LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidend

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
de keijzer-Vink
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:40

misleidend

Ongelezen bericht door de keijzer-Vink »

Hierbij wil ik u het volgende voorleggen:
Wij hebben een 8 daagse reis geboekt naar Turkije van 26-4 tm 3-5-08 via ons plaatselijke reisburo te Leerdam bij de organisatie Neckerman.
14-04 :?: hebben wij daarvoor de tickets in ontvangst genomen.
Nu doet zich het feit voor dat de vertrektijd op 26-4 naar Turkije (Dalaman) 23.45 is.(theoretisch)
De tijd van de terugvlucht op 3-5 is 19.50.
In de praktijk betalen we dus voor 8 dagen terwijl we op 15 minuten na 7 dagen hiervoor terug krijgen (als de vertrektijd in de praktijk correct blijkt te zijn).
Door deze vreemde manier van zaken, missen we dus niet alleen 1 dag vakantie maar dus ook de voorzieningen waar we die dag voor betaald hebben.
Mijn ongenoegen heb ik reeds kenbaar gemaakt bij het reisburo, zei wisten me te vertellen dat ik mijn beklag moest doen wanneer ik terug kom van de vakantie.
Het kwaad is dan dus al geschied, is dit een normale gang van zaken?
Welke rechten heb ik in dit geval, is dit probleem op te lossen voor we op vakantie gaan?
Als ik bij de bank 50 euro intoetst op de pinautomaat, krijg ik er toch ook 50 en geen 40!

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet, Patrick de Keijzer.
Laatst gewijzigd door de keijzer-Vink op 17 apr 2008 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: misleidend

Ongelezen bericht door Mk »

Welke rechten heb ik in dit geval
Kort maar l*llig; geen. Zelfs bij vertrek om 23.59 zal die dag nog als reisdag tellen. In theorie zou je op dag 8 ook nog eens om 0.01 uur kunnen terugvliegen.

de keijzer-Vink
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:40

Re: misleidend

Ongelezen bericht door de keijzer-Vink »

in het verleden een soort gelijke situatie gehad met OAD.
Deze organisatie loste het een stuk klant vriendelijker op en kwam na eerst te overleggen met een fantsoenlijk voorstel.
Er werd dus niet met het vingertje gewezen naar andere partijen.
Hier kan Neckermann een voorbeeld aannemen!

Als je in een restaurant een 3 gangen menu besteld en je krijgt geen voorgerecht, dus 2 gangen, moet je er dan wel 3 betalen??????

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: misleidend

Ongelezen bericht door eeliane »

appels met peren vergelijken, tja typisch een geval van pech hebben , en idd niks aan toe doen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: misleidend

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad, dikke pech.
Komt regelmatig voor en geen recht op compensatie.
Het wordt echter anders als ze een half uurtje vertraging hebben.
Denk dat je dan wel een dag kan claimen.
Maar even afwachten denk ik.
vaak veranderen vluchten nog wel is naarmate de datum dichterbij komt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: misleidend

Ongelezen bericht door kweenie »

De prijzen zijn in het algemeen gebaseerd op het aantal overnachtingen. Bij een reis die in het boek staat als '8 daags', staat vaak in de meer gedetaileerdere prijstabellen en zo dat het de prijs voor 7 overnachtingen is. In dit geval krijg je ook 7 overnachtingen en is er in principe dus niets aan de hand, je hebt gewoon pech.

Het zou anders zijn als ze op 'dag' acht al aan het begin van de nacht zouden vliegen en je dus geen zevende overnachting zou hebben.

wesselw88
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 19:43

Re: misleidend

Ongelezen bericht door wesselw88 »

Hoi Patrick,

Zijn je vliegtijden nog steeds hetzelfde?
Vervelend maar helaas niets aan te doen: zoals al eerder vermeld zou je zelfs nog om 23.59 mogen vertrekken en terug komen om 00.01 de laatste dag.
Wij lossen het meestal anders op en boeken een extra nacht bij, zodat je, bij ongunstige vliegtijden, toch de 8 dagen hebt. Veel Nederlandse touroperators bieden alleen 8 of 10 dagen aan, maar de Belgische TUI-dochter JetAir doet dit wel.

de keijzer-Vink
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:40

Re: misleidend

Ongelezen bericht door de keijzer-Vink »

Beste,

De vliegtijden zijn helaas nog niet gewijzigd, ook nog geen reactie van Neckermann gehad op mijn laatste schrijven.
Een hele goede les voor de volgende keer en een waarschuwing voor ieder die het wil horen!
Dit is mijn inziens gewoon bedrog ook al staat het in de ANVR regels beschreven, wie leest die regels? je gaat de overeenkomst toch in goed vertrouwen aan.

