LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemd telefoontje van Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Els Geuzebroek

vreemd telefoontje van Nuon

Ongelezen bericht door Els Geuzebroek »

Ik kreeg zojuist een vreemd telefoontje van Nuon. Ik vertrouwde het niet, dus ik belde zelf naar Nuon om te vragen hoe het zat. Helaas werd het telefoongesprek (10 cent per minuut ook nog) halverwege opeens verbroken.

Toen besloot ik een mail te sturen. Het ene formulier werkte echter niet, en via het andere formulier was mijn brief te lang. Op geen enkele andere manier is het mogelijk om contact te krijgen met Nuon, dus ik plaats de brief nu maar hier. Ik begin het namelijk bedreigend te vinden dat ik steeds in mijn eentje met dit soort zaken word opgezadeld. Ik heb liever dat iedereen weet waarmee je tijdens telefoongesprekken op je privénummer wordt geconfronteerd.

Ik ga dan daarna weer verder om te zien hoe ik contact kan krijgen.

Beste Nuon,

Ik werd zojuist gebeld door iemand die zei van Nuon te zijn met een hele rare vraag, die me nogal boos maakte. Ik belde vervolgens zelf naar Nuon om te vragen wat hierachter zat, maar halverwege dit gesprek werd opeens de verbinding verbroken. Daarom probeer ik het nu per mail. Ik hoop dat u snel reageert en mij uitlegt wat er aan de hand is, want ik vind dit een vreemde zaak, en ik vertrouw het eigenlijk niet.

Iemand belde mij van het Nuon en zei dat hij belde vanwege een stroomstoring. Ik heb geen stroomstoring gehad, maar omdat hij zei dat hij van het Nuon was heb ik toch de telefoon er niet opgegooid, zoals ik gewoonlijk onmiddellijk doe als bedrijven mij bellen.

De man zei dat er veel gegevens verloren waren gegaan door de storing, dus hij wou controleren of mijn gegevens klopten. Hij las ze voor, ze klopten tot mijn geboortedatum, die volgens die man '22 maart 1922' was, wat helemaal niet klopt.

Ik gaf dus mijn werkelijke geboortedatum, en vervolgens nam het gesprek opeens een andere wending. De man zei dat ik al eerder benaderd was in verband met een nieuwe leverancier die iedereen zou krijgen, zoals ik wel wist, en hij had het over een gesprek dat op de band was opgenomen. Dat was dus het moment dat ik razend werd, want ik wil niet gebeld worden over dit soort zaken via de telefoon.

Ik word gebeld met een smoesje over een storing, en opeens blijkt het te gaan om de overgang naar een nieuwe energieleverancier.

Ik heb de man in onvriendelijke woorden verteld dat ik hierover niet meer wil worden gebeld. Het spijt mij dat ik onvriendelijk ben, maar ik word geterrorriseerd door nogal schaamteloze leveranciers die mij via telefonische contracten naar een andere leverancier te laten overgaan. Hun brutaliteit is echt verregaand.

Als Nuon de klanten laat overgaan naar een nieuwe energieleverancier, lijkt het mij wel zo beleefd dat wij hierover via een brief op de hoogte worden gesteld, en niet via een telefoontje dat begint over een stroomstoring die ik niet heb gehad.

Mijn vragen zijn dus: was deze man werkelijk van Nuon, hoe komt hij erbij dat ik een gesprek heb gevoerd dat op band is opgenomen, en wat heeft Nuon te maken met een nieuwe energieleverancier?

Als de man niet van Nuon was, hoe komt hij dan aan mijn gegevens?
En klopt het dat u geboortegegevens van mij heeft, die door de storing kunnen zijn veranderd?

Met vriendelijke groet,
Els Geuzebroek
Amsterdam

Els Geuzebroek

Re: vreemd telefoontje van Nuon

Ongelezen bericht door Els Geuzebroek »

Na een heleboel gedoe is het me eindelijk gelukt contact te krijgen met Nuon. Het blijkt, zoals ik al vermoedde, dat zij helemaal niets met dit telefoontje te maken hebben.

Er is wel een storing geweest in de Bommelerwaard. Degene die mij belde in naam van het Nuon heeft waarschijnlijk bewust van deze storing gebruik gemaakt om mij te misleiden.

Mijn mening is dat dit weer een telefoontje is geweest van de Nederlandse Energiemaatschappij, die mij al langer op de meest onbeschofte manier terroriseert en intimideert, om mij via misleiding tot een contract bij het NEM te dwingen.

Ik heb er dus inmiddels spijt van dat ik een nieuwe thread heb geopend, en deze brief niet heb toegevoegd aan de lange lijst met klachten over de NEM. Hoewel de man aan de lijn niet heeft gezegd dat hij van de NEM was, weet ik dit gewoon zeker, vanwege de maffiose onbeschoftheid waarmee zij tewerk gaan.

Ik plaats dit bericht nu dus ook in de thread over de NEM:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... b24243430c

Dan dient deze topic over het Nuon dus verder geen doel meer.

Gesloten