LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorg/huurtoeslag terug betalen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
lejaho
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 20:21

zorg/huurtoeslag terug betalen

Ongelezen bericht door lejaho »

een beschikking tot terugbetaling over 2006 van de zorgtoeslag en huursubsidie gekregen mee dan900 euro.Dit moet voor 12Juni betaald
zijn anders 4,75% rente .Eind 2005 aanvraag voor toeslagen ingediend.
Zoals velen anderen deze bij de belasting zoek geraakt.2 keer opnieuw
aangevraag.In Oktober 2006 eindelijk de toeslagen ontvangen.
Als reden voor de terugvordering geeft de belasting op dat ik geen inkomsten heb opgeven van mij en mijn vrouw onzin.Ik was toen 65 jaar dus had ik minimaal mijn AOW .Er zijn bij de belasting fouten gemaakt dus vind ik dat er een soepele regeling voor de terugbetaling
moet komen.Er zijn Velen medeburgers met dit probleem wie helpt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: zorg/huurtoeslag terug betalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is een beetje een onduidelijk verhaal. Heb je over 2006 een belastingformulier ingevuld? Als de belastingdienst zegt dat je geen inkomsten hebt opgegeven, dan betekent dat waarschijnlijk dat je geen aangifte hebt gedaan.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: zorg/huurtoeslag terug betalen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Overigens kan het nog wel de moeite lonen om aangifte te doen, dan word namelijk uw verzamelinkomen gehanteerd in plaats van het belastbaar inkomen.

Daar komt bij dat u toeslagen niet met invorderingsrente hoeft terug te betalen.

Hoe er kan worden terugbetaald of verrekent staat uitgelegd op onderstaande link. Dit is mijn inziens een hele soepele regeling.

http://www.toeslagen.nl/intermediairs/i ... en-09.html

U kunt natuurlijk ook even bellen met belastingtelefoon toeslagen 0800-0543. U kunt ook nog even uitzoeken of er ook niet 2007 en 2008 te hoog zijn geschat.

lejaho
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 20:21

Re: zorg/huurtoeslag terug betalen

Ongelezen bericht door lejaho »

Voor Nov 4,2005 aanvraagverstuurd (toeslagen) volgens belasting nooit
ontvangen in maart en mei 2006 nogmaals eind oktober 2006
toeslagen voor 1e maal ontvangen.In 2005 en 2006 normaal aangifte gedaan. Globaal zelfde in komen AOW plus klein pensioen.
Noem jij 4,75% rente en soepele betaling voor fouten bij de belasting gemaakt? Hopelijk is dit duidelijker
vr.gr.J.H :cry:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: zorg/huurtoeslag terug betalen

Ongelezen bericht door SJZ »

word namelijk uw verzamelinkomen gehanteerd in plaats van het belastbaar inkomen.
Daar is toch geen verschil tussen?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: zorg/huurtoeslag terug betalen

Ongelezen bericht door Frankkk »

jawel, het verzamelinkomen is grofweg het fiscaal loon minus de aftrekposten.

Door aangifte te doen verlaag je dus je inkomen als je aftrekposten hebt.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: zorg/huurtoeslag terug betalen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Noem jij 4,75% rente en soepele betaling voor fouten bij de belasting gemaakt? Hopelijk is dit duidelijker
vr.gr.J.H
Ik ben er inderdaad achter gekomen dat er nu wel rente betaald moet worden bij een betalingsregeling voor toeslagen.
En dat is inderdaad jammer.

Gesloten