LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door ton1 »

Krijgt de nieuwe gedragscode dan toch nog steun uit onverwachte hoek??
de pvda is ervoor dat als de verzekeraar de nieuwe gedragscode voor verzekeraars niet na komt, dus met voeten getreden heeft, om dergelijke "verzekeraars" een sanctie op te leggen!!
dit klinkt goed, al is de pvda niet mijn partij, het klinkt vooruitstrevend!!
JE kunt je afvragen in hoeverre zo'n sanctie helpt, en hoe hoog moet deze sanctie zijn,stelt de verzekeraar zich vervolgens wel "gewillig" op?
en als de verzekeraar inderdaad toch de gedragscode heeft ondertekend, kun je jezelf afvragen wat niet nakomen daarvan opleverd, hoogleraar privaatrecht Barendrecht van de Universiteit te Tilburg zegt: men heeft dan heel wat uit te leggen.............mijn inziens is dan ook de nieuwe gedragscode nu al achterhaalt, en dat de nieuwe gedragscode niet genoeg druk op de "verzekeraars" legt is een feit!!
De ervaring is toch dat de klant de premieverhoging betaalt, en het cirketje is financieel weer rond.
De lsa advocaten hebben deze gedragscode niet ondertekend........3 maal raden waarom??? puur om de centen, ook zij willen mee profiteren!
ik ben er dan ook voor om veel hogere bedragen wat smartegeld betreft
in te dienen, en daadwerkelijk te krijgen als slachtoffer.
de verzekeraar houd de knip dicht, de lsa advocaat houd hem open.......het slachtoffer is de dupe.............dus dit betekent ge(be)derfde levensvreugde, dit soort zaken gaat na jaren een spoor op je leven trekken, het slachtoffer word dubbel, wat zeg ik 3 dubbel slachtoffer. IN veel gevallen letselschade, financieele schade, inkomensschade, en emotioneleschade als afsluiter
Dus moet nederland wat dat betreft b.v. amerika in de voetsporen volgen, en forse smartegeldclaims in kunnen dienen, die de door een rechtbank ook weer kunnen worden toegewezen!!
is de pvda dan werkelijk de enige die geen boter op het hoofd heeft?
Gaat de consument dan werkelijk de (wrange) vruchten hiervan plukken?


reacties zijn welkom,


tom.S.

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door Hans V »

ben je het er dan mee eens dat ook de andere partij een sanctie krijgt als de code niet wordt nageleefd door die partij?

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door ton1 »

eerlijk is eerlijk., toch?, maar vaker dan gedacht, en gezegd is hier de verzekeraar de oplichter,dit weten we allemaal, anders zouden er geen gedragsregels in het leven geroepen zijn, de regels waar de "verzekeraar"over heen stapt.
en een kleinzielig onderzoekje instellen, en hiermee kleingeestig amateuristisch te voorschijn komen.met foute woorden, wie denk men wel wie hij is, wat denkt men hiermee te bereiken??
paul van AArle zou zeggen: men blijft proberen de mensen om de tuin te lijden, weg te lijden van de realiteit!!, noem het allemaal maar op!



tom

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door Hans V »

Da's toch echt een "kort door de bocht" reactie. Wil je zeggen dat overal waar er gedragsregels zijn (die hier NB voor beide partijen gelden) oplichters zijn? Dat is me nogal wat, want gedragsregels zijn er in ieder gezin (hoop ik) op de peuterspeelzaal, op school op het werk etc etc.
wat bedoel je nu met kleinzielig kleingeestig en amateurisch? Wat is je voorstel voor grootzielig grootgeestig en professioneel en "goede"woorden...
maarre eerlijk is eerlijk spreekt me zeer aan.

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door ton1 »

kort door de bocht kom nou toch, beste Hans V.
als je als VERZEKERAAR de gedragsregels niet nakomt, de regels aan de alom bekende laars lapt, dus niet functioneert, in vele letselgevallen bewust...........deug je niet, en ben je dus gewoon in duidelijk nederlands gesproken een oplichter!
de vergelijking die u hier treft met een peuterspeelzaal, en het gezin raakt kant nog wal, korter door de bekende bocht kan echt niet!!
een kind word gestraft, moet b.v. (zoals vroeger) in de hoek staan.
Maar wie zijn degene die de "verzekeraars" op het naleven van de gedragsregels controleert............en als dat al mocht gebeuren.........worden deze heel erg vaak, te vaak niet nageleefd, waardoor er bepaalde plekken onstaan zoals deze, waar deze belachelijke dingen worden uitgewisseld.
beste hans jij weet net zo goed als ik dat de meeste verzekeraars inderdaad net "kinderen"zijn en inderdaad regels nodig hebben.........die vervolgens niet goed nageleefd worden, waardoor er weer nieuwe ontstaan/de regels verder aangescherpt worden.
amateuristisch/kleinzielig/kleingeestig:

amateuristisch:op ondeskundig wijze een "onderzoek" (laten) doen,bewust in eigen voordeel, dus bewust in het nadeel van het slachtoffer!!!

