LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
stt1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:13

Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door stt1971 »

Januari 2005 heb ik een internet abbonement aangevraagd van Tiscali. Abbonement is tijdig gerealiseerd en in gebruik genomen met erbij geleverde ADSL modem (merk Sagem) van Tiscali.
Eerste paar maanden ging alles goed maar na een tijdje begon het probleem; namelijk wegvallen van verbinding. Het probleem doet zich als volgt voor;

Op een willekeurige moment valt de verbinding weg en kan ik geen pagina’s openen. Soms kan ik doorgaan bijv. met MSN’en of downloaden soms dat ook weer niet. Dan moet ik bij configuratiescherm via netwerkverbindingen moet ik via rechtermuisknop verbinding herstellen, dan kan ik een tijdje doorgaan met internetten totdat storing zich weer voor doet.

Ik ben zelf bezig geweest om storing op te lossen met de gedachte dat het aan mijn apparatuur lag daarna aantal keren met klanten service gebeld met de hoop dat zij mij konden helpen. Ik moest elke keer dingen proberen; virus programma uitzetten, firewall uitzetten, modem restten, modem rechtstreeks aansluiten op de lijn zonder splitter, andere kabels enz. Probleem bleef. Verbinding viel 3-4 keer op een avond weg. Om uit te sluiten dat het aan mijn apparatuur lag heb ik zelfs met een andere computer getest, zelfs dat zonder resultaat.Ondertussen heb ik weer aantal keren met Tiscali klanten service gebeld en moest ik steeds weer dingen proberen. Uiteindelijk dacht ik dat het misschien aan de modem lag, dus weer gebeld met klanten service, antwoord ; Nee meneer het ligt niet aan de modem, we meten goed tot de modem, het moet iets achter de modem zijn. Ondanks dat ik nog in de garantie termijn zat kreeg ik geen andere modem dus heb ik zelf een modem gekocht voor 65 euro van het merk Billion. Probleem bleef maar deed zich in mindere aantallen. Als de verbinding weg viel ging ik weer ‘ verbinding herstellen’ dan kon weer eventjes verder.

Begin februari 2008 wilde ik mijn abbonement opzeggen en dat kon niet meer omdat ik 2 weken te laat was met opzegging, dus ik was voor een jaar vast aan de abbonement (mijn fout, door drukte van het leven heb ik het vergeten om abbon. op te zeggen). Ik heb uitgelegd dat ik problemen had met verbinding en dat ik een oplossing wilde. Weer allerlei dingen uitgeprobeerd die al eerder gedaan was (virus programma uitzetten, firewall uitzetten, modem rechtstreeks aansluiten op de lijn, modem resetten, poort toewijzen aan bepaalde programma’s, dhpc en IP protocollen opnieuwe installeren enzv.) maar dat allemaal zonder resultaat. Ondertussen heb ik 2 keer toe ‘terugbel afspraak’ gemaakt i.v.m testen van de lijn en met de afdeling die over de wijzigingen van abbon. gaat en allebei afspraken zijn niet nagekomen. Dus ik heb weer gebeld met klanten service om status van de test van lijn te vragen want mijn lijn zou getest worden in de afgelopen 10 dagen. Antwoord; er was niks bekend in het systeem over een lijn test en de kans dat de lijn niet goed was erg klein. Volgens de medewerker van Telfort technische dienst was mijn modem niet goed; HET IS OM GEK VAN TE WORDEN !!!. Dat had ik al een jaar eerder geroepen en daar lag het niet aan. Modem die ik had zou niet de specificaties hebben die Telfort vereisde of toevallig had ie zelfde probleem als mijn eerste modem van Tiscali.Ik kon beter maar mijn abbonement wijzigen en daarbij nieuwe modem aanschaffen van Telfort dan wisten ze zeker dat het niet aan de modem liggen i.g.v storingen. Ik heb uitgelegd dat ik een draadloze modem wilde i.v.m mijn draadloze apparaten thuis. Dat was mogelijk maar ik moest 70 euro+ 14,95 porto betalen voor een modem die ik terug moet sturen na de opzegging van de abbonement. Daar ben ik toch mee akkoord gegaan om van probleem af te komen. Telefonisch heb ik mijn abbonement laten wijzigen. Het zou 2 tot 3 weken duren totdat alles gewijzigt werd en binnen deze termijn zou ik ook mijn modem binnen krijgen.

