Hoe kwam ik bij MTV terecht, na ontdekking van maandelijkse diefstal van mijn GSM beltegoed:
naar:
www.kpn.com en inloggen voor KPN diensten
naar: Naar mobiele diensten
naar: Rekening online (2 x)
naar: Algemene informatie
naar: Veel gestelde vragen, en inkloppen: SMS informatiediensten
dan naar vraag nummer 53: Betaalde SMS berichten:
Waar vind ik informatie over betaalde sms-diensten en hoe meld ik me hiervoor af?
Er zijn verschillende bedrijven die sms-diensten aanbieden. KPN is alleen verantwoordelijk voor die diensten die zij zélf aanbiedt. Dat geldt zowel voor de inhoud als voor de klachtafhandeling.
Sms Info is een dienst van KPN. Alle andere diensten vallen onder verantwoordelijkheid van de betreffende aanbieder. Deze niet-KPN sms-serviceproviders hebben wel via KPN een verkort kiesnummer (telefoonnummer) aangekocht. Ook verzorgt KPN voor deze providers de afhandeling van de kosten. Een voorbeeld van een sms-dienst van een andere content provider is het opvragen van de mop van de dag via 4411.
Sms Info
Een Sms Info-dienst herkent u aan het afzendernummer '969'.
Wilt u zich afmelden voor een Sms Info-dienst, stuur dan een sms-bericht met het trefwoord van de dienst en het woord 'UIT' naar 969.
Sms-diensten van niet-KPN aanbieders
Voor vragen en klachten over deze sms-diensten kunt u alleen terecht bij de helpdesk van de aanbieder. In het overzicht van aanbieders kunt u zoeken naar telefoonnummers en aanvullende informatie, zoals afmelden.
Aanmelden als sms-content provider
Voor bedrijven die een sms-dienst willen aanbieden, biedt KPN SMS Large Account.
dan naar: overzicht van aanbieders
inkloppen de verkorte kiescode: 4269, en dan blijkt :
SMS MMS aanbieders details
Detailgegevens van de SMS/MMS-aanbieder.
SMS/MMS-aanbieder
Type dienst
SMS
Naam van de dienst
BOX TV Chat
Verkorte kiescode
4269
Omschrijving van de dienst
Dienst waarbij de gebruiker direct berichten in de televisie uitzending van muziekzender The BOX kan plaatsen. Berichten worden geplaatst d.m.v. een SMS MO bericht naar 4269. Bericht dient te beginnen met het keyword ‘TV’, gevolgd door het bericht dat op zender wordt geplaatst. De inhoud van de berichten dient te voldoen aan de eisen van het station. Deze eisen worden vooraf gecommuniceerd via teletext. De teletextpagina die gebruikt wordt op The BoX is pag 650.Het betreft geen abonnement. Zodra de gebruiker zelf geen MO berichten meer stuurt, zal er ook geen MT bericht meer worden gestuurd.Voor elk bericht naar 4269 dat voorafgegaan wordt door het commando ‘TV’ ontvangt de gebruiker een SMS MT. Dit bericht kost hem Euro 0,55.
Aanmeld informatie (per SMS)
n.v.t.
Afmeld informatie (per SMS)
n.v.t.
Kosten (p.o.b.)
Euro 0,55 per MT, Euro 0,25 per MO
Dienstaanbieder
"Mobillion,Copernicuslaan 30,Ede"
Website/Teletekst
[email protected]
Openingstijden/kosten
Mat/m vr, 09.00 uur t/m 17.00 uur,80 ct p. m.
verdere gegevens zijn vrij op internet:
http://www.mobillion.nl/contactinformat ... enst.phtml
deze verwijst naar:
www.mobdesk.com
dan via Google zoeken met “The BOX” en dan kom je uit bij MTV !
[/url]