LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Indicatie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Treasa

Indicatie

Ongelezen bericht door Treasa »

Hallo allemaal,

Ik lees nu een poosje zo mee omdat ik zelf ook op zoek ben naar een keuken. Probleem is alleen dat ik geen idee heb wat zoiets nu kost. En ik geloof niet in bedrijven die grootschreeuwerig zijn...
Maar schijnbaar dat de meeste mensen die ik spreek daar wel in geloven... En ik daardoor het gevoel heb geen goede referentiekader te hebben van wat voor mij nu een redelijke prijs in voor de keuken die ik in mijn hoofd heb.

Misschien dat jullie mij kunnen voorzien van een indicatieve prijs dat ik als referentie kan gebruiken?
Ik begrijp dat die prijs aan genoeg factoren afhankelijk is, zoveel merken keukens, apparatuur en werkbladen... Maar het zou wel relaxt zijn om in ieder geval iets te hebben...

Het betreft een rechte keuken.
Fronten wil ik in de kleur beuken.
Opstelling van links naar rechts gezien:
Onder:
- onderbouwkoelkast 60cm
- gasplaat met gietijzerdragers en inbouwoven 60cm
- ladekast 45cm
- vaatwasser 45cm
- gootsteen met ronde wasbak en voorkeur voor lade ipv deur 45cm
- inbouw wasmachine 60cm
Boven:
- dichte kast 60cm
- schouwafzuigkap rvs (geen platte) 60cm
- driemaal kast met glas 45cm
- stukje maatwerk om cv-ketel weg te werken.

Apparatuur siemens cq bosch en Atag.
Welke merken bieden een inbouw wasmachine?

Kunststof werkblad vind ik niet mooi.
Graniet is erg mooi maar ik begrijp dat die erg gevoelig is voor invloeden en dat het erg duur is.
Composiet vind ik doods en dus niet mooi.
Van Erbi vind ik de CaesarStone wel mooi maar wat mag je daarvan van de prijs verwachten?

Ondertussen heb ik aardig in beeld welke zaken bij DMG horen.
Alleen nu twijfel ik over Grando. Hoort die erbij?
Hun manier van werken is wel gelijk... als ik het wel heb...

Ik hoop dat iemand er wat zinnigs over kan en wil zeggen.
Het zou erg fijn zijn in ieder geval enige indicatie te hebben.

Alvast mijn dank.

rayke

Re: Indicatie

Ongelezen bericht door rayke »

Ondertussen heb ik aardig in beeld welke zaken bij DMG horen.
Alleen nu twijfel ik over Grando. Hoort die erbij?
Hun manier van werken is wel gelijk... als ik het wel heb...
ff de zoekfunctie gebruiken.... en ja hoor! Hoort ook bij de club :-)
Alleen zijn de eigenaren van grando zaken vaak zelfstandige ondernemers onder de plu van dmg

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Composiet vind ik doods en dus niet mooi.
Van Erbi vind ik de CaesarStone wel mooi maar wat mag je daarvan van de prijs verwachten?
:roll:
Welke merken bieden een inbouw wasmachine?
Siemens / Bosch / Smeg / Baumatic / Ariston / Fagor / LG

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Trease,

Ceasarstone = composiet. Redelijke prijs alleen moet je bij Erbi niet onder het werkblad kijken. Dat splinterende spaanplaat is echt om te huilen zo lelijk. Nu weet ik wel dat het om de bovenkant van een werkblad gaat maar wij kijken net even verder.

Succes met de keukenjacht.

MVG

Treasa

@ Rayke, inderdaad had ik die gebruikt. Ik werd alleen even aan het twijfelen gebracht. Bedankt voor de bevestiging dat het toch DMG is.

