LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
johnkouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2008 15:09

tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door johnkouw »

Sinds kort heb ik een internetspaarrekening bij de Amsterdam Trade Bank(ATB). Ik ben het overschrijven van/naar de spaarrekening aan het uitproberen.

Bij een terugboeking van ATB naar mijn postbank-rekening is de "tegenrekening" op MijnPostbank leeg.

Een voorbeeld (ingekort en geannonimiseerd):
"Naam / Omschrijving","Rekening","Tegenrekening","Code","Af Bij","Bedrag (EUR)","MutatieSoort"
"TRANSACTIE GE2008....","XXXXXX","", "OV","Bij", "51,00","Overschrijving"

Hoe kan dat? Is dit bij andere mensen hetzelfde?

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door rjdrent »

Maakt toch niet uit? Als het geld maar overgeboekt wordt.
Waarschijnlijk komt dit doordat de overboeking als "buitenlandse transactie" wordt gezien.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door BasO »

Het kan ook aan de Postbank liggen, maar wat maakt het eigenlijk uit?
Je ziet dat het goed werkt.

johnkouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2008 15:09

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door johnkouw »

Klopt, het maakt niet zo veel uit. Als het geld uiteindelijk maar wordt overgeschreven.

Het zou best kunnen dat het om een buitenlandse rekening gaat. De ATB is immers oorspronkelijk een Russische bank. Ik doe verder geen internationale bankzaken. Dit is dus de eerste keer. Maar --schijnbaar-- wordt er dan geen tegenrekening getoond.

Maar ik vind het een beetje vreemd, een overboeking zonder tegenrekening. Ik vind het ook onoverzichtelijk. Stel dat ik meer internationale bankzaken doe. Dan moet ik aan de hand van het bedrag en de omschijving gokken hoe alles zit... De Postbank kan toch ook het IBAN rekeningnummer tonen?

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Die ATB is een beetje wazig.

Geld naar rekening toe boeken moet naar een algemeen banknummer en de juiste omschrijving zorgt ervoor dat het op je eigen rekening komt.

En bij een terugboeking stond bij DNB (De Nederlandse Bank dus) als rekeninghouder.

Snap u hem snap ik hem

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door BasO »

Bij de Postbank staat er enkel van of naar spaarrekening als je opneemt of overboekt naar een Postbank spaarrekening, dus ook een wit vakje.
Je hebt waarschijnlijk een vaste tegenrekening opgegeven dus er is geen probleem wat dat betreft.
Laatst gewijzigd door BasO op 06 mar 2008 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door Mk »

Snap u hem snap ik hem
ATB heeft blijkbaar maar één Nederlands rekeningnummer en houdt in haar eigen administratie haar eigen nummers bij dus geen BGC of Postgiro nummers.

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door justme1 »

De tegenrekening is wel vaker niet gelijk zichtbaar....deze komt er vaak pas na de boekingsronde....Postbank heeft er een aantal op een dag...als je nu weer inlogt...zie je dan nog steeds geen tegenrekening??

johnkouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2008 15:09

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door johnkouw »

@justme1: de overboeking is van 22-02. De tegenreening staat er nog niet bij.

Ik heb gebeld met de postbank. Er staat geen tegenrekening bij omdat het is overgemaakt via een "tussenrekening". Alleen bij de omschrijving kan dan wel het een en ander worden weergegeven.

Het gaat denk ik zoiets: de ATB maakt 1 keer per dag een batch van al de betalingen over; dit gaat in een bepaald formaat naar een tussenrekening; daarna wordt be batch gesplitst. Maar dan ben je de orginele tegenrekeing kwijt. (Maar het is maar 1 internalionale boeking, dus goedkoper? En de postbank heeft het geld nog even voor rente...)

Ed5
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2008 21:54

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door Ed5 »

Er is een serieus ogend artikel te vinden over drugspraktijken, geldwitwasserij en de campagne van Bush waar Alfa in betrokken schijnt te zijn(geweest).

http://www.serendipity.li/cia/bush-cheney-drugs.htm

Sinds milieu defensie zich heeft afgevraagd wat een bank eigenlijk doet met je geld doe ik dat ook. Weet iemand wat er bekend is over de beleggingen die ATB doet?

johnkouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2008 15:09

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door johnkouw »

@ed5: Over de beleggingen van ATB kun je beter een nieuw topic/thread beginnen. Het past niet bij het onderwerp "tegenrekening leeg"

Ed5
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2008 21:54

Re: tegenrekening leeg bij overboeking van ATB naar postbank

Ongelezen bericht door Ed5 »

Heb ik gedaan. Dank voor de goede suggestie

Gesloten