LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 apr 2008 20:04
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Preambule:
1.1 Er worden géén extra kosten in rekening gebracht naast het inschrijfgeld. Wanneer de procedure succesvol wordt afgerond, wordt alléén in dat geval een percentage van 15% van het teruggevorderde bedrag in rekening gebracht. De procedure is dus afgezien van het inschrijfgeld geheel no cure, no pay. In verband met onvoorzienbaarheid van kosten en hoge opstartkosten zijn wij genoodzaakt het inschrijfgeld te vragen. De procedure is verder financieel gezien geheel ons risico.
A Begripsomschrijvingen
1.2 Morand: Morand Rechtsbijstand gevestigd te Alkmaar aan de Jan Ligthartstraat 1, 1817 MR te Alkmaar en geregistreerd bij de KvK te Alkmaar onder nummer 37099921. Loterijverlies.nl is een product van Morand. Morand is per post bereikbaar via het volgende postadres; Morand Juridische Bijstand, t.a.v. Actie Loterijverlies, Postbus 9334, 1800 GH te Alkmaar
1.3 Cliënt: degene die een overeenkomst met Morand aangaat, waarbij deze algemene voorwaarden van toepassing worden verklaard.
1.4 Zaak/ (onderliggende) procedure: procedure tegen de Staatsloterij in verband met het onjuist weergeven van prijzen, als de 100.000 euro (periode tot en met 2007) en wellicht in het verleden andere prijzen in andere prijzenpakketten. Doel van de procedure is het bewerkstelligen van een schadevergoeding in de vorm van geld dan wel nader overeen te komen soort schadevergoeding. Uitgangspunt is cliënt datgene te doen toekomen waar hij/ zij redelijkerwijs recht op heeft.
1.5 De Staatsloterij: de Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij.
B Voorwaarden
1.6 De overeengekomen No Cure, No Pay-voorwaarden geeft cliënt recht op rechtsbijstand tot een uitspraak in eerste aanleg of een schikking. Indien Morand besluit de zaak verder te behandelen na een uitspraak in eerste aanleg is Morand daartoe gerechtigd volgens de eerst overeengekomen voorwaarden. Indien Morand een procedure eerder wil beëindigen, is Morand daartoe bevoegd mits dit in het belang van cliënt is.
1.7 Wanneer Morand een wijziging in de algemene voorwaarden wil aanbrengen, kan Morand dat voor zover het redelijk is. Indien cliënt gegronde redenen heeft om de zaak niet verder te laten behandelen door Morand, zal Morand de zaak niet verder behandelen. Dit voorgaande overeenkomstig de redelijkheid en billijkheid.
1.8 Morand communiceert met cliënt in principe uitsluitend per email. Cliënt is zich daarvan bewust en zal in dat kader regelmatig zijn of haar email controleren en indien nodig daarop reageren. Morand zal in correspondentie per email in principe een uiterlijke reactietermijn van 20 dagen aanhouden na verzending van haar berichten.
1.9 Cliënt is verplicht zijn of haar medewerking te verlenen aan zaken als; het verschaffen van bewijs dan wel nadere inlichtingen voor zover dat in zijn of haar mogelijkheid ligt en in redelijkheid door Morand kan worden verlangd.
1.10 Na ontvangst van het inschrijfgeld van Morand neemt cliënt deel in de procedure tegen de Staatsloterij.
1.11 Morand is gemachtigd cliënt binnen en buiten rechte te vertegenwoordigen ten aanzien van een overeengekomen zaak.
1.12 Als resultaat uit de werkzaamheden van Morand waarvoor de no Cure, no Pay voorwaarden zijn overeengekomen zal datgene gelden dat op één of andere manier, nadat Morand de zaak in behandeling heeft genomen, door een gedaagde/ wederpartij aan cliënt zal worden uitgekeerd.
1.13 Morand is voorbehouden te bepalen of cliënt met een bepaald schikkingsvoorstel akkoord dient te gaan. Morand tracht altijd het beste voor de cliënt te bewerkstelligen, waarbij ook de belangen van Morand en andere belanghebbenden meewegen. Raadpleging van cliënt zal te allen tijden voorafgaand aan een dergelijk besluit plaatsvinden.
1.14 Cliënt is op de hoogte van de gehele inhoud van de website van Loterijverlies.nl.
1.15 Indien cliënt opzettelijke valse informatie aan Morand verschaft met het oogmerk van wederrechtelijk voordeel, worden de overeengekomen percentages, kosten en dergelijke in rekening gebracht alsmede de opbrengsten welke Morand in redelijkheid kon verwachten.
1.16 Indien in het online aanmeldformulier op de knop aanmelden wordt gedrukt, wordt de onderliggende overeenkomst als overeengekomen beschouwd.
1.17 Morand behoudt te allen tijden het recht voor een cliënt te weigeren, wanneer Morand daar goede redenen voor heeft. Wat goede redenen zijn is aan Morand voorbehouden.
1.18 Artikel 46d lid 1 alsmede artikel 46 e Wet Koop op Afstand is niet van toepassing.
1.19 Als de Staatsloterij zal worden beschouwd; de Staatsloterij en alle lichamen welke betrokken kunnen zijn dan wel verhaal kunnen bieden voor mogelijke vordering(en) van cliënt dan wel een andere een in rechte te betrekken belang van cliënt kunnen behartigen.
1.20 Het moment waarop het resultaat wordt bepaald en Morand de zaak als afgesloten beschouwd, is aan Morand voorbehouden.
1.21 Morand spant zich in de belangen van cliënt zo goed mogelijk te behartigen.
C Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter
1.22 Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
1.23 Bij geschillen met cliënt wordt altijd geprobeerd in goed overleg tot een oplossing te komen.
1.24 Deze algemene voorwaarden treden in werking op 1 april 2008.
1.1 Er worden géén extra kosten in rekening gebracht naast het inschrijfgeld. Wanneer de procedure succesvol wordt afgerond, wordt alléén in dat geval een percentage van 15% van het teruggevorderde bedrag in rekening gebracht. De procedure is dus afgezien van het inschrijfgeld geheel no cure, no pay. In verband met onvoorzienbaarheid van kosten en hoge opstartkosten zijn wij genoodzaakt het inschrijfgeld te vragen. De procedure is verder financieel gezien geheel ons risico.