Volgende reis gaat dus niet meer met Neckermann!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: misleidend

Ongelezen bericht door sprookje »

volgende reis gaat dus niet meer met Neckermann!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alsof alleen klanten van neckermann in dat vliegtuig zitten,wel een beetje naief ,niet.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: misleidend

Ongelezen bericht door evie01 »

Helaas bent U niet de enige met die vliegtijden, waarschijnlijk in Uw vliegtuig zitten al 180 mensen die in het zelfde schuitje zitten.

Als je echt zeker van je tijden wilt zijn zul je een lijnvlucht moeten boeken, wat duurder gaat worden dan wat je nu hebt geboekt.
Alleen nu komt een nederlands trekje van ons boven, we willen alles hebben, dus een lage prijs, gunstige vliegtijden, 6 meter beenruimte ga zo maar door.


Helaas is het zo dat je met een charter geen zekerheid hebt over de vluchttijden. Ze mogen tot 24 uur voor vertrek gewijzigd worden (wat nogal eens gebeurt) Dit heeft te maken dat charter vluchten meestal de goedkope slots nemen (omdat de marges veeel kleiner zijn als bij een lijnvlucht) daardoor als je geluk hebt vlieg je rond een uur of 5 in de ochtend. Heb je pech dan vlieg je 's avonds. In het hoogseizoen kun je weleens geluk hebben dat een touroperator je om wil zetten naar een andere beschikbare vlucht, maar dit komt weinig voor. Immers die vlucht kan ook verplaatst worden.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: misleidend

Ongelezen bericht door G7 »

Dan hebben jullie bij OAD geluk gehad, dat zij wel een andere vlucht voor je wilden zoeken.

Je zal nu echt niet alleen met Neckermannmensen in dat vliegtuig zitten. Iedereen heeft dan die vliegtijden en ja dat is nu eenmaal met charters en dan ook nog met name de turkse charters, die hier een handje van hebben. Laat weg, vroeg terug!

Willen jullie zeker zijn van een langere vakantie, gewoon een 11 of 12 daagse reis boeken. Vaak niet zo heel veel duurder.

Toch een fijne vakantie gewenst. 8)

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: misleidend

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als je in een restaurant een 3 gangen menu besteld en je krijgt geen voorgerecht, dus 2 gangen, moet je er dan wel 3 betalen??????
Ik zou in dat geval helemaal niets betalen :lol:
En verder denk ik dat je hooguit kunt probleren om iets terug te krijgen. Gezien de vertrektijd heb er geen recht op, maar proberen kan altijd.
Ik wens je succes.

diadino
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2005 11:01

Re: misleidend

Ongelezen bericht door diadino »

het ligt er ook een beetje aan of je 8 dagen of 7 overnachtingen hebt staan in je reservering.
als het een beetje tegen zit kom je pas smorgens vroeg in het hotel aan en heb je de eerste overnachting helemaal niet gehad, dan heb je er dus maar 6 en dan zijn ze in gebreke.
vorig jaar megemaakt met kennissen die vlogen via corendon, terugvlucht om 23.59 uur gepland, mar uiteindelijk pas smorgens vroeg gevlogen. angezien de originele vertrektijd om 23.59 was, hadden ze geen laatste overnachting(nodig) , maar door uitstel wil je toch met jonge kinderen nog wel even kunnen slapen.......
hostess van corendom gaf doodleuk aan dat dat haar probleem niet was en dat ze daar niet voor langskwam.

uiste lvan vrtre kwas vooraf vast al bekend bij corendon, maar door die laatste nacht geen overnachting te hoeven betalen kun je wel makkelijk iets besparen

Gesloten