik heb ook Effexor gesklikt ± 1.5 jaar
na een dip te hebben gehad (vader overleden enz enz)
het werkt na ± 3 a 4 weken.
De huisarts was niet de bevoegde persoon om dit voor te schrijven,moest een soort : kraslot invullen en daar uit kwam effexor
het zal best wel geholpen hebben ,maar mensen pas op met dit soort ****.
Nu ben ik een stuk wijzer alleen om AF TE BOUWEN kon niemand mij goed adviseren,huisarts ;zei slik af en toe maar is !! NEEN NEEN
geleijdelijk afbouwen en zeker niet af en toe,af en toe een xtc nemen dat is af en toemeer toe dan af.
uiteindelijk heb ik raad gevraagd bij de apotheker die zei dat er een kleinere dosis was en heeft me een kleinere dosis gegeven.
EN ZEKERE NIET ZOMAAR STOPPEN ;klachten ,hart voelde ik overal BONKEN daar waar me hart beslist niet zit

En mensen pas nogmaals op met deze zooi,bij een rijbewijs aanvragen cq verlengen kan dit een dure hobby worden!!!

suxxess er mee.

wilfred1970
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2006 08:32
Locatie: Boxmeer

Re: Efexor

Ongelezen bericht door wilfred1970 »

Ik heb Effexor ER 150 mg. ongeveer 2,5 jaar geslikt.
Ik heb er veel baat bij gehad.
In het begin (de 1e 2 maanden) last van tintelingen, en prikkelende ogen.
Gevoeloos, geen zin in sex en vaak moest mijn vriendin me echt aanstoten voordat ik op haar reageerde.

Het afbouwen (in overleg met de Psychiater) was als volgt:

De dosis was: 150 mg per dag.
daarna slik je 1 week 112,5 mg.
Daarna slik je 1 week 75 mg
daarna slik je 1 week 37,5 mg

daarna de rest van je leven 0 mg.

Ik heb toen geen erge last gehad van ontwenningsverschijnselen.

Ik moet zeggen dat ik er wel baat bij heb gehad, maar als ik nog eens antidepressiva nodig zou hebben weet ik niet of ik nog voor Effexor zou kiezen.

Geloof me:"Er zijn antidepressiva met nog veel ergere bijverschijnselen.

Nog 1 waarschuwing: Zorg dat je (zeker wanneer je begint) in de gaten gehouden wordt!! er kunnen zelfmoord nijgingen optreden....

an
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:51

Re: Efexor

Ongelezen bericht door an »

Ik slik al 7 jaar per dag 150 mg.
Met mij gaat het heel goed.
Ik schrik wel van de reakties over het stoppen.
Ik ga pas over een aantal jaar proberen om te stoppen.
Als de kinderen wat groter zijn ( op advies van de huisarts)

kisscolo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2008 08:22

Re: Efexor

Ongelezen bericht door kisscolo »

Ook ik heb efexor(37,5) ruim een jaar geslikt, maar het was niet om mijn gevoelens af te vlakken , maar om af te vallen. De bijwerkingen zorgen ervoor dat je geen trek meer hebt. Het heeft mij heel erg geholpen. Ik kon de hele dag door eten, en door het gebruik was dat helemaal over. Na een jaar gestopt, eigenlijk in 1 keer, had geen tabletten meer voor het weekend, en heb na het weekend niet zoiets gehad van oh, ja ik moet nog even langs de apotheek. Van ontwenningsverschijnselen totaal geen last gehad. Maar dat zal waarschijnlijk komen door het feit dat ik het medicijn voor een ander doel gebruikte. Ik wil door dit op te schrijven niet mensen aanraden om het zo te doen, maar wilde gewoon mijn ervaring doorgeven.

ederooy
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:58

Re: Efexor

Ongelezen bericht door ederooy »

Ik kan deze rotzooi iedereen afraden!! De depressie of angstklachten zijn natuurlijk verschrikkelijk. Met dit middel kun je deze inderdaad onderdrukken want het vlakt je hele gevoelsleven af. Je eten smaakt niet meer, je hebt geen zin meer in sex, je vraagt je af wat je in hemelsnaam nog wel voelt. Waardeloos dat dit product zoveel voorgeschreven wordt.

Ik heb geprobeerd cold turkey af te kicken. Wat een hel was dat. Overal schokken, op alles en iedereen kwaad, depressief, angsten en dwanggedachten. Het maakt echt een ander persoon van je.

Intussen ben ik nu van 75 mg naar 37,5 mg gegaan. Ook hierbij heb ik nu nog afkickverschijnselen zoals depressief voelen, angsten zonder enige reden en dwanggedachten. Het wordt gelukkig al wel een stuk minder.

