LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
d'n Woerd
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 mei 2007 14:02

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door d'n Woerd »

@ ace 1963
Kunt u mij aangeven waar ik in aandelen kan beleggen en dat ik dan toch een minimum garantie krijgt van 2,5% netto? Met kans dus op meer? Ik ken het niet. Ik ben benieuwd.

Kortom een vergelijking met een spaarrekening gaat hier geheel mank.

ace1963
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2007 17:14

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door ace1963 »

d'n Woerd
Kortom een vergelijking met een spaarrekening gaat hier geheel mank.

Ik ben het met u eens dat de vergelijking met een spaarrekening mank loopt, maar het ging mij er meer om dat de verzekeringsmaatschappijen deze polissen en absurde rendementen beloofden, waarvan zij zelf wel konden zeggen dat deze NOOIT gehaald zouden kunnen worden. Zoals bij mijn geval sprak men in 1997 over een bedrag van € 329000 waar nu op het overzicht staat € 139000.Ook is die aanbeveling van 3.5% maximaal aan kosten een lachertje.Omdat IEDEREEN wel bijna ONDER deze 3.5% blijft door de rekenwijze van de verzekeringsmaatschappijen.Als ik € 3100 inleg p/jaar en ik heb € 620 kosten is dat 20% van mijn inleg.De verzekeringsmaatschappijen rekenen € 3100 BIJ je opgebouwde kapitaal van Bijv. € 20000 = € 23100 en daar deze € 620 dus ongeveer 2.68%.Het is maar hoe je je kosten berekend.

Gesloten