LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedlinq veranderd zijn telefonie platform per 7 april 2008

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Johan Schippers

Speedlinq veranderd zijn telefonie platform per 7 april 2008

Ongelezen bericht door Johan Schippers »

Afgelopen week een keurigebrief gehad met cd rom van speedlinq over het feit dat ze een nieuw telefonie platform in gebruik zouden nemen. Een nieuw en verbeterd platform nog wel!! Op 7 april het verzoek om via een website de instellingen van je modem te wijzigen of anders via de bijgeleverde cd rom. toen ik 's middags naar huis belde deed de telefoon het inderdaad niet meer maar kreeg netjes een voicemail bericht. Thuis gekomen netjes volgens de procedures geupdate en volgens de procedure was alles goed aangepast. Dus maar snel even proberen. Kunnen we wel naar buiten bellen en als je gebeld wordt gaat de telefoon netjes over maar dan.......... als je opneemt schiet alles gelijk in de gesprektoon. Kortom we zijn niet bereikbaar. Na nogmaals de update procedure te hebben doorlopen bleef het probleem bestaan.

In de brief wordt bij poblemen verwezen naar de site waar men zegt de FAQ van deze omzetting te hebben staan , nou nergens een woord over deze wijziging te vinden op de site van Speedlinq.

Van ellende maar weer het bekende 0900-7733354 gebeld (heeft mij met eerdere problemen al een klein fortuin gekost).
Het bekende keuze en invoer menu. Om te beginnen het 6 cijferige klantnummer, de eerste keer wordt deze standaard niet herkend de tweede keer wel dan je netwerk provider aangeven deze wordt sowieso niet herkend tot 4 keer toe, bij de 2e invoer wordt de verbinding verbroken. Het is dus niet mogelijk om op welke manier contact te krijgen met deze firma.

Dit is natuurlijk DE manier om de gemaakte kosten van de verzonden brieven en bijgevoegde cd rom zeer snel terug te verdienen en waarschijnlijk krijgen alle medewerkers er een aantal procenten extra vakantiegeld bij straks.

Maar veel vervelender ik ben dus niet bereikbaar..... en wie gaat mij nu helpen?

a_faber

Re: Speedlinq veranderd zijn telefonie platform per 7 april 2008

Ongelezen bericht door a_faber »

Bij mij hetzelfde probleem echter met iets andere eigenschappen.
Bij ons werd de nieuwe platform op 26-3-2008 omgezet en inderdaad ook geen telefoon meer na die dag.

Tooltje gedraait zoals dat aangegeven is in de brief en kon wel weer bellen maar niet gebeld worden. Als een binnenkomend telefoontje word opgepakt dan hoor je aan de andere kant "alle lijnen zijn bezet".

Volgens de helpdesk moet ik maar naar de website om de uitgebreide procedure te volgen: http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/spprob.html
Deze heb ik nog niet gedaan omdat ik dan alle instellingen kwijt ben en geen idee heb of ik die wel weer terug kan zetten en of ik dan niet weer dezelfde problemen heb, Afijn de helpdesk wist het ook niet moest het toch maar proberen.

Nog niet opgelost dus, mensen die mij bellen kan ik gelukkig wel direct terug bellen.

ruudheldens

Ongelezen bericht door ruudheldens »

De problemen, die jullie noemen, had ik gelukkig niet. Ik heb wel het modem volledig opnieuw ingesteld en daarna werkte alles weer naar behoren.

Behalve de voicemail... althans: hij werkt wel, maar functioneel gezien is het niet wat je er van mag verwachten, noch zijn de functies beschikbaar die voorheen wel beschikbaar waren. Zo kun je geen eigen tekst meer opgeven en krijgt de beller bij geen gehoor EN in gesprek te horen: "dit nummer is tijdelijk niet bereikbaar"... dan denkt de ander dus niet dat hij de normale voicemail heeft gekregen. Bovendien kun je je voicemail niet meer afluisteren per telefoon, maar krijg je een wav-bestand per mail. Absoluut niet handig.

Verder staat er op de website bij veel gestelde vragen: Je voicemail instellingen kun je bekijken en/of aanpassen via je Servicepunt. Mooi, misschien kun je daar - net als voorheen - instellen wat hij moet doen bij in gesprek... Nou, je kunt je voicemail AANZETTEN of UITZETTEN.