A Begripsomschrijvingen
1.2 Morand: Morand Rechtsbijstand gevestigd te Alkmaar aan de Jan Ligthartstraat 1, 1817 MR te Alkmaar en geregistreerd bij de KvK te Alkmaar onder nummer 37099921. Loterijverlies.nl is een product van Morand. Morand is per post bereikbaar via het volgende postadres; Morand Juridische Bijstand, t.a.v. Actie Loterijverlies, Postbus 9334, 1800 GH te Alkmaar
1.3 Cliënt: degene die een overeenkomst met Morand aangaat, waarbij deze algemene voorwaarden van toepassing worden verklaard.
1.4 Zaak/ (onderliggende) procedure: procedure tegen de Staatsloterij in verband met het onjuist weergeven van prijzen, als de 100.000 euro (periode tot en met 2007) en wellicht in het verleden andere prijzen in andere prijzenpakketten. Doel van de procedure is het bewerkstelligen van een schadevergoeding in de vorm van geld dan wel nader overeen te komen soort schadevergoeding. Uitgangspunt is cliënt datgene te doen toekomen waar hij/ zij redelijkerwijs recht op heeft.
1.5 De Staatsloterij: de Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij.
B Voorwaarden
1.6 De overeengekomen No Cure, No Pay-voorwaarden geeft cliënt recht op rechtsbijstand tot een uitspraak in eerste aanleg of een schikking. Indien Morand besluit de zaak verder te behandelen na een uitspraak in eerste aanleg is Morand daartoe gerechtigd volgens de eerst overeengekomen voorwaarden. Indien Morand een procedure eerder wil beëindigen, is Morand daartoe bevoegd mits dit in het belang van cliënt is.
1.7 Wanneer Morand een wijziging in de algemene voorwaarden wil aanbrengen, kan Morand dat voor zover het redelijk is. Indien cliënt gegronde redenen heeft om de zaak niet verder te laten behandelen door Morand, zal Morand de zaak niet verder behandelen. Dit voorgaande overeenkomstig de redelijkheid en billijkheid.
1.8 Morand communiceert met cliënt in principe uitsluitend per email. Cliënt is zich daarvan bewust en zal in dat kader regelmatig zijn of haar email controleren en indien nodig daarop reageren. Morand zal in correspondentie per email in principe een uiterlijke reactietermijn van 20 dagen aanhouden na verzending van haar berichten.
1.9 Cliënt is verplicht zijn of haar medewerking te verlenen aan zaken als; het verschaffen van bewijs dan wel nadere inlichtingen voor zover dat in zijn of haar mogelijkheid ligt en in redelijkheid door Morand kan worden verlangd.
1.10 Na ontvangst van het inschrijfgeld van Morand neemt cliënt deel in de procedure tegen de Staatsloterij.
1.11 Morand is gemachtigd cliënt binnen en buiten rechte te vertegenwoordigen ten aanzien van een overeengekomen zaak.
1.12 Als resultaat uit de werkzaamheden van Morand waarvoor de no Cure, no Pay voorwaarden zijn overeengekomen zal datgene gelden dat op één of andere manier, nadat Morand de zaak in behandeling heeft genomen, door een gedaagde/ wederpartij aan cliënt zal worden uitgekeerd.
1.13 Morand is voorbehouden te bepalen of cliënt met een bepaald schikkingsvoorstel akkoord dient te gaan. Morand tracht altijd het beste voor de cliënt te bewerkstelligen, waarbij ook de belangen van Morand en andere belanghebbenden meewegen. Raadpleging van cliënt zal te allen tijden voorafgaand aan een dergelijk besluit plaatsvinden.
1.14 Cliënt is op de hoogte van de gehele inhoud van de website van Loterijverlies.nl.
1.15 Indien cliënt opzettelijke valse informatie aan Morand verschaft met het oogmerk van wederrechtelijk voordeel, worden de overeengekomen percentages, kosten en dergelijke in rekening gebracht alsmede de opbrengsten welke Morand in redelijkheid kon verwachten.
1.16 Indien in het online aanmeldformulier op de knop aanmelden wordt gedrukt, wordt de onderliggende overeenkomst als overeengekomen beschouwd.
1.17 Morand behoudt te allen tijden het recht voor een cliënt te weigeren, wanneer Morand daar goede redenen voor heeft. Wat goede redenen zijn is aan Morand voorbehouden.
1.18 Artikel 46d lid 1 alsmede artikel 46 e Wet Koop op Afstand is niet van toepassing.
1.19 Als de Staatsloterij zal worden beschouwd; de Staatsloterij en alle lichamen welke betrokken kunnen zijn dan wel verhaal kunnen bieden voor mogelijke vordering(en) van cliënt dan wel een andere een in rechte te betrekken belang van cliënt kunnen behartigen.
1.20 Het moment waarop het resultaat wordt bepaald en Morand de zaak als afgesloten beschouwd, is aan Morand voorbehouden.
1.21 Morand spant zich in de belangen van cliënt zo goed mogelijk te behartigen.
C Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter
1.22 Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
1.23 Bij geschillen met cliënt wordt altijd geprobeerd in goed overleg tot een oplossing te komen.
1.24 Deze algemene voorwaarden treden in werking op 1 april 2008.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 apr 2008 20:04
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Geachte lezer van dit forum,
U kunt zich aanmelden via http://www.loterijverlies.nl/aanmelden.php Op onze website www.loterijverlies.nl kunt u verdere informatie vinden omtrent onze procedure tegen de Staatsloterij.
Met vriendelijke groet,
Morand Juridische Bijstand
Team Loterijverlies
U kunt zich aanmelden via http://www.loterijverlies.nl/aanmelden.php Op onze website www.loterijverlies.nl kunt u verdere informatie vinden omtrent onze procedure tegen de Staatsloterij.
Met vriendelijke groet,
Morand Juridische Bijstand
Team Loterijverlies
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Bij voorbaat een hopeloze zaak ! En maar rijk worden die juristen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 apr 2008 20:04
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Officiële reactie van Morand naar aanleiding van reactie van de Staatsloterij
Het feit dat er door de Staatsloterij aan bepaalde wettelijke vereisten voor wat betreft wet- en regelgeving met betrekking tot uitkeringspercentages wordt voldaan, doet er niet aan af dat er misleid mag worden. Er mag bijvoorbeeld ook niet met een auto te hard worden gereden, ondanks dat deze aan de APK-keuring voldoet.
