LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Ct_Piccard
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2008 21:57

Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door Ct_Piccard »

Natuurlijk heb ik nu meteen mijn deelneming opgezegd! ( zie onderstaand bericht ).

Beste meneer/ mevrouw,

de publiciteit onlangs in het programma Tros Radar, waarin de staatsloterij fel bekritiseert werd, aangaande de uitkering van het prijzengeld, heeft mij al enige tijd doen twijfelen wat te doen met mijn automatische deelneming aan de loterij.
Vandaag vond ik echter een brief van u op mijn deurmat waarin u een prijsverhoging van zo`n 7,4% aankondigd. Deze berichtgeving heeft mij onmiddelijk doen besluiten per direct mijn deelneming aan de Staatloterij en het spekken van de Nederlandse Staatskas te beeindigen.

Graag ontvang ik van u op korte termijn een tegenbericht waarin u accoord gaat met de beeindiging van mijn deelneming.
Verder verzoek ik u om mijn gegevens uit uw administratie te verwijderen, zodat ik in de toekomst geen post van u ontvang.

Ik wens u verder veel sterkte voor de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Peter

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door Jan1 »

Er is nu een bedrijf die de Staatsloterij € 500.000.000,00 wil laten terugbetalen aan deelnemers die zich tekort gedaan voelen door het meespelen van loten die niet verkocht zijn. Ze zeggen no cure no play, echter je moet wel van tevoren voor deelneming van het eerste lot € 25,00 betalen, volgens mij is dit niet no cure no play, maar gewoon zakken vullen, en is dit een kansloze actie.
Laatst gewijzigd door Jan1 op 09 apr 2008 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Lotnietgenoten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2008 12:06

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door Lotnietgenoten »

Dit is inderdaad geen No cure No pay. Of men geen kans maakt kan ik niet inschatten. Als je dan bovendien de Voorwaarden Loterijverlies leest dan krijg je het idee dat zij bepalen en daarbij later nog eens kunnen aankloppen voor gemaakte kosten (als er bijvoorbeeld niks uitkomt). Want dat staat er allemaal in.
Ik vindt deze voorwaarden nou niet bepaald klantvriendelijk en zal zeker deelnemers afschrikken. Ik vraag me trouwens af dat als ze zo zeker van hun zaak zijn waarom ze dan deze €25 nodig hebben? Stel dat er 10.000 aanmeldingen komen, dan heeft men al aardig wat inkomsten binnen. Namaakklanten kunnen toch niet mee doen/verhalen als zij geen bewijs van automatische deelname kunnen leveren.

ruudflohil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:20

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door ruudflohil »

Ach als je de voorwaarden had gelezen, had je geen verrassing.
Alles wordt duurder dus waarom de staatloterij niet.
Nee, ik werk niet voor de staatsloterij en heb ook geen belang.
Ik ben gewoon een deelnemer en dat blijf ik ook.

Helicon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2005 20:48

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door Helicon »

Ook ik heb zo'n brief gehad.
De motivatie voor de verhoging klopt natuurlijk van geen kanten. Men gaat verhogen om de stijgende kosten te kunnen dekken maar kondigt gelijk aan meer te willen uitkeren. De stijgende kosten kan volgens mij ruimschoots uit de opbrengsten betaald worden. En anders gaat er maar iets mijnder naar de toekomstige miljoenairs of de Staatskas.
Maar ook ik blijf lid en daar gaat men bij voorbaat al vanuit.

CBondt

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door CBondt »

Ik speel in geen enkele loterij. Tel maar uit wat dit mij de laatste 20 jaar heeft opgeleverd.

JANSENFDMS
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2008 20:30

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door JANSENFDMS »

Ja.... :lol: en wie wie waagt wie niet wint

burton4
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2005 16:02

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door burton4 »

het blijft een loterij, kans dat je wint of niet. als je niet akkoord gaat met de prijsverhoging dan doe je gewoon niet meer mee of verwacht je dat de staatsloterij de verhoging nu niet meer doorvoert, na jouw enerverende brief !!

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Ik vind wel dat de vragensteller recht heeft om te protesteren tegen een onredelijke prijsverhoging, ook als het om een loterij gaat.

Maar de staatsloterij hanteert al jaren (in ieder geval sinds de introductie van de euro), dezelfde prijzen. Een verhoginkje van 7,5 procent is dan niet onredelijk en compenseert nog niet eens de inflatie over al die jaren.

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Zo is dat niemand verplicht je om mee te doen 8)

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door medeleeuw »

wat me opviel toen nog alle niet verkochte loten ook mee dingden in het prijzen pakket stond de uitslag 1 pagina groot in alle dagbladen.
nu alleen een prijs valt op de verkochte loten is de prijzen uitslag in de dagbladen nog niet te grote van een a4tje.
ook vind ik het belachelijk dat 1 persoon 25 miljoen kan winnen, waarom maken ze geen 25 personen blij met 1 miljoen

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door Pruim »

ook vind ik het belachelijk dat 1 persoon 25 miljoen kan winnen,
Ikke niet, daarom doe ik juist mee.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Dat initiatief hierboven kost je alleen maar geld.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Het is eerder "Samen delen, samen spammen"

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Staatsloterij Betreft prijswijziging (verhoging van 7,4%)

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

en in feite vergroot dit de kans op een prijs helemaal niet. Het werkt alleen omzetverhogend voor de staatsloterij zelf.

Gesloten