Drie weken later was de modem nog steeds niet binnen dus ik moest weer bellen voor 0,30 eurocent p.m.
Antwoord; Meneer, uw abbonement is gewijzigd maar er is niks bekend in het systeem wat modem betreft. Medewerker van klanten service zou met spoed nieuwe modem sturen en die zou binnen 5 dagen gebracht worden met TNT. 7 dagen verder was de modem nog steeds niet binnen !! Dus ik nog een keer bellen; Sorry meneer er is iets fout gegaan en modem is nog niet naar u toe verzonden. Eindelijk kreeg ik de modem week later (11-04) binnen, dus ik met veel enthousiasme ding aansluiten; wat zie ik? Dat ding gaat niet aan . Ik weer bellen; Excuses meneer, wij sturen u een andere op wat tot vandaag de dag nog steeds niet binnen is. Ondertussen betaal ik wel mijn abbonement door voor een lijn die niet goed functioneert met al die frustraties die ik afgelopen tijd erbij gehad heb.

Wat een ramp bedrijf. ik vanaf begin februari bezig een abbon. te wijzigen die al er is en een modem binnen het huis te kunnen krijgen!!!

Dit moet niet onbestraft blijven, met bellen /schrijven aan telfort schiet je niks mee op, dat heb ik al afgelopen 2 jaar geleerd. klachten brieven die aangeteken gestuurd zijn reageren ze niet op!! Hoe kan ik mijn stem laten horen? Waar kan ik nog meer klagen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hoe kan ik mijn stem laten horen? Waar kan ik nog meer klagen?

Op de diverse forums over Telfort bij zowel Radar als bij Kassa forum.
U kunt googelen op Telfort + klachten om andere forums te vinden.

Telfort lijkt echter niet te zitten met alle klachten verspreid over het internet.
daarom
In uw geval zou ik toch schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging Telfort in gebreke stellen, een termijn stellen waarbinnen u verwacht dat Telfort uw problemen op lost. Indien dit niet lukt - kondigt u aan - dat u uw internetabonnement met onmiddellijk ingang beëindigt.

Na deze termijn ( b.v. 3 weken) stuurt u weer een aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u uw contract met onmiddellijke ingang beëingdigt.

Persoonlijk heb ik een probleem afgedaan met een email omdat ik mij in de gezegende toestand van: ik ben geen klant van Telfort! bevind, zie mijn forum: Telfort stapelt fout op fout.

Mocht het niet lukken dan vrees ik dat er niets anders op zit dan een gang naar de Geschillencommissie wat 50 euro kost.

Note to self: ik bedank vanavond op mijn blote knietjes de Heer dat ik er niets in zag om bij Telfort ingelijfd te worden.

neusfluit
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2006 13:03

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door neusfluit »

Het is een goede tip van TdeHond om een brief te sturen waarin je Telfort in gebreke stelt. Nadat de 2 termijnen verlopen zijn (en je hebt het contract ontbonden), ben je er vanaf en kun je een andere provider nemen (mijn tip: xs4all). Zolang je de adminstratie op orde hebt (in dossier-vorm) dan kan je dit overhandigen aan een incassobureau, als het al zover komt. Ik zou in ieder geval zelf nooit naar een geschillencommissie gaan, maar de keuze is aan jou.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote:
(mijn tip: xs4all) ]

Op een ander forum las ik Solcon o.i.d. Werkt niet met een 0900 nummer en het verslag klonk mij zeer positief in de oren.

Bij xs4all, een dochter van KPN heb je het risico dat deze alsnog wat betreft particulieren ingelijfd wordt door Telfort.

Hun helpdesk schijnt elders onder gebracht te zijn en is dus w.s. ook minder goed als deze was.
Bovendien is deze provider erg duur.

Ik zou dan mijn licht eerst eens flink opsteken voordat ik met een andere KPN dochter in zee zou gaan.

stt1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:13

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door stt1971 »

Juist, niks voor niks neemt KPN iedereen over!!. Ik denk dat ze allemaal hetzelfde zijn wat service betreft. Xs4all, hetnet, telfrot, kpn; allemaal hetzelfde en dit zijn de groot speleres maar allemaal van kpn.

Dit is dus wat ik bedoel met MACHT!!, dan hoef je geen service te verlenen, namelijk klant heeft geen andere keuze..