Wanneer de Staatsloterij naast alle overige communicatie-uitingen zelfs in haar jaarverslag van winnaars spreekt, dan is er blijkbaar erg doordacht met deze misleiding betreffende trekking van ‘winnaars' omgegaan. In het algemeen maatschappelijk gebruik en in het normaal sociaal Nederlanders is een winnaar niet een lot. Een winnaar duidt op een persoon, zoals destijds in de uitzending van Tros Radar ook al door de deskundige gemotiveerd aangegeven. Als iemand zegt dat een motor een fiets is, is een fiets ook geen motor.
Wij zien nogmaals met vertrouwen de procedure tegemoet om deze misleiding aan te pakken. Wij zullen dan ook niet schromen bestuurders, leden van de Raad van Commissarissen en anderen in rechte te betrekken, indien wij dat noodzakelijk achten voor het verhaal van de schade van gedupeerden.
Het feit dat er door de Staatsloterij aan bepaalde wettelijke vereisten voor wat betreft wet- en regelgeving met betrekking tot uitkeringspercentages wordt voldaan, doet er niet aan af dat er misleid mag worden. Er mag bijvoorbeeld ook niet met een auto te hard worden gereden, ondanks dat deze aan de APK-keuring voldoet.
Wanneer de Staatsloterij naast alle overige communicatie-uitingen zelfs in haar jaarverslag van winnaars spreekt, dan is er blijkbaar erg doordacht met deze misleiding betreffende trekking van ‘winnaars' omgegaan. In het algemeen maatschappelijk gebruik en in het normaal sociaal Nederlanders is een winnaar niet een lot. Een winnaar duidt op een persoon, zoals destijds in de uitzending van Tros Radar ook al door de deskundige gemotiveerd aangegeven. Als iemand zegt dat een motor een fiets is, is een fiets ook geen motor.
Wij zien nogmaals met vertrouwen de procedure tegemoet om deze misleiding aan te pakken. Wij zullen dan ook niet schromen bestuurders, leden van de Raad van Commissarissen en anderen in rechte te betrekken, indien wij dat noodzakelijk achten voor het verhaal van de schade van gedupeerden.
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Ik heb me net als een schrijver hierboven ook ingeschreven. Helaas ben ik zo'n domme consument die te overhaast heeft gereageerd. Maar wel binnen 5 minuten na aanmelding weer heb gevraagd om te anuleren. Normaal gesproken moet men zover mijn kennis gaat altijd binnen een x termijn kunnen anuleren (wettelijk gezien).
Dit poste ik al ergens anders op dit forum:
Ik vind het ook een zeer duistere zaak.
EEN WAARSCHUWING AAN ALLEN:
Inleg is 25 euro voor het EERSTE lot, voor alle andere loten in die periode geld 10 euro per lot inleggeld.
Even rekenen: ging over een periode van 5 jaar x 12 loten = 60 loten, misschien dat er nog iemand met de oudejaar heeft meegedaan kom je al op 65 loten. Kom ik op een bedrag van 665 euro!!!!
Ik heb heel sterke twijfels of dat bedrag wel terug te verdienen is. No Cure No Pay, maar dit bedrag valt daar buiten!
Dit poste ik al ergens anders op dit forum:
Ik vind het ook een zeer duistere zaak.
EEN WAARSCHUWING AAN ALLEN:
Inleg is 25 euro voor het EERSTE lot, voor alle andere loten in die periode geld 10 euro per lot inleggeld.
Even rekenen: ging over een periode van 5 jaar x 12 loten = 60 loten, misschien dat er nog iemand met de oudejaar heeft meegedaan kom je al op 65 loten. Kom ik op een bedrag van 665 euro!!!!
Ik heb heel sterke twijfels of dat bedrag wel terug te verdienen is. No Cure No Pay, maar dit bedrag valt daar buiten!
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Nog even een reactie van mijn zijde:
Degenen die zich inmiddels hebben ingeschreven staan juridisch NERGENS.
Dit valt namelijk niet onder de wet "koop op afstand", maar is een financiële dienst aldus een medewerker van Jurofoon. Je kan dit bestrijden door hun op hun algemene voorwaarden aan te vallen, maar dat zou een gevecht voor de rechtbank worden.
Nu is het hopen dat dit toch goed komt. Als er 10.000 deelnemers zijn die al die jaren hebben meegespeeld en zich hebben gemeld bij loterijverlies Kom ik op een bedrag van 10.000 x 665 euro = 6.650.000 euro aan ADMINISTRATIEKOSTEN!!!! Daar kan je een proces mee aanspannen tot aan het VN hof!!!
Het volgende heb ik hen vanmorgen gemaild:
Degenen die zich inmiddels hebben ingeschreven staan juridisch NERGENS.
Dit valt namelijk niet onder de wet "koop op afstand", maar is een financiële dienst aldus een medewerker van Jurofoon. Je kan dit bestrijden door hun op hun algemene voorwaarden aan te vallen, maar dat zou een gevecht voor de rechtbank worden.
Nu is het hopen dat dit toch goed komt. Als er 10.000 deelnemers zijn die al die jaren hebben meegespeeld en zich hebben gemeld bij loterijverlies Kom ik op een bedrag van 10.000 x 665 euro = 6.650.000 euro aan ADMINISTRATIEKOSTEN!!!! Daar kan je een proces mee aanspannen tot aan het VN hof!!!
Het volgende heb ik hen vanmorgen gemaild:
LS,
Vanmorgen heb ik u gemaild met het verzoek mijn aanmelding te anuleren. Dit vanwege het feit dat uw algemene voorwaarden sterk in twijfel kan worden genomen. Daarnaast is uw informatievoorziening niet optimaal geweest en spreekt u op uw site in eerste instantie over een inleg van 25 euro maar veel verderop onderaan een pagina van 10 euro per extra lot dat u hebt meegespeeld. Dit zouden administratiekosten zijn.
Daarnaast bent u zelf ook misleidend door te spreken over no cure no pay terwijl hier sprake is van een grote som inschrijfgeld en achteraf blijkt dat er inschrijfgeld PER LOT betaald dient te worden. Hoe verklaart u dan no cure no pay?