@ zelfstandigste, vanwaar je :roll: ? En bedankt voor de merken ;)

@ maxx, bedankt. Ik weet dat het ook een composietsoort is, maar het ziet er gewoon mooier uit dan de standaard composiet...
Wat is dan een redelijke prijs voor zo'n blad? Want diegene waar ik van de weekend was gaf me daar een bedrag op dat ik best nog pittig vond... Bedankt voor de verwijzing naar onderzijde blad. Ik zal het onthouden.

Over de keuken compleet qua prijsindicatie kunnen jullie echt niets zinnigs zeggen?
Ik tast nu erg in het duister wat dat betreft... :?

ferry100nl

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Kijk hier maar eens even dan kun je zelf je keuken plannen en krijgt dan een prijs incl.apparaten in 3 klasse en granieten werkblad , zij leveren ook composiet .

http://www.marquardt-kuechen.de/Frameset_NL/

ikkedus2

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

marquardt-kuechen, is inmiddels ook DMG

siemens

Ongelezen bericht door siemens »

hoe kom jij aan die informatie??

ikkedus2

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Keuken & -Interieur Magazine | 2007 - september

Nobia en Mandemakers nemen Marquardt over

Culinoma, de joint venture van de Zweedse Nobia Group en de Nederlandse Mandemakers Groep, heeft het Duitse Marquardt overgenomen. Dat werd op 19 juli bekend gemaakt. Marquardt is bekend vanwege haar keukens met granieten werkbladen en heeft in Duitsland drie fabrieken, 26 keukenzaken en 600 medewerkers.

siemens

Dat is mooi, dan kun je van de al lageprijzen ook nog 40% af praten :wink:
Of blijft de genoemde prijs op z'n duist ,netto.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Dat splinterende spaanplaat is echt om te huilen zo lelijk.
Als ik er een blad bestel zit er altijd een soort styreenschuim onder. Spaanplaat is mij niet bekend...

GWTE

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Dan wordt het tijd dat je tijdens die talloze schoonmaakbezoeken ook de onderkant van een werkblad eens bekijkt :roll:

Trouwens, haal je vinger even een paar keer langs de onderkant. Das echt geen styreen en ze wijken zelfs voor jou niet van hun protocollen. Spaanplaat, wel de groene maar spaanplaat.

Laat ik maar niet beginnen over de sparing van de inbouwkookplaat, heeft natuurlijk met de dikte van het materiaal te maken maar daar moet toch een betere oplossing voor te vinden zijn.

Het Erbi graniet is de laatste tijd daarentegen wel heeeeeel mooi! Daar straalt de kwaliteit met bakken vanaf!

MVG

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

We hebbe het toch over Ceasarstone van Erbi?

GWTE

siemens

gaat dit over een ander onderwerp?? die mevrouw vroeg een prijs indikatie toch??

Treasa

Siemens, bedankt. Om eerlijk te zijn had ik niet echt een antwoord op die vraag verwacht, wel gehoopt ;)

Ferry, bedankt voor de link. Maar als dat inderdaad inmiddels ook DMG is...

Ondertussen wel weer wat wijzer geworden over werkbladen door de reacties hier en een belletje naar een zaak.
Daarnaast ook in de war... :?
Graniet vind ik mooier dan composiet.
Maar vanwege negatieve berichten van verkopers over gevoeligheid van graniet waar composiet geen last van zou hebben, heb ik die wens naast me neer gelegd.
Nu werd me verteld dat die negatieve berichten overtrokken zijn en dat ook composiet gevoelig is want ook dat is deels natuurlijk materiaal...
Nu weet ik het even niet meer...
Wat is jullie mening daarover?

Verder heb ik nu 2 prijzen liggen wat aardig gebaseerd is op mijn eerste bericht om te zorgen dat het zo goed mogelijk vergelijkbaar is met elkaar.
De ene is een Keller met composietblad, de andere Siematic met graniet.
Nu had ik verwacht dat de 2e veel duurder zou zijn.
Maar dat valt juist erg mee. Ze liggen qua prijs juist aardig dicht bij elkaar.
Bij beide zaken heb ik verder een goed gevoel al vertellen ze wel beide een ander verhaal over de werkblad...
Met 1 van de 2 wil ik graag verder.
Want er moet wel wat bijgeschaafd worden in prijs, vraag is alleen hoe dat te doen...
Welke is naar jullie mening beter in kwaliteit?
In welke kan ik het beste mijn energie verder steken?

