Hallo,vorig jaar hebben wij een nokia 6131 gekocht bij tele 2.Deze is nu echter defect binnen de garantietermijn.
Na telefonisch contact te hebben gehad met tele 2,blijkt dat ik bij nokia zelf moet zijn.Dus daar heen gebeld,de telefoon opgestuurd,en vandaag de mail gekregen dat ik deze weer op kon halen tegen betaling van 34 euro.
Vreemd,dus met nokia gebeld.Daar vertelde men mij dat deze kosten onderzoekskosten waren en dat de telefoon niet meer te repareren is.
De telefoon heeft gebruiksschade zeggen ze en daarmee is de kous af.
Vind dit niet normaal,is toch binnen de garantie periode?Heb de telefoon netjes behandeld en gebruikt.Daar is de telefoon toch voor.Vraag me af welke stappen ik nu kan en moet ondernemen.Kan dit toch zomaar niet laten gebeuren.Zeer slechte service voor zo'n groot bedrijf.Weet iemand op di forum misschien wat ik nu kan doen?Alle reacties zijn welkom.Groetjes Heidi
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie op mobiele telefoon
Re: garantie op mobiele telefoon
Ik heb helaas zelf ook zo'n slechte ervaring met de "service" van Nokia. Mijn telefoon was na drie weken al defect en dit werd bij mij ook simpelweg op gebruikersschade gegooid. Zo komt Nokia er lekker makkelijk vanaf.
Helaas kom je bij Nokia zelf geen ene steek verder. Daarom ben ik naar mijn provider gegaan en heb besproken wat zij wél voor mij konden doen. Hi heeft toen voor een oplossing gezorgd.
Ik zou je daarom aanraden om dit probleem bij tele2 toch weer aan te kaarten. Je bent klant bij hen en zij zullen toch tenminste een oplossing voor je moeten bieden.
Succes!
Helaas kom je bij Nokia zelf geen ene steek verder. Daarom ben ik naar mijn provider gegaan en heb besproken wat zij wél voor mij konden doen. Hi heeft toen voor een oplossing gezorgd.
Ik zou je daarom aanraden om dit probleem bij tele2 toch weer aan te kaarten. Je bent klant bij hen en zij zullen toch tenminste een oplossing voor je moeten bieden.
Succes!
Erg makkelijk dat Tele 2 je naar Nokia toestuurt. Mag niet eens.
Jij hebt het toestel toch gekocht van Tele 2 (lees gekregen bij abonnement). Als je dan probelemen hebt met het toestel; het is niet confrom wat je er van verwacht dan mag je een beroep doen op de non-conformiteit van art. 7:17 BW Jo art. 7:21 BW.
Hiervoor moet je terug naar de verkoper en niet naar de fabrikant. laat het de verkoper maar oplossen met de fabrikant en neit jij.
Dus hop naar Tele 2.
Jij hebt het toestel toch gekocht van Tele 2 (lees gekregen bij abonnement). Als je dan probelemen hebt met het toestel; het is niet confrom wat je er van verwacht dan mag je een beroep doen op de non-conformiteit van art. 7:17 BW Jo art. 7:21 BW.
Hiervoor moet je terug naar de verkoper en niet naar de fabrikant. laat het de verkoper maar oplossen met de fabrikant en neit jij.
Dus hop naar Tele 2.
-
Dank voor jullie reacties.Bij Nokia kom ik geen meter verder,ze zouden foto's opsturen van de gebruikersschade.Niet dus!Tele 2 heb ik al diverse malen gesproken en gemailt,maar daar kom ik ook niet verder,ze sturen je gewoon naar Nokia.
Ik heb gevraagd naar iemand met een hogere funktie dan die van diegene die aan de telefoon zitten daar,maar dat is niet mogelijk.
Zij zijn daar zelfs zo onbeschoft om het gesprek af te kappen,omdat ik hun steeds hetzelfde vraag.
Daar kunnen ze niet tegen,hebben ze geen antwoord op en dan beeindigen ze het gesprek gewoon.
Geloof dat mijn advocaat hen maar even moet benaderen,misschien doet een logo boven aan de brief wonderen!Je weet maar nooit..
Ondertussen blijft de telefoon gewoon daar liggen ik betaal niets,als de telefoon straks kwijt is,hebben ze een groter probleem denk ik.
Als ik weer wat bereikt heb vermeld ik het hier weer.
Groetjes:Heidi
Ik heb gevraagd naar iemand met een hogere funktie dan die van diegene die aan de telefoon zitten daar,maar dat is niet mogelijk.
Zij zijn daar zelfs zo onbeschoft om het gesprek af te kappen,omdat ik hun steeds hetzelfde vraag.
Daar kunnen ze niet tegen,hebben ze geen antwoord op en dan beeindigen ze het gesprek gewoon.
Geloof dat mijn advocaat hen maar even moet benaderen,misschien doet een logo boven aan de brief wonderen!Je weet maar nooit..
Ondertussen blijft de telefoon gewoon daar liggen ik betaal niets,als de telefoon straks kwijt is,hebben ze een groter probleem denk ik.
Als ik weer wat bereikt heb vermeld ik het hier weer.
-
Na contact te hebben gehad met onze advocaat,hebben we besloten af te zien van verdere stappen richting tele2 of Nokia.Dit omdat wij als particulier niet op kunnen tegen zo'n groot concern(waar zij zich ook wel bewust van zijn natuurlijk)De kosten die dit met zich meebrengt wegen niet op tegen de kosten van de aanschaf van een nieuwe telefoon.Nokia zegt dat gebruikersschade niet onder de garantie valt en tele2 geeft helemaal niet thuis.We hebben nu besloten de telefoon gewoon te laten liggen en de kosten van 34 euro dus ook niet te betalen.Een nieuwe telefoon aanschaffen is goedkoper dan alle rompslomp die het met zich meebrengt om ons gelijk te krijgen.De les die we geleerd hebben is wel duidelijk:Heb je een defecte telefoon van Nokia en ook nog via tele2 stuur deze dan niet op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Service heeft men nog nooit van gehoord.Verkopen wil men maar al te graag,maar verder zijn zij niet bereid je te helpen.
Anders is mijn ervaring, mijn gsm bleef zijn geheugen vast houden, en viel steeds uit. Was niet te gebruiken op deze manier.Ik heb helaas zelf ook zo'n slechte ervaring met de "service" van Nokia. Mijn telefoon was na drie weken al defect en dit werd bij mij ook simpelweg op gebruikersschade gegooid. Zo komt Nokia er lekker makkelijk vanaf.
Is meer keren opgestuurd geweest naar de provider zelfs een andere gsm gehad, maar probleem bleef steeds weer terug komen.
Heb in december de gsm ingeleverd bij een nokia point, en heb net voor oud en nieuw een helemaal nieuwe gsm verkregen.
Nette service dus, en deze werkt perfect (en heeft geen logo van de provider er meer op, tevens ook geen opstart van provider) dus ben er alleen maar beter op geworden!
Maar tele 2 hoort bij vraagsteller toch de kosten op zich te nemen gezien de garantie normaliter het eerste jaar voor de provider is!
Maar goed zoals ik hierboven lees is Tele2 echt een slecht bedrijf voor zijn/haar klanten.
Beste volgens mij is een gsm aan te schaffen los, dus niet via de provider, denk dat je dan een veel betere service kan verkrijgen.