Daarnaast maakt u zich onder een groep ingeschrevenen verdacht door telefoontjes niet te beantwoorden. Bovenaan de contactpagina staat namelijk een telefoonnummer en in de FAQ schrijft u:
"Loterijverlies.nl heeft geen telefoonnummer"
U schrijft: Wanneer de Staatsloterij daar negatief op antwoord zal er in principe geprocedeerd gaan worden.
Nergens is terug te lezen over welke principe u wel of niet verder zal procederen bij negatief bericht van de Staatsloterij. Dit is een tekortkoming en reden om af te zien van de aanmelding zonder hierbij kosten te maken.
U roept bij velen grote twijfel op over deze zaak. U bouwt daarnaast teveel onzekerheden in.
Ik wil u dan dringend doch vriendelijk te verzoeken om mijn overeenkomst kosteloos te beëindigen en binnen 2 werkdagen dit te bevestigen.
Met vriendelijke groet,
Mijn contacgegevens
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Even als vorige schrijver vraag ik mij af is hier sprake van een uitgekiende manier van oplichting? Hier nogmaals het stukje proza van hun site met een voorproefje van hun professionaliteit / kwaliteit:
"Geplaats op donderdag 10 april 2008 - 13:15:09
Het feit dat er door de Staatsloterij aan bepaalde wettelijke vereisten voor wat betreft wet- en regelgeving met betrekking tot uitkeringspercentages wordt voldaan, doet er niet aan af dat er misleid mag worden."
"Geplaats op donderdag 10 april 2008 - 13:15:09
Het feit dat er door de Staatsloterij aan bepaalde wettelijke vereisten voor wat betreft wet- en regelgeving met betrekking tot uitkeringspercentages wordt voldaan, doet er niet aan af dat er misleid mag worden."
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
goed dat ze gaan proberen om mensen hun geld terug te laten krijgen en wat denken jullie ervan dat als je automatisch meespeelt het geld al vroeg van je rekening wordt afgeschreven b.v. al op de 21 van de maand en de trekking is pas op de 10 van de volgende maand krijgen ze ook nog rente over dat bedrag misschien is daar ook wat aan te doen [/b]
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Ik lees wel een heleboel negatieve commentaar, maar zelf merk ik er niet zoveel van.
Bij mij staat er gewoon:
Wat is het telefoonnummer van Loterijverlies.nl?
Bellen naar onze helpdesk kan op: 072-5143650
Heb ze ook even gebeld en de administratiekosten moeten anders berekend worden als hierboven staat beschreven. Als je 1 lot hebt gehad de afgelopen 10 jaar zijn de administratiekosten 25 euro totaal. Je hoeft dus niet per maand te betalen. Als je meerdere loten hebt gehad in een periode (lees meerdere per maand) dan pas betaal je die 10 euro extra per lot.
quote:
Even rekenen: ging over een periode van 5 jaar x 12 loten = 60 loten, misschien dat er nog iemand met de oudejaar heeft meegedaan kom je al op 65 loten. Kom ik op een bedrag van 665 euro!!!!
Hiermee kom je dus op een bedrag van 25 euro. oudejaarsloten niet meegerekend.
Je kan bewijzen dat je automatisch meespeelt dmv je bankafschriften. Met losse loten moet je kunnen bewijzen dat je ze daadwerkelijk hebt gekocht, dus kun je alleen meespelen als je ze bewaard hebt.
En of het allemaal wel zo kansloos is weet ik niet. De Reclame Code Commissie heeft al geoordeeld dat de reclame van de staatsloterij niet door de beugel kon en inmiddels heeft de staatsloterij haar handelswijze aangepast (DossierNr: 07.0570).
Bij mij staat er gewoon:
Wat is het telefoonnummer van Loterijverlies.nl?
Bellen naar onze helpdesk kan op: 072-5143650
Heb ze ook even gebeld en de administratiekosten moeten anders berekend worden als hierboven staat beschreven. Als je 1 lot hebt gehad de afgelopen 10 jaar zijn de administratiekosten 25 euro totaal. Je hoeft dus niet per maand te betalen. Als je meerdere loten hebt gehad in een periode (lees meerdere per maand) dan pas betaal je die 10 euro extra per lot.
quote:
Even rekenen: ging over een periode van 5 jaar x 12 loten = 60 loten, misschien dat er nog iemand met de oudejaar heeft meegedaan kom je al op 65 loten. Kom ik op een bedrag van 665 euro!!!!
Hiermee kom je dus op een bedrag van 25 euro. oudejaarsloten niet meegerekend.
Je kan bewijzen dat je automatisch meespeelt dmv je bankafschriften. Met losse loten moet je kunnen bewijzen dat je ze daadwerkelijk hebt gekocht, dus kun je alleen meespelen als je ze bewaard hebt.
En of het allemaal wel zo kansloos is weet ik niet. De Reclame Code Commissie heeft al geoordeeld dat de reclame van de staatsloterij niet door de beugel kon en inmiddels heeft de staatsloterij haar handelswijze aangepast (DossierNr: 07.0570).
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
VVD'er vraagt verbod op loterijverlies.nl
Europarlementslid Toine Manders (VVD) heeft de Europese Commissie vandaag gevraagd om een verbod op de actie Loterijverlies.nl. De actie is een rechtszaak van inmiddels 15.000 mensen tegen de Staatsloterij wegens misleidende reclame.
''De spelers worden dubbel gefopt'', vindt Manders, zelf ex-advocaat. Hij vindt dat het juridisch bureau de inschrijvers misleidt door te stellen dat de actie goedkoop is.
Het organiserend bureau Morand vraagt minstens 25 euro inschrijfgeld. Afhankelijk van het aantal gekochte staatsloten loopt dat op. ''De totale opbrengst voor het adviesbureau, nog voordat het een tegenprestatie heeft geleverd, bedraagt vele honderdduizenden euro's, misschien wel meer dan een miljoen.''
Volgens Manders is deze rechtszaak precies het soort collectieve actie dat het Europees Parlement niet wil in Europa. ''Het parlement vraagt de Europese Commissie al langer om een voorstel voor collectieve acties, maar benadrukt dat het vooral niet mag leiden tot Amerikaanse toestanden, waar het vooral advocaten zijn die onevenredig garen spinnen bij de miljoenen die in deze zaken worden uitgekeerd.''