Alvast bedankt.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Graniet en composiet moet je gewoon goed behandelen, een lapje erover als je knoeit, geen hete pannen erop zetten etc. Ik heb zelf een granieten blad en ben er erg tevreden over, heb ervoor gekozen omdat ik composiet een beetje doods vond :-), er zaten wel een paar tussen die wel aardig waren, maar het niet haalde bij graniet.
Ik zou het blad kiezen wat je het mooist vind.
Prijsverschillen kunnen meerdere oorzaken hebben:
-zelfde soort apparatuur?
-zelfde soort blad/prijs?
-zelfde soort kastfronten? (vergelijk je niet hout met fineer)
Hout is volgens mij trouwens een houten kader met in het midden een stukje fineer.
Ik heb een keller en ben er erg tevreden over, volgens mij zou deze iets goedkoper moeten zijn, maar dat is vooral afhankelijk van prijsgroep van de fronten.

Treasa

Nog bedankt voor je reactie :D
Graniet is gewoon veel mooier.
Nou ja, eens zien waar ik uitkomt ;)

Ik wil vlakke deuren.
Met ingefreeste grepen.

Totaal prijs voor de Keller ligt nagenoeg gelijk met die van de Siematic.
De apparatuur en montage liggen daar hoger.
De keukenmeubelen zijn bij Siematic weer hoger.
Werkblad weet ik zo niet.
Wel dat bij de Keller is gerekend met composiet soort van Erbi en dat het me voor komt dat die erg aan de prijs is bij hun...
En dat ik bij Siematic echt een droomblad heb laten berekenen... :oops:
Mede daarom dat het me verbaasd dat die Keller zo nagenoeg gelijk is met die van Siematic...

pufje

Ongelezen bericht door pufje »

Mede daarom dat het me verbaasd dat die Keller zo nagenoeg gelijk is met die van Siematic
De een werkt dus met kunstmatig verhoogde prijzen en de ander niet

Treasa

De een werkt dus met kunstmatig verhoogde prijzen en de ander niet
Terwijl dat een conflict geeft op hun verhaal dat de aanbieding die zij doen gelijk de netto prijs is en dat zij niet stunten met kortingen...

Welke bied er betere keukenmeubelen?
Heeft het zin om verder te kijken bij een ander voor een Keller?

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Als ik het goed begrijp:
keller: hogere apparatuur, hogere installatie, hoger blad
siematic: hogere kastprijs
=> het blad kunnen verschillende prijsgroepen zijn, je zou met het soort graniet wat je bij siematic hebt naar de keller winkel kunnen gaan, kijken wat het blad daar kost (of andersom, bij siematic het erbi blad vragen), het kan namelijk zo zijn dat jouw droomblad een goedkoop blad is terwijl je composiet variant heel duur is.
Qua apparatuur: zeg het tegen je adviseur dat je ze ergens anders goedkoper krijgt (hoger % korting op de adviesprijs)
Installatie: het kan zijn dat je siematic dealer een te lage prijs vraagt en dat dit in de officiele offerte tegen gaat vallen, of dat de keller een te hoge prijs vraagt.
btw: niet stunten met korting is iets anders dan de prijs afgerond krijgen.

qua kwaliteit: gevoelsmatig zeg ik dat siematic beter is, maar mijn keller is ook een mooie keuken ;), ik vind het een keuken die waar voor zijn geld bied. Ben je over beide niet echt zeker: een vervolggesprek kan helpen, maar ook een andere dealer geeft je misschien meer inzicht.

Gesloten