LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INTERNET APOTHEEK

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

INTERNET APOTHEEK

Ongelezen bericht door RubenF »

Hebben mensen hier ervaringen met medicijnen bestellen op internet,en is dit goedkoper?

Voorbeeld:ik heb nu denorex shampoo op doktersrecept bij de apotheek gehaald en moet nu betalen aan mijn zorgverzekering 25,99 euro
Nu kost deze fles bij efarma op internet 16,81 euro
Dat scheelt 9 euro en 18 cent

Op doktersrecept zegt efarma ook dat er geen verzend kosten aan vast zitten.

Tevens beweren zij:
[http://www.efarma.nl/pages/sectieinfo.asp?SUBSC=23070]
Deze worden gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. Medicijnen en medische hulpmiddelen op dokterrecept en/of machtiging worden dus rechtstreeks verrekend. U hoeft dus zelf niet te betalen. Alleen niet-vergoede medicijnen worden direct met u afgerekend (zie onder). We hebben wel de actuele gegevens nodig voor een juiste verwerking (verzekeraar, polisnummer).

Ik heb ook een email naar mijn verzekeraar gestuurt of zij dit inderdaad vergoeden.
ik had ze gebeld maar daar konden zij het mij niet vertellen
omdat zij hier nog geen ervaring mee hadden?

Gaarne jullie ervaringen.

Troy
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mar 2008 15:52

Re: INTERNET APOTHEEK

Ongelezen bericht door Troy »

Als je je medicijnen koopt bij een erkende apotheek, wordt dit vergoed door je zorgverzekeraar. Volgens mij maakt het daarbij niet uit of de verkoop face-to-face, per telefoon, per internet of hoe dan ook gaat.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: INTERNET APOTHEEK

Ongelezen bericht door RubenF »

Je hebt tegenwoordig 150 euro eigen risico.
dus ik heb nu 150 euro minus 25,99 euro is 124,01 restant eigen risico over volgens mijn verzekering

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: INTERNET APOTHEEK

Ongelezen bericht door jermen2 »

Hallo

Dan heb je toch alleen maar voordeel zolang je eigen risico niet op is als een artikel duurder word afgerekend? Ben je sneller van je eigen risisco af.
Daarna vergoed de verzekering dus ook geen probleem

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: INTERNET APOTHEEK

Ongelezen bericht door RubenF »

Toch wel grappig dit,mijn verzekeraar in dit geval DSW zegt bij efarma niet te vergoeden.

Terwijl Efarma op haar website wel degelijk vermeld dat DSW wel vergoed

http://www.efarma.nl/pages/zorgverzekeraars.asp

Ik heb dit weer doorgegeven aan DSW

Gesloten