LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATB Internet Spaarrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PCStitch
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:51

ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door PCStitch »

Ik ben op zoek naar een internet spaarrekening met hoge rent en kwam uit bij ATB Internet Spaarrekening (www.atbsparen.nl). Wie heeft ervaring met deze bank of weet een andere bank met hoge rente!

Patricia

guus100
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2007 13:12

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door guus100 »

Ik heb een spaarrekening bij AT Bank en bij Credit Europe. Ik vind AT Bank in vergelijking wat onoverzichtelijker en onduidelijker. Zij werken nog met tussen-bankrekeningnummers om het geld te storten op jouw rekening bij AT. Ik heb dan het gevoel dat het langer onderweg is. Na een paar weken heb ik het bedrag van mijn AT-rekening toch maar bij Credit Europe gestort. Zij zijn erg makkelijk met het overboeken, en je krijgt toegang tot internet (internetsparen) en je krijgt ook nog afschriften thuisgestuurd. Echter ik blijf via http://www.e-rente.nl de hoogste rente volgen. Staat volgende week DSB op 4,75% dan stap ik over en laat een klein bedragje bij Credit Europe staan. Op deze manier kan ik bij een renteverhoging van Credit Europe eenvoudig weer terug.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Net zoals Credit Europe goede rentes. Tot op heden geen klachten over deze bank gehad.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door Warrie »

Ik heb dan het gevoel dat het langer onderweg is.
Toch zijn ze hier heel netjes mee. Het bijschrijven in ieder geval. Je ziet het een dag later maar de valutadag is dezelfde dag als die van de afschrijving van de tegenrekening. Maar goed ik heb nog niks weer naar mijn rekening gebracht.

Het is inderdaad wennen dat je naar een tussen nummer moet overmaken, het schijnt dat vroeger meer banken dat hadden.

Wat mischien een veiliger gevoel geeft is dat het alleen mogelijk is om naar je tegenrekening geld over te maken. Mocht iemand dus je bankgegevens hebben bemacht kan hij alleen jouw opgegeven tegenrekening spekken ;)

fray
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 sep 2007 22:17

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door fray »

Erg tevreden over. Credit Europe is trouwens wel handiger en praktischer

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door juuldijk »

Ze zijn wel erg onpraktisch met de eerste storting via een of andere tussenrekening

Cynical
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2007 23:35

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door Cynical »

Lees wel even de voorwaarden door, met name artikel 11b)

De Bank is te allen tijde gerechtigd de op-
namemogelijkheid via Internet Banksysteem
stop te zetten

Hiermee ga je dus akkoord, zonder opgave van reden of maximale tijdsduur. Voor mij dus een reden om niet met ATB zaken te doen (helaas!). Als ze dit artikel verder zouden uitwerken zou ik geen problemen ermee hebben. Tijdelijke stopzetting (onderhoud / security updates etc.) is ok, maar graag wel even toelichten.

berchris

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door berchris »

Ben bij Cr. E al een reeks van jaren rekeninghouder, nooit problemen, deposito voor nu b.v. 12 maanden is ook zeer aantrekkelijk.

Ben ook rekeninghouder bij ATB, tot dusver goede ervaringen, ook hier is deposito voor 12 maanden zeer aantrekkelijk.

Met een e/o rekening is garantie zelfs 2 x 20.000, volgens DNB.

Overigens bij Independer staan zeer goede ref. bij info.

Kortom, wees geen dief van je eigen portemonnee.

groeten, Bertus

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door asmi »

Lees wel even de voorwaarden door, met name artikel 11b)

De Bank is te allen tijde gerechtigd de opnamemogelijkheid via Internet Banksysteem stop te zetten
Is zo'n clausule niet gebruikelijk dan? Zoiets staat ook in mijn overeenkomst met de Rabobank.

Ed5
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2008 21:54

Re: ATB Internet Spaarrekening

Ongelezen bericht door Ed5 »

Er is een serieus ogend artikel te vinden over drugspraktijken, geldwitwasserij en de campagne van Bush waar Alfa in betrokken schijnt te zijn(geweest).

http://www.serendipity.li/cia/bush-cheney-drugs.htm

Sinds milieu defensie zich heeft afgevraagd wat een bank eigenlijk doet met je geld doe ik dat ook. Wat is er bekend over de beleggingen die ATB doet?

Gesloten