Juridisch adviesbureau Morand wil met loterijverlies.nl dat de gedupeerden hun inleggeld terugkrijgen. Staatsloterij meldde jarenlang een groot aantal winnaars van prijzen van 50.000 en 100.000 euro. In werkelijkheid bleek dat aantal lager.
Uiteindelijk kan het gaan om een claim van 500 miljoen euro tegen de Staatsloterij. Morand Juridische Bijstand zei eerder juridisch te kunnen onderbouwen dat de kans groot is om het proces te winnen. De Reclame Code Commissie oordeelde namelijk al dat hier sprake was van misleidende reclame. Morand Juridische Bijstand, die de rechtzaak voorbereidt, verwacht nog voor de zomer het proces te kunnen starten.
Bron: ANP
Europarlementslid Toine Manders (VVD) heeft de Europese Commissie vandaag gevraagd om een verbod op de actie Loterijverlies.nl. De actie is een rechtszaak van inmiddels 15.000 mensen tegen de Staatsloterij wegens misleidende reclame.
''De spelers worden dubbel gefopt'', vindt Manders, zelf ex-advocaat. Hij vindt dat het juridisch bureau de inschrijvers misleidt door te stellen dat de actie goedkoop is.
Het organiserend bureau Morand vraagt minstens 25 euro inschrijfgeld. Afhankelijk van het aantal gekochte staatsloten loopt dat op. ''De totale opbrengst voor het adviesbureau, nog voordat het een tegenprestatie heeft geleverd, bedraagt vele honderdduizenden euro's, misschien wel meer dan een miljoen.''
Volgens Manders is deze rechtszaak precies het soort collectieve actie dat het Europees Parlement niet wil in Europa. ''Het parlement vraagt de Europese Commissie al langer om een voorstel voor collectieve acties, maar benadrukt dat het vooral niet mag leiden tot Amerikaanse toestanden, waar het vooral advocaten zijn die onevenredig garen spinnen bij de miljoenen die in deze zaken worden uitgekeerd.''
Juridisch adviesbureau Morand wil met loterijverlies.nl dat de gedupeerden hun inleggeld terugkrijgen. Staatsloterij meldde jarenlang een groot aantal winnaars van prijzen van 50.000 en 100.000 euro. In werkelijkheid bleek dat aantal lager.
Uiteindelijk kan het gaan om een claim van 500 miljoen euro tegen de Staatsloterij. Morand Juridische Bijstand zei eerder juridisch te kunnen onderbouwen dat de kans groot is om het proces te winnen. De Reclame Code Commissie oordeelde namelijk al dat hier sprake was van misleidende reclame. Morand Juridische Bijstand, die de rechtzaak voorbereidt, verwacht nog voor de zomer het proces te kunnen starten.
Bron: ANP
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Actie tegen Staatsloterij omstreden
AMSTERDAM - Boze deelnemers die de Staatsloterij willen aanpakken wegens misleiding, worden mogelijk belazerd door hun belangenbehartiger Loterijverlies.nl.
Het 'juridisch adviesbureau' dat de verhaalactie ontplooit en inmiddels bijna een half miljoen euro aan inschrijfgeld ontving, blijkt een eenmansbedrijf van een voormalige beleggingsadviseur. Inmiddels hebben zich al 15.000 mensen bij Loterijverlies.nl aangemeld om actie te voeren tegen de Staatsloterij.
Initiatiefnemer is juridisch adviesbureau Morand uit het dorp Noord-Scharwoude, maar dit bureau maakt een zeer onprofessionele indruk. Zo is het bedrijf gevestigd op het huisadres van directeur Ferdy Roet 28, tot voor kort adviseur van beleggingen in opties.
Roet blijkt naast juridisch adviseur ook handelaar in internetadressen te zijn. Een advocatenkantoor waarmee Roet zegt samen te werken, ontkent dit bij navraag: "We hebben hem alleen wat vrijblijvend advies gegeven", zegt John Singh van advocatenkantoor Roest en Singh uit Hoofddorp.
Volgens Europees Parlementslid Manders, zelf ex-advocaat, worden consumenten misleid. "Dit neigt naar oplichting." Manders heeft de Europese Commissie daarom gevraagd Loterijverlies.nl te verbieden. "In Nederland vallen de schadevergoedingen nooit zo hoog uit. Dit bureau vraagt dan ook een onevenredig hoge vergoeding."
Ferdy Roet zegt al ruim 70.000 euro te hebben uitgegeven aan kosten. Vooral het inhuren van een communicatieadviesbureau en de aanschaf van een computersysteem om alle deelnemers te administreren, waren duur, stelt Roet. De Staatsloterij heeft niets van hem gehoord.
Bron: Telegraaf
AMSTERDAM - Boze deelnemers die de Staatsloterij willen aanpakken wegens misleiding, worden mogelijk belazerd door hun belangenbehartiger Loterijverlies.nl.
Het 'juridisch adviesbureau' dat de verhaalactie ontplooit en inmiddels bijna een half miljoen euro aan inschrijfgeld ontving, blijkt een eenmansbedrijf van een voormalige beleggingsadviseur. Inmiddels hebben zich al 15.000 mensen bij Loterijverlies.nl aangemeld om actie te voeren tegen de Staatsloterij.
Initiatiefnemer is juridisch adviesbureau Morand uit het dorp Noord-Scharwoude, maar dit bureau maakt een zeer onprofessionele indruk. Zo is het bedrijf gevestigd op het huisadres van directeur Ferdy Roet 28, tot voor kort adviseur van beleggingen in opties.
Roet blijkt naast juridisch adviseur ook handelaar in internetadressen te zijn. Een advocatenkantoor waarmee Roet zegt samen te werken, ontkent dit bij navraag: "We hebben hem alleen wat vrijblijvend advies gegeven", zegt John Singh van advocatenkantoor Roest en Singh uit Hoofddorp.
Volgens Europees Parlementslid Manders, zelf ex-advocaat, worden consumenten misleid. "Dit neigt naar oplichting." Manders heeft de Europese Commissie daarom gevraagd Loterijverlies.nl te verbieden. "In Nederland vallen de schadevergoedingen nooit zo hoog uit. Dit bureau vraagt dan ook een onevenredig hoge vergoeding."