kleinzielig/kleingeestig: nadat men voor de rechtbank is geweest, en men aan het kortste einde getrokken heeft, met kleinzielige, antwoorden komen, uit iemand met een kleine geest........ofwel uit de nek lullen, smoesjes.
niet voor de dag komen met b.v.: oke meneer X we zijn fout geweest, ofwel een stel klootzakken, c.q. lullo's.
jezelf "the men"voelen, en voordoen alsof je de weisheid in pacht hebt, terwijl is gebleken dat men dommer is dan een varken!!
kortgezegd: menselijkheid vanuit de verzekeraar niet als het goed gaat, maar ok zeker als het (zoals in vele gevallen) fout gaat ontbreekt hier.....een menselijke oppstelling!!!
grootmoedig/gewoon denken...........dat word er hier bedoeld!!
m.vr.gr.

tom.

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door Hans V »

Als je goed kijkt op dit forum zijn er maar een paar mensen die lawaai maken. Of die lawaaimakers gelijk hebben is de vraag. Overal zijnquerelanten, ook bij slachtoffers dus. Daar staan tegenover zeer grote hoeveelheden zaken die door verzekeraars worden geregeld. Goed en vlot.
Als je denk dat slachtoffers en/of belangenbehartigers zich aan (fatsoens en andere) regels houden vergis je je ernstig.
Controle op naleving van regels door verzekeraars is intensief, niet alleen binnen de branche zef, maar ook door Raad van toezicht en rechtspraak.
voor het overige wat gescheld, da's niet constructief.

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door ton1 »

t's maar net vanuit welke positie je het bekijkt............
overigens hebben de verzekeraars wel toegegeven , men heeft de hand in eigen boezem gestoken , dat het naleven van de regels beter kan!
misschien is/zijn de verzekeraars dan toch op de goede weg?(het lijkt me een sterk verhaal)..........gaat men bij wijze van spreken) met dezelfde snelheid te werk in letselschadezaken als het innen van de verzekeringspremie's?
dat zou erg fijn zijn, geen gezeik, geen dure advocaten, geen (verloren)rechtzaken,dus geen premieverhoging bij de consument,..............en uiteindelijk een min of meer gerustgesteld/tevreden letselschadeslachtoffers.

Beste medelezers,

de uitspraken van verzekeringsgezinde personen op het radar forum daar zijn de meeste ondertussen wel aan gewend!
dat er een bepaald percentage z.g.n. ongeluksvogels hier onder de slachtoffers zit, staat als een paal boven water.
u kunt reeds enige tijd diverse topics, waaraan iedereen heeft bijgedragen lezen: de houding van het verzekeringswezen en haar afwimpelhulpjes..........e.t.c.
deze topics gaan over letselschadeslachtoffers, en de ongepaste boeren houding/opstelling/behandeling die de verzekeraars t.o.v. de letselschadeslachtoffers hebben.
De honden lusten er tussen beiden geen brood van, en iedere misstap/
e.t.c. tegen een letselschadeslachtoffer is er 1 teveel.
mijn inziens zijn banken, verzekeraars bestuudeerde oplichters........niets meer, maar zeker ook niet minder.

de strijd van de onheus behandelde letselschadeslachtoffers tegen de verzekeraars woed voort!
laat u niet kisten, geen karaktermoord,schouders eronder,laat u vooral niet om de tuin lijden!!!

m.vr.gr

tom

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door Hans V »

Denk je werkelijk dat verzekeraars alle rechtzaken verliezen? Dan vergis je je deerlijk! Er wordt nog wel eens iets gevorderd wat ook in de ogen van (bepaald niet slachtofferonvriendelijke) rechters toch niet door de beugel kan.

Maar natuurlijk kan alles beter en is het ontzettend goed om je in te blijven zetten voor verdergaande verbeteringen. da's overigens wat anders dan slachtoffers gelijk geven....