Ik kijk echt uit naar de dag dat ik deze rotzooi niet meer nodig heb. Ik ben van mening dat psychiaters en huisartsen de mensen hier echt meer over moeten informeren. Het zou zelfs nog beter zijn als ze eerst zelf eens deze rotzooi voor een 1/2 jaartje proberen en er dan zelf eens vanaf moeten zien te komen. Ik durf te wedden dat ze het dan nooit meer voor zullen schrijven.

Maar ja, zolang er nog grof geld aan verdient kan worden zullen dit soort medicijnen blijven bestaan en voorgeschreven worden.

rollingjohn
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:13

Re: Efexor

Ongelezen bericht door rollingjohn »

De combinatie Efexor en Tramadol samen wordt afgeraden door de apotheker en kan indien je het toch gebruikt hele rare bijwerkingen hebben en je kan er zelfs dood aan gaan.

bbsustainer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2008 17:21

Re: Efexor

Ongelezen bericht door bbsustainer »

:evil: :twisted: :shock: 8)

Mijn vrouw slikt tramadol samen met tryptizol en dat doet ze al jaren!
Tryptizol is veel agressiever dan Efexor zou je zeggen.
In het ziekenhuis schrijven ze het haar gewoon voor.
Zij heeft een totaal versleten rug en depressies!

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hallo nu meer dan 5 weken 150 mg. Voorheen weinig bijwerkingen maar sinds een week enorm moe en slaap heel veel. Daarnaast ook veel dromen ben benieuwd of het nu aan gaat slaan. Hebben jullie hier ook last van gehad?

xarian
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2008 17:57

Re: Efexor

Ongelezen bericht door xarian »

Effexor helpt mij niet om mij anders te voelen.

Effexor helpt mij om MEZELF te voelen. :lol: :lol: :lol:

martijn_
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2008 22:34

Re: Efexor

Ongelezen bericht door martijn_ »

Hoi allemaal.

Ik slik efexor nu al ongeveer 13 (!) jaar en moet eerlijk zeggen dat ik er nooit veel last van gehad heb. Natuurlijk merkte ik de ontwenningsverschijnselen als ik hem vergeten was en propte er een pil in. Dan was het probleem snel weer over.

Nu ben in sinds begin januari aan het afbouwen. Ik slikte meer uit gewoonte dan adt ik het gevoel had dat ik het nodig had. Van 13 jaar 75mg per dag afgezakt naar 37.5 capsulevorm. Ik doe het expres erg rustig aan. even een tijdje 37.5 per dag geslikt en geen klachten van ontwenning gehad.

De afgelopen week van 1x daags 37.5 naar 1x per 48 uur 37.5 en nu merk ik pas dat het er in 'hakt'. Last van zaps, knakjes in mijn hoofd.. soort van spasmen etc. Ik zal eens een capsule van 37.5 open maken en daar de helft van proberen als het echt niet gaat.

Zijn er hier meer lui die Efexor al zo lang gebruiken en die er goed vanaf gekomen zijn?

Over het algemeen heb ik weinig 'hinder' gehad de afgelopen jaren. Ik functioneerde gewoon. Niet mat in gevoel, dezelfde pieken en dalen als ieder ander mens en ik heb me niet afgestompt of anders gevoeld.

Ik ben benieuwd hoe lastig het stoppen nog gaat worden. Ik zie het wel gebeuren. Zie er wel wat tegenop maar wil gewoon kijken of ik zonder efexor ook functioneer. Lukt dat niet, ga ik toch gezellig terug?

Je kan jezelf (en jullie kunnen jezelf) tenslotte ook bang praten!

ederooy
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:58

Re: Efexor

Ongelezen bericht door ederooy »

Hoi Martijn

Deze zaps en dergelijke zijn heel normaal bij het afkicken. Iedere AD heeft hier last van. De zaps zijn de eerste bijverschijnselen van het afkicken. De overige bijverschijnselen volgen pas later zodra je volledig stopt met het middel.

Ik heb veel informatie opgezocht over het afkicken. Om de 48 uur slikken is geen optie. Je pest alleen je lichaam hier maar mee. Zelf de capsules openen heeft ook geen zin omdat de hoeveelheid van het middel dan teveel gaat wisselen.

Je apotheker kan wel voor jou de hoeveelheid in de capsule wijzigen. Om af te bouwen met Efexor wordt geadviseerd om iedere week met 25% af te bouwen. Als je afkickverschijnselen krijgt kun je die week afbouwen verlengen naar 2 weken.

