LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats - Kunnen jouw gegevens misbruikt worden?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Zookey

Marktplaats - Kunnen jouw gegevens misbruikt worden?

Ongelezen bericht door Zookey »

Is het verstandig om aan iedereen jouw gegevens te sturen? Als iemand iets wil kopen, stuur ik altijd mijn naam, adres, gironummer en telefoonnummer.

Kan iemand die gegevens gebruiken om zelf wat te bestellen via internet, en dan jouw gegevens voor betaling gebruiken, en dan een ander afleveradres?

Als ik bijvoorbeeld een e-mail krijg met een vaag e-mailadres, en vervolgens een andere naam staat aan wie het verstuurd moet worden, reageer ik meestal niet.

Aan de ene kant wil ik toch mijn gegevens versturen, zodat ik het product verkoop. Aan de andere kant vraag ik me af of het wel veilig is.

Soms krijg ik helemaal geen reactie meer nadat ik al mijn gegevens heb verstuurd.

Ratz

Re: Marktplaats - Kunnen jouw gegevens misbruikt worden?

Ongelezen bericht door Ratz »

'vaag' kunnen ook tijdelijk aangemaakte adressen op GMAIL of hotmail/live zijn.
Ook kunnen velen bij hun provider 1 of meer (tijdelijke) emailadressen aanmaken, dus als ik nu zeg dat ik [email protected] ben...is die na contact verdwenen.
Ook zijn er websites die je een tijdelijk adres geven.

Ik weet zo gauw niet wat je anders kunt doen, het is makkelijk gezegd dat je met je gegevens moet uitkijken(en in vele gevallen gebeurt dat ook), maar er zullen altijd kwaadwillenden in de wereld zijn.

Er zijn voor-, en nadelen van verkoopsites en die nadelen hebben de criminelen al lang gevonden en uitgevoerd.

Het fijne als sites als bijvoorbeeld opgelicht.nl ikbengenaaid.nl (zie google voor meerdere sites), is dat je veelal oplichters daar kunt opsporen.
Zo ben ik zelf erg oplettend, naar mensen die een auto, motor of brommer of huisdieren 'te koop' aanbieden.
Maar niet alles is te voorkomen.....

Succes!

Gesloten