LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door sprokkel »

maar het word dus (feitelijk) pas goedkoper als "iedereen" of iig
een GROOT deel van de mensen het afval GOED scheid.
Kijk en dit geloof ik dus niet.
Kijk naar alle privatiseringen die gedaan zijn door de overheid, het zou zoveel goedkoper worden voor de mensen, helaas zie ik overal de prijzen alleen maar stijgen, en het ene domme overheids voorstel na het ander rolt van uit den Haag over de mensen heen, zonder dat je ergens een resultaat ziet.
Kijk eens naar Leeuwarden eerst alles gescheiden, en nu alles weer samen in een bak en op de stortplaats van de gemeente wordt het gesorteerd, goedkoper en minder vervuilend door het besparen van het transport.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re; Sprokkel:
Kijk eens naar Leeuwarden eerst alles gescheiden, en nu alles weer samen in een bak en op de stortplaats van de gemeente wordt het gesorteerd, goedkoper en minder vervuilend door het besparen van het transport.
In de gemeente Leeuwarden hebben ze zeker een nieuw sorteersysteem...,

Sorteren is dus niet meer nodig en de groene container kan zélf op de afvalbult of de recycling in!, nieuwe innovaties zullen zeker de afval stroom kunnen scheiden zodat we niks meer hoeven te sorteren,

M.a.w. glas en GFT afval en kan zeer waarschijnlijk weer zoals vroeger zo in de grijze restafval container gedumpt worden!, het recycling proces in afvalverwerking haalt de verschillende stoffen uit de restafvalstroom,

De vuilniswagen houdt natuurlijk veel meer ruimte over omdat deze geen gescheiden compartimenten meer hoeft te hebben, door het ontbreken van een extra GFT compartiment, zodat deze minder vaak bij de stort geleegt hoeft te worden,

Dit scheelt natuurlijk in ook aanschaf van de vuilniswagen zelf!, en natuurlijk in dieselolie en natuurlijk in manuren op langere termijn,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Was dit topic er ook nog ???
Zou in de juiste catagorie misschien nog wel wat aandacht krijgen
en laat de zeer zeldzame toevalligheid nou zijn dat TS dit topic zelf
naar het door hemzelf geopende subforum kan verplaatsen :wink:

:idea: hint hint :!:

Met Ulbe ben ik het niet eens,
zelfs niet als het idd allemaal op de stort zou kunnen worden gescheiden.
Ik denk dat het van belang is om het gesorteerde afval zo "schoon"
mogelijk bij de "hergebruikers" aan te leveren om de kosten laag te houden.

>cybertje<

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste TROS RADAR ......

Dit uitermate interresante topic komt beter tot zijn recht
onder AFVAL denk ik ......
Zou u het willen verplaatsen a.u.b. ???

Bij voorbaat dank :wink:

>cybertje<

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

pfffffffff ... wat een gezoek zeg ... maar ik heb m gevonden hoor.
ik dacht al bijna dat ie verwijderd was... maar hij staat alleen in het verkeerde subforum.

>cybertje<

BMS.Purmerend

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Hoi Sybert, weet je wat mij opvalt? ik heb overal het laatste woord in er komt maar zelden iemand achter aan, ben ik niet goed of ben ik onuitstaanbaar. :cry: :wink: :lol:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

vind je het heeel erg als ik daar ff niet zo snel een gevat antwoord op weet Jan ... ??? ...
ik houd het er maar op dat je dit forum net zo serieus neemt als onze
"grootste familie" :wink:

>!<

BMS.Purmerend

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

ik kijk naar de toekomst hahaha

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door jor »

Men zoekt nog een randebiel, ron1872.Ik hoop dat je tegen een IP-ban aanloopt door het vervuilen van tientallen topic's.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

is waarschijnelijk een van de vele weglopers onder een van zijn vele
andere nicks die vele topics vervuilt om zonder met naam en toenaam
aanwezig te zijn toch op een veelzeggende manier probeert duidelijk
te maken dat er vele redenen zijn om eens een Modje met arendsogen
en spitse oren (en een digitale postduif :wink: ) aan te stellen.

>cybertje<

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door sprokkel »

Deze week het afval rooster en de daarbij behorende bedragen van lediging (diftar) gekregen van mijn gemeente, helaas weer een verhoging van de afvalprijs, dit maal als reden er is te weinig afval aangeboden waardoor men het contract met de afval verwerker niet kon na leven. Lang leven onze inzet voor een beter millieu, of ben ik nu te sarcasties.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

nu begrijp ik je uitspraak op de vorige pagina wel wat beter sprokkel
Kijk naar alle privatiseringen die gedaan zijn door de overheid, het zou zoveel goedkoper worden voor de mensen, helaas zie ik overal de prijzen alleen maar stijgen, en het ene domme overheids voorstel na het ander rolt van uit den Haag over de mensen heen, zonder dat je ergens een resultaat ziet.
het slaat natuurlijk nergens op dat we TE WEINIG afval produceren en dat afvalverwerking daardoor (voor de "vervuiler" ) duurder moet worden. Tuurlijk ... het zal in verhouding duurder zijn om het afval te verwerken ... maar die extra kosten moet men dan maar bij de (verpakkings) industrie lospeuteren vind ik.