Mijn advies is niet zomaar iets te proberen. Op het moment dat je lichaam namelijk nog niet gewend is kun je wederom last krijgen van depressies en angsten. Vervolgens ben je dan weer terug bij af omdat je serotinine niveau wederom ontregeld is. Gevolg is een hele slechte periode tijdens het afkicken en vervolgens weer minimaal een 1/2 jaar aan de medicijnen om er bovenop te komen. In mijn ogen is dat niet zomaar iets wat je even probeert.

Veel succes met afbouwen.

Gr.
Erwin

floortje21
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2008 22:51

Re: Efexor

Ongelezen bericht door floortje21 »

zou degene mij het verkoop adres kunnen geven voor alternatief
wat seodide in je hersen aan maakt

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hallo allemaal, nu 2 maanden 150 mg en vrij stabiel. Heb van de week een begrafenis meegemaakt en heb sinds 4 jaar weereens gehuild. Moet zeggen dat het raar maar fijn voelde om weereens wat emotie te ervaren. Heb nu best last van het niet kunnen klaarkomen met seks maar mijn vriendin geniet volop. Begin nu toch wel te denken om eventueel te gaan afbouwen aangezien ik nu niet meer het idee heb dat er nog vel zal veranderen. Het vervelendste vind ik namelijk het vlakke gevoel en het moeilijk klaarkomen. Psychiater denkt dat ik voornamelijk last heb van een doorlopend angstgevoel. Dit probeer ik nu zelf onder controle te krijgen. Ben nu weer een paar dagen vrij en heb best wat geslapen maar voel me nu erg brak en afwezig. Ik hecht nog steeds enorm veel waarde aan vast ritme. Ben dan ook weer blij als ik weer kan gaan werken (klinkt vreemd he). Dan voel ik me het best. Hoe gaat het verder met jullie?

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Heey SvG,
Afbouwen na 2 maanden 150 mg gebruik. Da's veels te vroeg als je het mij vraagt. Ik gebruik nu 9 maanden 150 mg en afgelopen week naar de psychiater geweest, mag nog niet afbouwen want de kans dat het terugkomt is dan heel groot. Goed ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is, maar als je kan huilen, ben je niet heel erg afgevlakt, toch? Ik kan goed huilen, genieten gaat ook al beter. De psych zegt, en medicijnen en gedragstherapie, dan moet het echt nog beter gaan. Dus SvG het kan toch echt nog beter worden. Je andere probleem ken ik niet, ben een vrouw en heb er niet echt veel last van. Ik zou zeggen, ga nog ff door en het wordt nog beter! Doeg, jrs66

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hoi jrs66, hoe lang duurde het dan dat jij je echt beter ging voelen? Ik zou graag weer willen genieten en kunnen voelen als je begrijpt wat ik bedoel. Het duurt zo langzaam allemaal en ik heb weinig geduld :( Ik heb vooral last van algemene (levens)angsten en gevoel van afwezigheid/dromerig/katerig. Ik kijk het nog wel een paar maanden aan.
gr.

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

He SvG,
Echt beter voelen?? Ik voel me beter, d.w.z. geen angsten, enorme depressieve inzinkingen blijven weg na ongeveer een maand of 3. Maar ik ben er zeker nog niet klaar mee, ik heb nog wel eens dagen dat ik me somber voel, maar de angsten zijn wel weg. Angst om alleen te zijn, angst om mezelf wat aan te doen. Echt genieten tja..is bij mij ook nog moeilijk, moet ik wel moeite voor doen. Ik heb nu het boek, als leven een last wordt, heel goed, moet je lezen. Ook op advies gaan lezen van de mensen van dit forum. Daarin staat hoe je je gedachten kan omzetten in positieve gedachten. Jezelf beter leren kennen, althans meer gevoel voor eigenwaarde opbouwen. Jouw angsten heb je ook opgebouwd over een periode van tijd, kun je dus ook niet verwachten dat ze gelijk weg zijn. Dit zijn allemaal dingen die ik ook steeds tegen mezelf zeg. Vandaag heb ik ook een dip, dus ga ik aan de slag met m'n boek. Ik geloof niet dat je gelijk meer gaat genieten als je stopt met de medicatie. Zet hem op! Hoelang heb je al last van je angsten? Doeg, jrs66

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Oh ja, SvG, deze weken hebben de kinderen vrij en ik heb dan ook dat ik me dan inderdaad een stuk slechter voel. Regelmatig is voor mij ook het allerbeste. Je vaste ritme....jrs66

Gesloten