LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CONTRACTVERNIETIGING

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dian

CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door dian »

Ik heb mijn contract vernietigd omdat er een fout staat in het contract.
Van dexia 2 brieven aan mij gericht terug gekregen. Een was voor mij bestemd en een voor mijn echtgenoot/geregistreerd partner.
Daar staat in dat ik als eegaleaser het contract niet kan verbreken en in de andere brief gericht aan mijn partner (met mijn naam erboven)staat ook in dat ik het niet kan verbreken.
Nu blijkt wel weer dat dexia de brieven niet goed leest want ik ben niet getrouwd en heb geen geregistreerde partner, ze sturen gewoon twee standaard brieven.
Mijn contract is februari 2004 afgelopen dus ik ga nog even door.

vr.gr.

Dian

G.

Re: CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door G. »

Hoe vaak moet het nu nog gezegd worden: je kunt je contract niet zelf vernietigen. Dat kan alleen een rechter doen!!
:x

Dickkoller
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2003 17:23

Re: CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door Dickkoller »

Wat bedoel je precies ???
Wat was er dan niet goed aan je contract waardoor je het hebt "vernietigd" Wat waren de fouten precies, misschien hebben wij er ook iets aan.

dian

Re: CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door dian »

Op het contract staat dhr. ipv mevr. daardoor is het ook heel vreemd dat ik twee brieven van dexia terug krijg een voor mijn echtgenoot en een voor mij. Er is geen echtgenoot.

vr.gr.
Dian

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door CB »

De vraag is hoelang je al hebt betaald. Ik ben geen jurist maar als het contract afloopt per 04-2004 en je hebt al 2 1/2 jaar betaald, vraag ik mij af dit zomaar kan. Neem in ieder geval contact op met een wetswinkel of stel de vraag aan Sara Etty. Misschien kan die je verder helpen.

DIAN
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2003 19:46

Re: CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door DIAN »

Ik heb inderdaad al ruim 2 jaar betaald, ik heb dexia hier over al eerder gebeld maar ze hebben het contract niet veranderd.
Sara als jij dit leest wil je dan even reageren.

Vr gr.

Dian

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Dian,

Als ik het goed begrijp staat het contract wel op jouw naam, maar ben je volgens dat contract een meneer en geen mevrouw. Ik meen dat dit niet leidt tot vernietigbaarheid, ik zou niet weten op grond van welke bepaling in de wet je tot de conclusie zou kunnen komen dat het zou gaan om een vernietigbaar contract.

Zelfs al zou dit wel zo zijn, wat ik dus niet geloof, dan nog geldt dat jij door het naleven van de in het contract geformuleerde prestaties in de afgelopen twee jaar, je het contract zou hebben bevestigd met die manier van handelen. Maar daar m.i. de door jou genoemde situatie niet leidt tot vernietigbaarheid is dit niet eens relevant.

Wat je vertelt over de reactie van Dexia op jouw vernietigingsbrief is natuurlijk buitengewoon slecht en ongeorganiseerd van Dexia, maar dat verandert niets aan het feit dat jij naar mijn mening het contract niet hebt aangetast. Het contract geldt m.i. kortom nog steeds onverkort.

Groet, Sara

DIAN
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2003 19:46

Re: CONTRACTVERNIETIGING

Ongelezen bericht door DIAN »

Hallo Sara,

Bedankt voor je berichtje.
Ik ga nog wel reageren op de 2 brieven van dexia en dan wacht ik verder wel af wat er gebeurt.

Groetjes
Dian

Gesloten