Blurpje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 13:36

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door Blurpje »

Zie hieronder voor mijn problemen met telfort tot nu toe...
:cry: :cry: :cry:

=======================================

20-04-2008 Ben nog aan het sparen om jullie dure “ help” desk te kunnen bellen ondertussen meld ik maar weer even dat gisteren om 18:00 uur en vandaag om 12:00 uur ik voor ongeveer een half uur weer geen verbinding had!
Waarom bellen jullie mij eigenlijk niet want bij het contactformulier op jullie webpagina vul ik dit iedere keer in?
=======================================
Vandaag 18-24-2008 einde van de middag weer een uur of twee geen internetverbinding!!! (Nog even niet de helpdesk gebeld want deze maand een cashflow probleem omdat ik constant mobiel moet bellen omdat mijn “vaste lijn” er voordurend uitlegt :twisted:
=======================================

Gisteren 15-4-2008 weer dramatisch slecht gesteld met de internet verbinding namelijk geen verbinding tussen 17:00 19:00 uur en om jullie een plezier te doen () heb ik de verbinding getest zowel via mijn router als de pc rechtstreeks aangesloten op het modem (met standaard Telfort settings). Ik heb de modem + pc geherstart maar ook dit mocht niet baten (met standaard Telfort settings). Na zeven uur s’avonds deed mijn verbinding het eindelijk weer. Het lijkt er trouwens sterk op dat de meeste internetverbinding uitval plaats vind aan het einde van de dag, begin avond.

IK HERHAAL HET NOG MAAR EENS, VANAF 1 JANUARI 2008 DAT IK BEN AANGESLOTEN BIJ TELFORT HEB IK DEZE PROBLEMEN.
IN DE AFGELOPEN 8 JAAR DAARVOOR HAD IK ALTIJD EEN GOEDWERKENDE INTERNETVERBINDING (waarvan de laatste 2 jaar met telefonie over IP)!!!

Ik wil niet iedere keer mailen met jullie, ik wil niet opnieuw bellen naar de helpdesk a €0.30 p/m en dan mensen te spreken krijgen die een belscript doorlopen maar niets oplossen. Ik wil waar ik voor betaal en dat is gewoon internet + bellen zonder deze regelmatige storingen en uitval!!!
=======================================

09-04-2008 weer einde van de middag een half uur geen internetverbinding, helpdesk gebeld en tijdens het gesprek kwam de verbinding spontaan weer tot stand… De helpdesk melde mij dat ik het modem maar weer een nacht zonder telefonie en router moest aansluiten zodat zij de lijn kunnen meten.
Welk nut dit heeft weet ik niet want de laatste keer hebben jullie dit ook gedaan en toen was de verbinding 6 dagen oke, heel fijn allemaal maar 2 dagen daarna was het weer mis en de dag daarna ook weer en toen weer een paar dagen oke enz. enz.
Op 30-03-2008 heb ik van jullie helpdesk dit ontvangen:
“Een meting op uw lijn wijst uit dat uw modem al reeds 6 dagen stabiel verbonden is:

Laatste statuswijziging = 6 days 18:14:35
CPE IP / MAC 1 = 82.168.49.150 / 00:19:CB:52:3F:3B (ZyXEL Communications Corporation)

Het probleem lijkt dan ook opgelost.”
NIET DUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Woensdag 02-04-2008 in de middag weer +/- een uur af wat geen internet verbinding!!!
Donderdag 03-04-2008 in de middag weer +/- een uur af wat geen internet verbinding!!!
Vandaag 05-04-2008 weer in de middag +/- een uur geen internet verbinding!!!
Kreeg ook van jullie helpdesk op 30-03-2008 dit bericht: “Een wegvallende of slechte verbinding wordt meestal veroorzaakt door storing op de telefoonlijn. Dit vind in de regel alleen plaats als er sprake is van slechte of lange bekabeling (lang is meer dan 2 a 3 meter).

Ik wil u dan ook vragen om na te gaan waar u is/ra punt (het binnenkomst punt van de KPN telefoonlijn) zich bevind, en uw modem binnen 2 meter van dit punt aan te sluiten. (in het geval van telefonie totaal heeft u hierbij geen splitter meer nodig en kan het modem rechtstreeks op de buitenlijn worden aangesloten)

Als uw modem op deze wijze wordt aangesloten zou uw verbinding moeten stabiliseren. Zo niet raad ik u aan contact op te namen met de Telfort helpdesk : 0900 – 9596 (€ 0,30 p/m) voor een verder onderzoek naar de oorzaak van uw probleem.”
Ik heb in mijn contact op 12-03-08 met jullie al aangeven dat ik 1 meter van het ISRA punt zit!!!!!!
Ik ga dus maandag maar weer bellen met jullie helpdesk (waar ik ondertussen al een aardig bedrag aan kwijt ben ZONDER oplossing) maar het is toch te gek voor woorden dat ik weer dure bel kosten moet maken om te vertellen dat ik 1 meter van het ISRA punt zit wat ik al eerder telefonisch en per email aan jullie heb doorgeven.
Ik word hier zo langzamerhand op zijn Amsterdams gezegd onpasselijk van dit is nu al bezig vanaf 1 januari 2008!!!
Ik vraag jullie nogmaals zeer beleeft laat mij alstublieft mijn internet + bellen contract met Telfort tussentijds opzeggen zodat ik op zoek kan naar een andere provider zodat ik weer een normale stabiele internet verbinding krijg zoals ik in de afgelopen 8 jaar altijd heb gehad bij andere providers. (zie onderstaand bericht op 12-03-08)

