Dit zal wel de zoveelste klacht zijn over Oxxio maar trap niet in de mooie praatjes van deze oplichtersbende!
Zo'n 2 jaar geleden adviseerde onze ex schoonzoon onS om over te stappen naar Oxxio, hij werkte daar en zei dat we veel goedkopere gas en electra konden krijgen. Hij had het voor ons uitgerekend en ja, we kwamen op jaarbasis veel goedkoper uit. We hebben ons wel laten informeren maar het verhaal was dat Oxxio stroom en gas op grote schaal zou inkopen en daardoor goedkoper aan de klant kunnen leveren. Na een jaar kregen we de jaar afrekening, we moesten 759 [ongeveer] euro, voor alleen gasverbruik van 2 personen, aan Oxxio terug betalen. We belde ze op en maakte een betalingsregeling. We waren in die periode overgegaan van een koophuis naar een huurhuis en daar lag het aan zeiden de mensen van Oxxio dus wij betaalde. Na een half jaar kregen we weer een jaarafrekening [?] van weer 700ennogwat euro. Op hoge poten opgebeld natuurlijk en echt, volgens hun klopte het want ze gebruikte de meterstanden van de levenrancier. Wij naar de levenancier met de cijfers. Ja, dat waren de juiste cijfers. Ze snapte alleen niet hoe Oxxio in anderhalf jaar tijd aan een bedag van ruim 1600 euro terug betalen kwam [2x 700nogwat euro]. Wij snapte het ook niet maar ter goede trouw toch maar weer een regeling getroffen. We besloten zo snel als het kon [dit jaar oktober] het contract met Oxxio niet te verlengen maar over te stappen.
Alles goed geregeld dachten we tot vandaag ineens een brief op de deurmat viel. Oxxio had hun jaarlijkse boekhouding gedaan en waren er achter gekomen dat wij hun nog 828,31 euro schuldig waren! En of we even binnen 7 dagen wilde betalen om verdere kosten te voorkomen. Dus .... hun bekijken 1x per jaar hun boekhouding, zien dat een aantal mensen wat termijnen of andere dingen achterlopen en dan eisen ze dat maar gewoon binnen 7 dagen terug. Zou wat zijn als Woningbouwverenigingen ofzo zoiets zouden doen ... nou mevrouw, we hebben onze jaarlijkse boekhouding gedaan en we hebben nog 4 openstaande maanden van u gevonden hoor! U mag het binnen 7 dagen voldoen. Dat is toch van de zotte. Dus ik weer gebeld met Oxxio voor 15 c per minuut en na 34 minuten kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die volgens mij niet zoveel zin in haar werk had.
Ik legde uit waar ik voor belde en ze zei zeer autoritair dat het allemaal klopte en dat we het gewoon moesten betalen. Volgens haar zat er nog een bedrag van 659,70 euro bij van de schuld die we bij hun hadden staan. In mijn ogen kan dat niet maar dat gaan we vanavond nakijken. We hebben toen namelijk afgesproken dat we eerst de ene rekening van 700nogwat zouden aflossen en dan meteen daarachteraan de andere van 700nogwat. Maar nee zei de mevrouw, u heeft maar 1 afgelost en voor die andere zou u terug bellen. Ehmmmm misschien wordt ik seniel ofzo, ik heb bij het telefoongesprek gezeten die mijn man heeft gevoerd maar niks gehoord dat wij na de eerste terug zouden bellen voor de 2e. Maar volgens haar klopte alles want haar collega's maken nooit fouten, mijn man zou wel tegen mij liegen of dingen verzwijgen. Hallo ..... met dat soort gesprekken luister ik in de woonkamer mee, dan staat de telefoon op handsfree maar goed, zij zei dat het klopte.
Als iemand autoritair tegen mij doet, kan ik dat een tandje beter dus we waren aan elkaar gewaagd. Toen merkte mevrouw dat ze mij niet klein kreeg dus ging ze door mij heen praten. Ik heb een langere adem en weer kon mevrouw het niet winnen. Toen zei ze maar dat er op deze manier niet met mij te praten viel en hing op. Nu had zij dus gewonnen. Mijn man belt ze vanavond na zijn werk op voor opheldering en WEER een betalings afspraak. We stappen dit weekend over naar een andere, dan maar een boete van 100 euro, we zijn Oxxio spuug en spuug zat!
MENSEN TRAP DUS NIET IN DE MOOIE GLADDE PRAATJES VAN DE OXXIO MEDEWERKERS AAN DE TELEFOON OF AAN UW DEUR. OXXIO DEUGD VAN GEEN KANTEN EN ZE LICHTEN DE BOEL OP! U BENT ECHT NIKS GOEDKOPER UIT, AAN HET EIND VAN HET JAAR HALEN ZE GEWOON HUN GELD WEER BIJ U!! TERUG. MAAR NU MOET U BINNEN 7 DAGEN BETALEN
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio.
Re: Oxxio.
Ik zou mijn bankafschriften er maar bij pakken of ze niet steeds dezelfde rekening willen innen. Maandelijks betaalde termijnen kunnen ze niet terugvinden maar na jaren wel in staat de (betaalde) eindafrekening nog 2 x proberen te innen.