De helpdesk ga ik hier niet voor bellen, dat kost me te veel geld. Alhoewel de laatste keer ik slechts 10 seconden moest wachten. Wel grappig: het kost je een paar euro voordat de computer je speedlinq code goed heeft opgeslagen, de eerste vraag die de helpdeskmedewerker stelt is: "wat is uw postcode en huisnummer"... hops, weer 2 euro voor niets weg.

tonpoes

Ongelezen bericht door tonpoes »

Gelukkig kan ik ook na de omzetting nog bellen .... maar gebeld worden is een gelukszaak geworden. De telefoon gaat wel over, zodra je opneemt is het gesprek meestal foetsie. Voicemail en telefonische keuze menu's werken dus gewoon niet!

Als ik 1233 bel krijg ik alleen te horen 'sorry, het is niet mogelijk uw gesprek te verwerken, probeer het later nogmaals'. Vervelender is dat als je ergens een keuze in een telefoon menu moet intikken bv. bij verzekeringen ed.; je kunt drukken wat je wilt, geen enkele toets wordt herkend. Ook ik slik dit met tegenzin .... maar ik weiger om tientallen Euro's te betalen voor fouten die men zelf heeft gecreeërd te laten oplossen.

Het is triest als je alle berichten leest van eigenlijk haast ALLE providers! Als consument wordt je simpel weg gen.... Waarom doet de OPTA of desnoods de Nationale ombudsman hier niets aan? Hoe lang moet dit nog doorgaan?

Zwijndrecht

Ongelezen bericht door Zwijndrecht »

Ik heb vorige week ook een brief gehad dat ze het bellen over gingen zetten naar een ander platform.
Nadat ik het had geinstalleerd was ik niet meer bereikbaar voor ander. de telefoon ging wel over maar verbrak bij opnemen.
vandaag met speedlinq gebeld (30 minuten á 70 cent).
En de oplossing werkt.
www.speedlinq.nl/beterbellen.exe dit opslaan op de computer en dan installeren.Als je problemen hebt met installeren door een fout melding van windos. internet explore uitzetten.

tonpoes

Ongelezen bericht door tonpoes »

Ik wil even een bedankje doen aan Zwijndrecht .... ook bij mij werkt nu de telelefonie weer (nog niet alles getest!) na de installatie van www.speedlinq.nl/beterbellen.exe van af de pc zelf. Wel vreemd want ik had dit al geinstalleerd, zoals de Speedlinq brief dit had beschreven! Na die eerste installatie heeft het even 'gewerkt', enkele dagen later ging het pas mis?

Verwarrend is wel dat je moet weten welk type abonement je gebruikt; op mijn oude Speedlinq papieren staat dat nergens vermeld, ook niet op de nieuwe factuur. Daarnaast maakt men nu onderscheid tussen de Speedlinq inlognaam/password + die je moet gebruiken voor de telefonie. Je moet dus de nieuwe 'Telfort' gebruikersnaam + password gebruiken voor de installatie van www.speedlinq.nl/beterbellen.exe !!

Na wat proberen had ik gelukkig weer kiestoon en kon (na een week) weer bellen (pffff!). Het is toch jammer dat Speedlinq dit soort info niet goed bij z'n klanten kan krijgen. Ook over de werking/instelling van de voicemail blijf ik me verbazen.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

het is gewoon niet te geloven met die prutsers, de omzetting naar telfort platform is perfect gegaan, zonder noemenswaardige problemen.

maar nu komt het. ben al vanaf het begin dat ik bij speedlinq zit bij hun (spijt spijt spijt) maar heb laatst een nieuw modem van ze gekregen met heel erg veel moeite, en nu werkt mijn telefonie niet meer, krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. heb alles al geprobeerd, handmatig instellen met beterbellen.exe nieuw wachtwoord aangevraagd. niets wil helpen. nu krijg ik ineens te horen dat telefonie niet werkt omndat ze de boel aan het verbeteren zijn in het netwerk.

@$^%$#$ dit is toch niet te geloven, wat een vieze leugenaars zijn het daar. dat kan namelijk niet, want het werkte al en bij een verbetering wordt er een backup aangezet om de mensen sowieso telefonie te kunnen laten behouden mocht er iets mis gaan. dat heb ik die sukkel ook verteld en er bij gezecht dat ik adsl storingsmonteur ben geweest. en dus weet waar ik over praat. ik kan hier zo ontzettend slecht tegen. ze hebben gewoon mijn account verwijderd en willen dat niet toegeven. mijn internet werkt wel gelukkig. maar het heeft me ondertussen een half jaar abbonement gekost aan telefoonkosten naar dat prutsbedrijf. heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik daar een abbo heb aangevraagd. ik ga nu uitzoeken hoe ik ze kan aanpakken want ben het echt zat met die vieze leugenachtige prutsers daar bij SPEEDSHIT.

Gesloten