=======================================

Vandaag 18-03-08 weer diverse keren geen telefonie + internet!!! Telefoon doet het weer (ALS er internet verbinding is:)) en ik in de modem interface onder “voip status” op “register” klik.
Modem gaat ook diverse keren per dag spontaan naar de stand dat alleen het “power” en “ethernet” lampje branden blijft daar even op hangen en start dan weer de rest van de lampjes op. MODEM DEFECT!!!???
Ik heb gisteren van 17:00 uur tot vandaag 12:00 de pc laten pingen naar 81.173.34.225 en dit liet zeer veel “Request timed out” sessies zien, te veel om ze allemaal te tellen.
Gisteren telefonisch contact gehad met de helpdesk en alle problemen tot nu toe aan hun voorgelegd zij hebben het probleem nu aangemeld bij de 2de lijn’s support die gaan proberen om het probleem tussen nu en 10dagen op te lossen.
Ik hoop toch echt dat er nu snel een oplossing komt want het is toch belachelijk dat ik regelmatig niet kan bellen of gebeld kan worden en dat ik regelmatig geen internetverbinding heb. Dit ligt toch echt aan Telfort want bij mijn vorige providers had ik deze problemen niet.
Als jullie de problemen niet kunnen oplossen voor het einde van de maand hoop ik toch echt dat ik tussentijds mijn contact met Telfort op kan zeggen zodat ik naar een andere provider kan gaan uitlijken.

Vandaag 16-03-08 weer meerdere keren geen internetverbinding en nog als aanvulling op gisteren; de internetverbinding ging na de eerdere 2 meldingen de hele middag + begin avond als een “knipperbol” aan en uit! Zie onderstaande:

Vandaag 15-03-08 weer tweemaal (!) het modem moeten herstarten omdat ik geen internetverbinding had. Zie onderstaande:

Contact bericht 12-03-08:
Ik heb meerdere keren op deze manier contact genomen met Telfort maar als antwoord kreeg ik "Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw e-mail te beantwoorden." Ik heb ook telefonisch contact gehad met Telfort maar dit heeft ook niet tot een oplossing geleid. Het gaat om het volgende: de telefoon verbinding is zeer slecht van kwaliteit (echo, ruis en het spontaan verbreken van de verbinding) ondanks dat dit een voip verbinding is hoeft dit niet zo slecht te zijn want de voip kwaliteit van onze vorige provider Orange was vele malen beter en stabieler. Daarnaast ligt mijn internet verbinding er zeer regelmatig uit, vandaag al 3x(!) en afgelopen weekend ook een paar keer, gemiddeld ligt onze verbinding er 2 á 3x per week uit en dit vanaf 1-1-2008! Ik heb al vanaf begin 1999 een ADSL verbinding eerst bijna 2 jaar als een van de 1000 testaansluitingen in Amsterdam via KPN/Snelnet daarna via provider Xs4all en daarna weer, omdat daar voip bij kwam, via Orange wat ik hier mee aan wil geven is dat ik ruime ervaring heb als ADSL klant maar dat mijn verbinding nog nooit zo instabiel is geweest als nu bij Telfort! In het telefonisch contact wat ik met jullie helpdesk heb gehad werd mij gezegd dat ik de telefoonlijn naar het ADSL modem moest inkorten, ik heb jullie helpdeskmedewerker toen uitgelegd dat mijn bekabeling al jaren zo zat aangesloten en dat dit nooit een probleem was geweest maar het kwam er op neer dat ik dit toch moest doen want anders konden zij mij niet verder helpen (?). Maar zoals u inmiddels uit bovenstaande kunt opmaken heeft de aanpassing van mijn telefoonlijn niets opgeleverd (het modem zit nu 2m naast het ISRA punt) Ik wil hier verder nog aan toevoegen dat ik mij ook professioneel bezig hou met o.a. ADSL aansluitingen (zie www.ifixit.nl dit is mijn eigen bedrijf) en in die gedaante krijg ik ook heel veel klachten van klanten met een Telfort aansluiting “even het zilverenkastje aan en uitzetten” is de zin die ik meerdere keren per maand tegen mijn klanten moet zeggen. Het verontruste aan dit gegeven is dat de problemen op dit moment bij Telfort structureel zijn en niet iets wat alleen bij speelt. Desondanks moet MIJN verbinding toch echt beter en stabieler worden want dit kan echt niet! En als jullie dit niet op korte termijn structureel kunnen oplossen hoop ik dat Telfort zo fair is om mij de kans te geven mijn contract tussentijds te kunnen opzeggen.

