LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate k..... zaak

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
catharinab
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2006 20:54

Alternate k..... zaak

Ongelezen bericht door catharinab »

Ik heb op 17 maart j.l. een processor gekocht bij de firma alternate te ridderkerk voor € 299,00.

Nadat ik deze in mijn computer gezet had bleek deze niet te werken, de computer starten
naar het openen van een programma gelijk weer op.

Met oude processor geen probleem, kontakt opgenomen met alternate en deze processor
terug gebracht (binnen 4 dagen) en hebben deze processor getest, ik kreeg gelijk een nieuwe
processor.

Deze weer ingebouwd maar hetzelfde probleem, ben daarna nog 3x terug geweest met de rest
van de pc zodat ze dat allemaal konden testen.

Telkens was het volgens hun opgelost.

Op 17 april jl. weer terug geweest, en nu hebben ze het aan de balie getest en zaggen nu als ze
een programma opstarten wat het probleem was.

Hun dachten dat het aan het moederboord lag, de winkelier nieuw moederboord gepakt waar dezelfde chipset op zat als wat er in mijn computer zat, hetzelfde probleem met de processor.

Het personeel wat ons hielp was hier uiterst verbaast over zo iets hadden ze nog nooit meegemaakt

Na een maand verder en dik 7 uur in de winkel te hebben door gebracht erkende ze dit
probleem.

Na veel overleg met de Chef konden we een andere processor uit zoeken, maar hadden niets wat
beter was dan de oude processor dus konden we ons geld terug krijgen.

We kregen terug € 249,00 terwijl we zelf € 299,00 hebben betaald, ze betalen alleen de dagprijs terug.

Kan dit zomaar een product wat precies 1 maand bij hun was om te testen, dat ze zelf gezien hebben dat de processor niet werkt op dat moederbord (staat wel aangegeven op hun site)
om dan maar € 50,00 minder terug te geven omdat het de dag prijs is.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Alternate k..... zaak

Ongelezen bericht door jor »

Helaas komt dat bij hun wel meer voor. Lees hier maar eens en als je wilt kan je daar ook je verhaal kwijt.Kennelijk staat het in hun algemene voorwaarden.



http://tweakers.net/shopreview/156/alte ... rland.html


Mvg Jor.

catharinab
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2006 20:54

Re: Alternate k..... zaak

Ongelezen bericht door catharinab »

Ik heb bovenstaand verhaal ook naar alternate gestuurd met de mededeling dat ik het naat alle consumenten programma's gestuurd heb. wat ik ook gedaan heb

En had binnen half uur bericht terug of ik mijn bankrekening door wilde geven.

Ik moet er we bij zeggen zijn een klant bij alternate die heel veel daar koopt en normaal duurt het erg lang voor je ergens antwoord op krijg.

Dus of het geholpen heeft dat ik die brief duur gestuurd heeft weet ik niet maar krijg in ieder geval na veel gezeur me geld terug.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Alternate k..... zaak

Ongelezen bericht door jor »

Dus het heeft waarschijnlijk in ieder geval de zaak op scherp gezet. :wink:

Mvg Jor.

Gesloten