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door ton1 »

ook bij de verzekeraars zit er kaft tussen het koren!! dat staat onomstootelijk vast!
kijk hans het zit als volgt: je hebt kleine stelen en grote stelen,en de grote stelen het meest!

en zo is het, niet anders.............

tom

paulien14
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:04

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door paulien14 »

Hallo Ton1
Ik zag bij een berichtje van Hanz (o.a. over de neuro-logen van 't ASZ) dat jouw zaak binnenkort afgehandeld wordt, en wilde je even feliciteren.
(Trouwens : Er is nog wel een goede neuroloog bij hoor, alhoewel ik die in een andere hoedanigheid ken, en niet ivm whiplash.)
En ook van mijn zijde eindelijk goed nieuws : Ook mijn zaak is op zeer korte termijn afgehandeld. Na 8 1/2 jaar gezeur; ondezoeken; van alles boven tafel halen; papieren opzoeken; gezeur; gezeur;gezeur etc etc etc.
Mooie NRL berekening, waardoor m'n advocaat vreesde voor een rechtzaak, maar ZE ZIJN AKKOORD GEGAAN.
Nu nog even wachten tot het geld gestort is. (UWV verhaalt ook al jaren de schade trouwens)
Ik ben heel blij voor jou èn heel erg blij voor mezelf !!


Groetjes
Paulien

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door ton1 »

dan moet je denk ik wel een bevrijdend en ontspannen gevoel geven, paulien!
deze week bereikte mij het gevoel, en ik heb het nog tegen mn vrouw gezegd:gaat het normale leven dan toch weer terug keren??
tja tussen begin mei en eind juli wil de rechtbank nog 1 keertje beide partijen aan tafel zien (waarschijnlijk zal men dan proberen te schikken wat ik uiteraard niet doe,never!)
in jou zaak heeft het nrl denk ik wel een positieve invloed, ik bedoel het nrl is to the point, eerlijk, het zijn geen ratten of uitzuigers(zoals de verzekeraars)en ik denk dat als men maar ook even de garantie had gehad om een hoger beroep te winnen dat de meeste verzekeraars dit doen............tja het nrl............prima jongens!
ben je overigens met je advocaat naar het nrl geweest?
heb je de bescheiden opgestuurd?
ben je in opdracht van de rechtbank,via de rechter bij het nrl terechtgekomen?
vertel eens hoe is dit in zn werk gegaan?
heeft het lang geduurd bij het nrl?
tja ik vraag je dit allemaal omdat ik deze laatste stappen nog moet maken,ik ben er wel nieuwsgierig naar moet ik je eerlijkheidshalve bekennen!
nou paulien, heb je ook al een kruiwagen gekocht waar ze je geld in kunnen storten, haha.
van harte gefeliciteerd, chapeau!

groetjes,

ton1

paulien14
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:04

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door paulien14 »

Ja Ton,

Kruiwagen staat klaar. Met een grote strik erom !!

Mijn advocate heeft met de TP diverse malen overleg gehad over de afwikkeling. Om het verlies verdienvermogen vast te stellen, hebben zij besloten om het NRL in te schakelen, omdat zij hier zelf niet zomaar een bedrag aan konden koppelen.
Mijn advocate heeft vervolgens een concept-vraagstelling opgesteld, die ik ter beoordeling heb ontvangen.
Vervolgens heeft de TP de brief ontvangen, en na wat kleine aanvullingen van hen (beetje muggezifterij) is de brief naar het NRL gegaan met bijlagen. Na 3 weken kreeg ik, via mijn advocate, het verzoek een lading aanvullende bescheiden te verstrekken, die zij circa een week later moeten hebben ontvangen. Ongeveer 6 weken later kreeg ik de berekening (via advocate) opgestuurd.
Verstuurde bescheiden zijn alle salarisafrekeningen vanaf het ongeluk tot juni vorig jaar + jaaropgaven + UWV afrekeningen (van WAO en invaliditeitspensioen) en jaaropgaven + pensioenoverzichten.

De rechter is er niet aan te pas gekomen. Gelukkig.
Er waren nog 2 twistpunten, de NRL-berekening, en nog een schadepost. NRL was geen punt van discussie voor mijn advocate, omdat beide partijen overeen waren gekomen om de berekening te laten maken. Op 't andere punt iets toegegeven.
En uitslag : TP Akkoord.
Mijn advocate vreesde even dat ze niet akkoord zouden gaan, en dat de lange gang naar de rechter zou worden ingezet, maar gelukkig is 't goed afgelopen.
'k Hoop dat het voor jou ook snel goed af zal gaan lopen.