Met vriendelijke groet,

stt1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:13

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door stt1971 »

Hier nog een voorbeeld , misschien van duizenden. Zo'n zeer slechte klanten service heb ik nergens gezien en gehoord. 0.30 eurocent per minuut ook nog!!
Toen bleek dat mijn nieuwe binnengebrachtte modem defect was heb ik gelijk gebeld, ik zei dat de adapter van de ding defect was, dat er geen prik uit kwam. medewerker van klanten service; heeft u geen andere adapter meneer?

Dit is toch om te huilen of niet mensen?

tdehont

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door tdehont »

Niet om te huilen maar een logische vraag

Veel adapters werken namelijk op de zelfde spanning. Dus als u een andere adapter had zou u deze kunnen proberen zodat u touch een werkend modem had.

De nieuwe adapter zou dan intussen kunnen worden toegestuurd

Het was eem wel willende hulp van de helpdesk medewerker om het probleem zo snel mogelik op te lossen

stt1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:13

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door stt1971 »

nee, hij moet weten als helpdesk medewerker van technische dienst dat hun adapters van de modem afwijkt (namelijk 18 v gelijk-out), en ook aansluiting ook belangerijk niet alleen de voltage. Dus het is heel erg dom om aan klant te vragen of die een andere adapter heeft.

Opsturen van adapter kon ook niet, dat heb ik ook gevraagd omdat ik dacht dat ik sneller zou geholpen worden.

en hij wist niet wat ik met de oude modem moest doen terwijl zelfs ik dat wist (terugsturen met een retour nummer) dus heb alle reden om te twijfelen aan de deskundigheid van de helpdesk..

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door robkempers »

Ik wilje een advies geven, ik ben altijd keurig geholpen geweest, wel vind ik het schandalig dat je geen antwoorden krijgt op mails die je stuurt.
Telfort (voorheen Tiscali) zit in Utrecht als je de moeite neemt zou ik er eens langs gaan en iemand te spreken vragen heb hier zeer goede ervaringen mee bij problemen. Verder heb ik nooit geen problemen met mijn verbinding of telfonie.
Wat ik zelf heb meegemaakt is e dat is echt een mafia provider dat is Casema veranderen voorwaarden zonder het aan de klant mee te delen en op aangetekende brieven reageren ze niet.

Ik wou dat er een partij is die het echt voor de consument opneemt want dat is echt een ramp het is toch belachelijk dat je eerst 50 euro moet betalen

dimsum
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:22

Re: Telfort? Ramp bedrijf !!!!!

Ongelezen bericht door dimsum »

Veel ellende gehad met Telfort en als je dan eindelijk opzegt en er gaat iets mis, moet je het van hun klantenservice niet hebben.

Als gevolg van een foutje van mijn huidige provider KPN had deze het ADSL signaal van Telfort een maand te vroeg omgezet (naar KPN). Direct nadat ik hierachter kwam, heeft KPN deze fout hersteld. Telfort wenste mij echter geen signaal meer te leveren (wat volgens hun technische man wel mogelijk was), terwijl mijn abonnement bij Telfort nog twee maanden liep.

De klantenservice wenste geen medewerking te verlenen, ik zou wel moeten betalen voor de laatste twee maanden want anders zou men een incassobureau achter mij aansturen, men wilde mij niet doorverbinden met iemand die (wel) beslissingen mocht nemen om mij mijn signaal terug te geven en klagen over de klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice).

Dat laatste lijkt te gaan kloppen: op mijn brieven van 26 april en 3 juni 2008 over deze zaak wordt gewoon helemaal niet gereageerd. Ik was van plan om mijn laatste betaling te storneren, maar helaas kwam ik er te laat achter dat Telfort aan het begin van iedere maand reeds de abonnementskosten voor de maand daarop in rekening brengt. Voor storneren ben ik dus al te laat.

Ik kan dus weinig anders dan iedereen waarschuwen voor de handelwijze van Telfort.

Gesloten