Ferdy Roet zegt al ruim 70.000 euro te hebben uitgegeven aan kosten. Vooral het inhuren van een communicatieadviesbureau en de aanschaf van een computersysteem om alle deelnemers te administreren, waren duur, stelt Roet. De Staatsloterij heeft niets van hem gehoord.
Bron: Telegraaf
Laatst gewijzigd door retepd op 28 mei 2008 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Dan moet het vervolg natuurlijk wel worden geplaatst:
Loterijverlies daagt Telegraaf voor rechter
AMSTERDAM - Loterijverlies.nl daagt De Telegraaf voor de rechter. Dat heeft initiatiefnemer Morand Juridische Bijstand dinsdag bekendgemaakt.
De aanleiding is een artikel dinsdag in de krant. In het gewraakte artikel wordt de belangenbehartiger van Loterijverlies.nl ervan beschuldigd de consument te misleiden. Bovendien, zo stelt Morand, ,,wordt de naam en faam van Morand en haar directeur Ferdy Roet op diverse fronten fors aangetast.''
Volgens Morand heeft het De Telegraaf verzocht een rectificatie te plaatsen, maar daar gaf de krant geen gehoor aan. De krant kon dit dinsdagavond nog niet bevestigen. Loterijverlies.nl wil namens 15.000 mensen een gerechtelijke procedure aanspannen tegen de Nederlandse Staatsloterij. Die sprak tot vorig jaar in haar advertenties van maandelijks twintig winnaars van de prijzen van 100.000 en 50.000 euro, terwijl dit er maar vier waren, volgens Loterijverlies.
(ANP)
Loterijverlies daagt Telegraaf voor rechter
AMSTERDAM - Loterijverlies.nl daagt De Telegraaf voor de rechter. Dat heeft initiatiefnemer Morand Juridische Bijstand dinsdag bekendgemaakt.
De aanleiding is een artikel dinsdag in de krant. In het gewraakte artikel wordt de belangenbehartiger van Loterijverlies.nl ervan beschuldigd de consument te misleiden. Bovendien, zo stelt Morand, ,,wordt de naam en faam van Morand en haar directeur Ferdy Roet op diverse fronten fors aangetast.''
Volgens Morand heeft het De Telegraaf verzocht een rectificatie te plaatsen, maar daar gaf de krant geen gehoor aan. De krant kon dit dinsdagavond nog niet bevestigen. Loterijverlies.nl wil namens 15.000 mensen een gerechtelijke procedure aanspannen tegen de Nederlandse Staatsloterij. Die sprak tot vorig jaar in haar advertenties van maandelijks twintig winnaars van de prijzen van 100.000 en 50.000 euro, terwijl dit er maar vier waren, volgens Loterijverlies.
(ANP)
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Loterijverlies.nl daagt Telegraaf voor rechter
Dit is een origineel persbericht.
Naar aanleiding van een artikel in De Telegraaf van dinsdag 27 mei jl. heeft Loterijverlies.nl besloten juridische stappen tegen De Telegraaf te ondernemen. In het gewraakte artikel wordt Morand Juridische Bijstand, als belangenbehartiger van Loterijverlies.nl, ervan beticht de consument te misleiden. Bovendien wordt de naam en faam van Morand en haar directeur Ferdy Roet op diverse fronten fors aangetast. Morand heeft De Telegraaf de kans op rectificatie gegeven, maar de uitgever is daar niet op ingegaan. Morand zal nu een kort geding tegen de Telegraaf gaan voeren voor rectificatie en daarnaast aangifte doen wegens smaad.
De aanleiding van het artikel is de gerechtelijke procedure die Morand Juridische Bijstand tegen de Staatsloterij aan zal spannen, waarvoor inmiddels ruim 16.000 mensen zich hebben aangemeld bij Loterijverlies.nl. Reden is dat de Staatloterij tot vorig jaar in haar advertenties sprak van maandelijks 20 winnaars van de prijzen van 100.000 en 50.000 euro, terwijl dit er maar 4 waren. Ook volgens de Reclame Code Commissie is hier sprake van misleidende reclame.
De Telegraaf trekt de professionaliteit en integriteit van Morand sterk in twijfel, zonder zich voldoende in de zaak verdiept te hebben. Zij haalt daarbij tevens een uitspraak aan van Europarlementariër Manders die, zonder diepgaande onderbouwing, de Europese Commissie heeft gevraagd Loterijverlies.nl te verbieden vanwege 'Amerikaanse praktijken'.
Directeur Ferdy Roet, gespecialiseerd jurist in kansspelbeleid, van Morand is furieus. Hij zet zich, in samenwerking met andere gespecialiseerde advocatenkantoren, met zijn mensen dag en nacht in om de gedupeerden van de Staatsloterij die zich bij Loterijverlies.nl hebben aangemeld, hun inleg op te eisen en financiële genoegdoening te geven. De kosten die het hele traject met zich mee zullen brengen zijn nog niet te overzien of in te schatten. "Ik wil benadrukken dat we er vol voor gaan om de zaak tegen de Staatsloterij te winnen. Koste wat het kost." Roet benadrukt dat 'Amerikaanse praktijken' wel het laatste is waar hij aan denkt. "Eerst de gedupeerden helpen" is zijn overtuiging.
http://www.perssupport.nl/publishingweb ... ageIndex=1
Dit is een origineel persbericht.
Naar aanleiding van een artikel in De Telegraaf van dinsdag 27 mei jl. heeft Loterijverlies.nl besloten juridische stappen tegen De Telegraaf te ondernemen. In het gewraakte artikel wordt Morand Juridische Bijstand, als belangenbehartiger van Loterijverlies.nl, ervan beticht de consument te misleiden. Bovendien wordt de naam en faam van Morand en haar directeur Ferdy Roet op diverse fronten fors aangetast. Morand heeft De Telegraaf de kans op rectificatie gegeven, maar de uitgever is daar niet op ingegaan. Morand zal nu een kort geding tegen de Telegraaf gaan voeren voor rectificatie en daarnaast aangifte doen wegens smaad.
