Quote Neusfluit
Het is inderdaad onzin om brieven aangetekend te versturen. Een ontvangstbewijs zegt namelijk NIETS over de inhoud van de brief. Ik had net zo goed een lege envelop kunnen sturen, heb ik toch mooi een ontvangstbewijs!
------------------------------------
IMHO bewijst u met het zenden van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging:
a. u heeft de brief verstuurd op een bepaalde datum
b. degene aan wie u de brief verzonden heeft, heeft op een bepaalde datum de brief ontvangen.
Voordeel: er kan niet beweerd worden dat u geen brief verzonden heeft of dat de brief niet binnen een bepaalde termijn - door de ontvanger gesteld - is ontvangen.
U schrijft een brief met Briefhoofd: aan Naam Provider, Adres Prov. Uw Naam, Uw Adres en niet te vergeten, DE DATUM waarop u de brief verstuurt, Betreft: Onderwerp brief
Aan het einde van de brief zet u Hoogachtend en ondertekent u + nogmaals uw naam b.v. IND Neusfluit
IK neem aan, dat - mocht de geschillencommissie nodig zijn dat de rechter uw bewijs van versturen + ontvangst door Provider, in combinatie met een copie van de verzonden brief, dit als rechtsgeldig bewijs zal beschouwen.
NB Ik zet deze reactie even bij: Telfort maakt fout op fout omdat ik dit voor de 2de keer uitleg