Nu worden mensen weer gestraft omdat ze het goed doen ... logisch dat mensen als sprokkel dan het gevoel krijgen dat ze in de **** genomen worden en zoiets hebben van : " zoek t uit !!! "

>cybertje<

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Zien we het verschijnsel "te weinig" ook niet bij b.v. energieverbruik ?

De wereld is gewoonweg dolgedraaid door het verschijnsel "GELD", wat de eigenschap schijnt te hebben selectief vermeerderd te willen worden: In bezit van de rijken en over de rug van de minder bedeelden en ten koste van bedachte idealen zoals een schoner milieu :shock:

Verpakkingen gaan overgens al belast worden: Niet alleen voor producenten, maar ook voor b.v. winkeliers welke eigen verpakkingsmateriaal gebruiken. Tot 1500kg per jaar is er een vrijstelling meen ik te weten. Voor het fijne van de zaak: kijk eens op de website van MKB Nederland. (MKB Nederland heeft veel onderhandelwerk moeten verrichten om de kleine ondernemer buiten schot van deze regeling te houden)

Opvallend is trouwens ook dat weinig fabrikanten de plastic blisterverpakking vervangen door recyclebaar papier/karton eventueel met een dun folievenster van b.v. biologisch afbreekbaar materiaal.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door sprokkel »

Al weer een week of wat geleden, spaarlampen zijn een ramp voor het millieu als deze breken en/of gerecyceld moeten worden, dure lampen, zelfs geplaatst door een burgemeester., maar je gaat je steeds meer afvragen waar doen we het voor.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Door zelf afval te scheiden komt er natuurlijk weer meer rompslomp, en daar moeten weer bedrijven van leven, meer apparatuur geïnstalleerd worden, e.d. e.d,

Reken er maar op dat de afvalheffing weer duurder wordt,

Financiëel is gewoon, net als vroeger, alles in een containter gooien veel goedkoper, maar de recycling komt dan weer in het gedrang, dus er valt dan voor de bedrijven minder te verdienen,

Zeer waarschijnlijk is de hele afvalscheiding toch een beetje een wassen neus! :? er moet tenslotte verdiend worden, aan teruggewonnen materiaal, en natuurlijk wordt de verhoging van de afvalheffing toch wel betaald!, handel is handel!,

Het milieu is een mooie handel geworden hier in Nederland, nu de Aziatische- en andere goedkope productielanden nog,

Mijns inziens moet het milieu gespaard worden bij de fabricage, minder plastic verpakkingmateriaal produceren, en evt. materiaal gebruiken dat goedkoop en energiezuinig te produceren is, en daarbij nog goedkoop te recyclen is, en daar hoort plastic helaas niet bij,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Ulbe ......

Ik vrees dat je gelijk hebt en dat de hele afvalscheiding/recycling
vooral een geldkwestie is... dat het millieu er ook nog wat aan heeft
is dan mooi meegenomen.
Over de plastic verpakkingsmaterialen ... misschien moeten we juist meer kunststof gaan gebruiken. Je brood ,ontbijtgranen enz.
kunnen natuurlijk ook gewoon in een (500x) herbruikbare HARD
kunsstof (vacuum?) verpakking... met statiegeld...
zoals ze het met veel vloeibare producten ook al doen.

>cybertje<

bmscooter

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door bmscooter »

Wat dachten Julie van een alles vernietiger in de kliko. Een druk op de knop en daarna nog eens op een knop en het geheel wordt samen geperst tot een pakketje met afbreekbaar omhulsel. Even stapelen en wachten dat er wormen door heen kroelen. Vang de wormen op en ga er mee vissen of plant deze op erven zodat de boer niet meer hoeft te ploegen.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

en dan het liefst met zijn eigen kernreactor voor de stroomvoorzienig natuurlijk :lol: ... zie het al helemaal voor me.

>cybertje<

Bruce BAN
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2008 17:59

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door Bruce BAN »

Leuk cyber,
en dat uranium daarvan zouden we ook weer kunnen gebruiken
als straks de 3e wereldoorlog uitbreekt :wink:

..BB..

densan
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2008 22:08

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door densan »

Hoe meer afval wij gaan scheiden des te meer gaan wij betalen.
Ik doe hier pas aan mee als ik er ook wat van merk in mij knip.
Tot die tijd gaat alles in de zelfde bak

Gesloten