De aanleiding van het artikel is de gerechtelijke procedure die Morand Juridische Bijstand tegen de Staatsloterij aan zal spannen, waarvoor inmiddels ruim 16.000 mensen zich hebben aangemeld bij Loterijverlies.nl. Reden is dat de Staatloterij tot vorig jaar in haar advertenties sprak van maandelijks 20 winnaars van de prijzen van 100.000 en 50.000 euro, terwijl dit er maar 4 waren. Ook volgens de Reclame Code Commissie is hier sprake van misleidende reclame.
De Telegraaf trekt de professionaliteit en integriteit van Morand sterk in twijfel, zonder zich voldoende in de zaak verdiept te hebben. Zij haalt daarbij tevens een uitspraak aan van Europarlementariër Manders die, zonder diepgaande onderbouwing, de Europese Commissie heeft gevraagd Loterijverlies.nl te verbieden vanwege 'Amerikaanse praktijken'.
Directeur Ferdy Roet, gespecialiseerd jurist in kansspelbeleid, van Morand is furieus. Hij zet zich, in samenwerking met andere gespecialiseerde advocatenkantoren, met zijn mensen dag en nacht in om de gedupeerden van de Staatsloterij die zich bij Loterijverlies.nl hebben aangemeld, hun inleg op te eisen en financiële genoegdoening te geven. De kosten die het hele traject met zich mee zullen brengen zijn nog niet te overzien of in te schatten. "Ik wil benadrukken dat we er vol voor gaan om de zaak tegen de Staatsloterij te winnen. Koste wat het kost." Roet benadrukt dat 'Amerikaanse praktijken' wel het laatste is waar hij aan denkt. "Eerst de gedupeerden helpen" is zijn overtuiging.
http://www.perssupport.nl/publishingweb ... ageIndex=1
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Hoewel erg sneu, kan ik nu even mijn lachen niet onderdrukken....
Wellicht wordt het nu een zaakje voor het zusterprogramma:
Tros Opgelicht.
http://www.opgelicht.nl/
Wellicht wordt het nu een zaakje voor het zusterprogramma:
Tros Opgelicht.
http://www.opgelicht.nl/
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Wij hadden alle cijfers goed, en wij winnen maar 100 euro, kan dit kloppen? volgens mij niet, wij doen al heel lang mee via internet.
Heeft iemand hier een uitleg voor?
Groet,
Loes.
Heeft iemand hier een uitleg voor?
Groet,
Loes.
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Staatsloterij lapt regels aan haar laars
Geplaats op woensdag 18 juni 2008 - 16:42
Het kansspelbeleid van de overheid is erop gericht de consument te beschermen en gokverslaving tegen te gaan. De Staatsloterij, nota bene in handen van die overheid, lapt deze regels echter volledig aan haar laars. Dit ontdekte Morand Juridische Bijstand, die met Loterijverlies.nl een gerechtelijk proces tegen de Staatsloterij aan het voorbereiden is. Zo heeft de Staatsloterij haar reclame-uitgaven sinds 2005 niet verminderd maar juist verdubbeld, stimuleert zij om met extra loten mee te spelen, is automatische deelname nog steeds mogelijk en worden loten aan minderjarigen verkocht. Daarnaast is de omzet in twee jaar tijd met 100 miljoen euro toegenomen. Loterijverlies.nl heeft een officiële klacht ingediend bij de Europese Commissie en pleit verder voor een parlementair onderzoek.
Verkoop aan minderjarigen is verboden
Niet alleen heeft de Staatsloterij de afgelopen jaren misleidende reclame gevoerd door te zeggen dat er maandelijks 20 winnaars waren van prijzen van 100.000 en 50.000 euro terwijl dit er maar 4 waren, zij maakt zich ook nog eens ernstig schuldig aan kansspelverslaving. Ook onder minderjarigen. Uit een steekproef blijkt dat de verkooppunten incidenteel vragen naar de leeftijd van jongeren die loten kopen, terwijl het bij wet verboden is aan personen onder de 18 jaar staatsloten te verkopen. Een verborgen camera bij een vestiging van Albert Heijn laat zien hoe de verkoper aan een 16-jarige loten verkoopt zonder naar zijn identiteitsbewijs te vragen.
Stijgende reclamebestedingen zijn niet toegestaan
In 2005 heeft de minister van Justitie bepaald dat de reclamebestedingen van de vergunninghouders van loterijen moesten verminderen omdat het gezien werd als verkwisting van geld, en kansspelverslaving zou bevorderen. Volgens de cijfers van Nielsen Media Research (die de reclamebestedingen in Nederland registreert) heeft de Staatsloterij in 2005 zo'n 17 miljoen euro in de media besteed, en is dit in 2007 verdubbeld naar ruim 34 miljoen. De minister van Justitie houdt de reclame-uitgaven dus niet in de gaten, zoals eerder door hem was toegezegd.
Stimuleren van de vraag is ongeoorloofd
In de vergunning van de Staatsloterij staat dat zij moet waken tegen het aanzetten van onmatig, buitensporig deelnemen. Dat is in strijd met de mogelijkheid om extra loten te kopen als de Jackpot hoog staat. Ook de gelegenheid van automatisch deelnemen past daar in het geheel niet binnen. Feitelijk doet de minister van Justitie dus niets met het door hem zo sterk bepleitte restrictieve beleid. En heeft het College van Toezicht op de Kansspelen haar taken om ‘het tegengaan van aan kansspelen verbonden negatieve maatschappelijke effecten en zorg voor transparantie' eveneens niet goed uitgevoerd.
Officiële klacht bij Europese Commissie
Morand Juridische Bijstand heeft met haar initiatief Loterijverlies.nl een officiële klacht tegen de Staatsloterij en het Nederlandse Kansspelbeleid ingediend bij de Europese Commissie en pleit daarin voor een parlementair onderzoek. De bescherming van de consument en het tegengaan van de gokverslaving - rond de 40.000 mensen zijn gokverslaafd - worden immers met voeten door de Staatsloterij getreden.
http://www.loterijverlies.nl/nieuws.php?extend.9
Geplaats op woensdag 18 juni 2008 - 16:42
Het kansspelbeleid van de overheid is erop gericht de consument te beschermen en gokverslaving tegen te gaan. De Staatsloterij, nota bene in handen van die overheid, lapt deze regels echter volledig aan haar laars. Dit ontdekte Morand Juridische Bijstand, die met Loterijverlies.nl een gerechtelijk proces tegen de Staatsloterij aan het voorbereiden is. Zo heeft de Staatsloterij haar reclame-uitgaven sinds 2005 niet verminderd maar juist verdubbeld, stimuleert zij om met extra loten mee te spelen, is automatische deelname nog steeds mogelijk en worden loten aan minderjarigen verkocht. Daarnaast is de omzet in twee jaar tijd met 100 miljoen euro toegenomen. Loterijverlies.nl heeft een officiële klacht ingediend bij de Europese Commissie en pleit verder voor een parlementair onderzoek.