Genoeg info zo ???
Altijd bereid aan te vullen.
Groetjes en succes

Paulien14

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door hanz »

Hallo Ton en Paulien,

Kruiwagens vullen met poen? Waar hebben jullie 't over?
Ook mijn verlies aan inkomen werd voor het overgrote deel vergoed.
Maar dat zou ik toch wel verdient hebben als mij geen ongeval was overkomen. En mischien nog wel meer.
Kortom, als ik alsnog kon ruilen zou ik er geen seconde over nadenken m'n oude gezondheid alsnog in te ruilen voor wat voor bedrag dan ook.
Een volle letselschadekruiwagen weegt echt niet op tegen een volle gezondheidskruiwagen.

Wel is het zo dat het als tof kan worden aangemerkt dat de financiele gevolgen van het ongeval gecompenseerd worden.
En dat heb ik NIET te danken aan figuren zoals Carbaat en og een paar van dat soort nepartsen.
God zij dank zijn er integere arsten en rechters die achteraf dat soort verzekeringspsdeudodiagnoses van nepartsen
alsnog rechtzetten.

Hanz

paulien14
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:04

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door paulien14 »

Hanz, Hanz, Hanz,

Mag er nou ook geen geintje meer gemaakt worden over een kruiwgen ?
Je snapt toch zeker ook wel dat dit niet echt serieus bedoeld is !! Kom nou toch.
Wil je hierover ook een serieuze reactie ?? Dat kan !!
Ik heb er alles voor over om die ongeluksdag terug te draaien en te zorgen dat ik ergans anders was op 't moment van het ongeluk.
Ik heb er alles voor over om weer een goede gezondheid te hebben.
Ik heb er alles voor over om geen klachten, pijn etc etc etc etc te hebben, waar ik nu 24 uur per dag mee zit.
Ik heb er alles voor over om m'n voorheen zo goede geheugen terug te hebben.
Ik heb er alles voor over om weer alles te kunnen doen, zoals ik kon vòòr het ongeluk.

En als ik het ongeluk niet had gehad, zou ook ik zeker in de loop der jaren op een hoger salaris uitgekomen zijn, dan nu berekend is door het NRL.
En dan zou ik een hele lading extra kosten die ik nu heb, nooit hebben gehad.
En dan zou ik veel meer plezier in het leven hebben gehad.
Dan zou ik alle ellende, waar ik nu al bijna 9 jaar dagelijks mee geconfronteerd wordt, nooit hebben gehad.

Maar ik ben gewoon verschrikkelijk blij, dat mijn zaak afgerond is. Goed afgerond is, dus een beetje gekscherend over die kruiwagen praten in die context.....
Kom op Hanz ! Niet zo zwaar op de hand. Wees blij voor mij (en voor Ton, als hij over een tijdje ook klaar is met zijn zaak), en zie een beetje de humor in van het voorgaande.

Met geen geld ter wereld is een goede gezondheid te betalen, en dat weet ieder whiplash-slachtoffer maar al te goed.
Maar als alle ellende dan een heel klein beetje gecompenseerd wordt door de afwikkeling, dan is 't toch niet gek dat je daar dan toch blij mee bent. Er zijn zoveel mensen die op elk gebied bedonderd worden door medici en TP, en dan ook nog een minimale schade-afwikkeling krijgen. En/of 20 jaar bezig zijn.

Ik ben blij dat mijn schade op deze wijze en op dit moment afgerond is, en stoor je dan maar verder even niet aan die blijheid.

Groetjes
Paulien14

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door hanz »

Hoi Paulien,

Prima dat je nog ff goed heb uitgelegen hoe 't zit(grijns).
Je wil niet weten hoevelen er nog denken dat het hebben van een claim verband houdt met de duur van de klachten.

Prettig weekend en geniet ze. (deed ik ook toen de zaak beklonken was).

H

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: nieuwe gedragscode, pvda, lsa advocaat, en slachtoffer......

Ongelezen bericht door ton1 »

beste hanz,

tja ook ik had liever gezond gebleven, die kruiwagen met geld had ik ook liever zelf verdiend.
maar ja.we zitten nu eenmaal in de situatie dat dit niet meer kan(althans ik)en dan is het niet van de verkeerde, dat, de verantwoordelijke zijn verantwoording neemt (uit eigen initiatief,of gedwongen)
tja en dan word ik spontaan blij na 8 jaren procederen,en na mn schoenzolen een keertje of 100 in de croma opgebakken te moeten hebben (lees: armoe).
dan denk je: kan er dan toch nog een klein beetje onbezorgd geleefd worden(van dat kleine beetje geld en gezondheid wat er overgebleven is.)


fijne dag

ton1

Gesloten