Verkoop aan minderjarigen is verboden
Niet alleen heeft de Staatsloterij de afgelopen jaren misleidende reclame gevoerd door te zeggen dat er maandelijks 20 winnaars waren van prijzen van 100.000 en 50.000 euro terwijl dit er maar 4 waren, zij maakt zich ook nog eens ernstig schuldig aan kansspelverslaving. Ook onder minderjarigen. Uit een steekproef blijkt dat de verkooppunten incidenteel vragen naar de leeftijd van jongeren die loten kopen, terwijl het bij wet verboden is aan personen onder de 18 jaar staatsloten te verkopen. Een verborgen camera bij een vestiging van Albert Heijn laat zien hoe de verkoper aan een 16-jarige loten verkoopt zonder naar zijn identiteitsbewijs te vragen.
Stijgende reclamebestedingen zijn niet toegestaan
In 2005 heeft de minister van Justitie bepaald dat de reclamebestedingen van de vergunninghouders van loterijen moesten verminderen omdat het gezien werd als verkwisting van geld, en kansspelverslaving zou bevorderen. Volgens de cijfers van Nielsen Media Research (die de reclamebestedingen in Nederland registreert) heeft de Staatsloterij in 2005 zo'n 17 miljoen euro in de media besteed, en is dit in 2007 verdubbeld naar ruim 34 miljoen. De minister van Justitie houdt de reclame-uitgaven dus niet in de gaten, zoals eerder door hem was toegezegd.
Stimuleren van de vraag is ongeoorloofd
In de vergunning van de Staatsloterij staat dat zij moet waken tegen het aanzetten van onmatig, buitensporig deelnemen. Dat is in strijd met de mogelijkheid om extra loten te kopen als de Jackpot hoog staat. Ook de gelegenheid van automatisch deelnemen past daar in het geheel niet binnen. Feitelijk doet de minister van Justitie dus niets met het door hem zo sterk bepleitte restrictieve beleid. En heeft het College van Toezicht op de Kansspelen haar taken om ‘het tegengaan van aan kansspelen verbonden negatieve maatschappelijke effecten en zorg voor transparantie' eveneens niet goed uitgevoerd.
Officiële klacht bij Europese Commissie
Morand Juridische Bijstand heeft met haar initiatief Loterijverlies.nl een officiële klacht tegen de Staatsloterij en het Nederlandse Kansspelbeleid ingediend bij de Europese Commissie en pleit daarin voor een parlementair onderzoek. De bescherming van de consument en het tegengaan van de gokverslaving - rond de 40.000 mensen zijn gokverslaafd - worden immers met voeten door de Staatsloterij getreden.
http://www.loterijverlies.nl/nieuws.php?extend.9
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Ik doe al 2,5 jaar mee via "mijn staatsloterij"en ging gemakshalve ervan uit dat wanneer ik prijs heb dat wel zal merken aan mijn bankrekening.
Door het geval op "Radar" te hebben gezien, toch maar op "mijn staatsloterij" ingelogd. En wat bleek na ingelogd te hebben; U hebt geen lot gekocht, U doet niet mee! Dit heb ik de laatste 3 maanden gedaan, vlak na de afboeking van de automatische afboeking via mijn bank en direkt na de trekking. In bijde gevallen heb ik volgens mijn staatsloterij niet meegedaan.
Melding gemaakt bij "mijn staatsloterij" echter zonder succes.
Nu het merkwaardige; Er wordt door mijn abonnement, automatisch afgeboekt, zonder de deelnemende lotnummer plus lettercode, slechts de betaling aan mijn staatsloterij.
( heb voor een jaar mijn afschriften teruggekeken.) Na elke trekking vind ik via mijn afschriften wel elke keer een prijs van de
staatsloterij van € 5,- met de vermelding van een maandelijks variabele nummer; beginnend met 0001113, 0001114, enz tot
heden 0001124 let wel, zonder de lettercodes.
IK heb daarom heden, direkt na deze laatste trekking 10 augustus 2008, mijn automatische afboeking aan "mijn staatsloterij" stopgezet.
Door het geval op "Radar" te hebben gezien, toch maar op "mijn staatsloterij" ingelogd. En wat bleek na ingelogd te hebben; U hebt geen lot gekocht, U doet niet mee! Dit heb ik de laatste 3 maanden gedaan, vlak na de afboeking van de automatische afboeking via mijn bank en direkt na de trekking. In bijde gevallen heb ik volgens mijn staatsloterij niet meegedaan.
Melding gemaakt bij "mijn staatsloterij" echter zonder succes.
Nu het merkwaardige; Er wordt door mijn abonnement, automatisch afgeboekt, zonder de deelnemende lotnummer plus lettercode, slechts de betaling aan mijn staatsloterij.
( heb voor een jaar mijn afschriften teruggekeken.) Na elke trekking vind ik via mijn afschriften wel elke keer een prijs van de
staatsloterij van € 5,- met de vermelding van een maandelijks variabele nummer; beginnend met 0001113, 0001114, enz tot
heden 0001124 let wel, zonder de lettercodes.
IK heb daarom heden, direkt na deze laatste trekking 10 augustus 2008, mijn automatische afboeking aan "mijn staatsloterij" stopgezet.
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
net een behoorlijke prijs gewonnen
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
Vertel Henri. Genoeg om UPC op te kopen en samen met hun te emigreren?
Gefeliciteerd met je prijs. Ikke......nada, nothing, niks!
Gefeliciteerd met je prijs. Ikke......nada, nothing, niks!
Re: Opstarten collectief proces tegen de Staatsloterij
G7
dus jij vindt deze topic eveneens overbodig
dus jij vindt deze topic eveneens overbodig